loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
سهیل آل بوعلی بازدید : 19 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بر اساس جدیدترین آمارهای ارائه شده بیل گیتس آمریکایی با 72.9 میلیارد دلار سرمایه ثروتمند ترین فرد جهان است و کارلوس اسلیم مکزیکی را با 65.5 میلیارد دلار سرمایه به عنوان اصلی ترین رقیب خود می بیند.

پس از بیل گیتس و کارلوس اسلیم، آمانسیو ارتگا از اسپانیا، وارن بافت از آمریکا، اینگوار کاپراد، چارز و دیوید کوک از آمریکا، لری الیسون از آمریکا، کرسیتی و جیم والتون به عنوان ثروتمند ترین افراد جهان در سال 2013 مطرح هستند.

در ادامه نگاهی به فعالیت 10 فرد ثروتمند جهان خواهیم داشت:

1. بیل گیتس

بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا متولد شد. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی نمودند. گیتس به‌عنوان مدیر عامل و مدیر معماری نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت فعالیت کرده‌است و هم اکنون رئیس هیئت مدیره ی این شرکت است و دارای بیشترین سهام (معادل ۸٪) می‌باشد.

بیل گیتس در دنیا به‌ عنوان بنیان‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی بسیار مشهور است. نحوه تجارت بیل گیتس به دلیل اینکه قدرت رقابت را از رقیبان سلب کرده همواره مورد انتقاد بوده ‌است و در زمان هایی نیز از او به این دلیل شکایت شده‌ است. گیتس همواره تلاشهای خیرخواهانه متعددی را نیز تعقیب کرده‌است و در این راستا بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرده‌است.

2. کارلوس اسلیم

کارلوس اسلیم حلو متولد ۲۸ ژانویه ۱۹۴۰ در مکزیکو سیتی است و یک تاجر لبنانی‌تبار مکزیکی است. اسلیم نقش عمده‌ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد. وی مالک شرکت‌های آمریکا موویل، تلمکس و تل‌سل محسوب می‌شود.

3. آمانسیو ارتگا

آمانسیو اورتگا متولد ۲۸ مارس ۱۹۳۶ و تاجر اسپانیایی، فعال در صنعت مد و موسس شرکت ایندیتکس می‌باشد. وی در حال حاضر، بعنوان سومین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد در اسپانیا شناخته می‌شود.

اورتگا مالک و موسس فروشگاه‌های زارا و حدودأ صد برند و مغازه‌های خرده‌فروشی لوازم جانبی و پوشاک نیز می‌باشد. اورتگا، در حال حاضر در یک آپارتمانی در مرکز شهر لاکرونیا، گالیسیا، اسپانیا زندگی می‌کند.

4. وارن بافت

وارن ادوارد بافِت غالبأ با لقب باهوش اوماها یا دانشمند اوماها نامیده می‌شود. او یک آمریکایی سرمایه گذار و تاجر است و مدیر عامل و بیشترین سهام‌دار شرکت برکشایر هاتاوی می‌باشد. دارایی خالص او در حال حاضر 58 میلیارد دلار برآورد شده‌است.

در ماه ژوئن سال ۲۰۰۶، او ۸۳٪ از دارایی خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. حجم دلاری اهدایی او تقریبأ ۳۰ میلیارد دلار است و اهدای دارایی در این سطح در تاریخ آمریکا بی‌نظیر بوده‌است.

او کماکان در خانهٔ خود در مرکز داندی در همسایگی اوماها، نبراسکا که در سال ۱۹۸۵ میلادی به ارزش ۳۱٬۵۰۰ دلار خریداری کرده‌است زندگی می‌کند. البته او خانه‌ای گران‌تر در لاگونا بیچ، در ایالت کالیفرنیا دارد که در سال ۲۰۰۴ خریداری کرده‌است. ارزش خانهٔ او در اوماها در سال ۲۰۰۸ میلادی ۷۰۰٬۰۰۰ دلار برآورد شده‌است.

5. اینگوار کامپراد

اینگوار کامپراد متولد ۳۰ مارس ۱۹۲۶ و بازرگان و کارآفرین سوئدی است. او بنیانگذار شرکت آیکیا می‌باشد. کامپراد فعالیت خود را از سن بسیار پائین آغاز کرد و اولین شغل او، فروش کبریت با دوچرخه بود.

وی در سال ۱۹۴۳ آیکیا را تاسیس کرد. نام آیکیا؛ (IKEA) از ابتدای نام و محل تولدش، گرفته شده است. آی از ابتدای نام اینگوار، کی از کامپراد، ای از ایلمتارید که در انتهای نام‌خانوادگی وی قرار دارد و درنهایت، آ که از آگانیارد؛ که نام محل تولد کامپراد بوده، مشتق شده است.

6. چارلز کوک

چارلز کوک متولد اول نوامبر ۱۹۳۵ و تاجر و کارآفرین آمریکایی است. او مالک، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت صنایع کوک است. وی فرزند ارشد فرد سی. کوک، بنیانگذار شرکت صنایع کوک و یکی از ابداع‌کنندگان روش نوین پالایش بنزین می‌باشد.

7. دیوید کوک

دیوید همیلتون کوک متولد ۳ مه ۱۹۴۰ و تاجر، فعال‌سیاسی و مهندس شیمی آمریکایی است. او با مشارکت برادر بزرگترش؛ چارلز، مالک شرکت نفتی صنایع کوک می‌باشد. این شرکت، در حال حاضر بعنوان دومین شرکت خصوصی بزرگ در ایالات متحده محسوب می‌شود.

دیوید کوک در فهرست سال ۲۰۱۳ از ثروتمندترین افراد جهان، در رتبه هفتم قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۸ در پی اهداء یک هدیه ۱۰۰ میلیون دلاری از دیوید کوک، به سالن تئاتر شهر نیویورک، در مرکز لینکلن، که بمنظور نوسازی تالار اصلی آن، انجام شده بود، نام آن به تالار دیوید اچ. کوک تغییر پیدا کرد. او یکی از بازماندگان پرواز ۱۴۹۳ یو‌اس‌ایر، که در سال ۱۹۹۱ سقوط کرد، می‌باشد.

8. لری الیسون

لری الیسون متولد ۱۷ اوت، ۱۹۴۴ و یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت‌های عمده در زمینهٔ نرم‌افزارهای پایگاه داده است.

الیسون استعداد زودهنگامی در ریاضیات داشت و در جوانی برای شرکت امپکس کار می‌کرد.

9. کریستی والتون

کریستی والتون همسر جان والتون میلیاردر مطرح و مالک سابق فروشگاه های زنجیره ای وال مارت است. زمانی که در بیست و هفتم ژوئن 2005 جان والتون کشته شد کریستی سرمایه خالصی به ارزش 15.7 میلیارد دلار را از وی به ارث برد.

در مارس 2009 وی با سرمایه خالصی برابر با 17.6 میلیارد دلار به عنوان دوازدهمین فرد ثروتمند جهان در لیست برترین میلیاردرهای جهان قرار گرفت و سرمایه وی هم اکنون به بیش از 36 میلیارد دلار رسیده است.

10. جیم والتون

جیمز کار والتون متولد سال 1948 در نیوپورت ایالت آرکانزاس آمریکا و جوان‌ترین پسر موسس شرکت وال مارت است. در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ در فهرست میلیاردرهای شاخص بلومبرگ؛ جیم والتون با دارایی تخمینی ۲۸٫۱ میلیارد دلار، به‌عنوان دهمین فرد ثروتمند جهان انتخاب شد.

والتون مدرک کارشناسی خود را، از دانشگاه آرکانزاس دریافت کرده است. همسر وی لین مک‌ناب والتون بوده و دارای چهار فرزند می‌باشد. جیم والتون به‌همراه خانواده‌اش در بنتونویل، آرکانزاس زندگی می‌کند.

