loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
حسین مهزادی منش بازدید : 18 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

زمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ خورشید قرار دارد. از نظر واژه شناسی ایرانی، زم یکی از فرشتگان دین زرتشت بوده است که با پسوند "ین" زمین و با پسوند "ان" زمان را در زبان پارسی بوجود آورده است.[۲۰] این سیاره چگال ترین و از نظر بزرگی پنجمین سیاره از هشت سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است. همچنین در میان چهار سیارهٔ سنگی گردان به دور خورشید (تیر، ناهید، زمین و مریخ) زمین بزرگترین آن‌ها است. گاهی از آن با نام‌های جهان و سیارهٔ آبی نیز یاد می‌شود.[۲۱] نام لاتین آن Terra است.[یادداشت ۷] در سامانهٔ خورشیدی، فاصلهٔ زمین تا خورشید بین فاصلهٔ زهره (یا ناهید) تا خورشید و فاصلهٔ مریخ (یا بهرام) تا خورشید است. زمین جزو سیارات داخلی سامانهٔ خورشیدی به‌شمار می‌آید.

نزدیک به ۴٫۵۴ میلیارد سال (به صورت دقیق تر ۰٫۰۰۰۶ ± ۴٫۵۶۷۲ میلیارد سال)[۲۲] از پیدایش زمین می‌گذرد. و زندگی بر روی سطح آن در طول یک میلیارد سال پدیدار گشته‌است. هم اکنون زمین خانهٔ میلیون‌ها گونه از جانداران است که انسان یکی از آن‌ها است.[۲۳] زیست‌کرهٔ زمین با گذر زمان جو زمین و دیگر شرایط فیزیکی و شیمیایی این سیاره را دچار دگرگونی‌های شگرفی کرده‌است و محیطی را فراهم کرده‌است تا اندامگان زنده بتوانند به رشد و زیست‌زایی بپردازند. همچنین در اثر این دگرگونی‌ها لایهٔ اوزون به دور این سیاره تشکیل شده‌است، لایه‌ای که با کمک میدان مغناطیسی زمین مانع از ورود پرتوهای آسیب رسان خورشید می‌شود و به این ترتیب اجازه می‌دهد در زمین زندگی ادامه یابد.[۲۴] ویژگی‌های فیزیکی، پیشینهٔ زمین شناسی و گردش زمین باعث شده‌اند تا زندگی در این دوره‌ها در آن پابرجا بماند و انتظار آن می‌رود که برای ۵۰۰ میلیون تا ۲٫۳ میلیارد سال دیگر نیز زندگی همچنان ادامه داشته باشد.[۲۵][۲۶][۲۷]

پوستهٔ زمین به چندین لایهٔ سخت یا زمین‌ساخت بشقابی تقسیم شده‌است، این لایه‌ها در گذر میلیون‌ها سال در زمین جابجا می‌شوند. نزدیک به ۷۱٪ از سطح زمین با آب شور اقیانوس‌ها پوشیده شده‌است و باقی‌ماندهٔ آن را قاره‌ها و جزیره‌ها تشکیل می‌دهند که خود آن‌ها نیز تعداد زیادی دریاچه و دیگر سرچشمه‌های آبی را در خود جای داده‌اند. بیشتر سطح قطب‌های زمین از یخ یا دریای یخ زده پوشیده شده‌است. ساختار درونی زمین پویا است و لایه‌های آن عبارتند از لایهٔ ضخیم گوشتهٔ جامد، یک لایه، هستهٔ بیرونی که مایع است و میدان مغتاطیسی را تولید می‌کند و یک لایه، هستهٔ درونی که آهنی و جامد است.

زمین همواره با دیگر جرم‌های آسمانی بویژه خورشید و ماه در اندرکنش است. هم اکنون زمین با سرعتی ۳۶۶٫۲۶ برابر سرعتی که به دور خودش می‌گردد، به گرد خورشید می‌گردد که این برابر با ۳۶۵٫۲۶ روز خورشیدی یا یک سال نجومی است.[یادداشت ۸] محور گردش زمین نسبت به خط عمود بر صفحهٔ گردش آن ۲۳٫۴ درجه انحراف دارد. این انحراف باعث ایجاد تغییرات فصلی با دورهٔ گردشی برابر با یک سال اعتدالی یا ۳۶۵٫۲۴ روز می‌شود.[۲۸] تنها ماه طبیعی شناخته شده برای زمین، کرهٔ ماه است که از نزدیک به ۴٫۵۳ میلیارد سال پیش گردش خود به دور زمین را آغاز کرده‌است. ماه باعث ایجاد کشند در آب اقیانوس‌ها، پایدار شدن زاویهٔ انحراف محور زمین و کم کم آهسته تر شدن سرعت گردش زمین شده‌است. در آخرین بمباران شهابی تقریباً میان ۳٫۸ و ۴٫۱ میلیارد سال پیش، چندین سیارک و شهاب سنگ با زمین برخورد کرد و دگرگونی‌های درخور توجهی در سطح زمین ایجاد کرد.

