loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
محمد زبرجد بازدید : 13 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

امروزه طراحی در دنیای موبایل به یکی از سخت ترین کارها تبدیل شده است، به این علت که طراحان محدودیت‌های بسیار زیادی در طراحی دارند و تکنولوژی به آن اندازه پیشرفت نکرده که بتواند تمام خواسته یک طراح را فراهم کند. اما با این حال در این دنیای پر زحمت طراحانی هستند که می‌توانند با همین محدودیت‌ها گوشی‌هایی را طراحی کنند که در نظر بسیاری از کاربران متفاوت به نظر آمده و به عنوان یک گوشی خاص نامیده شود. یکی از طراحان در خدمت شرکت اچ تی سی بوده که توانسته با طراحی متفاوتی که برای اچ تی سی وان انجام داده گوشی پرچمدار این کمپانی را به یک گجت خاص تبدیل کند.

 

اما گوشی مورد بحث ما در این بررسی پرچمدار جدید این شرکت است که هنوز هم نام و ظاهر نسل اول را حفظ کرده است. نام این گوشی HTC One است که با کد M8 از نسل قبلی که کد M7 را داشت جدا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

طراحی

 

همانطور که گفتیم این گوشی تمام طراحی خود را از نسل قبل به ارث برده است، اما با این وجود اچ تی سی تصمیم گرفته تا مقدار بیشتری آلومینیوم را در این گوشی استفاده کند، در نسل اول شاهد این بودیم که مقدار زیادی از گوشی از آلومینیوم و لبه‌های اطراف گوشی از پلاستیک ساخته شده بود اما در این نسل اچ تی سی تصمیم گرفته تا سعی کند تمام گوشی را از آلومینیوم بسازد به جز صفحه نمایش که به طور طبیعی نمی‌تواند از فلز ساخته شود، به همین خاطر 90 درصد گوشی در حال حاضر از آلومینیوم ساخته شده است.

 

 

یکی دیگر از تفاوت‌های این گوشی با نسل قبل این است که درگاه کارت حافظه خارجی را نیز در گوشی می‌بینیم و اگر از آیفون 5s خودتان خسته شده‌اید و می‌خواهید این گوشی را جایگزین آن کنید لازم نیست نگران اندازه سیم کارت باشید زیرا این گوشی نیز از سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کند.

 

این نسخه از اچ تی سی وان از نسل قبلی بزرگتر شده و حتی ضخامت آن نیز کمی بیشتر شده است، اما باید بدانید که با یک گوشی بسیار خوش دست تر از نسل قبلی روبرو هستید، ما به شما قول می دهیم گوشی را که در دستان خودتان بگیرید به خوبی متوجه جنس خوب بدنه و اندازه هماهنگ آن خواهید شد.

 

 

 

 

 

 

 

دوربین

 

هنوز در گوشی M8 شاهد استفاده از دوربین 4 اولتراپیکسلی هستیم که این دوربین نمی‌تواند فیملبرداری4k انجام دهد اما هنوز عدم توانایی در فیلمبرداری 4k یک عیب محسوب نمی‌شود.

 

HTC  همیشه علاقه دارد که کارهایی متفاوت با دیگر کمپانی‌ها انجام دهد به همین دلیل است که در پشت این گوشی از دو دوربین استفاده کرده است، استفاده از دوربین دوم به این علت بوده که در هنگام عکس گرفتن جزئیات بیشتری گرفته شده و بعد از گرفته شدن عکس بتوان با فراغ بال بیشتری به ویرایش آن عکس پرداخت. یکی از کارهای جالب این دوربین این است که شما می‌توانید سوژه‌ای را که قصد فوکوس روی آن را دارید بعد از گرفتن عکس انتخاب کنید، این حالت در این گوشی Ufocus نام دارد که به تازگی استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند به یک ویژگی تبدیل شده است، اما ویژگی مثبت این دوربین این است که شما نیازی ندارید تا این ویژگی را انتخاب کنید و این ویژگی به صورت خودکار فعال است و بعد از گرفتن عکس می‌توانید در قسمت ویرایش از این ویژگی به راحتی استفاده کنید.

 

این دوربین سرعت بسیار زیادی دارد و در بین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند کنونی یکی از سریعترین‌ها است، علاوه بر اینکه دوربین در عکس گرفتن با سرعت خوبی کار می‌کند، فوکوس کردن را نیز با سرعت انجام می‌دهد.

 

در نور کافی دوربین به خوبی عمل می‌کند اما مطمئن باشید که کیفیت دوربین کمتر از Galaxy S5 و Xperia Z2 است. در نور کم و در سایه‌ها نیز نویز زیادی در عکس‌ها مشاهده می‌شود. اما خبر خوب این است که در رابط کاربری دوربین گوشی یک ویژگی وجود دارد که می‌توانید تنظیمات دوربین را به صورت دستی انجام دهید.

 

در زمینه فیلمبرداری، دوربین گوشی توانایی این را دارد که با کیفیت Full HD فیلمبرداری کند، علاوه بر این فیلمبرداری با 60 فریم در ثانیه برای سوژه‌هایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

صفحه نمایش

 

در این گوشی از یک صفحه نمایش 5 اینچی استفاده شده که از نسل قبلی بزرگتر شده است. اما کیفیت آن بیشتر نشده است، در اصل از همان کیفیت فول اچ دی در این صفحه نمایش استفاده شده است، اما به علت اینکه صفحه نمایش نسبت به نسل قبلی افزایش اندازه دارد تراکم پیکسلی کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم کیفیت صفحه نمایش یکی از بهترین‌ها است. این صفحه نمایش LCD توسط گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود و زاویه دید بسیار خوبی دارد.

 

 

 

پردازنده

 

امروزه استفاده از پردازنده‌های 8 هسته‌ای به نوعی به یک تبلیغ تجاری تبدیل شده است، در حالی که در عمل هنوز پردازنده‌های 4 هسته‌ای در بنچ مارک‌ها بهتر از پردازنده‌های 8 هسته‌ای عمل می‌کنند. این گوشی نیز به آخرین پردازنده ساخت کوآلکام که 4 هسته دارد و نام snapdragon 801 را با خود یدک می‌کشد. این پردازنده در دو نسخه بر روی گوشی ارائه شده است، یکی از نسخه‌ها پردازنده 2.3 گیگاهرتزی و دیگری پردازنده 2.5 گیگاهرتزی دارد که بسته به بازارهای متفاوت این نسخه متفاوت خواهد بود. در نسخه‌ای که ما در دست داشتیم از پردازنده با فرکانس 2.3 گیگاهرتز استفاده شده بود. این گوشی رم 2 گیگابایتی نیز دارد و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است، اما دیگر نگران نباشید که این حافظه کم است، اچ تی سی در نهایت تصمیم گرفته که پشتیبانی از کارت حافظه خارجی را نیز بر روی این گوشی قرار دهد به این ترتیب شما می‌توانید از حافظه داخلی با ظرفیت 128 گیگابایت نیز بر روی گوشی استفاده کنید. اگر نسخه با پردازنده 2.5 گیگاهرتزی را در نظر بگیریم این گوشی از نظر سخت افزاری تفاوتی با گلکسی اس 5 ندارد، اما در بنچ مارک‌های این گوشی بالاتر از گلکسی اس 5 می‌ایستد. تصور ما این است که این موضوع به رابط کاربری این دو گوشی مربوط است.