سهیل آل بوعلی بازدید : 13 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

درود

این روزها استفاده از گوشی همراه آنقدر معمول شده که ما اصلا یاد زمانی نمی افتیم که گوشی همراه نداشتیم، بنابراین اصلا به این فکر نمی افتیم که این گوشی ها از اول وجود نداشتند و مخترعانی باید رویش کار کرده باشند!
برای این که تاریخچه نسبتا جامعی از تلاش های مخترعان برای دستیابی به موبایل به سبک و سیاق امروزی به دست دهم، مجبور هستم از سال ۱۹۰۸ شروع کنم، در این زمان شخصی به نام «ناتان استابلفیلد» اختراعی را ثبت کرد که چیزی بیشتر از گوشی بی سیم با برد کوتاه نبود. سال ۱۹۱۰ «لارس ماگنوس اریکسون» تلفنی را در اتومبیلش نصب کرد که البته کارکردی مثل یک تلفن موبایل نداشت. او هر بار که در جایی متوقف می شد می توانست با یک جفت سیم بلند، تلفن اتومبیلش را به شبکه محلی تلفن متصل کند و تماس تلفنی برقرار سازد!.
اما بعد از آن، تلفن های رادیویی باب شد. نخستین بار در سال ۱۹۲۶ مسافران درجه یک ترن هایی که بین برلین و هامبورگ طی مسیر می کردند، می توانستند از فناوری تلفن های رادیویی استفاده کنند. در همین زمان خطوط هوایی مسافربری هم از همین فناوری برای مقاصد امنیتی بهره گرفتند.
طی جنگ جهانی دوم، فناوری تلفن های رادیویی در مقیاس گسترده در تانک های آلمانی مورد استفاده قرار گرفت. بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، پلیس آلمان از همین فناوری استفاده کرده و خودروهای گشتی اش را مجهز به تلفن رادیویی کرد.
البته در همه مواردی که گفته شد، استفاده از تلفن رادیویی آسان نبود و نیاز به دانش یک متخصص و خبره فن برای برقراری ارتباط بود. اما در سال های اولیه دهه ۵۰ میلادی کشتی هایی که در رود راین سفر می کردند، مجهز به نوعی از فناوری تلفن رادیویی شدند که کاربران معمولی هم می توانستند به آسانی از طریق آن تماس برقرار کند.
سال های نخست دهه ۴۰ شرکت موتورولا موفق شد تلفن رادیویی با قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه بسازد که می توانست در یک کوله پشتی قرار بگیرد. این شرکت سپس واکی تاکی ساخت و بعد از آن هم موفق به ساخت تلفن رادیویی ای شد که گرچه اندازه ای به اندازه بازوی یک انسان داشت، اما می شد آن را در دست گرفت و حمل کرد. این تلفن رادیویی کارکرد نظامی پیدا کرد و نام هندی تاکی Handie Talkie را بر آن گذاشتند.
سال ۱۹۴۶، دو مهندس روس به نام شاپیرو و زاهاروچنکو موفق شدند تلفن رادیویی بسازند که می توانست از فاصله ۲۰ کیلومتری به شبکه محلی تلفن متصل شود.
سال ۱۹۴۷ سالی بود که مهندسان شرکت Bell برای نخستین بار فناوری ارتباطی شبکه سلولی را پیشنهاد کردند. در این فناوری هر شبکه رادیویی به تعدادی «سلول» تقسیم می شود. هر سلول یک ۶ ضلعی است که آنتنی در هر رأس قرار می گیرد. هر آنتن هم می تواند از ۳ جهت امواج را دریافت و پخش کند. البته این ایده تا سال های دهه ۶۰ عملا به مرحله عمل نرسید.
این تلفن ها که از امواج رادیویی برای برقراری تماس صوتی ۲ طرف استفاده می کردند و در تاکسی ها، خودروهای پلیس و آمبولانس ها مورد استفاده قرار می گرفتند، از نظر تکنیکی با گوشی موبایل امروزی تفاوت های اساسی داشتند. یکی از مهم ترین این تفاوت ها این بود که به سبک سیستم ارتباطی امروزی منطقه تحت پوشش به سلول های ۶ ضلعی تقسیم نمی شد. تلفن کاربر هنگام تماس، تنها می توانست با یک دکل ارتباط برقرار کند و در صورتی که کاربر از یک جا به منطقه تحت پوشش دکل دیگر می رفت، تماسش متوقف می شد. تازه اوایل کار، برقراری تماس با این تلفن ها خودکار نبود و تماس حتما باید به وسیله اپراتور برقرار می شد.
بزودی استفاده از این موبایل های اولیه گسترده تر شد و حتی ترتیبی داده شد که با یک فندک الکتریکی سیگار معمولی هم قادر به کار باشند، طوری که تلفن های رادیویی قابل حمل هم ساخته شد که نیازی به نصب در خودرو نداشتند.
سال ۱۹۵۷، یک مهندس جوان روس به نام لئونید کوپریانوویچ، یک تلفن رادیویی به نام LK ۱ ساخت که در مقیاس آن زمان کوچک بود و فقط ۳ کیلوگرم وزن داشت! این تلفن مجهز به یک آنتن و شماره گیری بود که کاربر را از فاصله ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری هم می توانست به ایستگاه مرکزی محلی متصل کند، اما سال بعد او توانست وزن این تلفن رادیویی را فقط به ۵۰۰ گرم برساند.
سال ۱۹۵۶، نخستین سیستم تمام خودکار تلفن همراه موسوم به MTA توسط شرکت اریکسون به صورت تجاری در سوئد عرضه شد. اما تلفنی که آنها در اختیار کاربران قرار می دادند، بسیار سنگین بود و ۴۰ کیلوگرم وزن داشت، اما سال ۱۹۶۵ وزن این تلفن های رادیویی با استفاده از ترانزیستور به ۹ کیلوگرم رسید. البته کاربران این فناوری تا سال ۱۹۸۳ یعنی زمانی که استفاده از آن متوقف شد، هرگز از ۶۰۰ نفر تجاوز نکرد. گرچه با این سیستم هر دارنده تلفن می توانست به صورت خودکار با هر شماره ای که می خواست تماس بگیرد، اما برای برقراری تماس با خود او نیاز به یک اپراتور واسط بود. بعلاوه هر کاربر باید حدس می زد که خودروی دوستش در زمان برقراری تماس در کجاست و تحت پوشش کدام دکل است!
اولین کسی که در بریتانیا از فناوری تلفن های پرتابل استفاده کرد، شاهزاده فیلیپ بود. او می توانست با استفاده از این سامانه که در خودرویش نصب شده بود، هر زمان که می خواست با ملکه انگلیس تماس بگیرد. چنین امکانی، در آن زمان یعنی سال های اواخر دهه ۶۰ میلادی، بسیار عجیب و غریب بود!
سال ۱۹۶۰ شوروی سرویس تلفن همراهش را در مسکو راه انداخت و این سامانه را تا سال ۱۹۷۰ در ۳۰ شهر دیگر این کشور هم راه اندازی کرد.
تا سال ۱۹۶۷ حین برقراری ارتباط با تلفن های رادیویی، کاربر مجبور بود در محدوده پوشش یک آنتن باقی بماند و مثلا اگر با خودروی خود از حوزه پوشش یک آنتن خارج می شد تماس او هم قطع می شد، اما در سال ۱۹۷۰ با ابداع فناوری ارتباطی به نام handoff توسط محققان آزمایشگاه Bell این مشکل هم حل شد.

سهیل آل بوعلی بازدید : 36 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در فرهنگ رایانه سیستم عامل (به انگلیسی: Operating System) اساسی‌ترین برنامه سیستمی است که مدیریت کلیه منابع سیستم را به عهده گرفته و بستری را فراهم می سازد که برنامه‌های کاربردی می‌توانند بر روی آن اجرا شوند.

دلایل ایجاد سیستم عامل:
یک سیستم کامپیوتری پیشرفته از یک یا چند پردازنده ، مقداری حافظه اصلی ، دیسک ها ، چاپگر ها ، صفحه کلید ، صفحه نمایش ، واسط های شبکه ای و دیگر دستگاه های ورودی و خروجی تشکیل شده است . این اجزا در کنار یکدیگر یک سیستم پیچیده را به وجود آورده اند . نوشتن برنامه هایی که تمامی این عناصر را مدیریت کرده و از آنها به طور صحیح ، بهینه و کارآمد استفاده نماید ، کار بسیار مشکلی است . اگر هر برنامه نویس مجبور باشد با مفاهیمی نظیر نحوه کار دستگاه های ورودی خروجی گوناگون آشنا باشد ، بسیاری از برنامه ها هرگز نوشته نخواهد شد . به همین دلیل ، از سالها قبل به وضوح مشخص بود که باید روش هایی یافت که برنامه نویسان را از پیچیدگی های سخت افزار دور نگه دارد . تلاش های گسترده ، منجر به ایجاد یک لایه نرم افزاری روی سخت افزار شد که همه اجزای سیستم را کنترل نموده و کار برنامه نویسان را راحت تر کند . به این لایه نرم افزاری سیستم عامل می گویند.

