loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
امیر حسین کریم زاده بازدید : 11 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
شنبه, ۰۳ می ۲۰۱۴
18:46
ساعت به وقت تهران

نرخ روزانه ارز در بازار تهران

نوع ارزقیمت به ريالتغییرات

دلار

33,180 110 (0.33%)

یورو

45,950 250 (0.54%)

پوند انگلیس

55,850 550 (0.98%)

درهم امارات

9,000 30 (0.33%)

دلار کانادا

30,630 130 (0.42%)

یوان چین

5,400 0 (0%)

لیر ترکیه

15,750 150 (0.95%)

آرش نوری بازدید : 22 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

cherry-blossom-sakura

ساکوراهای صورتی، یا همان شکوفه‌های گیلاس، در فرهنگ ژاپنی بسیار مهم شمرده می‌شوند. زیبایی این شکوفه‌ها هرگز تکراری نمی‌شود.در ژاپن، فصل شکوفه‌دهی درختان گیلاس در ماه آوریل آغاز می‌شود که زيبايي بسيار زيادي را در اين فصل به تصوير مي کشد.فوکوس امروز را با تصاويري زيبا از اين پديده دوست داشتني مهمان گجت نيوز باشيد.


همانطور که در بالا گفتيم ، در ژاپن، فصل شکوفه‌دهی درختان گیلاس در ماه آوریل آغاز می‌شود. این درست زمانی است که مدارس و ادارات پس از تعطیلات، مجدداً آغاز به کار می‌نمایند. سرویس هواشناسی ملی ژاپن، حتی در این هنگام گزارشی از وضعیت شکوفه‌دهی درختان گیلاس که از جنوب ژاپن آغاز می‌شود و به شمال می‌رسد، ارائه می‌دهد. این‌جا می‌توانید تقویمی درباره‌ی شکوفه‌های گیلاس در مناطق مختلف ژاپن را ببینید. به این ترتیب، ژاپنی‌ها وقت‌شان را برای «هانامی»، گردش زیر درختان گیلاسِ به شکوفه‌نشسته، تنظیم می‌کنند. شکوفه‌های گیلاس، آن‌چنان با فرهنگ ژاپنی عجین شده که پیوندی ناگسستنی با هنر سنتی و مدرن این سرزمین ایجاد کرده‌است. هایکوهای بسیاری درباره‌ی ساکورا نوشته‌شده، مثلاً رایچو در قرن هیجدهم چنین سروده:

«این زنی است/ که دریغ است تباه شود/ شکوفه‌ی کوهی»

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura

cherry-blossom-sakura



آرش نوری بازدید : 13 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

jellyfish

حتما ميدانيد که عروس هاي دريايي در عين زيبايي وشکوه يکي از خطرناک ترين موجودات آبزي هم هستند.وجود سمي خطرناک در شاخک هاي بسيار ريز اين جاندار باعث شده تا کمتر کسي جرات نزديک شدن و تصوير برداري از این موجودات را پيدا کند.حال اگر گونه اي از عروس هاي دريايي پيدا شود که سمي نبوده و براي انسان هيچ خطري نداشته باشند چه ؟

 

بله اين اتفاقي است که براي ناديا علي ، هنرمند عکاس ساکن سياتل آمريکا افتاد.هنگامي که وي براي عکاسي به درياچه عروس دريايي واقع در جزيره Koror, Palau در اقيانوس آرام رفته بود متوجه شد که عروس هاي دريايي اين درياچه به دليل اينکه هيچ شکارچي طبيعي براي از بين بردن آنها در آن درياچه نبوده است ، در گذشت زمان قدرت نيش زدن خود را از دست داده و براي انسان هيچ خطري ندارند !

خب اين يک فرصت استثنايي براي يک عکاس حرفه اي است تا با خيال راحت تصاويري زيبا از يک جاندار بسيار زيبا تهيه کند.به گفته وي تمام نگراني او براي ورود به اين درياچه و عکس برداري زير آب ، احتمال آسيب رساندن به اين موجودات زيبا بوده است !
ناديا تصاويري زيبا از اين موجودات با شکوه تهيه کرده که در ادامه توجه شما را به تعدادي از آن ها جلب مي کنيم ، با گجت نيوز همراه باشيد.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
ابراهیم فدوی بازدید : 33 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

the murmurations of starlings

سار‌ها، پرندگان پر سروصدا و خودنما هستند که سریع و مستقیم پرواز می‌کنند. پرواز گروهی این پرندگان، باعث بوجود آمدن مناظر حیرت‌انگیز و زیبایی در آسمان می‌شود. در این قسمت از فوکوس تصاویری از پرواز سارها به شما تقدیم می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

 

وقتی سارها با هم به پرواز درآمده و می‌چرخند، چشم هر بیننده‌ای را به آسمان خیره می‌کنند. این پرندگان در گروه‌های کوچک تا بسیار بزرگ زندگی می‌کنند. در ادامه تصاویر از پایکوبی سارها در آسمان به شما تقدیم می‌شود.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
ابراهیم فدوی بازدید : 18 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

e fan electric Airplane

هواپیمای کوچک طراحی شده توسط ایرباس با اندازه 6 متر ( از دماغه تا بال)، گامی مهم در جهت سفری سبزتر، آرام‌تر و ارزان‌تر در خطوط هوایی به شمار می‌‌آید.