 

 

 

 

صدای عالی

 

در گوشی HTC One  دیدیم که این گوشی اسپیکرهای قدرتمندی دارد و در تمام گوشی‌های هوشمندی که تا کنون دیده‌ایم این اسپکیرها بهترین عملکرد را دارند، نسل دوم این گوشی نیز این وِیژگی را به ارث برده است و هنوز بهترین صدایی که در بین گوشی‌های هوشمند می‌شناسیم متعلق به One M8 است. یک تفاوت در این نسل با نسل قبلی مشاهده می‌شود و آن این است که اندازه خروجی اسپیکر بالایی با اسپیکر پایینی تفاوت دارد که این موضوع تفاوتی در اصل صدا ایجاد نخواهد کرد، اگرچه به ادعای HTCاسپیکرهای این نسخه 25 درصد صدای بلندتری نسبت به نسل قبلی ایجاد خواهند کرد. این به این معنی است که اگر به یک ویدئو نگاه می‌کنید و یا در حال بازی کردن هستید می‌توانید صدای بیشتری را بشنوید، شاید به نظر شما این موضوع که صدای یک اسپیکر بلند باشد خیلی ضروری نباشد اما این موضوع زمانی نمود پیدا خواهد کرد که مشغول بازی‌ای مانند Real Racing 3 باشید.

 

 

 

نرم افزار

 

One M8 با آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید که تا این لحظه معرفی شده ارائه شده است، این گوشی به سیستم عامل اندروید نسخه 4.4.2 یا همان کیت‌کت مجهز است. اما علاوه بر سیستم عامل به روز شده، رابط کاربری HTC که Sense نام دارد و مانند لباسی زیبا بر تن سیستم عامل اندروید پوشانده شده نیز به روز شده است. در این گوشی از نسخه 6 رابط کاربری Sense استفاده شده است. این نسخه از رابط کاربری نسبت به نسخه‌ قبلی تغییرات زیادی را نداشته است.

 

یکی از تفاوت‌های اساسی این نسخه با نسخه‌های قبلی این است که دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی در پایین گوشی نیست و تمام دکمه‌های کنترلی پایین صفحه نمایش به داخل صفحه نمایش منتقل شده‌اند، این موضوع باعث می‌شود که احساس بهتری در مورد کیت کت به شما دست دهد. در بسیار ی از برنامه‌های این دکمه‌ها به کناره  صفحه منتقل می‌شوند تا فضای بیشتری برای کاربر فراهم شود.

 

به علاوه در این نسخه از Sense سادگی مدنظر قرار گرفته و باعث شده تا یک رابط کاربری شسته و رفته را شاهد باشیم.

 

یکی دیگر از تغییرات این است که هر کدام از برنامه‌های اصلی گوشی که باز می‌شوند تم مخصوص به خود را دارند به طور مثال زمانی که برنامه پیامک‌ها را باز کنید یک رنگ و زمانی که برنامه تلفن را باز کنید یک رنگ دیگر را مشاهده خواهید کرد. باز هم این نکته را ذکر می‌کنیم که این نسخه نسبت به نسخه قبلی چندان تفاوت فاحشی ندارد که آن دو را از هم جدا کند، اگر شما پیش از این از کاربران HTC بوده‌اید، به خوبی می‌توانید تفاوت‌های این دو نسخه را مشاهده کنید، اما اگر تازه به کاربران HTC پیوسته‌اید متوجه تفاوت‌های این دو نخواهید شد. ما هنوز هم به این موضوع اعتقاد داریم که رابط کاربری HTC بهترین رابط کاربری دنیا است که بر روی گوشی موبایل نصب است.

 

اما یکی از جالب ترین چیزهایی که در این گوشی دیدیم ویژگی‌های لمسی آن در زمانی است که صفحه نمایش گوشی خاموش است، اگر شما انگشت خود را از سمت چپ بر روی صفحه نمایش خاموش گوشی بکشید، BlinkFeed باز خواهد شد، اگر اینکار را از سمت بالای صفحه نمایش انجام دهید دستیار صوتی فعال خواهد شد، اگر از سمت راست انگشت خود را بکشید ویجت‌ها باز می‌‌شوند و در نهایت اگر اینکار را از سمت پایین صفحه نمایش انجام دهید قفل صفحه باز خواهد شد.

 

نکته جالب دیگر این است که اگر گوشی را در حالت افقی بگیرید و سپس دکمه ولوم را فشار دهید به سرعت دوربین فعال خواهد شد که در گرفتن عکس‌های سریع بسیار کارآمد خواهد بود.

 

 

 

 

باتری

 

در این گوشی یک باتری 2600 میلی آمپری استفاده شده است که کمی از نسل قبلی بزرگتر است، این باتری در برابر گوشی‌هایی مانند Galaxy S5 با باتری 2800 میلی آمپری و Xperia Z2 با باتری 3200 میلی آمپری شانس زیادی نداشته باشد. اما با این حال عمر باتری این گوشی از عمر باتری نسل اول بهتر است و عملکرد بهتری دارد. اما اگر باتری گوشی شما در حال اتمام بود زیاد نگران نباشید زیرا این گوشی به حالتPower Save مجهز است که بنا بر وعده HTC می‌تواند 15 ساعت به عمر ماندگاری گوشی اضافه کند.

 

 

 

 

قاب جادویی

 

به همراه این گوشی یک قاب جدید ارائه شده است که نیاز شما به باز کردن درب قاب را به شدت کاهش می‌دهد، این قاب بر روی خودش حالت سوراخ سوراخ دارد، اگر می‌خواهید آب و هوا، ساعت و پیامک‌ها و تماس‌های از دست رفته خود را مشاهده کنید با این کاور به راحتی می‌توانید این کار را بدون باز کردن درب قاب انجام دهید.