وظایف سیستم عامل:
سیستم عامل دو کار عمده انجام می‌دهد :
در نگرش پایین به بالا ، منابع منطقی ( مانند فایل ها ) و منابع فیزیکی ( مانند دستگاه های سخت افزاری ) رایانه را مدیریت و کنترل می‌کند .
در نگرش بالا به پایین ، وظیفه سیستم عامل این است که یک ماشین توسعه یافته ( Extended Machine ) یا ماشین مجازی ( Virtual Machine ) را به کاربران ارائه کند تا آنها بتوانند آسان تر برنامه نویسی نمایند و درگیر پیچیدگی های سخت افزاری رایانه نشوند .

به طور کلی ، وظایف سیستم عامل شامل موارد زیر است :
* استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از به هدر رفتن آنها
* تخصیص و آزاد سازی منابع
* اداره صف ها و زمان بندی استفاده از منابع
* حساب داری ( Accounting ) میزان استفاده از منابع
* ایجاد امنیت ( security )
* ایجاد ، حذف و اداره فرایند ها
* ایجاد مکانیسم های ارتباط بین فرایند ها و همگام سازی آنها
* مدیریت فایل ها و پوشه ها
* مدیریت حافظه های اصلی و جانبی
* برقراری امکان دسترسی چندتایی ( Multiaccess ) و اجرای هم روند ( Concurrent ) فرایند ها
* به اشتراک گذاری منابع ( Resource Sharing )
* تعیین راهکار هایی برای اداره بن بست ( deadlock ) ها
* جلوگیری از شرایط رقابتی ( Race Condition ) و تداخل یا در هم قفل شدن ( Interlock ) فرایند ها
* جلوگیری از گرسنگی ( Starvation )

سیستم عامل های فعلی:
امروزه پرمصرف ترین سیستم عامل جهان ، ویندوز است که بر روی بیشتر رایانه‌های شخصی نصب شده ‌است.
نام چند ‌سیستم عامل معروف جهان در زیر آمده است :

* یونیکس
* لینوکس
* سولاریس (سیستم عامل)
* بی اس دی
* مک او اس
* ام وی اس.
* ویلز (سیستم عامل)
* ویندوز اکس‌پی
* ویندوز 7
* ویندوز ان‌تی
* ویندوز سی‌ئی
* پالم (سیستم عامل)
* سیمبیان (سیستم عامل)

انواع سیستم عامل:

سیستم عامل تک پردازنده:
این نوع سیستم عامل ها ، سیستم عامل های نسل چهارم ( نسل فعلی ) هستند که بر روی یک پردازنده اجرا می شوند .

سیستم عامل شبکه ای:
این نوع سیستم عامل ها ، از کنترل کننده های واسط شبکه و نرم افزار های سطح پایین به عنوان گرداننده استفاده می کنند و برنامه هایی برای ورود به سیستم های راه دور و دسترسی به فایل از راه دور در آنها به کار گرفته می شود .

سیستم عامل توزیع شده:
این سیستم عامل ها خود را مانند سیستم عامل های تک پردازنده به کاربر معرفی می کنند ، اما در عمل از چندین پردازنده اجرا می شوند. این نوع سیستم عامل در یک محیط شبکه ای اجرا می شود در این نوع سیستم یک برنامه پس از اجرا در کامپوترهای مختلف جواب نهایی به سیستم اصلی کاربر بر می گردد سرعت پردازش در این نوع سیستم بسیار بالاست.

سیستم عامل بی درنگ:
از این نوع سیستم‌های عامل برای کنترل ماشین آلات صنعتی، تجهیزات علمی و سیستم‌های صنعتی استفاده می‌گردد. یک سیستم عامل بلادرنگ دارای امکانات محدود در رابطه با بخش رابط کاربر و برنامه‌های کاربردی مختص کاربران هستند. یکی از بخش‌های مهم این نوع سیستم‌های عامل، مدیریت منابع موجود کامپیوتری بگونه‌ای است که یک عملیات خاص در زمانی که می‌بایست، اجراء خواهند شد , مهم‌تر اینکه مدیریت منابع بگونه ایست که این عمل در هر بار وقوع, مقدار زمان یکسانی بگیرد.

سهیل آل بوعلی بازدید : 35 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

از کامپیوترهای رو میزی و لب تابها گرفته تا انواع سرورها انواع مختلفی از کامپیوتر ها تا به امروز ساخته شده است اما کارکرد تمامی آنها بر اساس پردازش اطلاعت است . در واقع تکامل کامپیوتر به ما نشان می دهد که چگونه امکان دارد یک ماشین بزرگ و پیچیده در راه تکامل به ماشینی کوچک بر روی میز کار دفتر و یا خانه های ما تبدیل شود . تصویری که از کامپیوتر در ذهن مردم وجود دارد دستگاهی است بسیار بسیار هوشمند که با سرعت بسیار زیاد در پردازش اطلاعت قادر به هر کاری است . اما این تصویر یک ایده دور از ذهن در در شهر آرزوهای کامپیوتر نیست بلکه این دستگاه ها وجود دارند . ابر رایانه ها

 

ابر رایانه چیست ؟

برای انجام آن به چند هفته و یا شاید چند ماه زمان نیاز دارد . ابر رایانه ها از تعداد بسیار زیادی ریز پردازنده تشکیل شده است که توان بالایی از انرژی را برای پردازش اطلاعات در کمترین زمان ممکن مصرف می کنند .به همین دلیل نگهداری این ماشینهای قدرتمند بسیار مشکل و پر هزینه است . آنها باید در اطاقهایی بزرگ و دمای بسیار پایین نگهداری شوند .

از ابررایانه چه استفاده هایی می شود ؟

زیست شناسی

از ابر رایانه میتوان برای ارائه مدل کار سیستم عصبی یا مغز یک ارگانیسم استفاده کرد .

در سال ۲۰۰۶ موسسه اکول پلی تکنیک فدرال در لوزان فرانسه توانستند با استفاده از یک ابرکامپیوتر مدل بخشی از مغز موش را شبیه سازی کنند با اینکار دانشمندان توانستند بفهمند که مغز چگونه پیامهای عصبی را تولید و ارسال می کند . هرچند که کامپیوتر موفق به پردازش بخش بسیار کوچکی از مغز یک جاندار زنده شد ولی می توان آن را موفقیتی بزرگ دانست .

در سال ۲۰۰۹ با سرمایه گزاری شرکت IBM و دانشگاه استانفورد دانشمندان توانستند با استفاده از ابررایانه به شبیه سازی ۱% از مغز انسان بپردازند . و امیدوارند تا ۱۰ سال آینده بتوانند به طور کامل مغز انسان را شبیه سازی کنند . این موضوع در علم زیست شناسی همیت ویژه دارد . با این کار دانشمندان میتوانند درک کنند که مغز چگونه کار میکند ، چگونه پیام ها منطقل می شوند ، چگونه خاطرات ذخیره می شوند و … . مغز انسان مهم ترین بخش بدن است ولی دانش بشر تا شناخت کامل آن فاصله زیادی دارد که پر کردن این فاصله یکی از کارهای کلیدی ابر رایانه در علم زیست شناسی است .

فضا

یکی دیگر از علومی که ابر رایانه ها در پیشرفت آن نقش اساسی دارند علم نجوم است . مدل سازی مسیر حرکت و رفتار اجرام آسمانی . بررسی توفانهای خورشیدی و اثر آنها بر زمین و بررسی اینکه چگونه بعد از انفجار بزرگ چگونه زمین ، ستاره ها و اجرام دیگر در فضا شکل گرفته اند . و اینکه چند سال از عمر جهان می گزرد و چقدر تا پایان آن باقی مانده است یکی دیگر از سوالاتی است که دانشمندان سعی در حل آن به وسیله ابر رایانه دارند .

بلایای طبیعی

با پیشبینی فجایع و  بلایای طبیعی می توان تا حد زیادی از تعثیرات کشنده آن کاست و آسیب ها را به حداقل رساند . ابر رایانه ها می توانند تا حدودی مسیر طوفانها ، گردبادها ویا سونامی هارا پیش بینی کنند . همچنین آنها می توانند با تجزیه و تحلیل لرزه های زمین محل و مسیر زمین لزره ها را تا حدودی پیشبینی کنند تا بتوان از وقوع فجایع جلوگیری کرد .