جو زمین ترکیبی است از نیتروژن (نزدیک به هشتاد درصد)، اکسیژن (نزدیک به بیست درصد) و چندین گاز دیگر.

بلندترین نقطه بر روی خشکی‌های زمین کوه اورست نام دارد که نزدیک به ۹ کیلومتر از سطح دریا بالاتر است. ژرف‌ترین قسمت دریاها نیز در نزدیکی جزایر فیلیپین در اقیانوس آرام قرار دارد. عمق این ناحیه حدود ۱۱ کیلومتر پایین‌تر از سطح دریا است و به آن درازگودال ماریانا گفته می‌شود.

محدودهٔ دمای هوا بر روی کره زمین میان ۸۹٫۲ (قطب جنوب) درجه زیر صفر تا ۷۰٫۷ (کویر لوت، ایران)[۱][۲]درجه بالای صفر قرار دارد. محیط استوای زمین ۴۰٬۰۷۵۱۶ کیلومتر و وزن زمین ۱۰۲۴×۵۹۷۳۵ کیلوگرم (هشتاد برابر وزن ماه) است. فاصله کره زمین تا کره ماه ۳۴۰ هزار کیلومتر می‌باشد.[۲۹]

انسان‌ها نیازهایشان را از منابع کانی‌ها و محصول‌هایی که از زیست‌کره بدست می‌آید، تامین می‌کنند.[۳۰] نزدیک به ۲۰۰ کشور مستقل در جهان وجود دارد که انسان‌ها در این کشورها پخش شده‌اند و از راه دیپلماسی، سفر، تجارت و فعالیت‌های نظامی با هم در اندر کنش قرار می‌گیرند. فرهنگ و دانش انسان‌ها با گذر زمان بسیار پیشرفت و تغییر کرده‌است. انسان‌ها زمانی به نظریه صاف بودن زمین و بعد نظریهٔ مرکز بودن زمین در جهان معتقد بودند. از دیدگاه‌های امروزی به زمین، می‌توان به دیدگاه فرضیهٔ گایا اشاره کرد.

آیندهٔ کرهٔ زمین و خورشید به یکدیگر گره خورده‌است. با انباشته شدن پایدار هلیوم در هستهٔ خورشید، کم کم به درخشندگی این ستاره افزوده می‌شود به این صورت که تا ۱٫۱ Gyr (یک میلیارد سال) دیگر ۱۰٪ و تا ۳٫۵ Gyr دیگر ۴۰٪ درخشندگی آن بیشتر خواهد شد.[۵۳] مدل‌های هواشناسی نشان داده‌است که اگر پرتوهای دریافت شده از خورشید بیشتر شود زمین دچار دگرگونی‌های نامطلوب مانند از دست دادن آب اقیانوس‌ها خواهد شد.[۵۴]

با بالا رفتن دمای هوا در سطح زمین، چرخهٔ غیرآلی دی اکسید کربن تندتر می‌شود، با گذشت ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون سال[۲۵] سطح غلظت این گاز از اندازهٔ مناسب برای گیاهان پایین تر می‌رود و گیاهان می‌میرند. با نبود گیاهان اتمسفر نیز دچار کمبود اکسیژن می‌شود و با گذشت چند میلیون سال دیگر حیوانات نیز از بین می‌روند.[۵۵] پس از یک میلیارد سال دیگر تمامی آب‌های زمین ناپدید می‌شود[۲۶] و متوسط دما در سطح زمین به ۷۰ درجهٔ سانتیگراد (۱۵۸ فارنهایت) می‌رسد.[۵۵] انتظار آن می‌رود که برای ۵۰۰ میلیون سال دیگر زمین همچنان توان نگه داشتن زندگی در سطح خود را داشته باشد؛[۲۵] البته اگر نیتروژن از اتمسفر برداشته شود این بازه می‌تواند به ۲٫۳ میلیارد سال نیز برسد.[۵۶] اگر تصور کنیم که خورشید برای همیشه پایدار و جاودان باقی می‌ماند باز به این دلیل که زمین از درون در حال خنک شدن است، مقدار زیادی از CO۲ موجود در هوا به دلیل کاهش فعالیت‌های آتشفشانی از دست می‌رفت[۵۷] و به دلایل دیگری ۳۵٪ از آب اقیانوس‌ها نیز به داخل گوشته فرو می‌رفت.[۵۸]