 

به علاوه اگر درب قاب بسته باشد و شخصی به شما تماس بگیرد نام و شماره آن بر روی درب قاب نمایش داده خواهد شد و شما می‌توانید بدون باز کردن درب قاب این تماس را پاسخ بدهید یا اینکه تماس را رد کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر جی اس ام

 

اگر شما پیش از این گوشی HTC One را داشتید شاید خیلی نیاز نباشد که گوشی خود را به این گوشی ارتقاء دهید، اما اگر طرفدار HTC هستید این گوشی بهترین گوشی‌ای است که این کمپانی تا به این روز معرفی کرده است، HTC One M8 باید امتحان خود را در کنار بزرگانی مانند گلکسی اس 5 و سونی اکسپریا زد 2 و آیفون 5 اس پس دهد، One از نظر جنس بدنه از تمام این رقبا بهتر عمل کرده است، اما از نظر دوربین از تمام آن‌ها ضعیف تر است، مورد دیگری که گلکسی اس 5 در آن بهتر ظاهر شده صفحه نمایش است، اما بین Xperia Z2 و HTC One M8 نمی‌توانیم تفاوت زیادی در زمینه صفحه نمایش قائل شویم. قدرت پردازنده هر سه گوشی اندرویدی نیز تقریبا در یک سطح است و به جرات برنامه‌ای نیست که این گوشی‌ها از پس اجرای آن برنیایند.

 

ما خرید این گوشی را به کسانی توصیه می‌کنیم که طرفدار پر و پا قرص شرکت HTC و گوشی‌های آن هستند، اما اگر از طرفداران این شرکت نیستید یا اینکه برای شما برند گوشی‌ای که می‌خرید اهمیتی ندارد، توصیه می‌کنیم که گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید،  برای مقایسه بهتر می‌توانید بررسی تخصصی Galaxy S5 را در جی اس ام بخوانید، ما سعی می‌کنیم که یک بررسی جامع بین گوشی‌های مطرح این روزهای بازار را برای شما آماده کنیم تا در انتخاب خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

محمد زبرجد بازدید : 13 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

فوجیتسو به تازگی اولین لپ تاپ با قابلیت اسکن الگوی رگهای خونی کف دست را آماده عرضه به بازار کرده است. در این لپ تاپ از الگوی منحصر به فرد رگهای خونی دست شما برای تشخیص هویت و دسترسی به کامپیوتر استفاده شده است.
لپ تاپ فوجیتسو Celsius H730 مجهز به تکنولوژی اختصاصی PalmSecure این شرکت، با همراهی پردازنده Core i7 vPro و نسل دوم واحد پردازش گرافیکی Kepler انویدیا عرضه خواهد شد.
به لطف طراحی فشرده و زیبا، امنیت ویژه و کارآیی عالی، این لپ تاپ می تواند گزینه مناسبی برای اغلب کاربران خانگی یا شرکتی باشد. این لپ تاپ قرار است از تعطیلات کریسمس با قیمت ۱۶۰۰ یورو وارد بازارهای اروپایی شده و پس از آن در دیگر نقاط دنیا هم عرضه گردد.
امنیت ویژه
فوجیتسو یکی از پیشگامان شیوه تشخیص هویت بر پایه رگهای خونی دست است و پیش از این هم چندین سنسور ویژه این کار را روانه بازار کرده. البته Celsius H730 اولین لپ تاپ فوجیتسو (و شاید دنیا) است که به این قابلیت مجهز شده است. 
متد «تشخیص هویت بر اساس رگ» از تکنولوژی تشخیص عکس و تصویربرداری به طور همزمان بهره می برد. به این صورت که الگوی رگهای خونی غیرقابل مشاهده کف دست و انگشتان را اسکن کرده و آن را با نمونه اصلی ثبت شده در دستگاه مقایسه می کند.
برای ثبت رگهای خونی دست در این تکنولوژی از تابش اشعه نزدیک به مادون قرمز استفاده می شود. هموگلوبین بدون اکسیژن درون رگهای خونی دست این اشعه را جذب می کند و در نتیجه میزان انعکاس آنها را کاهش می دهد. لذا در مقایسه با بقیه قسمتهای دست، باعث تشکیل یک الگوی تیره خواهد شد. 
اگر چه این ایده مدتها است که در محافل علمی مورد بحث قرار می گیرد، اما فوجیتسو برای اولین بار کامپیوتری با امکان استفاده از تشخیص هویت بر اساس رگهای خونی را عرضه می کند. در این لپ تاپ به محض عبور دست از جلوی بخش تایید هویت، در کسری از ثانیه تصویر دست اسکن می شود.
این شرکت مدعی است سیستم به کار رفته در این لپ تاپ به شکل خارق العاده ای میزان خطا را تا ۰.۰۰۰۰۸ درصد کاهش داده است. و همچنین آن را شیوه ای تقریبا غیرقابل تقلب می داند.
البته پیش از این اسکنرهای رگهای خونی دست در چندین بانک ژاپنی و سازمان های دولتی این کشور مورد استفاده قرار گرفته اند. این تکنولوژی پیش از این به صورت محدود در برخی موس ها هم تعبیه شده است.
علاوه بر سیستم تشخیص هویت جدید، این لپ تاپ از نمایشگر ۱۵ اینچی ، آخرین نسل پردازنده های Core i7 vPro اینتل با قدرت ۳.۸ گیگاهرتز، ۳۲ گیگابایت رم!، کارت گرافیک NVIDIA Quadro و درایو ذخیره سازی هیبرید یا SSD بهره می برد.
محمد زبرجد بازدید : 36 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

صنعت غذا سازى هميشه وسيع ترين طيف طرح ها و گونه ها را به خود اختصاص مى دهد. براى مثال در سال هاى اخير تلاش هايى براى تهيه پنير و ديگر فراورده هاى لبنى از حيوانات مختلف رواج يافت. همچنین برخی دست به کار تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه شدند.

حالا جالب است بدانيد كه Christina Agapakis از دانشمندان دانشكده علوم دوبلین و Sissel Tolaas متخصص بو، در يك اقدام جالب با نمونه بردارى از باكترى هاى موجود در زير بغل، انگشتان پا و بينى افراد مختلف نوعى پنير انسانى ساخته اند.

هر كدام از پنير ها با نمونه بردارى از باكترى هايى كه بر روى پوست انسان هاى مختلف رشد مى كنند، تهيه مى شود. اين فرايند شامل تركيبى عجيب از آماده سازى مواد غذايى و روش هاى ميكروبيولوژيكى است. شاید بتوان گفت که به نوعی، از این باکتریها به عنوان جایگزین مخمر پنیر استفاده می شود. به اين معنى كه باكترى ها قرار است در شرايطى ويژه و تقريبا استريل جهت تهيه پنيرى با امضاى هر فرد پرورش داده شوند.