 

پژوهش

  • از ابر رایانه ها در حل مسائل پیچیده فیزیک کوانتوم استفاده می شود .
  • در صنایع هوایی و نظامی ابر رایانه ها با با شبیه سازی الگوهای پرواز و مدل سازی پرواز و مسائل آیرودینامیک پرواز می توانند کمک شایانی در پیشرفت این تکنولوژی داشته باشند .
  • تحقیقات هسته ای نیاز به آزمایش دارند اما این آزمایشات می تواند برای زندگی انسانها بسیار خطرناک باشد . ابر رایانه ها به دانشمندان کمک می کنند تا با شبیه سازی واکنش ها و انفجارات هسته ای به پیشرفتهای بیشتر در فن آوری هسته ای برسند .
  • پروتئین ها یکی از اجزاء بسیار مهم زیستی هستند که دارای ساختار مولکولی سه بعدی و پیچیده ای می باشند . با تغییر اندکی در ساختار مولکولی ، پروتئین ها می توانند واکنش های متفاوتی را در بدن ایجاد کنند . یماری هایی مانند آلزایمر و فیبروز کیستیک با این پروتئین ها در ارتباط است بنابراین فهم ماهیت پروتئین ها معیوب و چگونگی پروتئینهای نرمال ، کلیدی است برای یادگیری این که چرا و چگونه چنین بیماری هایی رخ می دهند و را در مان آنها چیست . شببیه سازی و بررسی پروتئین ها کار بسیار پیچیده و پر محاسبه ای است که که کار دیگری است برای ابررایانه ها .
  • جریان خون ، مسیر و سرعت آن عواملی هستند که در کارکرد صحیح بدن نقش اساسی دارند . یکی از استفاده های پزشکی از ابر رایانه ها شبیه سازی این فرایند ها در بدن است . به عنوان مثال می توان با مقایسه عملکرد جریان خون در افراد مختلف به انواع اختلالات خونی و عملکرد آن پی برد .
  • همچنین  ابر رایانه ها به تحقیق و مطالعه در زمینه دینامیک سیالات و خاک و یا در  اکتشاف در اعماق هسته زمین کمک می کنند . آنها می توانند مدلهای پیچیده انیمشن از ساختار مولکولی ترکیبات شیمیایی و بیولوژیکی مختلف و کریستال ایجاد کنند.

ابررایانه ها ماشین های سودمندی هستند که در انجام آزمایشات و پژوهشات در زمینه های مختلف نقش حیاتی دارند و انسان را از شر بسیاری محدودیت ها نجات داده اند . ابر رایانه ها شاید کامپیوترهای رومیزی فردا باشند ؟!

سهیل آل بوعلی بازدید : 16 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

به دنبال افزايش محبوبيت رايانه‌هاي همراه نزد كاربران، كارشناسان در يك بررسي جديد نام و مشخصات 10 لپ‌تاپ برتر جهان را معرفي كردند.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، لپ‌تاپ‌ها از جمله دستگاه‌هاي الكترونيكي محسوب مي‌شوند كه طي سال‌هاي اخير بسيار مورد توجه كاربران قرار گرفته‌اند و فروش آنها تقريباً از فروش رايانه‌هاي روميزي بيشتر شده است. اين جريان كه بسيار مورد توجه توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي قرار گرفته‌، آن‌ها را برآن داشته تا با افزايش تمركز و سرمايه‌گذاري روي رايانه‌هاي قابل‌حمل، سهم بيشتري از بازارهاي جهاني را به خود اختصاص دهند و بتوانند كاربران بيشتري را به سمت خود جذب كنند.

تمركز بيشتر توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي بر لپ‌تاپ‌ها موجب شده است تا ظرف يك سال گذشته شاهد گسترش خدمات ارايه شده در آن‌ها و كاهش قيمت اين محصولات باشيم. به دنبال اين جريان، كارشناسان مركز تحقيقاتي PC World بررسي جديدي را انجام داده‌اند كه به موجب آن 10 لپ‌تاپ برتر جهان مشخص شده است كه نام و مشخصات آن‌ها را در زير مرور مي‌كنيم.

EliteBook 8440w شركت اچ‌پي: اين لپ‌تاپ يك صفحه‌كليد استاندارد را در خود جا داده كه براي تايپ متن‌هاي طولاني بسيار مناسب است. اين صفحه‌كليد كه مهم‌ترين عامل افزايش فروش اين محصول محسوب مي‌شود، در كنار ديگر امكانات قابل ملاحظه چندرسانه‌اي آن قرار گرفته است. قيمت اين محصول بين 1200 تا 1400 دلار است.

Envy 13 شركت اچ‌پي: اين لپ‌تاپ شباهت زيادي به سري رايانه‌هاي قابل‌حمل MacBook اپل دارد و طراحي زيبا و بدنه باريك آن باعث شده است تا عموم كاربران سراغ آن بروند. اگرچه قيمت اين محصول اندكي گران است، اما زيبايي آن باعث شده است فروش بالايي در بازار داشته باشد. قيمت اين لپ‌تاپ پيشرفته 1449 دلار است.

ThinkPad SL610 شركت لنوو: اين لپ‌تاپ با نام 2847-22U نيز شناخته مي‌شود و براي كاربران تجاري و دانشجويان بهترين گزينه است. فناوري‌هاي پيشرفته و قيمت ارزان اين محصول باعث شده است فروش بالايي در بازار داشته باشد. قيمت اين لپ‌تاپ 899 دلار است.

MacBook Pro شركت اپل: شركت اپل مدل‌هاي مختلف سري لپ‌تاپ‌هاي MacBook Pro را روانه بازار مي‌كند. اما مدل 15 اينچي آن با پردازنده 8/2 گيگاهرتزي بيشترين فروش را داشته است. اين لپ‌تاپ كه نخستين بار در ژوئن 2009 وارد بازار شد، زيبايي خاصي دارد و بسيار باريك طراحي شده است. باتري اين لپ‌تاپ منحصر به‌فرد از نوع ليتيوم-پوليمر است و انرژي مورد نياز كاربر را براي مدت طولاني در خود نگه مي‌دارد. قيمت كنوني اين لپ‌تاپ در بازارهاي جهاني 1999 دلار است.

Aspire 5740G-6979 شركت ايسر: اين لپ‌تاپ ارزان كه هم‌اكنون با قيمت كمتر از 750 دلار فروخته مي‌شود، قابليت‌هاي اجرايي مناسبي دارد و مي‌تواند براي كاربراني كه فعاليت‌هاي پايه‌اي و معمولي را با رايانه شخصي انجام مي‌دهند، بهترين گزينه باشد. سيستم صوتي ارايه شده در اين لپ‌تاپ بسيار پيشرفته است.

Inspiron 15 شركت دل: اين لپ‌تاپ با نام 1564 نيز شناخته مي‌شود و از قدرتمندترين لپ‌تاپ‌هاي شركت دل به حساب مي‌آيد. كارشناسان اين محصول را براي كاربران حرفه‌اي مناسب مي‌دانند و آن را يكي از موفق‌ترين محصولات در بازار مي‌شناسند.

ThinkPad T400s شركت لنوو: كاربر با داشتن اين لپ‌تاپ مي‌تواند تمام امكانات مورد نياز براي گشت‌وگذارهاي اينترنتي، خدمات چندرسانه‌اي، انجام همزمان چند فعاليت رايانه‌اي را در اختيار داشته باشد. خريد اين لپ‌تاپ به صاحبان شركت‌هاي تجاري و كارمندان توصيه مي‌شود.

Studio XPS 16 شركت دل: سري لپ‌تاپ‌هاي Studio شركت دل بسيار زيبا طرحي مي‌شوند و اين محصول نيز مانند مدل‌هاي پيشين خود بدنه براق و صيقلي دارد. طراحي زيبا، نمايشگر باكيفيت و قيمت مناسب اين محصول مهم‌ترين عوامل در فروش بالاي آن محسوب مي‌شوند. اين لپ‌تاپ 949 دلار قيمت دارد.

Satellite U505-S2980 شركت توشيبا: اين لپ‌تاپ كه ظاهر نسبتاً معمولي دارد، با قابليت‌هاي اجرايي خود كاربران را جذب مي‌كند. براي اين لپ‌تاپ يك نمايشگر مجزاي لمسي نيز در نظر گرفته شده است كه كار را براي استفاده از برنامه‌هاي داخلي آسان مي‌كند. اين لپ‌تاپ 992 دلار قيمت دارد.

UL80Vt-A1 شركت ايسوس: طول عمر باتري اين لپ‌تاپ بسيار زياد است و از اين رو كارشناسان آن را به كاربراني كه دائماً در سفر هستند، پيشنهاد مي‌كنند.براي اين لپ‌تاپ پردازنده گرافيكي باكيفيت و رابط كاربري پيشرفته‌ در نظر گرفته شده است كه البته ظاهر آن به لپ‌تاپ‌هاي معمولي مي‌نمايد. اين رايانه قابل‌حمل 942 دلار قيمت‌گذاري شده است.