خورشید نیز مانند دیگر ستارگان که دچار دگرگونی می‌شوند، پس از ۵ Gyr تبدیل به یک غول سرخ خواهد شد. بررسی‌ها نشان داده‌است که در این هنگام شعاع خورشید ۲۵۰ بار بزرگتر از شعاع آن در عصر حاضر خواهد بود، چیزی نزدیک به ۱ AU یا ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ کیلومتر.[۵۳][۵۹] در این هنگام سرنوشت زمین چندان روشن نیست. هنگامی که خورشید یک غول قرمز می‌شود ۳۰٪ از جرم خود را از دست می‌دهد. هنگامی که خورشید به بیشترین حجم خود رسیده زمین در مداری در ۱٫۷ AU یا ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ km از آن قرار می‌گیرد. انتظار آن می‌رود که زمین پوشش خود را از دست بدهد و به دلیل بیشتر شدن پرتوهای خورشید در زمین (نزدیک به ۵۰۰۰ برابر مقدار کنونی) اگر نگوییم همه، بیشتر آنچه از حیات بر سطح آن باقی‌مانده از بین می‌رود.[۵۳] یک شبیه‌سازی در سال ۲۰۰۸ نشان داد که هنگامی که خورشید یک غول بزرگ می‌شود مدار زمین به دور آن تنگ تر شده و زمین به سوی خورشید کشیده خواهد شد تا آنکه وارد اتمسفر خورشید شده و بخار خواهد شد.[۵۹]

فشار هوا در سطح زمین به صورت میانگین ۱۰۱،۳۲۵ کیلو پاسکال است و بلندای آن تا ۸٫۵ کیلومتر اندازه‌گیری شده‌است.[۲] می‌توان گفت ۷۸٪ آن از نیتروژن، ۲۱٪ آن از اکسیژن ساخته شده‌است. همچنین اندکی از گازهای بخار آب، دی‌اکسید کربن و دیگر مولکول‌های گازی می‌توان در آن پیدا کرد. بلندای گشت‌سپهر بسته به عرض جغرافیایی متفاوت است برای نمونه در دو قطب ۸ کیلومتر و در استوا ۱۷ کیلومتر است. البته آب و هوا و عامل‌های فصلی هم می‌توانند تاثیر گذار باشند.[۹۸]

زیست‌کرهٔ زمین توانسته‌است دگرگونی‌های بزرگی در هواکره پدید آورد. پیشینهٔ اکسیژنی که از فرایند نورساخت در هواکره تولید شده به ۲،۷ میلیون سال پیش باز می‌گردد. این فرایند ساز و کار هواشناسی زمین را دگرگون کرد، لایه‌ای از گاز اوزون را ساخت که پوششی برای زمین در برابر پرتوهای فرابنفش آمده از نور سفید خورشید بود و امکان جابجایی برخی گازهای ارزشمند مانند بخار آب را فراهم کرد. همچنین هواکره باعث می‌شد تا شهاب‌وارهای کوچک پیش از برخورد با زمین در آسمان بسوزند. هواکره در متعادل کردن دمای زمین هم موثر است.[۹۹] در این پدیده که اثر گلخانه‌ای نام دارد گرمایی که از سطح زمین بیرون رفته‌است در میان مولکول‌های هواکره نگه داشته می‌شود. بخار آب، دی‌اکسید کربن، متان و اوزون از گازهای گلخانه‌ای اصلی در هواکرهٔ زمین اند. اگر چنین پدیده‌ای نبود، میانگین دمای زمین بجای ۱۵ درجهٔ سانتی گراد که اکنون است، باید ۱۸- درجه می‌شد که در این دما امکان پدیدار شدن زندگی بسیار پایین است.

حسین مهزادی منش بازدید : 11 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

بدنه این گوشی هوشمند از جنس آلومینیوم ساخته شده است و انحنای نمایشگر 5 اینچی آن از قسمت بالا به پایین است و کیفیت این نمایشگر هم نسبت به iPhone 5S دو برابر شده است.

تصاویر ویدیویی جدیدی که در سایت YouTube منتشر شده است، شکل ظاهری و برخی مشخصه‌های بهترین گوشی بعدی سامسونگ موسوم به Galaxy S5 را نشان می‌دهد.

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود با انتشار این تصاویر ویدیویی نشان دادند که شرکت سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy S5 را با نمایشگر منحنی طراحی کرده است.

این طور که گفته می‌شود، نمایشگر منحنی گوشی هوشمند Galaxy S5 قادر است تصاویر را با کیفیت super HD به نمایش بگذارد و این در حالی است که برای محصول یاد شده دوربین دیجیتالی ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

این تصویر ویدیویی توسط گروه O2 Guru TV منتشر شده است و اعلام می‌دارد که بدنه این گوشی هوشمند از جنس آلومینیوم ساخته شده است و انحنای نمایشگر ۵ اینچی آن از قسمت بالا به پایین است و کیفیت این نمایشگر هم نسبت به iPhone ۵S دو برابر شده است.
این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش بگذارد.