این پنیر که Selfmade نامگذاری شده، در واقع به صورت اختصاصی برای هر فرد تهیه می شود و می توان آن را تلفیقی از علم و هنر دانست. برای مثال پنیر آقای بن یا پنیر خانم کریستینا!

این پنیرها به عنوان یکی از پروژه های نمایشگاه علمی Grow Your Own ... Life After Nature دانشگاه دوبلین، قرار است تا اواخر ژانویه ۲۰۱۴ در گالری علوم این دانشگاه به نمایش گذارده شوند.

اگر در خود اشتهاى خوردن اين پنير انسانى را مى بينيد، خوب است بدانيد كه اين پنير فعلا تنها در سطح يك آزمايش ميكروبيولوژيكى موفق است و هنوز براى مصرف وارد بازار نشده است.

محمد زبرجد بازدید : 12 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

تصور کنید که راهی وجود داشته باشد که بتوان وسایل الکترونیکی منزل را از راه دور روشن یا خاموش کرد. شاید اولین وسیله ای که به ذهن خطور می کند یک پریز هوشمند باشد. پیش از این در نارنجی از کیلدها و پریزهای هوشمند گفته بودیم، اما این بار از پریزی می گوییم که با کمترین پیچیدگی، پیشرفته ترین امکانات را در اختیار ما قرار می دهد.

این پریزها Smart Power Strip نام دارند و توسط راجر یو (Roger Yiu) طراحی و ساخته شده اند. این مجموعه پریزها به شما امکان می دهد که از راه دور و از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی بر روی اندروید یا آی او اس، وسایل الکتریکی خود را کنترل کنید.

به طور مثال تصور کنید بخواهید با تنظیم یک تایمر وسایل منزلتان را در یک ساعت معین روشن یا خاموش کنید، یا برای وسایلی که بیش از یک زمان معین روشن بوده اند یک نوتیفیکیشن تعیین کنید، یا مصرف انرژی دستگاه های الکترونیکی مختلف را مانیتور کنید. همه این ها توسط پریزهای Smart Power Strip و اپلیکیشن همراه آن ها ممکن می شود.

مبتکر این پریزها اعتقاد دارد که استفاده از این پریزها به افراد در صرفه جویی در مصرف برق کمک زیادی می کند. توسط اپلیکیشن این دستگاه می توان مصرف انرژی هر یک از دستگاه های متصل به پریز را در لحظه و با جزئیات دقیقی از جمله کیلو وات در ساعت مشاهده کرد.

طراح و سازنده این پریزها در حال حاضر در وبسایت کیک استارتر در حال جمع آوری سرمایه مورد نیاز خود برای تولید انبوه این محصول است. برای یک مجموعه با چهار جای پریز قیمت 199 دلار در نظر گرفته شده، که تا حدی گران به نظر می رسد.

محمد زبرجد بازدید : 7 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (1)

بازار رقابت تلفن های هوشمند روز به روز داغ تر می شود و اندروید در خط مقدم این کارزار با سرعت زیادی به پیش می تازد. اما در پس پرده گوگل که به نحوی پدر اندروید محسوب می شود، سعی دارد روز به روز بر ضریب نفوذ این ربات سبز دوست داشتنی در بازار بیفزاید، تا به واسطه افزایش سهم اندروید در بازار، کاربران خدمات خود را افزایش دهد.

در سوی دیگر ماجرا شرکت های تولیدکننده تلفن های هوشمند نیز از ورود اندروید به بازار بسیار خشنود هستند، چون این سیستم عامل پر طرفدار پول زیادی را به جیب های آنها سرازیر می کند و هر چند همه شان سود نمی کنند، ولی حداقل ادامه حضورشان تضمین شده و به خاطر نداشتن سیستم عامل اختصاصی مجبور به برچیدن محصولات شان از بازار نیستند.
شاید تنوع زیاد شرکت ها چندان برای گوگل خوشایند نباشد، چرا که شرکت هایی همچون سامسونگ با دستکاری های فراوان در ظاهر اندروید و مانور دادن بر روی برندهای خود، از اندروید به نفع قدرت بخشیدن برند های خود استفاده می کنند و این موضوع به حدی پیشرفت کرده که حتی سامسونگ در معرفی محصولات سری گلکسی خود، کمتر از اندروید نام می برد.گوگل هم در این میان بیکار ننشسته است و سعی کرده تا با تولید سری ارزان قیمت و با کیفیت نکسوس، هم از کمرنگ شدن نام اندروید جلوگیری کند و همچنین یک اندروید خالص و دست نخورده را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
هم اکنون پنجمین تلفن از خانواده نکسوس مجهز به «اندروید ۴.۴ کیت کت» در اختیار نارنجی است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکسوس ۵ بیشتر آشنا شویم.

سخت افزار

با گذشت زمان و ارائه مدل‌ های جدیدتر خانواده نکسوس، گوگل به صورت روز افزون سعی در بهبود کیفیت این سری دارد. نکسوس ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست و تقریبا در تمامی جهات نسبت به نکسوس ۴ بهبود یافته. قطر نمایشگر آن از ۴.۷ اینچ به ۴.۹۵ اینچ رسیده و صفحه نمایش هم اکنون دارای کیفیت Full HD است و گوریلا گلس ۳ از آن محافظت می کند.
شرکت ال جی، امسال هم با همکاری تنگاتنگ با گوگل، وظیفه ساخت این تلفن را همچون نکسوس ۴ به عهده گرفته و محصولی زیبا ساخته.

 

نکسوس جدید در دو رنگ مشکی و سفید و با ظرفیت های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به بازار عرضه می شود و امسال دیگر خبری از مدل ۸ گیگابایتی نیست. رنگ سفید در این تلفن نیز همانند نکسوس ۴ تنها در قاب پشتی نمایان شده و بخش جلویی در هر دو مدل مشکی خواهد بود.
ارزان ترین مدل نکسوس جدید ۳۴۹ دلار قیمت دارد و مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می رسد. البته باید این نکته را در نظر داشت که این نرخ ها تنها مخصوص عرضه در فروشگاه گوگل پلی هستند و در صورتی که بخواهید در خارج از فروشگاه این تلفن را تهیه کنید، باید مبلغی حدود ۶۰۰ دلار بپردازید.بگذارید به سراغ زوایای مختلف نکسوس ۵ برویم و نگاهی اجمالی به ظاهر آن بیاندازیم. در بالای صفحه نمایش، دوربین جلو با کیفیت ۱.۳ مگاپیکسل و گوشی مکالمه صوتی با ظاهر دایره ای شکلش را مشاهده می کنید.
برای پیدا کردن سنسورهای مجاورت و نور محیطی باید اندکی دقت کنید، چرا که آنها به نحوی در گوشه سمت راست تعبیه شده اند که به سختی قابل رویت هستند. البته همچون مدل قبل چراغ آگاه سازی هم در زیر نمایشگر قرار دارد و در صورت دریافت ایمیل، تماس تلفنی، پیامک و ... به صورت چشمک زن شما را آگاه خواهد کرد.