سهیل آل بوعلی بازدید : 12 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

google_hq-15.3.09-and-26.6.091

شرکت گوگل را باید بیش از هر چیز یک شرکت تبلیغاتی دانست از آنجا که نزدیک ۹۵ درصد در آمد این شرکت از راه تبلیغات کسب می شود این شرکت علاوه بر فعالیت گسترده در این زمینه با خرید امتیاز چندین شرکت و نرم افزار و حتی وب سایت یکی از سرمایه گذاران اصلی در زمینه های مرتبط با وب و نرم افزار نیز می باشد.

از جمله معروف ترین امتیازاتی که شرکت گوگل اقدام به خرید آنها نموده است می توان به نرم افزار اندروید چیزی در حدود ۵۰ میلیون دلار ، یوتیوب در حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار ، دابل کلیک در حدود ۳ میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار و در نهایت شرکت تولید کننده موبایل موتورولا ذر حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار اشاره کرد.

google-office

این شرکت بر سه اصل ” شما می‌توانید بدون شرارت پول به دست آورید. “، ” شما می‌توانید بدون کت و شلوار جدی باشید ” و ” کار کردن باید چالش‌انگیز و چالش باید شوخی و سرگرمی باشد ” استوار است از این رو محیط کاری در شرکت گوگل اصلا شباهتی با محیط های خشک و رسمی شرکت های دیگر ندارد و شما این امر را از همان لحظه ورود به روشنی و وضوح احساس می کنید سالن ورودی آن مجهز به یک پیانو، تعدادی سرور قدیمی، و نتایج تحقیقاتی یک پروژه برروی دیوار است. تالار ورودی آنجا مملو از توپ‌های ورزشی و دوچرخه‌ها است. هر کارمندی می‌تواند وارد قسمت تفریحی شرکت شود که دارای ماشین پایی، رختکن، لباسشویی و خشک‌ کن، اتاق ماساژ، بازی‌های ویدئویی، فوتبال دستی، پیانو، میز بیلیارد و پینگ‌ پنگ است. علاوه بر اتاق تفریح، در آن اتاق‌هایی دارای غذا و نوشیدنی نیز وجود دارد.
هدف اساسی شرکت گوگل در نام این شرکت نهفته است نامی که بر گرفته از کلمه گوگول به معنی ” یک عدد یک و صد عدد صفر در مقابل ” آن است. هدف اصلی این شرکت شاید رسیدن به حجم بسیار بالایی از اطلاعات در دنیای وب باشد.

تاریخچه :

گوگل در ابتدا یک پروژه تحقیقاتی دو دانشجوی دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به نام های لری پیج و سرگئی برین بود. این پروژه در سال ۱۹۹۷ با ثبت دامنه Google.com به مرحله اجرا در آمد. چندی بعد در سال ۱۹۹۸ اولین دفتر شرکت گوگل کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

google

محصولات :

از جمله محصولا ت این شرکت در ضمینه وب می توان به موتور جستجوی گوگل ، سرویس رایگان ایمیل با نام جی میل که نسخه آزمایشی جی میل ابتدا در سال ۲۰۰۴ اجرا شد و تا سال ۲۰۰۷ به طور عمومی مورد استفاده قرار نگرفت از جمله نرم افزار های برجسته تولیدی این شرکت نیز می توان به سیستم عامل اندروید ، سیستم عامل کروم و مرورگر کروم اشاره کرد. این شرکت در ضمینه شبکه های اجتماعی نیز فعالیت بسیاری داشته که آخرین تلاش آنها یعنی گوگل پلاس در حال رقابت با فیسبوک می باشد همچنین چندین وب سایت و محصول مربوط به وب قابل بحث این شرکت گوگل ارت و یوتیوب می باشند که پیش از اینکه این شرکت امتیاز یوتیوب را خریداری نماید سرویس مشابه دیگری را با نام گوگل ویدئو ارائه می داد که بعد از خریداری امتیاز یوتیوب این سرویس بر روی گوگل مسدود شد.

20111004 Three Big Engines Corrected

سهیل آل بوعلی بازدید : 13 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

مثلث برمودا چیست؟

 مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است، که از منطقه ای به اسم برمودا شروع شده و دو راس دیگر آن پورتوریکو و میامی است.

راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است.

طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نشده است.

 در غرب اقیانوس اطلس، در آن سوی سواحل جنوب شرقی ایالات متحده ، ناحیه ‌ای وجود دارد که به شکل مثلث است . این ناحیه از برمودا در شمال آغاز می‌شود و تا قسمت جنوبی فلوریداامتداد می‌یابد ، سپس از سمت شرق با گذشتن از جزایر باهاما و پورتوریکو،به طول جغرافیایی ۴۰ درجه به سمت غرب کشیده می شود و دوباره به برمودا باز می گردد.

 

آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی، عدم روئیت خشکی، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته، لکه روغن، آثاری از اجسام شناور، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده‌است. در حوادثی مشابه در این منطقه قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند!

 در این منطقه دو جزیره به اسم های برمودا و باهاماس (باهاما) قرار دارد. که بد نیست کمی راجع به این دو جزیره بدانید.

 

 

 

  برمودا (The Bermuda Islands) نام مجموعه جزایری است که جزئی از مستعمره بریتانیای کبیر به‌شمار می‌آیند. این جزیره بر روی مدار 33 درجه زمین قرار دارد!

 

 

 

img/daneshnameh_up/3/3e/bermudatriangle23.gif  

این عکس از سایت گوگل: مثلث برمودا چیست؟(در قسمت:راز مثلث برمودا چیست؟)تهیه شده است.

 

 

چه وقایعی در مثلث برمودا اتفاق افتاده است؟

مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی، در منطقه مثلث، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند!

حتما تا کنون راجع به مثلث برمودا و حوادثی که گفته می شود در این منطقه رخ داده شنیده اید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتيجه تحقيقاتي كه در باره مثلث برمودا انجام شده

مدلین رسبورتگارف دانشمند و محقق ایتالیایی قرن بیستم نیز در مورد بروز حوادث غیر عادی و خارق العاده در این منظقه پس ازتحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده است که اغلب حوادث یاد شده در این منطقه تنها اغراق امیز نشان دادن برخی حوادث عادی بوده اند .برای مثال کشتی فرانسوی (BHG3566) که در سال ۱۹۷۷ در این منطقه ناپدید شد دو روز بعد در بندر ریجسرا دیده شد و شواهد حاکی از گم شدن این کشتی به مدت کوتاهی می‌کرد در حالی که هنوز هم برخی نویسندگان از این حادثه با نام کشتی وحشت یاد می‌کنند و بر این باورند که این کشتی در منطقه مثلث برمودا از بین رفته است و در تسخیر ارواح می‌باشد.

لارنس دیوید کوشچه محقق دانشگاه ایالت آریزونا در سال ۱۹۷۵ با انتشار کتابی به نام «اسرار مثلث برمودا برملا شد» اولین نظریه مخالف در این زمینه را منتشر نمود. بر اساس تحقیقات او :               

  • شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در این گزارشات در مقایسه با شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در دیگر مناطق اقیانوس، بهیچوجه زیادتر نبوده‌است.
  • طوفانهای استوائی و گرمسیری بسیاری در این مناطق گزارش شده‌است و شمار گمشدگان در این گزارشات با توجه به تعداد این طوفانها نا متناسب، عجیب یا اسرارآمیز نمی‌باشد مضافا اینکه بلیتزر و نویسندگان دیگر در مقالات خود اشاره‌ای به این واقعیت ننموده‌اند.
  • اعداد و ارقام بیان شده در این گزارشات و تحقیقات آشفته اغراق آمیز می‌نماید، کشتی‌ها و قایق هائی مفقود گزارش می‌گردند درحالیکه آنها بلاخره به بندرها با تاخیر بازگشته بودند و این گزارش نشده‌است.
  • برخی از این گزارشات در مورد مفقودین درواقع هیچگاه اتفاق نیافتاده‌اند. بطور مثال حادثه‌ای، با عنوان سقوط هواپیما گزارش شده که مدعاست هواپیمائی مسافربری، در سال ۱۹۳۷ از بندر دیتونا در فلوریدا در مقابل چشم صدها شاهد عینی پرواز نموده و در مثلث برمودا سقوط نموده‌است درحالیکه در روزنامه‌ها محلی آن زمان هیچ نوشته‌ای در اثبات این مدعا یافت نمی‌شود.
  • آنان با اختفای کشتی‏های خود، خبر از ناپدید شدن آن می‏دادند و از شرکت‏های بیمه، غرامت دریافت می‏کردند. سپس همان کشتی را با نام دیگر و تغییر بعضی از ظواهر، در نقطه‏ای دیگر به ثبت رسانده و مجددا می‏فروختند و یا از آن بهره‏برداری می‏کردند. 
     