این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی ۱۶ مگاپیکسلی را شامل می‌شود که قادر است تصاویر را با کیفیت ۴ هزار پیکسل ذخیره کند.

همچنین گفته شده است که سامسونگ برای این محصول از یک اسکنر مخصوص چشم استفاده کرده تا کاربر با قرار دادن گوشی مقابل چشمان خود بتواند قفل آن را باز کند.

در تصاویر ویدیویی یاد شده نشان داده است که این محصول همراه با سیستم‌عامل Android ۴.۴ KitKat به دست کاربران می‌رسد و شرکت سامسونگ برای آن پردازنده ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی در نظر گرفته است.

علاوه بر این گفته شده است که این محصول برخلاف تمام گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهانی همراه با رم ۳ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد و باتری پرقدرت آن از نوع ۴۰۰۰ mAh است.

این طور که پیش‌بینی شده است، شرکت سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy S5 را اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار می‌کند و این در حالی است که از پیش‌تر اعلام شده بود شرکت سامسونگ قصد دارد آن را در نمایشگاه CES ۲۰۱۴ در معرض دید عموم قرار دهد.

حسین مهزادی منش بازدید : 15 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

ایسر جدیدترین عضو خانواده‌ی کروم‌بوک های خود را معرفی نمود. C720P که نام این کروم‌بوک است، از پردازنده‌ی Haswell، صفحه نمایشی لمسی و ۱۱٫۶ اینچی و قیمتی فوق‌العاده بهره می‌برد.

کروم‌بوک ها در حقیقت لپ‌تاپ‌هایی با سیستم‌عامل دسکتاپ گوگل یعنی کروم می‌باشند. از آنجایی که سیستم‌عامل کروم بر خلاف ویندوز و Mac OS، نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی ندارد، کروم‌بوک ها سخت‌افزار کم مصرف و سطح پایینی دارند و به همین دلیل، قیمت آن‌ها نیز بسیار کمتر است.
chromebook-c720p-1

اگر کروم‌بوک خود کمپانی گوگل، یعنی Pixel را کنار بگذاریم، ایسر C720P تنها کروم‌بوکیست که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کند. البته لازم به ذکر است که Pixel چیزی در حدود ۱۰۰۰ دلار گران‌تر از C720P می‌باشد.
از دیگر مشخصات C720P می‌توان به پردازنده‌ی Celeron 2955U، دو گیگابایت حافظه RAM، باتری با شارژدهی ۷٫۵ ساعت، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دو پورت USB، پورت HDMI، بلندگوهای استریو و ۱۰۰ گیگابایت حافظه ابری Google Drive به مدت دو سال، اشاره کرد.

ایسر C720P از ماه دسامبر سال جاری میلادی و با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

حسین مهزادی منش بازدید : 16 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

وولکس واگن امروز از نسخه ی جدید وولکس واگن XL1 پرده برداری کرد

این اتومبیل که خود XL اسپرت نام دارد موتورش به کل متفاوت از XL1 است.

موتور سبک وزن و هواشکنی که برای بهینه ساختن حداکثر مصرف سوفت طراحی شده است .

موتور V- تویین دوکاتی قادر است 187 اسب و 91 پوند فوت گشتاور تولید کند.

XL1گفتنی ست به از لحاظ خواص ایرودینامیکی و مصرف بهینه سوخت در رتبه 1 جهان قرار دارد و کم مصرف ترین خودروی جهان محسوب می شود.

 

برای مشاهده عکس ها در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید

 

 

حسین مهزادی منش بازدید : 12 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

طبق آخرین اخبار (شایعات) منتشر شده توسط وب‌سایت DigiTimes، اپل در حال ساخت عضو جدیدی از خانواده آی پد با نام iPad Maxi یا iPad Max می‌باشد که دارای صفحه‌ی نمایشی 12.9 اینچی خواهد بود. پورتال خبری DigiTimes اعلام کرد که این تبلت در نیمه‌ی دوم سال 2014 معرفی خواهد شد و بازار هدف اصلی آن مراکز آموزشی و تجاری خواهد بود.


در ضمن، DigiTimes خبر جالب دیگری نیز منتشر کرده که طبق آن، ساعت مچی iWatch نیز در همان مراسم و همزمان با آی پد 12.9 اینچی معرفی خواهد گشت.

