loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
علی طالب زاده بازدید : 12 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

محصول جدید سونی برای عکاسان، یک دوربین حرفه‌ای یا DSLR جدید به نام Alpha A77 II است. این عضو جدید خانواده‌ی آلفا از نظر سیستم فوکوس خودکار و پردازش تصویر نسبت به نسخه‌ی قبلی که در سال 2011 رونمایی شده بود، پیشرفت چشمگیری دارد و مثل مدل‌های جدید Alpha A7s یا Alpha A7R توجه دوست‌داران عکاسی را به خود جلب می‌کند. در ادامه مشخصات این محصول جدید سونی را بررسی می‌کنیم.

 

دوربین‌های سری آلفای سونی جزء بهترین دوربین‌های DSLR بازار هستند و همواره بروز می‌شوند. بعد از رونمایی از دوربینی مثل A7s نوبت به مدل A77 رسیده که جایگزین آن معرفی شود. A77 II دوربین جدید سونی است که مثل نسخه‌ی قبلی که در سال 2011 رونمایی شده بود، حسگر 24.3 مگاپیکسلی دارد. حسگر Exmor در ابعاد APS-C در این نسخه هم به کار رفته اما تراشه‌ی تصویری به Bionz X ارتقا پیدا کرده، تراشه‌ای که قبلاً در Alpha A7 و Alpha A7R استفاده شده بود.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  

 

منظره‌یاب OLED دوربین برای تماشای تمام تصویر طراحی شده است. یک LCD به قطر 3 اینچ که می‌توان آن را در 3 موقعیت مختلف چرخاند.

NFC هم برای انتقال عکس‌ها به صورت بی‌سیم به گوشی یا تبلت یا لپ‌تاپ‌های وایو پیش‌بینی شده است.

مشخصات سخت‌افزاری دوربین Alpha A7 II تا حدی به سرعت بالای عکاسی و پردازش آن اشاره دارد که بهتر است بیشتر به آن بپردازیم. نسخه‌ی جدید A77 به جای 19 نقطه برای فوکوس خودکار که در نسخه‌ی قبلی شاهد بودیم، از 79 نقطه استفاده می‌کند. 79 نقطه با روش تشخیص فاز کار می‌کنند. 15 نقطه تقاطعی هم به این مجموعه اضافه می‌شود. سونی ادعا می‌کند که حسگر فوکوس خودکار A77 II نسبت به دیگر دوربین‌های بازار از این نظر بهتر است. مثلا Nikon D7100 تنها 51 نقطه دارد و Canon EOS 70D هم تنها 19 نقطه دارد.

A77 II در حالت عکاسی پشت‌ سرهم قادر است 60 عکس با رزولوشن کامل را با سرعتی معادل 12 فریم بر ثانیه ذخیره کند. چیزی که احتمالاً برای افرادی که از صحنه‌های سریع ورزشی عکاسی می‌کنند جالب توجه و البته کافی است.

A77 II از نظر حساسیت نورسنجی به رکورد 25600 و در حال گسترش یافته 52000 دست یافته که برای عکاسی در محیط تاریک عالی به نظر می‌رسد.

سونی به فیلم‌برداری هم توجه زیادی دارد و پشتیبانی از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K را در A77 II فراهم کرده است. این دوربین قادر است فیلم‌های 1080p را با سرعت 60 یا 24 فریم بر ثانیه‌ای و فرمت AVCHD 2.0 تهیه کند.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید 

 

یکی از ویژگی‌های A77 II که آن را از دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند، قابلیت تشخیص چهره به صورت پیوسته است که به کمک سیستم فوکوس خودکار قدرتمند آن فراهم می‌شود. در نهایت قیمت دوربین است که برای بدنه‌ی آن 1200 دلار تعیین شده و اگر بخواهید بدنه را به همراه کیت لنز 16-50 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم f/2.8 تهیه کنید، باید 1800 دلار بودجه در نظر بگیرید.



علی طالب زاده بازدید : 11 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

move Pyramid stone

اهرام ثلاثه‌ی مصر یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی جهان است که علی‌رغم گذشت سال‌ها از زمان ساخت آن، هنوز سوالات بی‌جواب بی‌شماری در مورد آن باقی مانده است. یکی از مسائل مطرح شده نحوه‌ی انتقال مصالح، مخصوصاً سنگ‌های غول‌پیکری است که در ساخت این سازه‌ها به کار برده شده است. براساس آخرین یافته‌ها به نظر می‌رسد مصری‌ها در انتقال این سنگ‌ها از آب نیز بهره گرفته‌اند.