 

 

  

 

 

این عکس از سایت گوگل:مثلث برمودا چیست؟(در قسمت راز مثلث برمودا چیست؟)تهیه شده است.

 

ناپدید شدن در مثلث برمودا

حادثه‌ای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است. این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می‌گردید که ناگهان ده دقیقه از صفحه رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت. هواپیما بدون هیچ واقعه‌ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه می‌گفتند ابراز تعجب کردند، زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط می‌شد، هیچ اتفاق غیر عادی نیفتاده بود. جالب این که ساعتهای همه آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعی عقب‌تر بود. در حالی که هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلی را کنترل کرده بود و در آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود داشت.
آیا مثلث برمودا و نقاط مشخص دیگر به صورت ماشینی عظیم عمل می‌کنند تا اختلالاتی بوجود آورند؟
آیا آنها می‌توانند گردابهایی را چه در داخل و چه در خارج از جو بوجود آورند که اجسام و اشیا به داخل آنها بیفتد و به بعد زمان و مکانی دیگر منتقل شوند؟

 

 

مثلث برمودا

 

 

گذشته و آینده ی مثلث برمودا چیست؟
به نظر می‌رسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره‌ها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده می‌شده است.
شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو ۱۳ که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارایه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.
دانشمند روسی مدعی کشف راز مثلث برمودا شد.

این مطلب از سایت گوگل:مطالب جدید درباره ی مثلث برمودا(مطالب جالب و جدید در باره ی مثلث برمودا)تهیه شده است.

 

 

 

این عکس از سایت گوگل :مطالب جدید در باره ی مثلث برمودا(مطالب جالب و جدید در باره ی مثلث برمودا)تهیه شده است.

 


 هواپیماهای مفقود شده در برمودا

۱) 5 دسامبر 1945 : 5 هواپیمای جنگنده TBM متعلق به نیروی دریایی که در یکپرواز آموزشی از پایگاه دریایی هوایی فورت لادردیل در فلوریدا به هوابرخاستند و همگی ناپدید شدند. مجموع خلبان و سرنشینان آن 14 نفر بودند.
2) 5
دسامبر 1945 : هواپیمای بمب افکنهای PBM مارتین مارینر با 13 خدمه کهجهت نجات هواپیماهای TBM اعزام شده بود، چند دقیقه بعد از پرواز ارتباطرادیویی‌اش قطع شده و ناپدید گشت.
3) 1947 :
هواپیمای سوپر فورت C-54 متعلق به ارتش آمریکا در 100 مایلی برمودا ناپدید شد.
4) 29
ژانویه 1948 : هواپیمای چهار موتوره استارتایگر از نوع تئودور 4 درحالیکه ارتباط رادیویی‌اش با مرکز قطع گردیده بود، در 380 مایلی شمال شرقیبرمودا با 13 سرنشین و خدمه گم شد.
5) 28
دسامبر 1948 : هواپیمای Dc-3 در مسیر سن خوان به میامی با 32 سرنشین به اضافه خدمه ناپدید شد.
6) 17
ژانویه 1949 : استارآریل همتای هواپیمای استارتایگر ، در مسیر لندن بهسانیتاگوی شیلی از طریق برمودا و جامائیکا ، در 380 مایلی جنوب و جنوبغربی برمودا سمت کینگستون پس از قطع ارتباط رادیویی‌اش ، ناپدید شد.
7)
مارس 1950 : هواپیمای آمریکای گلوب ماستر در شمالی‌ترین قسمت مثلث در حالیکه رهسپار ایرلند بود، گم شد.
8) 2
فوریه 1952 : هواپیمای باربری انگلیسی یورک در شمال مثلث که رهسپار جامائیکا بود، با 33 سرنشین ، ناپدید شد.
9) 30
اکتبر 1954 : هواپیمای نیروی دریایی سوپر کانستلیشن با 40 سرنشین در شمال مثلث ناپدید گشت.
10) 9
نوامبر 1956 : هواپیمای گشتی P5M متعلق به نیروی دریایی با 10 خدمه نزدیک برمودا ناپدید شد.
11) 8
ژانویه 1962 : هواپیمای نیروی هوایی در مسیر لنگلی فیلد ، در ویرجینیا به آزورز ، گم شد.
12) 28
آگوست 1963 : دو هواپیمای جدید متعلق به نیروی هوایی ، چهار موتوره ازنوع KC- 135 استراتوتانکرز از پایگاه هوایی همستید ، در فلوریدا به قصدپیوستن به گروه اختصاص یافته جهت سوخت گیری ، در 300 مایلی جنوب غربیبرمودا ناپدید شد.
13) 5
ژوئن 1965 : هواپیمای C- 119 باکسکار با 10 خدمه در جنوب شرقی باهاما ناپدید گردید.
14) 11
ژانویه 1967 : هواپیمای YC- 122 شکاری که به هواپیمای باری تبدیل شدهبود، با 4 سرنشین در ناحیه گلف استریم بین پالم‌بیج و گراند باهاما گم شد.
15) 22
سپتامبر 1963 : هواپیمای بازی C-132 که رهسپار آزوزر بود، ناپدید گشت.

 

 

 

 

 

● حقیقت برمودا
 آنها دلایل منطقی و غیرمنطقی زیادی برای توجیه پدیده های غیرطبیعی مثلث برمودا ارائه شده است که به بعضی ازاشاره خواهد شد.
▪ آب و هوای استوایی:
این منطقه از لحاظ اقلیمی، یکی از بحرانی ترین مناطق اقیانوسی دنیا به شمار می رود. همان طور که گفته شد ممکن است در عرض چند دقیقه، توفانی عظیم در آن پدید بیاید؛ توفانی که می تواند هر هواپیما یا شناوری را در چند لحظه نابود کند. جالب است بدانید اکثر این توفان ها حتی توسط ماهواره ها هم شناسایی نمی شوند.
▪ دریانوردان آماتور:
طبق آمارها در این منطقه در جهان بیش از هر جای دیگر درخواست کمک می شود (حدود ۸ هزار مورد در سال یا به عبارتی بیش از ۲۰ مورد در روز). اکثر این درخواست ها از سوی ملوانان آماتور و غیرحرفه ای ست که با داشتن ذهنیت منفی از برمودا، هر پدیده ای را در این منطقه، پدیده ای ماورای زمینی می دانند.
▪ زلزله های زیرزمینی:
هرچند تا به حال هیچ پدیده زمینی در این منطقه رسما ثبت و گزارش نشده است، دانشمندان زلزله های زیادی را در کف اقیانوس در منطقه مثلث برمودا کشف کرده اند. این زلزله ها می توانند در مناطق کم عمق تر باعث پدیده های مخربی همچون سونامی شرق آسیا شوند.
▪ جریان آب خلیج:
این جریان اقیانوسی بسیار پرقدرت است و حتی گزارش شده که سرعت آن در برخی مناطق به پنج مایل بر ساعت هم می رسد. این جریان برای اینکه قایق ها را چندصد مایل به این طرف و آن طرف بکشاند، کافی ست؛ خصوصا اگر خدمه کشتی برای مقابله با این جریان آمادگی قبلی نداشته باشند. این جریان در ترکیب با مغناطیس غیرمعمولی منطقه می تواند باعث هر پدیده پیش بینی نشده ای باشد.
▪ تئوری حباب های گازی:
نظریه حباب های گازی نظریه ای عجیب، اما منطقی به نظر می رسد که از سوی برخی دانشمندان مطرح می شود. این دسته از دانشمندان بر وجود میزان بسیار زیادی هیدرات گازی در این منطقه اعتقاد دارند که این گازها باعث ایجاد چگالی زیادی در آب می شود و همین امر می تواند باعث بروز پیامدهای ناگواری شود.
علاوه بر این نظریه های علمی، نظریات غیرمعقول و ماورایی زیادی هم در مورد اتفاقات برمودا ارائه شده است که بیشتر از سوی انسان های خرافاتی عنوان و پذیرفته می شوند.
برخی معتقدند موجوداتی فرازمینی این منطقه را برای انتخاب نمونه های آزمایشگاهی خود که انسان ها باشند انتخاب کرده اند و هرچند وقت یک بار یک یا چند نمونه را با خود به فضای ماورای زمین می برند. با این حال حتی همین انسان ها هیچ گزارشی از دیده شدن بشقاب پرنده ها منتشر نکرده اند. برخی دیگر می گویند مثلث برمودا محلی ست که شهر گمشده آتلانتیس در آن قرار دارد، البته این نظریه هم در حد همان موجودات فضایی ست و نمی توان آن را باورپذیر دانست. در این مورد نظریات دیگری هم وجود دارد که همگی از نظر علمی غیرقابل توضیح هستند.
به هر حال تا روزی که علم انسان دانش محور، اسرار این مثلث شیطانی را حل نکند، ایده های غیرعلمی ادامه خواهد داشت.