حسین مهزادی منش بازدید : 12 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

هنوز فرصت استفاده از کوپه‌ی جدید کمپانی معروف BMW برای خبرنگاران پیش نیامده اما از اینکه چنین خودرویی در نمایشگاه خودروی سال 2013 در دیترویت به نمایش گذاشته شده خوشحالیم. به هر حال با یک خودروی سریع و قدرتمند روبرو هستیم.

گرن کوپه‌ی M6 از موتور 4.4 لیتری که سیلندرهای آن آرایش V8 دارند، استفاده می‌کند. در آرایش V8 که در خودروهای مسابقه‌ای متداول است، 8 سیلندر در دو ردیف 4 سیلندری به شکل V قرار می‌گیرند.

                           002-2014-bmw-m6-gran-coupe

این موتور درست مشابه چیزی است که در مدل‌های M6 و M5 استفاده شده بود. خروجی این موتور، 560 اسب بخار قدرت و 500 پوندفوت گشتاور می‌باشد.  اما شتاب، سرعت خودرو در عرض 4.1 ثانیه به 60 مایل بر ساعت یا معادل آن 97 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، همان شتابی که در کوپه‌ی M6 سراغ داشتیم و چند دهم ثانیه بهتر از رکورد M5 است. بیشینه‌ی سرعت گرن کوپه‌ی M6 نیز 155 مایل بر ساعت یا به عبارتی 250 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

                013-2014-bmw-m6-gran-coupe

            022-2014-bmw-m6-gran-coupe

          005-2014-bmw-m6-gran-coupe

           003-2014-bmw-m6-gran-coupe

حسین مهزادی منش بازدید : 20 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

بعد از ماهها خبر و شایعه، iOS 7 معرفی شد. بسیاری از اپل دوستان این نسخه از iOS را تنها زیباتر می دانند و معتقدند iOS 7 نو آوری چندانی نداشته است. اما این را همین اول اعلام کنیم که سخت در اشتباهند، چرا که iOS 7 بسیار بهتر از آنی ست که فکر می کردید. iOS 7 پر قدرت تر از همیشه ظاهر شده است، بطور مثال اگر به آیکون ساعت در تصویر بالا نگاه کنید متوجه می شوید که این آیکون زمان واقعی را نمایش می دهد. در ادامه، ۸ ویژگی و برنامه جدیدی که موجب نابودی بسیاری از اپلیکیشن ها می شود را بررسی خواهیم کرد

 در iOS 7 هشت اپلیکیشن نابود خواهند شد

 

 

1Password- کشته شده توسط iCloud Keychain

 iOS 6 فاقد هر نوع برنامه ای برای مدیریت پسورد بود، 1Password چندی پیش در کافه اپل معرفی شد. 1Password اپلیکیشنی فوق العاده برای مدیریت پسورد است. اما دیگر 1Password کاربرد ندارد، چرا که بطور پیش فرض در iOS 7 از برنامه iCloud Keychain با قدرت بیشتری به مدیریت رمز خواهید پرداخت.

 

 

Yahoo Weather - کشته شده توسط برنامه iOS Weater App

 

 

اپلیکیشن Yahoo Weather بسیار دلچسب طراحی شده است، برنامه پیش پیش بینی وضع هوا در iOS 6 چنگی به دل نمی زد. حال برنامه ای جدید جایگزین شده و بسیار زیباتر و با انیمیشن هایی جذاب قدم در جای پای اپلیکیشن پیش بینی وضع هوای یاهو گذاشته است.

 

 

همه اپلیکیشن های چراغ قوه-  کشته شده توسط Control Center

 

 

تمام چراغ قوه ها را خاموش کنید، iOS 7 امکان استفاده از دیوایستان به عنوان چراغ قوه را امکان پذیر می کند. برای اینکار کافیست کنترل پنل iOS را از پایین swipe کنید، چراغ قوه را خواهید دید.

 

 

اپلیکیشن Pandora - کشته شده توسط iTunes Radio

 

 

رادیو اپل قطعا بسیاری از اپلیکیشن ها را بلا استفاده می کند، اما بیشتر از همه، آیتونز رادیو اپلیکیشن  Pandora را هدف قرار گرفته است. این اپلیکیشن آهنگ هایی را که دوست داریم پخش می کند، یعنی دقیقا همان کاری که iTunes Radio قرار است انجام دهد.

 

 

اپلیکیشن Instapaper - کشته شده توسط Safari

 

 

برنامه Safari در iOS 7 به کلی دگرگون شده، همانطور که در تصویر می بینید سایدبار جدید جایگزین اپلیکیشن instapaper می شود. این سایدبار، بوکمارک ها و صفحاتی که بعدا قصد خواندنشان را دارید به راحتی ذخیره می کند.