شاید ساخت سازه‌هایی چون اهرام ثلاثه با دستاوردهای کنونی بشر و علم مهندسی ساختمان چندان سخت نباشد، اما ساخت این سازه‌ها در اعصار گذشته، مطمئناً بسیار سخت بوده است، چرا که حجم سنگ‌های استفاده شده در این ساختمان‌ها بسیار بزرگ است که منجر به سنگین شدن آن می‌شود. یکی از اساتید دانشگاه آمستردام و محقق بنیاد پژوهش‌های مواد اعتقاد دارد که مطمئناً در آینده و با انجام تحقیقات بیشتر جوابی منطقی برای انتقال این سنگ‌ها و نحوه‌ی ساخت این سازه‌ها یافته خواهد شد.

اولین مرحله از معادله‌ی قدیمی در مورد انتقال سنگ‌ها و مجسمه‌های ساخته شده توسط سورتمه‌هایی است که در بسیاری از منابع تاریخی به آن اشاره شده است. مطمئناً تا حال تجربه‌ی پیاده‌روی روی ماسه‌ را داشته‌اید. یکی از نکات جالب توجه در مورد ماسه، سهولت راه‌رفتن روی ماسه‌های خیس در مقایسه با ماسه‌هایی است که خشک هستند. بطوریکه فرد برای راه‌رفتن روی ماسه‌های خیس نیاز به مصرف انرژی کمتری دارد. براساس نظر فیزیکدان‌ها وجود رطوبت به میزان مناسب در ماسه‌‌ها منجر به کاهش انرژی مورد نیاز برای کشیدن سورتمه به نصف می‌شود.

move Pyramid stone

برای آزمایش این نظریه، دانشمندان یک نمونه‌ی آزمایشگاهی از محیط مورد نظر را شبیه‌سازی نمودند، بطوریکه سورتمه با داشتن یک بار سنگین برای نمونه و همچنین میزان معتنابهی ماسه، شرایط محیطی مشابه را پیاده‌سازی کرده بود. دانشمندان با کشیدن این سورتمه فاکتورهای متعددی را که مرتبط با این نظریه است، مورد سنجش قرار دادند که می‌توان به نیروی مورد نظر، رطوبت و همچنین سفتی ماسه‌ها اشاره کرد.

براساس گزارش منتشر شده زمانی که ماسه‌ با استفاده از قطرات آب خیس می‌شود، همچون پلی میان دانه‌های ماسه عمل کرده و آن‌ها را به یکدیگر می‌چسباند. در حضور رطوبت به میزان مناسب، ماسه به میزان دوبرابر سفت‌تر از زمان خشک بودن شده و در نتیجه کشیدن سورتمه با بار سنگین نیز سهل‌تر می‌شود.

این نظریه برگرفته از ایده‌های خلاقانه و یافته‌های جدید داشنمندان نیست. در حقیقت وجود نقاشی‌هایی در مقبره‌ی یکی از فراعنه‌ی مصر این ایده را در ذهن دانشمندان متبلور ساخته است. این نقاشی در بردارنده‌ی تصویری است که در آن شماری از کارگران در حال کشیدن یکی از مجسمه‌های غول‌پیکر هستند و فردی در جلوی سورتمه در حال ریختن مایعی روی زمین است با یافته‌های جدید دانشمندان همخوانی دارد.



علی طالب زاده بازدید : 11 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

\"best-cells\"

سال 2013 را می‌توان یکی از سال‌های موفق و برجسته در دنیای فناوری دانست. به همین خاطر ما بر آن شدیم تا 10 محصول برتر در این سال را لیست کرده و از شما و کارشناسان زبده فناوری بخواهیم تا برترین مدل را انتخاب کنند و جایزه ویژه آی‌تی‌رسان را به آن اعطا کنیم. بدین خاطر، در نظر سنجی پایان مقاله شرکت کنید تا بهترین مدل‌ها از نظر خوانندگان را بشناسیم. هر مدل بسته به جایگاهی که به دست می‌آورد، حایز امتیاز 1 تا 10 خواهد شد و سپس با امتیازات مشابهی که کارشناسان ما به گوشی‌ها داده‌اند، تلفیق شده و برترین محصول 2013 را معرفی خواهیم کرد.