علت واقعه هایی که در مثلث بر مودا اتفاق می افتد

توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمول‌ترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:

جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه
زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می‌شود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.

 

 

پیشنهاد عجیب!!

دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسان‌ها به کره زمین آمده‌اند.

 

یکی از عجیب‌ترین پیشنهادات در این مورد به وسیله ادگار کایس (پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست) ارائه شده است. به عقیده وی قرن‌ها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتی‌ها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آن‌ها می‌گردد.

 


واقعه ای که در مثلث برمودا اتفاق افتاده است

در حدود ساعت ۵/۱۰ شامگاه ۲۹ ژانویه ۱۹۴۸ هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به « استار تایگر» هنگامی که با ۲۶ مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.
چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد»

با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد.
در ساعت ۴۵/۷ دقیقه بامداد روز ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در « جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز «
مثلث برمودا» به سرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید.
کاپیتان ۴۰ دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.
ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.
برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود.
پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.
وجه تسمیه «مثلث برمودا»
در روز ۵ دسامبر ۱۹۴۵ پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره ۱۹ نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل» واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.

مثلث برمودا

قبلا ***ین بار جنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.
در ساعت ۱۰/۲ دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود ۲۰۰ مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.
در ساعت ۴۵/۳ دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:
- برج مراقبت … وضع اضطراری پیش آمده … انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم… ما قادر نیستیم زمین را ببینیم… تکرار می کنم … ما قادر نیستیم زمین را ببینیم.
مسئول برج مراقبت پرسید:
- حالا در چه موقعیتی هستید؟
- موقعیت خود را به درستی نمی دانیم … اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم.
مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم کنند.
برج مراقبت گفت:
- طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.
ستوان « تایلور» پاسخ داد:
- ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست… همه دستگاه ها از کار افتاده … همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم.
حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است…
چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد:
- ما وارد آب های سفید می شویم … خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید… کمک … کمک …
و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد.
مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با ۱۳ سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.
در ساعت ۴/۷ دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره ۱۹ بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.

سپیده دم روز بعد، ۲۴۲ فروند هواپیما و ۱۸ فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.

هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادم کرده اند، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک های بادی و جلیقه های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه ای ساخته شده بود که می توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد.
واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه
مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با « مثلث برمودا» ارائه دهند.
نظرات دانشمندان در ارتباط با مثلث برمودا

پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه ای به دنیای دیگر گشوده می شود و این کشتی ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می شوند.
و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می اندازند و می گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می برند.
برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه ای آتلانتیس به زیر آب ، بر این باورند که در اعماق آب های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه ای قوی تر از لیزر از آن ساطع می شود و این اشعه کشتی ها و هواپیماها را ذوب می کند. در نقشه های قدیم یقاره ای به نام « آتلانتیس» به چشم می خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد، و دانشمندان حدس می زنند بر اثر وقوع فاجعه ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد

 

.

        

شایعه ای درباره ی مثلث برمودا!!!
مدتی زیادی است که مثلث برمودا به عنوان یک سر (راز) ذهنم را به خود مشغول کرده است. برخی می گویند که این مکان شبح زده، محل سکونت حضرت مهدی (ع) است. اما این حرف ها مرا متقاعد نمی کند به این دلیل که توجیهی وجود ندارد که امام زمان در آن جا مشغول غرق کردن کشتی ها و هواپیماهای در حال گذر و مردمان آن محل باشد.

علت این که عده ای "مثلث برمودا" را محل زندگی امام زمان (عج) پنداشته اند این است که آنان "مثلث برمودا" را همان "جزیره خضراء" دانسته اند و با این پیش فرض که "جزیره خضراء" محل زندگی امام زمان (ع) است گفته اند"مثلث برمودا" و ویژگی های خاص او ناشی از این است که امام زمان (عج) در این محل زندگی می کند.

سهیل آل بوعلی بازدید : 12 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

کار باستان شناسی شباهت های بسیاری به کارهای پلیسی و کارگاهی دارد, یک پلیس همیشه سعی میکند با یافتن مدارک به حقایق نزدیک شود, اما کار باستان شناسان بسیار پیچیده تر و سخت تر از کار کارگاهان است . انها باید پازل های بسیاری را در کنار هم قرار دهند تا به حقیقتی دست یابند که متعلق به چندین هزارسال گذشته است . اما چه چیز باعث میشود که انها با تحمل اینهمه سختی و عذاب دست از کار خود نکشند.؟ جوابهای بسیاری میتوان به این سئوال داد, اما نکته اصلی ویژگیهای منحصر بفرد هر کدام از این پدیده ها و این بناهای اسرار امیز است . یکی از بناهای بینظیر جهان بنای باشکوه " بعلبک " میباشد,این بناء تا امروز محققان بسیاری را بخود جذب کرده و هنوز هم باستان شناسان نمیدانند کدام نیرو و کدام تکنولوژی این بنای بی همتا را افریده است . البته در اینجا باید متذکر شوم که دو چیز در " بعلبک " قابل توجه است . یک معبد " بعلبک " و دوم  سنگهای بزرگ و ستونهای ویران شده  در ان منطقه است که در سطح وسیعی پراکنده شده اند . چه چیز باعث انهدام این بنای عظیم شده ؟. من در مطلب امروز به هر دو انها اشاره خواهم کرد و مهمترین تئوریهایی را که باستان شناسان مطرح کرده اند را بیان خواهم کرد .
" ویرانه های بعلبک "