 

 

 اپلیکیشن Auxo - کشته شده توسط Multitask جدید درiOS 7

 

 

دیگر برای سوییچ بین اپلیکیشن های باز نیازی به Auxo ندارید. برای این کار کافیست دو بار دکمه Home را بزنید و اپلیکیشن دلخواه را پیدا کنید و یا با Swipe به سمت بالا اپ مورد نظر را ببندید.

 

 

کشته شدن  Bump و Instashare توسط AirDrop

 

 

هیچ زمانی اشتراک گذاری فایل به راحتی iOS 7 نبود، بله توسطAirDrop می توانید فایل های خود را به راحتی بین دیوایسهای اپل به اشتراک بگذارید.

حسین مهزادی منش بازدید : 15 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

نوکیا نخستین گوشی هوشمند جهان با دکمه WhatsApp را معرفی کرد WhatsApp یکی از برنامه‌ها ارتباطی پرکاربرد در گوشی‌های آیفون و اندروید است؛ برنامه‌ای که میلیون‌ها نفر از آن استفاده کرده و با هم ارتباط برقرار می‌کنند. شرکت نوکیا که سابقه‌ای طولانی در ساخت گوشی‌های تلفن همراه دارد، در تازه‌ترین مدل از گوشی آشا ۲۱۰ (Asha 210) خود، دکمه‌ای فیزیکی را به این برنامه اختصاص داده است.

نوکیا نخستین گوشی هوشمند جهان با دکمه WhatsApp را معرفی کرد

 

 

نوکیا اعلام کرده که محصول اقتصادی آشا ۲۱۰ تنها با قیمت ۷۲ دلار به بازار عرضه خواهد شد که از اتصالات وای-فای و ۲G پشتیبانی کرده و می‌تواند از سرویس پیام‌رسان WhatsApp به صورت توکار بهره ببرد، به همین منظور دکمه‌ی ویژه‌ای را برای آن بر روی گوشی تعبیه کرده است.

با وجود برنامه WhatsApp کاربر می‌تواند پیام‌های خصوصی خود را به رایگان به مخاطبین ارسال نماید. بدین ترتیب این گوشی نیز مشابه پیام‌رسان بلک‌بری می‌تواند هزینه‌ی ارسال پیامک را از قبوض مصرفی کاربران حذف کرده و ارتباط با دوستان و اقوام را ساده، ارزان و دائمی‌کند.

برای استفاده از برنامه‌ی WhatsApp و ارسال پیامک در گوشی نوکیا آشا تنها کافی است که کاربر کلید مخصوص آن که در سمت چپ گوشی قرار دارد را چند ثانیه‌ای نگه دارد و سپس با کمک صفحه کلید QWERTY پیام خود را تایپ و ارسال نماید.

 

 

با توجه به توافقی که بین دو مجموعه‌ی نوکیا و WhatsApp صورت گرفته، کاربران این گوشی‌ها می‌توانند به صورت مجانی از این سرویس استفاده کنند. شایان توجه است که پیش‌تر هزینه‌ی استفاده‌ی WhatsApp پس از یک سال سرویس دهی رایگان، سالانه ۹۹ سنت تعیین شده بود.

این نخستین مرتبه‌ای نیست که نوکیا قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی را در محصولات خود به صورت فیزیکی قرار می‌دهد؛ آنها قبلاً دکمه‌ی مخصوصی برای استفاده از فیس‌بوک را در گوشی‌های خود ارائه کرده بودند که با استقبال علاقه‌مندان به این شبکه‌ی اجتماعی همراه شد.

حال گوشی آشا ۲۱۰ که در رنگ‌بندی‌های شاد و جذاب زرد، آبی فیروزه‌ای و سرخابی ارائه می‌شود و از سیستم عامل سری ۴۰ نوکیا بهره می‌برد می‌کوشد تا مشتریانی که قصد دارند هزینه‌ی مصرفی کمتری را بر روی قبوض خدماتی خود بپردازند و به دنبال استفاده رایگان از سرویس پیامک هستند را به خود جذب کند. این گوشی از نیمه‌ی سال جاری میلادی عرضه خواهد شد

 

 

گفتنی است، پیش‌تر شایعاتی مبنی بر خریداری سرویس WhatsApp از سوی گوگل به گوش می‌رسید و ظاهراً یاران لری پیج قصد داشتند این برنامه‌ی محبوب پیام رسان را با قیمت ۱ میلیارد دلار  خریداری کنند؛ این در حالی است که علی‌رغم رد این اخبار، خبر تازه‌تری مبنی بر تمایل فیس‌بوک به خریداری WhatsApp نیز دهان به دهان می‌چرخد.

 

 

مسئولان WhatsApp اعلام کرده‌اند که ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را پذیرا هستند که این رقم در مقایسه با تعداد کاربران برنامه‌ی پیام‌رسان بلک‌بری با ۶۰ میلیون کاربر بسیار چشمگیر و قابل توجه است. جالب است بدانید که روزانه بیش از ۸ میلیارد پیام درون شبکه‌ای و ۱۲ میلیارد پیام برون شبکه‌ای در WhatsApp در حال ارسال و دریافت است.