 

این هواپیما از 120 باتری پلیمری لیتیوم- یونی بهره می‌برد و اولین پروزا رسمی آن کمتر از 10 دقیقه به طول انجامید. البته این هواپیما می‌تواند با یک‌بار شارژ چیزی در حدود یک ساعت در هوا به پرواز درآید.

وزیر اقتصاد فرانسه، این هواپیمای تولید شده با نام E-Fan را به عنوان ابداعی نوین و حافظ محیط زیست برشمرد که می‌تواند آینده پروازهای هوایی را تغییر دهد. سرعت نهایی این هواپیما 220 کیلومتر بر ساعت بوده و گنجایش یک خلبان و یک سرنشین را دارد.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  

 

متخصصین ایرباس امیدوارند با پیشرفت این تکنولوژی در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید هواپیماهایی بزرگ‌تر و یا هواپیماهای هیبریدی باشیم. در حال حاضر، هواپیماها سهمی وسیع در تولید گازهای سمی و آلوده کننده کربنی دارند. استفاده از هواپیماهای الکتریکی می تواند ارزان‌تر باشد.

پرواز یک ساعته با E-Fan چیزی در حدود 12 یورو هزینه دارد و این درحالیستکه پرواز با هواپیماهای معمولی در این مدت زمان چیزی در حدود 40 یورو هزینه خواهد داشت.



علی طالب زاده بازدید : 12 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

محصول جدید سونی برای عکاسان، یک دوربین حرفه‌ای یا DSLR جدید به نام Alpha A77 II است. این عضو جدید خانواده‌ی آلفا از نظر سیستم فوکوس خودکار و پردازش تصویر نسبت به نسخه‌ی قبلی که در سال 2011 رونمایی شده بود، پیشرفت چشمگیری دارد و مثل مدل‌های جدید Alpha A7s یا Alpha A7R توجه دوست‌داران عکاسی را به خود جلب می‌کند. در ادامه مشخصات این محصول جدید سونی را بررسی می‌کنیم.

 

دوربین‌های سری آلفای سونی جزء بهترین دوربین‌های DSLR بازار هستند و همواره بروز می‌شوند. بعد از رونمایی از دوربینی مثل A7s نوبت به مدل A77 رسیده که جایگزین آن معرفی شود. A77 II دوربین جدید سونی است که مثل نسخه‌ی قبلی که در سال 2011 رونمایی شده بود، حسگر 24.3 مگاپیکسلی دارد. حسگر Exmor در ابعاد APS-C در این نسخه هم به کار رفته اما تراشه‌ی تصویری به Bionz X ارتقا پیدا کرده، تراشه‌ای که قبلاً در Alpha A7 و Alpha A7R استفاده شده بود.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  

 

منظره‌یاب OLED دوربین برای تماشای تمام تصویر طراحی شده است. یک LCD به قطر 3 اینچ که می‌توان آن را در 3 موقعیت مختلف چرخاند.

NFC هم برای انتقال عکس‌ها به صورت بی‌سیم به گوشی یا تبلت یا لپ‌تاپ‌های وایو پیش‌بینی شده است.

مشخصات سخت‌افزاری دوربین Alpha A7 II تا حدی به سرعت بالای عکاسی و پردازش آن اشاره دارد که بهتر است بیشتر به آن بپردازیم. نسخه‌ی جدید A77 به جای 19 نقطه برای فوکوس خودکار که در نسخه‌ی قبلی شاهد بودیم، از 79 نقطه استفاده می‌کند. 79 نقطه با روش تشخیص فاز کار می‌کنند. 15 نقطه تقاطعی هم به این مجموعه اضافه می‌شود. سونی ادعا می‌کند که حسگر فوکوس خودکار A77 II نسبت به دیگر دوربین‌های بازار از این نظر بهتر است. مثلا Nikon D7100 تنها 51 نقطه دارد و Canon EOS 70D هم تنها 19 نقطه دارد.

A77 II در حالت عکاسی پشت‌ سرهم قادر است 60 عکس با رزولوشن کامل را با سرعتی معادل 12 فریم بر ثانیه ذخیره کند. چیزی که احتمالاً برای افرادی که از صحنه‌های سریع ورزشی عکاسی می‌کنند جالب توجه و البته کافی است.

A77 II از نظر حساسیت نورسنجی به رکورد 25600 و در حال گسترش یافته 52000 دست یافته که برای عکاسی در محیط تاریک عالی به نظر می‌رسد.