نکسوس ۵ دارای ابعاد ۱۳۷ در ۶۹ در ۸.۶ میلیمتر و وزن ۱۳۰ گرم است. لبه های دستگاه به نسبت مدل قبلی اندکی تیز تر شده اند و همین موضوع سوایپ کردن از بغل صفحه را کمی مشکل کرده، چرا که هنگام حرکت، انگشت تان اندکی مابین مرز صفحه نمایش و بدنه پلی کربنات گیر می‌کند.

در لبه سمت چپ تلفن جدید گوگل و ال جی، دکمه‌ تنظیم شدت صدا جا خوش کرده و این نکته قابل توجه است که ال جی از سرامیک برای ساخت این دکمه و همچنین دکمه پاور استفاده کرده تا مقاوم تر باشند.

در لبه سمت راست هم شاهد قرارگیری دکمه پاور و جایگاه میکرو سیم کارت هستیم.

در لبه زیرین نکسوس ۵ علاوه بر اسپیکر و میکروفون، درگاه میکرو یو اس بی هم قرار گرفته. خروج صدای اسپیکر تنها از این بخش صورت می گیرد و در صورتی که شما تلفن را به حالت افقی بگیرید و مشغول انجام بازی شوید، احتمالا دستتان جلوی اسپیکر را می گیرد و صدا را خفه خواهد کرد.

نکته جالب توجه اینجا است که جهت درگاه میکرو یو اس بی نسبت به نکسوس ۴ برعکس شده و از این به بعد باید شارژرتان را از سوی دیگر وارد کنید.

جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و میکروفون دوم برای کاهش صداهای مزاحم (نویز) نیز در قسمت فوقانی نکسوس ۵ قرار گرفته اند.

در پشت دستگاه دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه فلش LED و لوگوی نکسوس و ال جی به چشم می‌خورد. دوربین اندکی از بدنه بیرون زده و زمانی که تلفن بر روی یک سطح صاف قرار می‌گیرد، نقطه اتکای آن دروبین خواهد بود. باید دید که در استفاده دراز مدت آیا شیشه محافظ لنز خش میفتد یا اینکه سالم خواهد ماند؟

اما در درون این عضو جدید خانواده نکسوس هم تغییرات عمده ای را شاهد هستیم. نکسوس ۵ دارای یک پردازنده ۴ هسته ای از خانواده اسنپدرگون ۸۰۰ است که با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز کار می کند. ۲ گیگابایت رم -مانند نکسوس ۴- و چیپ گرافیکی آدرنو ۳۳۰ نیز از دیگر ویژگی های سخت افزاری مهم هستند.
در قسمت ارتباطات هم این دستگاه چیزی کم ندارد و علاوه بر داشتن NFC و بلوتوث ۴، به وای فای ac مجهز شده که توانایی اتصال به هر دو باند ۲.۴ و ۵.۸ گیگاهرتز را دارد. نکسوس ۵ همچنین دارای LTE است و گوگل سعی کرده تا با اضافه کردن قابلیت 4G به این محصول به ندای افرادی که از نداشتن LTE در نکسوس ۴ شکایت می کردند، پاسخ دهد.
نکته قابل توجه این است که قابلیت USB OTG که در نکسوس ۴ در دسترس نبود، هم اکنون در نکسوس ۵ قابل استفاده است و شما می توانید فلش مموری و کیبورد USB خود را به دستگاه متصل نمایید. ضمنا امکان شارژ بی سیم تحت استاندارد Qi را هم می توان یک امتیاز دیگر برای این تلفن به حساب آورد.

صفحه نمایش

شاید در آینده ای نه چندان دور اظهار نظر درباره صفحه نمایش تلفن های هوشمند تبدیل به کاری آزمایشگاهی شود، زیرا کیفیت و دقت نمایشگر پرچمداران امروزی به قدری زیاد است که مقایسه آنها با چشم غیر مسلح عملا امکان پذیر نیست.
در یک کلام، نکسوس ۵ با در اختیار داشتن نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۴۵ پیکسل در هر اینچ، چشمان شما را به خود خیره خواهد کرد. تکنولوژی استفاده شده در این تلفن نیز همانند نکسوس ۴ از نوع IPS است. اما چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی، یک سر و گردن بالاتر از آن می ایستد.

به لطف تکنولوژی IPS شرکت ال جی، نمایشگر نکسوس ۵ از زاویه دید خوبی برخوردار است و چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی از کیفیت نمایش تصاویر در زوایای مختلف کاسته نمی‌شود. این نکته شایان ذکر است که نکسوس ۴ نیز دارای زاویه دید خوبی است و به لحاظ تغییر کیفیت در زوایای مختلف تقریبا در سطح نکسوس ۵ قرار می‌گیرد.

توان پردازشی و عمر باتری

نکسوس هم به جمع تلفن های هوشمند با پردازنده اسنپدرگون ۸۰۰ پیوسته و با فرکانس پردازشی ۲.۳ گیگاهرتزی اش سعی می کند تا در میان پرچمداران سایر شرکت ها جایی برای خود باز کند. اما حس کار با اندروید خالص گوگل توسط چنین پردازشگر قدرتمندی چگونه است؟

شاید نیازی به توضیح نداشته باشد، اما بدون اغراق نکسوس ۵ در همه عملیات ها روان کار می کند. سرعتی که به لطف اندروید ۴.۴ و پردازنده قدرتمندش پدید آمده، شما را از کار کردن با آن نا امید نمی کند. البته گاها در برخی از بازی هایی که دارای گرافیک سنگین بودند، لگ های موردی پیش می آمد که احتمال می دهیم شاید به سبب بهینه نبودن بازی ها برای اندروید کیت کت بوده باشد.
با وجود اینکه نکسوس ۵ از اسنپدرگون ۸۰۰ بهره می برد، اما در بنچ مارک ها فاصله قابل توجه آن با صدرنشینان مشهود است.

