loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
محمد حسین کرم سیچانی بازدید : 13 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

lg g flex vs samsung galaxy round

سامسونگ و ال جی هر دو با نمایشگرهای OLED خمیده و بدنه هایی دارای انحنا سعی کردند آغازگر یک روند جدید باشند که البته هنوز مشخص نیست به کجا ختم خواهد شد ولی به هر صورت حرکتی متفاوت است.

 

جی فلکس حول یک محور عرضی خمیدگی دارد و گلکسی راند حول یک محور طولی. همانطور که از نامگذاری محصول سامسونگ بر می آید قرار بوده خمیدگی ویژگی اصلی این محصول باشد، و استفاده از آن با ژست tilt هم این را به خوبی می رساند.
اما در آن سو الجی بر روی بر روی انعطاف و مقاومت جی فلکس  در برای فشار تاکید کرده و البته قاب پشتی اش که تا حدی خود را ترمیم می کند نیز جذابیت خاص خودش را دارد.

مشخصات فنی دو تلفن را در جدول زیر می بینید:

lg g flex vs samsung galaxy round

قبلا مشخصات سخت افزاری و امکانات این دو اسمارت فون را با هم در این پست مقایسه کرده بودیم اما آیا می توان بر اساس ویژگی های سخت افزاری تصمیم درست را گرفت؟ یا اینکه باید به حس کار با محصول و طراحی آن هم نگاهی داشت؟ شاید جواب این سوالات را در ویدیوی مقایسه ای زیر بگیریم.

 

 

 

 

آرش نوری بازدید : 16 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

toshiba kira v634

توشیبا سال گذشته پرده از خانواده جدید لپ تاپ های خود با نام Kirabook، برداشت. خانواده ای که شهرت آن به خاطر صفحه نمایش باکیفیت و طراحی‌های منحصر به فرد اعضای آن شناخته می‌شود. با گجت نيوز همراه شوید تا دو عضو تازه از اولترابوک‌های این خانواده که از طولانی ترین عمر باطری در لپ تاپ های ویندوزی بهره مند هستند را به شما معرفی کنیم.​


​این دو مدل که از خانواده Dynabookها هستند و با نام‌های KIRA V654 و Kira V834​ شناخته می شوند، از آخرین نسل پردازشگرهای اینتل، هسول به همراه 128 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت RAM به همراه وای فای، بلوتوث 4 و صدای استدیو DTS بهره می برند. همچنین در بخش نرم افزاری نیز، دو محصول جدید ژاپنی ها، کلکسیونی از دستاوردهای مایکروسافت یعنی ویندوز 8.1 به همراه آخرین نسخه آفیس و فوتوشاپ المنت نسخه 11 شرکت ادوبی را به خدمت گرفته اند.​

در صفحه نمایش 13 اینچی Dynabook KIRA V654 خبری از قابلیت های لمسی نیست. اما در عوض رزولوشن انتخابی 1,366 در 768 یا 2,560 در 1,440 به همراه وزن 1.2 کیلوگرمی این محصول، آن را به انتخابی قابل قبول تبدیل می سازد. انتخابی که با عمر باطری 22 ساعتی در مدل با رزولوشن 1,366 در 768 و دوام 14 ساعتی در رزولوشن بالاتر، به رکورد مک بوک های اپل در عمر باطری دست پیدا می کند. ​​قیمت اعلام شده برای این مدل 1446 دلار است.

توشیبا در مدل 1530 دلاری ​Dynabook KIRA V834 ​ نیز از صفحه نمایشی لمسی با رزولوشن 2,560 در 1,440 ​​​​ ​استفاده کرده است که باطری آن نیز 14 ساعت دوام می آورد. لازم به ذکر است که این اولترابوک ها از 20 نوامبر در ژاپن فروش خود را آغاز خواهند نمود.