سونی به فیلم‌برداری هم توجه زیادی دارد و پشتیبانی از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K را در A77 II فراهم کرده است. این دوربین قادر است فیلم‌های 1080p را با سرعت 60 یا 24 فریم بر ثانیه‌ای و فرمت AVCHD 2.0 تهیه کند.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید 

 

یکی از ویژگی‌های A77 II که آن را از دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند، قابلیت تشخیص چهره به صورت پیوسته است که به کمک سیستم فوکوس خودکار قدرتمند آن فراهم می‌شود. در نهایت قیمت دوربین است که برای بدنه‌ی آن 1200 دلار تعیین شده و اگر بخواهید بدنه را به همراه کیت لنز 16-50 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم f/2.8 تهیه کنید، باید 1800 دلار بودجه در نظر بگیرید.



علی طالب زاده بازدید : 11 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

move Pyramid stone

اهرام ثلاثه‌ی مصر یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی جهان است که علی‌رغم گذشت سال‌ها از زمان ساخت آن، هنوز سوالات بی‌جواب بی‌شماری در مورد آن باقی مانده است. یکی از مسائل مطرح شده نحوه‌ی انتقال مصالح، مخصوصاً سنگ‌های غول‌پیکری است که در ساخت این سازه‌ها به کار برده شده است. براساس آخرین یافته‌ها به نظر می‌رسد مصری‌ها در انتقال این سنگ‌ها از آب نیز بهره گرفته‌اند.


شاید ساخت سازه‌هایی چون اهرام ثلاثه با دستاوردهای کنونی بشر و علم مهندسی ساختمان چندان سخت نباشد، اما ساخت این سازه‌ها در اعصار گذشته، مطمئناً بسیار سخت بوده است، چرا که حجم سنگ‌های استفاده شده در این ساختمان‌ها بسیار بزرگ است که منجر به سنگین شدن آن می‌شود. یکی از اساتید دانشگاه آمستردام و محقق بنیاد پژوهش‌های مواد اعتقاد دارد که مطمئناً در آینده و با انجام تحقیقات بیشتر جوابی منطقی برای انتقال این سنگ‌ها و نحوه‌ی ساخت این سازه‌ها یافته خواهد شد.

اولین مرحله از معادله‌ی قدیمی در مورد انتقال سنگ‌ها و مجسمه‌های ساخته شده توسط سورتمه‌هایی است که در بسیاری از منابع تاریخی به آن اشاره شده است. مطمئناً تا حال تجربه‌ی پیاده‌روی روی ماسه‌ را داشته‌اید. یکی از نکات جالب توجه در مورد ماسه، سهولت راه‌رفتن روی ماسه‌های خیس در مقایسه با ماسه‌هایی است که خشک هستند. بطوریکه فرد برای راه‌رفتن روی ماسه‌های خیس نیاز به مصرف انرژی کمتری دارد. براساس نظر فیزیکدان‌ها وجود رطوبت به میزان مناسب در ماسه‌‌ها منجر به کاهش انرژی مورد نیاز برای کشیدن سورتمه به نصف می‌شود.

move Pyramid stone

برای آزمایش این نظریه، دانشمندان یک نمونه‌ی آزمایشگاهی از محیط مورد نظر را شبیه‌سازی نمودند، بطوریکه سورتمه با داشتن یک بار سنگین برای نمونه و همچنین میزان معتنابهی ماسه، شرایط محیطی مشابه را پیاده‌سازی کرده بود. دانشمندان با کشیدن این سورتمه فاکتورهای متعددی را که مرتبط با این نظریه است، مورد سنجش قرار دادند که می‌توان به نیروی مورد نظر، رطوبت و همچنین سفتی ماسه‌ها اشاره کرد.

براساس گزارش منتشر شده زمانی که ماسه‌ با استفاده از قطرات آب خیس می‌شود، همچون پلی میان دانه‌های ماسه عمل کرده و آن‌ها را به یکدیگر می‌چسباند. در حضور رطوبت به میزان مناسب، ماسه به میزان دوبرابر سفت‌تر از زمان خشک بودن شده و در نتیجه کشیدن سورتمه با بار سنگین نیز سهل‌تر می‌شود.

این نظریه برگرفته از ایده‌های خلاقانه و یافته‌های جدید داشنمندان نیست. در حقیقت وجود نقاشی‌هایی در مقبره‌ی یکی از فراعنه‌ی مصر این ایده را در ذهن دانشمندان متبلور ساخته است. این نقاشی در بردارنده‌ی تصویری است که در آن شماری از کارگران در حال کشیدن یکی از مجسمه‌های غول‌پیکر هستند و فردی در جلوی سورتمه در حال ریختن مایعی روی زمین است با یافته‌های جدید دانشمندان همخوانی دارد.



تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 603
  • بازدید کلی : 12,482