ظرفیت باتری نکسوس ۵ حدودا ۲۰۰ میلی آمپر ساعت نسبت به نکسوس ۴ افزایش یافته است. باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی نکسوس ۵ توانست در تست مداوم ما به همراه وای-فای روشن و استفاده سنگین ۷ ساعت و ۳۷ دقیقه دوام بیاورد و لازم به ذکر است که میزان بازی کردن در این تست تنها حدود یک ساعت بود و نور نمایشگر هم روی ۵۰٪ تنظیم شده بود.

در کل این اسمارت فون نیز همچون برخی دیگر رقیبان موجود در بازار که البته G2 دیگر محصول ال جی در بین شان نیست، نتوانست نظر ما را نسبت به راندمان باتری جلب کند و شما همیشه باید شارژ به همراه داشته و مترصد استفاده از پریز برق باشید.

رفع ایرادات نکسوس ۴

سری قبلی نکسوس دچار عیب هایی بود که خوشبختانه در این نسخه آنها حل شده اند. از این ایرادها می توان به شکننده بودن شیشه پشت نکسوس ۴ و همچنین شنیدن صدای خش خش و نویزهای مخابراتی در گوشی مکالمه تلفنی اشاره کرد.
البته از این نکته هم نباید صرف نظر نمود که کیفیت دوربین نکسوس ۴ هم منجر به نارضایتی بسیاری از خریداران شد، که خوشبختانه در محصول جدید گوگل و ال جی کیفیت دوربین بهبود یافته است.

دوربین

همانطور که اشاره کردیم، دوربین نکسوس ۴ از کیفیت رضایت بخشی برخوردار نیست و همین موضوع سبب شد تا گوگل برای این سری از نکسوس تلاش بیشتر کند و در واقع باید بگوییم که در انجام این موضوع تا حدودی هم موفق بوده.
دوربین ۸ مگاپیکسلی نکسوس ۵ از سیستم لرزشگیر بهره می برد و به شما کمک خواهد کرد تا تصاویری شفاف تر بگیرید. می توانید نمونه عکس‌ های دوربین اصلی تلفن را به همراه چند نمونه مقایسه ای در کنار عکس های نکسوس ۴ در زیر مشاهده کنید.

 

نکسوس ۵

 

نکسوس ۴

 

نکسوس ۵

 

نکسوس ۴

در رابط کاربری نرم افزار دوربین تغییری نسبت به اندروید ۴.۳ مشاهده نمی شود و تنها یک دکمه +HDR به آن اضافه شده که وظیفه دارد تا عکس های HDR را با کیفیت بهتری بگیرد و از ترکیب کردن چندین فریم متوالی با یکدیگر نتیجه ای شفاف تر تقدیم تان کند.
این دوربین توانایی ثبت ویدیو با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد ولی هنوز خبری از قابلیت های جذاب نظیر اسلو موشن نیست.

کیت کت

گوگل تمام تلاشش را به کار بسته تا اندروید را روز به روز پایدارتر و بهینه تر کند و تاکنون در این راه موفق بوده. کیت کت نسخه جدید اندروید است که گوگل برای نخستین بار آن را بر روی نکسوس ۵ عرضه می کند و نسبت به اندروید ۴.۳ قابلیت های ریز و درشت زیادی را به آن افزوده.
به گفته گوگل، تلاش شده که تا در این نسخه از اندروید، دستگاه های رده پایین با رم ۵۱۲ مگابایت مد نظر قرار گیرند و البته خدا می داند که این نسخه چه زمانی به دستگاه های رده پایین خواهد رسید، چرا که شرکت ها زیاد علاقه ای به آپدیت کردن دستگاه های رده پایین ندارند و ترجیح می دهند آپدیت های شان را برای پرچمداران عرضه نمایند.

ظاهر رابط کاربری

در نگاه اول متوجه خواهید شد که آیکون های سیستم عامل اندکی بزرگ شده اند و تغییرات جزیی گرافیکی نیز به چشم می‌خورد. اما همه چیز در پشت صحنه، همان اندروید همیشگی است و بعد از چند دقیقه کار کردن با این نسخه جدید اندروید کاملا به آن خو خواهید گرفت.
یکی از مواردی که سریعا توجه شما را جلب خواهد کرد، حذف پس زمینه مشکی دکمه های لمسی پایین نمایشگر و ادامه بک گراند صفحه خانگی به زیر آنها است. به نظر می رسد گوگل تصمیم گفته به جای اینکه دکمه های خانه و بازگشت از بقیه نمایشگر جدا باشند، آنها را با حس یکدستی بیشتر در اختیار کاربر قرار بگیرند.
البته این اتفاق راجع به نوار وضعیت در بالا هم افتاده و از این به بعد توسعه دهندگان می‌توانند در صورت نیاز در اپلکیشن های خود این ۲ نوار را مخفی کنند و از تمام صفحه استفاده ببرند.
اضافه شدن دکمه تنظیم موقعیت در منوی تنظیمات سریع نیز از دیگر تغییراتی است که می توان به آن اشاره کرد.

Google Now

دیگر Moto X تنها سردمدار قابلیت ویژه دستور دادن صوتی به گوگل ناو نیست و هم اکنون نکسوس ۵ هم در حالتی که در صفحه هوم قرار دارید با گفتن عبارت OK Google گوش به فرمان شما می شود و از آن به بعد می‌توانید درخواستتان را به صورت صوتی اعلام نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که شما در داخل یکی از اپلیکیشن ها و یا منوهای تلفن باشید این قابلیت کار نخواهد کرد.

نرم افزار تماس تلفنی

دیگر قابلیت جدید اندروید کیت کت این گونه است که سعی می کند تا شماره فرد تماس گیرنده با شما را در دیتابیس گوگل جستجو کند و در صورتی که برای شماره تلفن مورد نظر داده ای وجود داشته باشد، آن داده را برای شما نمایش دهد.
به عنوان مثال زمانیکه از یک شرکت با شما تماس می گیرند و شماره های تماس آن شرکت در دیتابیس گوگل ذخیره شده، به همراه نمایش شماره تلفن، نام شرکت هم دیده خواهد شد، حتی اگر در دفترچه تلفن شما ذخیره نشده باشد.

سازنده نکسوس بعدی؟

پنجمین فرزند گوگل به دست ال جی ساخته شد و ال جی پس از اچ تی سی و سامسونگ سومین کمپانی بود که گوگل برای ساختن تلفن خودش با آن قرارداد بست. اما مشخص نیست که تکلیف نکسوس ۶ چه خواهد بود؟ آیا ممکن است این ماموریت خطیر بر روی دوش موتورلا قرار گیرد؟ شاید این چنین شود، هنوز خبری در این باره وجود ندارد.