آرش نوری بازدید : 26 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

ipad mini retina teardown

وزیع گسترده آیپد مینی از روز گذشته آغاز شد. iFixit نیز یک نسخه از آن را دریافت نموده تا کالبد شکافی این محصول را انجام دهد. براساس اطلاعاتی که iFixiT منتشر نموده، صفحه نمایش آیپد مینی رتینا توسط کمپانی کره‌ای ال جی تولید می‌شود و از آنجایی که این صفحه نمایش از فناوری IGZO شارپ استفاده نموده، احتمالا شارپ نیز در تولید آن نقش داشته است.


همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شده بود، آیپد مینی به سیستم-روی-یک-چیپ 64 بیتی A7 مجهز شده است که پردازنده کمکی M7 نیز در کنار آن وجود دارد.

صفحه نمایش رتینا به کار رفته در آیپد مینی شباهت زیادی به صفحه نمایش بکار رفته در آیپد ایر دارد. پیش‌تر در گزارش DisplayMate مشاهده کردیم که صفحه نمایش آیپد ایر نسبت به نسل‌ چهارم آیپد بهبودهای بسیاری را به خود دیده است و تمام آن موارد شامل کنتراست و شدت روشنایی بهتر و انعکاس نور کمتر در آیپد مینی نیز وجود دارند.

از دیگر قطعات یکسان بین آیپد ایر و آیپد مینی می‌توان به حافظه ذخیری سازی NAND، ماژول کنترلر شبکه Wi-Fi و آمپلی‌فایر اشاره کرد.

اپل در آیپد مینی نیز حداکثر فرکانس پردازنده A7 را از 1.3 گیگاهرتز در آیفون 5s به 1.4 گیگاهرتز افزایش داده است.

صفحه نمایش رتینا آیپد مینی از رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل پشتیبانی می‌کند. پیش از این تامین کننده اصلی صفحه نمایش آیپد، سامسونگ بود اما اپل در آیپد مینی رتینا از ال جی و احتمالا شارپ برای تامین صفحه نمایش مورد نیاز این تبلت، استفاده نموده است.

صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر، مصرف انرژی بیشتری نیز دارد از این رو اپل باتری آیپد مینی رتینا را از 16.3 وات-ساعت نسل قبل به 24.3 وات-ساعت ارتقاء داده است تا طول عمر باتری 10 ساعته این تبلت، حفظ شود.

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

ipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardownipad mini retina teardown

iFixit در انتهای کالبدشکافی خود به هر محصول امتیازی را براساس سهولت در تعمیرپذیری آن می‌دهد. آیپد مینی رتینا امتیاز بسیار پایین 2 از 10 را در این زمینه دریافت کرده است؛ دلیل اصلی آن نیز دشواری در تعویض و عدم ماژولار بودن بسیاری از قطعات این تبلت است.

آرش نوری بازدید : 10 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

Acer TravelMate X313

ایسر که این روزها حال و روز خوشی ندارد و با مشکلات مختلف مالی دست و پنجه نرم می‌کند، دو اولترابوک تازه از خانواده TravelMate را با نام‌های X313 و P465 معرفی کرده است که هر دو طی هفته‌های آینده روانه بازار خواهند شد. X313 در واقع یک تبلت 11 اینچی تبدیل شدنی است که شبیه به Surface Pro 2 یا Vaio Tap 11 به نظر می‌رسد.


تبلت 950 دلاری TravelMate X313 از یک صفحه نمایش 11 اینچی بهره می‌برد، اما رزولوشن صفحه نمایش آن 1366 در 768 پیکسل است که نسبت به Surface Pro 2 با صفحه نمایش 1920 در 1080 پیکسل، ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. این تبلت از پردازنده Core i5 از خانواده Ivy Bridge بهره می‌برد که آن هم نسبت به Haswell بکار رفته در سرفیس پرو 2 مصرف انرژی بیشتری دارد. طول عمر باتری X313 حدود 6 ساعت اعلام شده است. وزن این تبلت هیبریدی 689 گرم و ضخامت آن 10 میلی متر است. حافظه ذخیره سازی SSD این تبلت 120 گیگابایت ظرفیت دارد.