حسین مهزادی منش بازدید : 16 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

دنیای هیجان انگیز از پشت عینک گوگل

چکیده:
اگر اهل هیجان وآدرنالین هستید مطلب زیر را از دست ندهید. اول خلاصه ای در مورد عینک گوگل وکارهاوقابلیت هایش بیان می کنیم. سپس یک تجربه مجازی همراه عکس ها باهم خواهیم داشت.
دنیای هیجان انگیز از پشت عینک گوگل

 

 

این عینک یک میکروکامپیوتر پوشیدنی است و شامل دوربین‌، میکروفون، صفحه لمسی (تاچ اسکرین) صفحه نمایشگر اطلاعات، بلندگو، بلوتوث و شبکه وایرلس می‌شود. عینک گوگل غیر از مدل‌های آفتابی، بدون شیشه‌ است و تصویری که از نمایشگر کوچک آن دیده می‌شود معادل یک نمایشگر ۲۵ اینچی در فاصله ۲٫۵ متری است.

 

 

دوربین ۵ مگاپیکسلی آن برای عکاسی و فیلم‌برداری کاربرد دارد و ارتباط با اینترنت از طریق وای فای (شبکه بی‌سیم) انجام می‌شود همچنین از شبکه‌های نسل سوم (۳G) و نسل چهارم (۴G) نیز پشتیبانی می‌کند.

انتقال صدا در عینک گوگل از طریق القای استخوانی توسط یک المنت درونی صورت می‌گیرد و هنگام تولید صدا این المنت به لرزش درآمده و این لرزش به استخوان جمجمه کاربر منتقل می‌شود. کاربر صدا را از طریق گوش خود نمی‌شنود بلکه از طریق القای استخوانی این کار صورت می‌گیرد. این کاربه این دلیل است که کاربر صداهای محیط و دوستان خود رابشنود و خطر تصادف و… کاربر را تهدید نکند. عینک گوگل با هر گوشی موبایلی که بلوتوث داشته باشد کار خواهد کرد. فرمان‌های کنترلی عینک از طریق لمس صفحه جانبی و فرمان‌های صوتی صورت می‌گیرند. واژه‌هایی مثل یک عکس بگیر (Take a Picture)  یک ویدیو ضبط کن (Record a Video) یا مسیر را پیدا کن (Get a Direction) از فرمان های صوتی این عینک هستند.

از طریق یک ضربه کوچک به فریم، منو باز شده و فریم عینک توسط لمس برای جست وجو درمنوها استفاده می‌شود. تایپ متن و جست‌وجو با اوکی گلاس انجام میشود. ارسال سریع پیام کوتاه یا خواندن متن در حال حرکت هم از ویژگی‌های لذت بخش این عینک است.

 

 

به دنیای عینک گوگل خوش آمدید

 عینک گوگل صاف و براق همچنین انعطاف پذیر و شیک است. وزن بسیار کم همانند یک عینک معمولی و طراحی ساده و زیبایی دارد. جز مدل‌های آفتابی از هیچ شیشه‌ای برخوردار نیست. آن همه ابزار و سخت‌افزاری که در بالا اشاره شد همه با نهایت هنرمندی و ظرافت در یک فریم قرار گرفته‌اند.

 

 

 

این عینک به راحتی قابل استفاده است. برای نگاه کردن به صفحه نمایش باید با سمت بالا نگاه کنید. صفحه را با حرکت دادن سر یا ضربه زدن به فریم می‌توان فعال کرد. بسیاری از فرمان ها مثل تایپ و جست‌وجو و غیره باگفتن کلمه اوکی گلاس فعال می‌شود.


 

اگرخواسته باشید عکسی بگیرید فقط باید بگویید یک عکس بگیر (Take a Picture) همین واین کار چقدر می‌تواند لذت بخش باشد زیرا به محض اینکه صحنه زیبایی را دیدید می‌توانید سریع عکس بگیرید نیازی نیست که دنبال دوربین باشید و آن منظره هم از دست برود. خیلی سریع هر وقت دوست داشتید با گفتن دوکلمه می‌شود عکس گرفت. حتی بعدا هم آنها را می‌توانید ویرایش کنید یا همان لحظه در شبکه‌های اجتماعی قرار بدهید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. نه موبایل نه هیچ وسیله دیگر نیاز نیست. دوربین همواره در جلوی چشمان شماست و با اراده لحظه‌ای شما عکس می‌گیرد.