جمع بندی

نکسوس ۵ یکی از بهترین تلفن های ارزان قیمت اندروید است که می توان خرید کرد. البته به شرطی که بتوانید آن را از فروشگاه گوگل پلی تهیه کنید، چرا که در غیر اینصورت حدود ۶۰۰ دلار برای تان آب می‌خورد.
اما چنانچه به دنبال تلفن های ارزان قیمت اندرویدی نیستید، بدانید که باز هم نکسوس ۵ گزینه قابل تاملی است. به خاطر داشته باشید که به لحاظ برخی از قابلیت ها همچون دوربین و قدرت پردازشی، به پای پرچمداران سایر شرکت ها نخواهد رسید.
با این حال با در اختیار داشتن سری نکسوس شما طعم اندروید خالص و آپدیت های چند ساله را خواهید چشید و همیشه جزو نخستین افرادی هستید که جدیدترین نسخه این سیستم عامل را دریافت می‌کنید.
نکسوس ۵ در حال حاضر در بازار ایران با قیمت ۲۱۰۰۰۰۰ تومان به فروش می رسد . شاید با خودتان بگویید که یک محصول ۳۵۰ دلاری چرا با اختلاف قیمتی زیاد در بازار ایران ارایه می شود؟ما هم این موضوع را از وارد کنندگان این محصول جویا شدیم و بر اساس گفته آنها، قیمت ۳۵۰ دلاری در حال حاضر فقط برای خرید از فروشگاه گوگل پلی است و شرکت ال جی به عنوان سازنده محصول، فعلا آن را در منطقه ما با قیمت بیشتری عرضه می کند.البته اگر مدتی صبر کنید شاهد کاهش قیمت نکسوس ۵ خواهید بود. اما ممکن است که آن را با قیمتی بسیار مقرون صرفه و معادل ۳۵۰ دلار نیابید.
محمد زبرجد بازدید : 9 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

عکاسی با موبایل این روزها آنقدر محبوب شده که حتی بازار فروش دوربین های دیجیتال را نیز تحت تاثیر خود قرار داده. شرکت های سازنده نیز با درک این موضوع، همواره در تلاش هستند تا کیفیت دوربین محصولات خود را بهبود بخشند و تجربه ای لذت بخش از عکاسی با موبایل را در اختیار کاربران قرار دهند.

اپل و آیفون را به نوعی می توان بنیانگذار شاخه عکاسی با تلفن هوشمند دانست. عکاسی با آیفون آنقدر ساده بود که خیلی زود همه را شیفته خود کرد و این سیگنال را برای دیگر شرکت ها فرستاد که اگر می خواهید رقابت کنید، باید در زمینه دوربین دستگاه خود تلاش بسیاری را به خرج دهید. آیفون ۵ اس در حال حاضر نشان دهنده بلوغ اپل در زمینه دوربین است و تکامل تلفن هوشمند اپل در طی نسخه های مختلف را نشان می دهد.

در سوی دیگر میدان اما اندرویدی ها به اکسپریا زد۱ می نازند. دستگاهی ساخت سونی، که با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی خود در صدر جدول موبایل های اندرویدی از لحاظ کیفیت تصویر، قرار می گیرد. سازنده ژاپنی با سابقه درخشانش در زمینه دوربین های دیجیتال، این باز عزم خود را جزم کرده تا عصاره تجربه اش را در دوربین زد۱ قرار دهد و عکاسی با موبایل را برای کاربرانش وارد فاز تازه ای نماید.

در این مطلب لنز های اکسپریا زد۱ و آیفون ۵ اس را در کنار یکدیگر قرار دادیم و با آن ها به شکار سوژه های رنگارنگ پرداختیم تا ببینیم تصاویر کدام یک از کیفیت بهتری برخوردار است. در ادامه مطلب با ما باشید تا مقایسه ای داشته باشیم بین دوربین این دو دستگاه با یکدیگر.

مشخصات دوربین - سنسور و لنز

آیفون ۵اس: سنسور ۱/۳ اینچ ، پیکسل های سنسور ۱.۵ میکرونی، لنز با گشادگی f/2.2
اکسپریا زد ۱: سنسور ۱/۲.۳ اینچ ، پیکسل های سنسور ۱.۱ میکرونی، لنز با گشادگی f/2

زد ۱ و ۵ اس نماینده دو دیدگاه مختلف در زمینه ساخت دوربین های موبایل هستند. اپل ابعاد سنسور را در مقایسه با آیفون ۵، بزرگ کرده ولی مگاپیکسل سنسور را دست نخورده باقی گذاشته. این اقدام باعث شده تا در آیفون ۵ اس، با سنسوری 1/3 اینچی و ۸ مگاپیکسلی روبرو باشیم.

زد ۱ دارای سنسوری به مراتب بزرگتر است، اما به خاطر دقت بسیار بالا ( ۲۰.۷ مگاپیکسل)، پیکسل های سنسور آن در واقع بسیار کوچک هستند و ابعاد آنها تنها ۱.۱ میکرون است.

زد ۱ همچنین به لطف دقت بالاتر سنسورش، لنزی سریع تر دارد. لنز این دستگاه دارای گشادگی f/2 است، در حالی که اپل برای آیفون ۵ اس از لنز f/2.2 استفاده کرده. در واقع هرچه این عدد کوچکتر باشد، در زمانی مشخص نور بیشتری به سنسور منتقل می شود.

کیفیت تصاویر

همانطور که از یک سنسور با دقت بالاتر انتظار می رود، اکسپریا زد ۱ در نور کافی، جزییات بیشتری را در مقایسه با ۵ اس به ثبت می رساند. این ویژگی این امکان را به شما می دهد، تا راحت تر در عکس ها زوم کنید و سوژه های بیشتری را در دور دست ها مشاهده نمایید.

آیفون ۵ اس

اکسپریا زد ۱

 

تصویر زوم شده و بریده شده ۵ اس

‫تصویر زوم شده و بریده شده زد ۱‬

آیفون ۵اس

اکسپریا زد ۱

عملکرد زد ۱ همچنین در محیط های بسته و کم نور نیز بسیار خیره کننده است. دوربین این دستگاه همانطور که گفتیم به لطف گشادگی لنز f/2 می تواند نور بیشتری را از محیط جذب کند و در بسیاری از مواقع، هنگامی که عکس سایر موبایل ها، از جمله ۵ اس، سیاه به ثبت می رسد، زد ۱ می تواند با کمترین میزان نویز ممکن، تصاویر خوبی را شکار کند.

آیفون ۵ اس

اکسپریا زد ۱

 

آیفون ۵ اس

اکسپریا زد ۱

البته باید اشاره کنیم که بخش اعظمی از موفقیت زد ۱ در شکار عکس های پر نور و کم نویز، به نحوه پردازش عکس ها توسط این دستگاه باز می گردد. در واقع سونی با این پردازش، از میزان جزییات می کاهد تا بتواند از شر نویز ها خلاص شود.