Acer TravelMate X313

جالب اینجاست که اولترابوک P645 ایسر نیز به پردازنده نسل چهارم اینتل (Haswell) تجهیز نشده است. این لپ تاپ 14 اینچی دارای رزولوشن 1366 در 768 پیکسل بوده و از پردازنده Core i5 از خانواده Ivy Bridge بهره می‌برد. قیمت پایه P645 همان 950 دلار تعیین شده، اما اگر بخواهید بیشتر هزینه کنید می‌توانید این لپ تاپ را با صفحه نمایش 1080p و گرافیک مستقل AMD تهیه نمایید.

آرش نوری بازدید : 63 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)


hp omni 10

اچ‌پی یک تبلت ارزان قیمت را وارد اکوسیستم ویندوز کرده است. تبلت Omni 10 هرچند با قیمت مناسب 400 دلاری وارد بازار شده، اما از مشخصات سخت افزاری قابل قبولی برخوردار است و نسخه کامل ویندوز 8.1 بر روی آن نصب شده است.

 

محصولات جدید مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، رفته رفته وارد بازار می‌شوند و HP نیز برای آنکه از دیگر رقبای خود عقب نماند، یک تبلت خوش قیمت، اما با مشخصات فنی مناسب را معرفی کرده است.

HP Omni 10

تبلت 10 اینچی جدید اچ‌پی به لطف استفاده از پردازنده اتم اینتل از خانواده Bay Trail از نسخه کامل سیستم عامل ویندوز 8.1 بهره می‌برد و قادر به اجرای کلیه نرم افزارهای کلاسیک ویندوز است.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  

 

صفحه نمایش این تبلت با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل، تراکم 224ppi را ارائه می‌نماید.

HP Omni 10

این تبلت داری 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است که البته از طریق کارت حافظه microSD قابل افزایش است. HP یک صفحه کلید فیزیکی 150 دلاری را نیز برای این تبلت در نظر گرفته که کاربر در صورت تمایل می‌تواند آن را بصورت جداگانه تهیه کند.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  

 

از دیگر مشخصات فنی HP Omni 10 می‌توان به پردازنده Bay Trail اینتل، 2 گیگابایت حافظه رم، دوربین 8 مگاپیکسل در پشت و 2 مگاپیکسل در جلو و درگاه micro HDMI اشاره کرد.

آرش نوری بازدید : 24 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

first manned mars mission

شاید سفر به مریخ تا چندین سال دیگر هم مانند فیلم های علمی تخیلی به نظر برسد، اما ظاهرا در همین حال قرار است برنامه فرستادن انسان به مریخ تا کریسمس ۲۰۱۷ عملی شود.


به گفته دنیس تیتو از Inspiration Mars Foundation موقعیت سیاره مریخ در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ نسبت به زمین طوری است که با طی مسافت تقریبی ۵۰۲ میلیون کیلومتری -که ۵۰۱ روز طول می کشد، می توان به مریخ رسید.

دنیس تیتو همان میلیاردری است که به عنوان اولین توریست فضایی مشهور شد. او در سال ۲۰۰۱ به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود. حالا آقای تیتو برای عملی کردن این قدم پیشگامانه، به دنبال یک زن و مرد فضانورد است که طی سفر به سیاره سرخ در کپسولی کوچک بمانند، دور مریخ بچرخند و سپس بازگردند.

به گفته تیتو، راکت و سیستم های مربوط به این پروژه در حال حاضر مراحل آزمایشی را می گذرانند. یک راکت ناسا قرار است کپسول فضانوردان را در مدار حرکت به سمت مریخ قرار دهد تا در مسیر ۵۰۲ میلیون کیلومتری به سمت مارس حرکت کنند. (البته اگر ناسا به قولش عمل کند.)

تیتو درباره این هدف می گوید: «در سال های اخیر مهمترین حرکت سفینه های فضایی آمریکا، حرکت به سوی موزه ها به وسیله کامیون یا قایق بوده و وقت آن رسیده که دوباره گذشته افتخارآمیزمان را تکرار کنیم. آمریکا باید هر چه زودتر این حرکت را عملی کند و گرنه باید بنشیند و منتظر باشد تا دیگران اقدام به انجام آن کنند.»