شما فکر می‌کنید کدام تلفن همراه، موفق به دریافت جایزه ویژه آی‌تی‌رسان در سال 2013 خواهد شد؟!

اپل آی‌فون 5s

\"iphone_5s_press_large_verge_super_wide\"

با آنکه اپل تغییر چندانی در ظاهر آی‌فون 5s خود ایجاد نکرد، اما با گنجاندن سنسور امنیتی اثر انگشت و همچنین بهره‌گیری از پردازنده ۶۴ بیتی، تحولات زیادی را در دنیای تلفن‌های همراه پایه ریزی نمود. 5s با بهره‌گیری از آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب iOS و رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی، از محبوب‌ترین گوشی‌های حال حاضر دنیاست.

اچ‌تی‌سی وان

\"HTC-one\"

طراحی زیبا یکی از شاخصه‌های اصلی کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی است که نهایت تکامل آن را در مدلی چون وان مشاهده کردیم. این گوشی که طرفداران بسیار پر و پا قرصی در دنیا دارد، بدنه‌ای زیبا از فلز داشته و از نخستین دوربین اولترا پیکسل با نمایشگری فول اچ‌دی بهره می‌گیرد.

ال‌جی G2

\"lg-g2\"

این محصول خلاقانه ال‌جی با طراحی ویژه‌ای که داشت، توانست تا نگاه‌های بسیاری را به سمت خودش جلب کند. استفاده از کلیدهای پشتی، چیزی است که تا پیش از این در هیچ مدلی دیده نشده و از G2 تلفن همراهی منحصر به فرد ساخته است. نمایشگر با کیفیت 5.2 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی، استفاده از پردازنده اسنپدراگون 800 و دوربین با لرزش گیر اپتیکال، از ویژگی‌های بارز این محصول است.

ایسوس اینفینیتی 2

\"asus_padfone_infinity_2_32_gb_9\"

از دیگر تایوانی‌های مشهور در دنیا، کمپانی ایسوس است که در سال ۲۰۱۳، حضور نسبتا فعالی در دنیای هوشمندها نیز داشت. ایسوس با ارایه سری اینفینیتی، نشان داد که تبحر زیادی در ساخت گوشی‌های زیبا و در عین حال هوشمند دارد. این تلفن همراه فلزی، از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 800 به همراه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و نمایشگر ۵ اینچ فول اچ‌دی بهره می‌گیرد و می‌توانید آن را به همراه یک استیشن خریده و تبدیل به تبلتش کنید!

سامسونگ گلکسی S4

\"s4\"

یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌های تولیدی در دنیا، رده S سامسونگ است که طرفداران ویژه‌ای دارد. این رده از محصولات سازنده کره‌ای، با استفاده از برترین برنامه‌ها در کنار کیفیت مناسب سخت‌افزاری و نمایشگرهایی مثال زدنی، همیشه در بین بهترین محصولات رده بالای جهانی جای داشته است.

سونی اکسپریا Z1

\"sony-xperia-z-1\"

محبوبیت کمپانی سونی را نمی‌شود به این راحتی‌ها دست کم گرفت و وقتی این سازنده مطرح ژاپنی به سراغ ساخت دستگاهی چون اکسپریا Z1 می‌رود، این شهرت به اوج خودش می‌رسد. تلفن همراهی با دوربین 20.7 مگاپیکسلی که در بین اندرویدی‌ها یک رکورد محسوب می‌شود و با قابلیت‌هایی خاص همچون ضد آب بودن و نمایشگر فول اچ‌دی ۵ اینچ با بدنه‌ای از فلز و شیشه، Z1 را تبدیل به محبوب قلب‌ها کرده است.

موتورولا موتو ایکس

\"motorola-moto-x-1\"

این محصول موتورولا که با سر و صدای نسبتا زیادی پای به دنیای گوشی‌های همراه گذاشت، از امکانات نرم‌افزاری جالبی همچون لمس از راه دور بهره می‌گیرد. موتو ایکس دارای رنگ‌بندی بسیار متنوعی است و با استفاده از یک نمایشگر 4.7 اینچی اچ‌دی و دوربین 10 مگاپیکسلی، طراحی دوست داشتنی‌ای نیز دارد.