در لبنان و در منطقه ای بنام " بعلبک " سنگ عظیمی وجود دارد که به عقیده دانشمند روسی "میخائیل اگرست " بخشی از ایستگاه سفرهای فضائی بوده است . به عقیده این دانشمند یک سری زمین لرزهای شدید که در سال 1759 به حداکثر شدت خود رسید
, ان مرکز عظیم را متلاشی نموده و تبدیل به دریایی از تکه سنگهای و ستونهای مرمر و سنک سماک نمود . حتی همین بقایای مخروبه نیز به نوبه خود مایه حیرت است . برای مثال باروی پیرامون انجا از تخته سنگهای عظیم به طول بیش از 130 متر ساخته شده اند که وزن هر کدام حدود 8000 تا 12000 تن است . با مشاهده انها انسان بیاد افسانه عربها می افتد که میگویند نمرود پادشاه قدرتمند و شکارچی ماهر لبنان بعد از فرو نشستن ابهای طوفان نوح, گروهی از غولها را مامور نمود تا قلعه انجا را باسازی نمایند ( البته در بعضی افسانه ها بجای نمرود از سلیمان نبی نام برده شده است ) یا طبق یک افسانه دیگر سازنده اولیه بعلبک کسی غیر از قابیل نبوده است, او بعد از قتل برادرش هابیل برای فرار از خشم خداوند انجا را ساخت و تعدادی غول را دور خود گرداورد تا در پناه دیوارهای انجا به سر برد . به هر حال بعلبک قدیمیترین شهر جهان است و وجود معابد رومی , یونانی و فنیقی در اطراف ان هیچگونه کمکی در حل معمای ان و تاریخ اولیه بنایش نمیکند . و در مورد " یوگاریت " در سوریه نیز که در قرن چهاردهم قبل از میلاد در اثر یک فاجعه منهدم شده است,اطلاعات چندانی در دست نیست . در اینجا نیز با چیستانهای زیادی مواجه هستیم . در این باره " ابیملکی " پادشاه فنیقیه به فرعون " امنوفیس " چهارم چنین نوشته است : "شهر سلطنتی یوگاریت در اثر اتش سوزی منهدم شده است . نصف ان سوخته است و بیش از نصف دیگر ان باقی نمانده است " . درست است که حالا نیز میتوان اثار ناشی از اتش سوزی را در انجا مشاهده نمود, ولی این نمیتواند تنها عامل انهدام انجا باشد . زیرا اتش نمیتواند باعث فروپاشی دیوارهای سنگی انهم با ان ابعاد غول اسا شود و حتی بعضی از سنگها از جای خود کنده شده و در فاصله نسبتا  دوری افتاده اند.!! ظواهر امر نشان میدهد که تخریب انجا ناشی از زمین لرزه نیز نبوده است . در مورد انهدام انجا در اثر جنگ نیز باید یاداور شویم که سلاحهای ان زمان حوزه مدیترانه در ان حدی نبوده که بتواند چنان تخریبی را بوجود اورد . اما یک راز عجیب و اسرار امیز دیگری نیز وجود دارد و ان این است که شهرهای تروی و نانوس و دیگر شهرهای بزرگ ان عصر در همان مبدا تاریخی منهدم شده اند.!! براستی چه چیز و کدام نیروی مافوق تصور توانسته تخریبی به این عظمت را بوجود اورد.؟!! شاید یک انفجار اتمی !! این نظر من است .
بقایایموجود در معبد باستانی این شهر قدیمی نمایانگر این واقعیت عجیب است کهمردمان ان عصر کشف کرده بودند که چگونه قطعه سنگهایی به وزن 750 تا 1200 تنرا از نقاط نسبتا دورحمل بکنند,تراش بدهند وبلند نموده و در جای مورد نظر نصب بکنند . ان هم در زمانی که نه تریلی هایبزرگ امروزی وجود داشت و نه جرثقیل های عظیم عصر حاضر و نه از بتون ارمهخبری بود .بعضی از تخته سنگهای بکار رفته به عنوان فوندانسیون " پایه " بهطول 27 متر و به عرض و ضخامت 5 متر هستند . در داخل محوطه معدن که سنگهایعظیم را استخراج کرده اند و در فاصله حدود یک کیلومتری شهر واقع است . هنوزهم عظیم ترین سنگ کند شده دست بشر دراز به دراز افتاده و مانده است که بهنام حجرالهوبلا (یعنی سنگ حامله ) مشهور است و وزنی حدود 12000 تن دارد . بهنظر غیر محتمل میرسد که انسانهای اوایل تاریخ بتوانند یک چنین سنگ عظیمی راحمل و نقل نموده و بلند کرده و در محل خود بنا قرار دهند. ایا این حقیقتدارد که ان بنا به فرمان سلیمان نبی و توسط غولها ساخته شده.؟ شما چه فکرمی کنید.؟ یکبار دیگر به وزنها و ابعاد این سنگ ها فکر کنید .

سهیل آل بوعلی بازدید : 22 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

سیستم عامل چیست ؟

 


در فرهنگ رایانه سیستم عامل (به انگلیسی: Operating System) اساسی‌ترین برنامه سیستمی است که مدیریت کلیه منابع سیستم را به عهده گرفته و بستری را فراهم می سازد که برنامه‌های کاربردی می‌توانند بر روی آن اجرا شوند.

دلایل ایجاد سیستم عامل:
یک سیستم کامپیوتری پیشرفته از یک یا چند پردازنده ، مقداری حافظه اصلی ، دیسک ها ، چاپگر ها ، صفحه کلید ، صفحه نمایش ، واسط های شبکه ای و دیگر دستگاه های ورودی و خروجی تشکیل شده است . این اجزا در کنار یکدیگر یک سیستم پیچیده را به وجود آورده اند . نوشتن برنامه هایی که تمامی این عناصر را مدیریت کرده و از آنها به طور صحیح ، بهینه و کارآمد استفاده نماید ، کار بسیار مشکلی است . اگر هر برنامه نویس مجبور باشد با مفاهیمی نظیر نحوه کار دستگاه های ورودی خروجی گوناگون آشنا باشد ، بسیاری از برنامه ها هرگز نوشته نخواهد شد . به همین دلیل ، از سالها قبل به وضوح مشخص بود که باید روش هایی یافت که برنامه نویسان را از پیچیدگی های سخت افزار دور نگه دارد . تلاش های گسترده ، منجر به ایجاد یک لایه نرم افزاری روی سخت افزار شد که همه اجزای سیستم را کنترل نموده و کار برنامه نویسان را راحت تر کند . به این لایه نرم افزاری سیستم عامل می گویند.

وظایف سیستم عامل:
سیستم عامل دو کار عمده انجام می‌دهد :
در نگرش پایین به بالا ، منابع منطقی ( مانند فایل ها ) و منابع فیزیکی ( مانند دستگاه های سخت افزاری ) رایانه را مدیریت و کنترل می‌کند .
در نگرش بالا به پایین ، وظیفه سیستم عامل این است که یک ماشین توسعه یافته ( Extended Machine ) یا ماشین مجازی ( Virtual Machine ) را به کاربران ارائه کند تا آنها بتوانند آسان تر برنامه نویسی نمایند و درگیر پیچیدگی های سخت افزاری رایانه نشوند .

به طور کلی ، وظایف سیستم عامل شامل موارد زیر است :
* استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از به هدر رفتن آنها
* تخصیص و آزاد سازی منابع
* اداره صف ها و زمان بندی استفاده از منابع
* حساب داری ( Accounting ) میزان استفاده از منابع
* ایجاد امنیت ( security )
* ایجاد ، حذف و اداره فرایند ها
* ایجاد مکانیسم های ارتباط بین فرایند ها و همگام سازی آنها
* مدیریت فایل ها و پوشه ها
* مدیریت حافظه های اصلی و جانبی
* برقراری امکان دسترسی چندتایی ( Multiaccess ) و اجرای هم روند ( Concurrent ) فرایند ها
* به اشتراک گذاری منابع ( Resource Sharing )
* تعیین راهکار هایی برای اداره بن بست ( deadlock ) ها
* جلوگیری از شرایط رقابتی ( Race Condition ) و تداخل یا در هم قفل شدن ( Interlock ) فرایند ها
* جلوگیری از گرسنگی ( Starvation )

سیستم عامل های فعلی:
امروزه پرمصرف ترین سیستم عامل جهان ، ویندوز است که بر روی بیشتر رایانه‌های شخصی نصب شده ‌است.
نام چند ‌سیستم عامل معروف جهان در زیر آمده است :

* یونیکس
* لینوکس
* سولاریس (سیستم عامل)
* بی اس دی
* مک او اس
* ام وی اس.
* ویلز (سیستم عامل)
* ویندوز اکس‌پی
* ویندوز 7
* ویندوز ان‌تی
* ویندوز سی‌ئی
* پالم (سیستم عامل)
* سیمبیان (سیستم عامل)

انواع سیستم عامل:

سیستم عامل تک پردازنده:
این نوع سیستم عامل ها ، سیستم عامل های نسل چهارم ( نسل فعلی ) هستند که بر روی یک پردازنده اجرا می شوند .

سیستم عامل شبکه ای:
این نوع سیستم عامل ها ، از کنترل کننده های واسط شبکه و نرم افزار های سطح پایین به عنوان گرداننده استفاده می کنند و برنامه هایی برای ورود به سیستم های راه دور و دسترسی به فایل از راه دور در آنها به کار گرفته می شود .

سیستم عامل توزیع شده:
این سیستم عامل ها خود را مانند سیستم عامل های تک پردازنده به کاربر معرفی می کنند ، اما در عمل از چندین پردازنده اجرا می شوند. این نوع سیستم عامل در یک محیط شبکه ای اجرا می شود در این نوع سیستم یک برنامه پس از اجرا در کامپوترهای مختلف جواب نهایی به سیستم اصلی کاربر بر می گردد سرعت پردازش در این نوع سیستم بسیار بالاست.

سیستم عامل بی درنگ:
از این نوع سیستم‌های عامل برای کنترل ماشین آلات صنعتی، تجهیزات علمی و سیستم‌های صنعتی استفاده می‌گردد. یک سیستم عامل بلادرنگ دارای امکانات محدود در رابطه با بخش رابط کاربر و برنامه‌های کاربردی مختص کاربران هستند. یکی از بخش‌های مهم این نوع سیستم‌های عامل، مدیریت منابع موجود کامپیوتری بگونه‌ای است که یک عملیات خاص در زمانی که می‌بایست، اجراء خواهند شد , مهم‌تر اینکه مدیریت منابع بگونه ایست که این عمل در هر بار وقوع, مقدار زمان یکسانی بگیرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 92
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 124
  • بازدید سال : 657
  • بازدید کلی : 12,536