البته پیش از این شرکت Mars One اعلام کرد که به دو داوطلب برای یک مسافرت یک طرفه به مریخ نیاز دارد. تا به حال بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب برای این ماموریت ۶ میلیارد دلاری ثبت نام کرده اند. البته این بلیط یک طرفه قرار است حداقل ۱۰ سال دیگر به دو نفر از این داوطلبان تحویل داده شود.

آرش نوری بازدید : 14 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

iphone 6 concept

 نمایشگرهای منعطف این روزها نگاه های زیادی را به خود جلب کرده اند، در این میان نمایشگرهای چند وجهی نیز به تدریج در مرکز توجه سازندگان تلفن های هوشمند قرار گرفته اند. چندی پیش گفتیم که سامسونگ قصد دارد در سال 2014 تلفن های خود را با نمایشگر 3 وجهی عرضه کند . حال اسکندر اوتِبایِف با همین ایده یک طرح مفهومی جالب از نسخه بعدی آیفون تهیه کرده است.


iPhone 6 wrap around screen video

در نمایشگر چند وجهی طراحی شده توسط این طراح قزاقستانی، دکمه های مجازی جای دکمه های فیزیکی را در دو طرف دستگاه گرفته اند. مابقی بخش های دستگاه نسبت به آیفون 5S دست نخورده باقی مانده.

آرش نوری بازدید : 43 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 





Kawasaki J

 در روزگاری زندگی می کنیم که مرزهای بین خودرو، موتور و دوچرخه در حال از بین رفتن است. در نمایشگاه خودروی توکیوی امسال از وسیله نقلیه ای رونمایی شد که به این باور ما بیش از پیش دامن می زند.

کاوازاکی جِی (Kawasaki J) از لحاظ فنی سه چرخ دارد. در وضعیت مسابقه ای دو چرخ جلو به هم نزدیک شده و کل بدنه این ماشین (موتور سیکلت) به سمت پایین متمایل می شود و حالت اسپرت به خود می گیرد. در حالت عادی، "کاوازاکی جِی" قامتی صاف تر به خود گرفته و چرخ های جلو از هم باز می شوند.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  

 

فرمان این وسیله نه شبیه خودروهای معمولی است، و نه شبیه موتورهای مسابقه ای. در "کاوازاکی جِی" از دو دسته استفاده شده که هر کدام از آن ها به یکی از چرخ های جلو متصل است.

"کاوازاکی جِی" به یک موتور الکتریکی مجهز است و در آن به جای باتری های لیتیوم-یونی، از باتری های هیدرید نیکل-فلزی (NiMH) استفاده شده.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  

 

این وسیله جذاب در نمایشگاه توکیو بسیار درخشید، اما گویی قرار نیست به این زودی ها سر و کله اش در خیابان ها پیدا بشود. ظاهراً کاوازاکی برای تولید انبوه این مدل مفهومی برنامه خاصی ندارد.

آرش نوری بازدید : 20 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (0)

 

چیستان های خنده دار و بامزه

* * *

آخرین دندانی که در دهان دیده می‌شود چه نام دارد؟ دندان مصنوعی

*

*

چطور می‌شود چهارنفر زیر یک چتر به‌ایستند و خیس نشوند؟
وقتی هوا آفتابی باشد این کار را انجام دهند

*

*

چرا لک‌لک موقع خواب یک پایش را بالا می‌گیرد؟
چون اگر هر دو را بگیرد، می‌افتد

چرا دو دوتا می‌شود پنج تا؟
چون علم پیشرفت کرده

اختراعی که برای جبران اشتباهات بشر درست شده چیست؟
طلاق

*

*

خط وسط قرص برای چیه؟
برای اینکه اگه با آب نرفت پایین با پیچ‌گوشتی بره

*

*

اگه یه نقطه آبی روی دیوار دیدید که حرکت می‌کند چیست؟

مورچه‌ای است که شلوار لی پوشیده
نویسنده.آرش نوری 

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 631
  • بازدید کلی : 12,510