 

 

می‌توانید هر آنچه را که الان می‌بینید ضبط کنید و این لذت را با دوستان به صورت زنده به اشتراک بگذارید دوستان شما همان چیزی را می‌بینند که چشمان شما می‌بیند. مثلا فرض کنید در تصویر زیر شما در جشن و خوشحال هستید و دوستان‌تان همان لحظه نیز با جشن و شادی شما سهیم هستند.

 

 

فرض کنید که هنگام رانندگی هستید بدون  اینکه چشم‌تان را از جاده بردارید و به جی‌پی‌اس یا گوشی همراه‌تان نگاه کنید عینک مسیر درست را به شما نشان می‌دهد و جلوی هرگونه ریسک یا اتلاف وقت را می‌گیرد. اطلاعات لحظه‌ای حمل و نقل و ترافیک خیابان‌ها جلوی چشم شما هستند و راحت می‌توانید مسیرتان را قبل از دیگران عوض کنید. شما چشم‌تان همیشه به جاده می‌ماند و حتی گوگل مسیرها را به صورت قدم به قدم و گفتاری پیشنهاد می‌دهد. حتی زمان تخمینی رسیدن را هم می‌گوید.

 

 

برای صحبت کردن با دیگران می‌توانید پیام بفرستید یا مکالمه صوتی یا چت تصویری با دوست‌تان داشته باشید بدون اینکه از دست‌هایتان استفاده کنید یا دغدغه‌تان این باشد که به کارهای دیگر فکر کنید و می‌توانیدذهن‌تان را آزاد و آسوده بگذارید.

 

 

به چشم یک دستیار شخصی به آن نگاه کنید. قبلا اگر در گشت وگذاری بودید و سوالی پیش می آمد ۲ کار می‌توانستید بکنید. یا اینکه بعدا از اینترنت پاسخ سوال‌تان را دریافت می‌کردید البته اگر سوال تا آن موقع یادتان می‌ماند. اما الان زمانه عوض شده اگر سوالی در ذهنتان  پیش آمد با گفتن اوکی گلاس سوال‌تان را مطرح و همان لحظه جواب را دریافت می‌کنید. مثلا در تصویر شخص بعد از گفتن اوکی گلاس سوالش را پرسیده که در مورد طول پل بروکلین منهتن است و جواب  ۱٫۸کیلومتر است.

 

 

تبدیل ارز یا مقیاس‌های اندازه‌گیری کشور مقصد هم از چالش‌های پیش روی شما است که تا وقتی عینک گوگل با شماست غمی ندارید. حتی می‌تواند برای شما مثل یک راهنمای محلی باشد که مکان مورد نظرتان را سریعا در در هر کشور و شهری که باشید پیدا کنید. جاهای دیدنی را به شما نشان دهد و گویی که در آن شهر متولد شدید. شاید با عینک گوگل  اطلاعات‌تان هم از خود مردم شهر بیشتر باشد. خلاصه تمام شهر در زیر پای شماست.

حال می‌خواهید با شخصی خارجی صحبت کنید ابدا نیازی به مترجم یا دیکشنری نیست. می‌توانید درخواست یا صدای خود را ترجمه کنید. مثلا در تصویر زیر فرض کنید که  شما در چین هستید و نیم کیلو از این سبزیجات را می‌خواهید .به زبان انگلیسی نیم کیلو چینی را می‌گویید و سریعا به چینی ترجمه می‌شود که تلفظ آن کلمه به چینی باید برایتان مهم باشد: بن بنگ.

 

 

مثلا اگر بخواهید که از ایستگاه مترو استفاده کنید .کافی است اسم ایستگاه را بگویید آخرین وضعیت ایستگاه را به شما نشان خواهد داد. مثلا تصویر زیر ایستگاه متوقف یا به دلایلی محدودیت دارد. عینک به شما پیشنهاد اتوبوس و یا پیاده روی را می‌دهد بدون اینکه شما به آنجا بروید و تازه درآنجا از وضعیت ایستگاه با خبر شوید.

 

 

وقتی پروازی دارید قبل از اینکه سوالی کنید جزثیات پرواز را به شما نشان می‌دهد. نیازی هم نیست که چیزی را به خاطر داشته باشید یا از اینکه چیز مهمی یادتان برود و از دست خودتان عصبانی شوید همه کارها به عینک گوگل  بسپرید.


 

ویدیوهای خیلی زیادی در مورد عینک است ولی یک ویدیویی ساخته شده است که تماشای زنده محیط اطراف و پرش از آسمان و یا هنگام اسب سواری و…. از پشت عینک گوگل را در عرض ۲ دقیقه نشان می‌دهد من به شما از بین ویدیو های زیاد همچین ویدیویی را پیشنهاد می‌کنم هرگز ازدست ندهید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 595
  • بازدید کلی : 12,474