آیفون ۵ اس

اکسپریا زد ۱

اما اگر بنا بر استفاده از فلش در محیط های تاریک باشد، آنگاه است که ۵ اس با آن فلش دوگانه اش شروع به دلبری می کند. فلش ۵ اس محیط را بیش از زد ۱ روشن می کند و رنگ تصاویر را نیز به صورت طبیعی تری به ثبت می رساند.

آیفون ۵ اس

اکسپریا زد ۱

آیفون ۵ اس

اکسپریا زد ۱

با وجود تمام برتری های زد ۱، عکس های آیفون ۵ اس از شادابی بیشتری برخوردار هستند. مهمترین علتی که برای این مهم می توان به آن اشاره کرد، کنتراست بهتر تصاویر ثبت شده توسط دوربین ۵ اس است.البته عکس ها در نمایشگر خود زد ۱ وضعیت بهتری دارند، اما هنگامی که به کامپیوتر یا هر نمایشگر دیگری منتقل می شوند، جادوی موتور پردازشی X-Reality سونی از روی آن ها کنار می رود و رنگ های بی روح آن ها نمایان می شود.

اکسپریا زد ۱

آیفون ۵ اس

در زمینه عکس های Depth of Field یا عمق میدان، هر دو دستگاه فوکوس با دقتی را انجام می دهند و نتایج خوبی را ارائه می کنند. انتخاب عکس برتر شاید بیشتر به سلیقه شما بستگی داشته باشد. اگر دوست دارید تا سوژه ای که در تصاویر، در فاصله دور قرار دارند، تار تر نمایش داده شود، آنگاه باید بگوییم که زد ۱ انتخاب بهتری برای شما محسوب می شود.

مقاومت در برابر آب

اکسپریا زد ۱ دستگاهی مقاوم در برابر آب است و می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد. این بدان معنا است که شما می توانید در زیر آب و محیط های خیس با خیال راحت به عکاسی بپردازید و عکس هایی را بگیرید که کمتر کسی می تواند با موبایلش مشابه آن را شکار کند. همچنین باید اشاره کنیم که سونی با اضافه کردن دکمه فیزیکی شاتر به زد ۱، به عکاسی در زیر آب این دستگاه کمک بسیار بزرگی کرده.

نرم افزار

اپل همواره سادگی را در اولیت قرار می دهد. این سر مشق در اپلیکیشن دوربین آیفون نیز دیده می شود. در این برنامه شاهد امکانات متعددی نیستیم، اما همان قابلیت های موجود به بهترین شکل ممکن در دسترس شما قرار می گیرند.اپلیکیشن دوربین آیفون دارای فیلتر های متعددی مانند اینستاگرام است که به صورت زنده بر روی تصاویر اعمال می شوند و حال و هوای عکس را دستخوش تغییر می کنند. همچنین برای ثبت عکاس های متعدد نیز تنها کافی است تا دست خود را بر روی دکمه شاتر نگه دارید تا در عرض چند ثانیه، ده ها عکس برای شما به ثبت برسد.

اپلیکیشن دوربین زد ۱ اما کوله باری از امکانات را در اختیار دارد. هنگامی که حالت Manual را در این برنامه انتخاب کنید، می توانید کیفیت تصویر ثبت شده، ISO، تنظیمات نور و ... را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید. در این اپلیکیشن همچنین قسمت های جالبی همچون AR effect دیده می شود که با کمک تصاویر واقعیت افزوده، تغییرات جالبی را در عکس ها اعمال می کند.

سونی همچنین قابلیتی به نام Tumeshift burst را نیز برای زد ۱ در نظر گرفته، که با فعال کردن آن دوربین در واقع همواره در حال عکاسی است و بدین طریق هنگامی که شما دکمه شاتر را لمس کنید، می توانید ده ها تصویر از قبل و بعد از فشردن شاتر را در اختیار داشته باشید. همچنین قابلیت عکس برداری سریع نیز همچون ۵ اس، در زد ۱ نیز با نگه داشتن دکمه شاتر فراهم است.

اپلیکیشن های جانبی

اگر به صورت حرفه ای با موبایل عکاسی می کنید، قطعا از ارزش اپلیکیشن های ویرایش تصاویر مطلع هستید. این اپلیکیشن ها بعضا با اعمال تغییراتی جزیی در تصاویر، قادر هستند تا یک عکس ساده را به اثری ماندگار تبدیل کنند.

در این زمینه بی شک iOS در مقایسه با اندروید برتری دارد. برتری و تعداد اپلیکیشن هایی که در این رابطه برای سیستم عامل iOS موجود هستند، به هیچ عنوان در مقایسه اندروید قابل چشم پوشی نیست و این نکته خود می تواند به عنوان برگی برنده برای دوربین آیفون به حساب رود.

جمع بندی

در این مطلب هم توضیحات ما را خواندید و هم با مشاهده تصاویر ثبت شده توسط دوربین هر دو دستگاه، این فرصت را داشتید تا خودتان برای انتخاب دوربین برتر قضاوت کنید.

زد ۱ در ثبت جزییات خیره کننده ظاهر می شود. دوربین این دستگاه به لطف رزولوشن بالایی که دارد، بسیار تیز بینانه تر از آیفون به ثبت تصاویر می پردازد. اما از سوی دیگر ۵ اس، با کنتراست مطلوبی که به رنگ ها می دهد، عکس هایی را شکار می کند که آدمی از نگاه کردن به آن ها نهایت لذت را می برد.

از برتری دو دستگاه نسبت به یکدیگر گفتیم و نوشتیم، اما در آخر باید به حس کلی عکاسی با این محصولات اشاره کنیم. و این درست همانجایی است که مدال طلا را به آیفون می دهیم.

اپل به نحوی جادویی کار با دوربین آیفون را لذت بخش طراحی کرده است. تمام فرآیند ها، از باز شدن اپلیکیشن دوربین گرفته، تا اعمال افکت ها و ثبت تصاویر، با سرعتی بالا و بسیار روان اجرا می شوند. البته اشتباه نکنید، زد ۱ نیز عملکردی بسیار سریع دارد، اما باز هم این آیفون است که در مجموع عکس را آسان تر به ثبت می رساند.

عکاسی آسان و روان فرمولی ناگفته است که اپل آن را در انحصار خودش دارد. فرمولی که سونی و اندروید هنوز باید برای به دست آوردن آن تلاش کنند.

شما کدام دستگاه را برای عکاسی انتخاب می کنید؟

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 594
  • بازدید کلی : 12,473