گوگل نکسوس 5

\"nexus-5\"

کار ساخت پنجمین محصول از سری محبوب نکسوس گوگل را ال‌جی بر عهده گرفت. این گوشی به دلیل استفاده از اندروید خالص، به روز ترین نسخه از این سیستم عامل (کیت کت) را بر روی خود می‌بیند که با تجهیز به اسنپدراگون 800، مدلی بسیار قدرتمند است. از دیگر مشخصات این دستگاه که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد، می‌توان به دوربین با لرزش‌گیر اپتیکال و نمایشگر فول اچ‌دی با IPS پلاس اشاره کرد.

نوکیا لومیا 1020

\"nokia-1020\"

تنها نماینده ویندوز فونی حاضر در بین ۱۰ گوشی برتر سال ۲۰۱۳، متعلق به نوکیاست، سازنده‌ای که با ملحق شدن به مجموعه مایکروسافت، بیش از پیش در دنیای ویندوز فون‌ها غرق خواهد شد! نوکیا 1020 یکی از شاهکارهای این سازنده فنلاندی تا به امروز است. این گوشی از لنز با کیفیت کارل زایس استفاده می‌کند و توانایی گرفتن عکس‌هایی خارق العاده با کیفیت 41 مگاپیکسل را داراست.

هواوی اسند P6

\"huawei-p6-2\"

محصول باریک و زیبای کمپانی هواوی که تنها 6.2 میلی‌متر ضخامت دارد، از زیباترین گوشی‌های تولیدی تا به امروز است. این دستگاه از چیپست اختصاصی هواوی بهره می‌گیرد و از یک نمایشگر 4.7 اینچی با دوربین پشتی ۸ و دوربین جلویی ۵ مگایپکسلی استفاده می‌کند. P6 علی‌رغم جثه نحیفی که دارد، از یک باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و در ۳ رنگ سفید، مشکی و صورتی به بازار عرضه شده است.

علی طالب زاده بازدید : 17 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

 

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی



ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی

ماشین بوگاتی

پوسترهای جدید از ماشین بوگاتی
علی طالب زاده بازدید : 17 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بازی های اندروید

 آیا می خواهید با دانلود بازی بسیار زیبا و جذاب طناب را ببر مدت ها در اندروید خود سرگرم شوید و به استقبال سال ۲۰۱۴ بروید؟در این مطلب از سایت نیو فور آندروید ، قصد داریم شما کاربران دستگاه های آندرویدی را با یک بازی سرگرم کننده و اعتیاد آور آشنا کنیم.

پیش نیاز : آندروید ۲٫۱ و بالاتر

نسخه HD از بازی طناب را ببر یک بازی رایگان و حرفه ای با بالاترین گرافیک ممکن و سازگاری با تمامی دستگاه های آندرویدی است ، این بازی فوق العاده زیبا و پر طرفار ، تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیون مرتبه از سرتاسر جهان دانلود شده و هم اکنون با تعداد مراحل ۳۷۵ در پیش روی شماست. یک پکیج جدید رسیده است ، هیولای موجود در آن تنها یک درخواست از شما دارد ! سکه ! سکه ها را به اون برسانید ، اما روند بازی به این سادگی ها نیست ! شما باید با بریدن طناب ها ، سکه های آویزان به آنان را به دهان این هیولا برسانید ، در مراحل اولیه ، ضمن آشنایی شما با روند بازی به آرامی سطوح سخت تر را تجربه خواهید کرد ، علاوه بر دریفات سکه ها ، به اشیای مخفی در این بازی دسترسی پیدا کرده و جوایز مختلف را نیز از آنِ خود کنید. از مهم ترین امکانات این بازی می توان به ۱۵ جعبه و ۳۷۵ مرحله مختلف ، گیم پلی نوآورانه ، شخصیت های دوست داشتنی ، گرافیک خیره کننده ، قدرت ها و به روز رسانی های جدید اشاره کرد. امیدواریم لذت ببرید.

Rating: 3.7/5 (371 votes cast)

دانلود بازی پرندگان عصبانی نسخه فضا Angry Birds Space 1.6.5

 

 دانلود بازی انگری بردز نسخه جدید

بازی اندروید جدید

در این مطلب از سایت نیو فور آندروید ، جدیدترین نسخه از بازی محبوب پرندگان عصبانی نسخه فضا را برای شما کاربران اسمارت فون ها و تبلت های آندرویدی آماده دانلود کرده ایم.

پیش نیاز : ۲٫۳ و بالاتر

نسخه ای جدید از سری بازی های پرندگان عصبانی ، انتخاب شده به عنوان پر طرفدارترین بازی در سبک بازی های فضایی ! برنده برترین بازی سال ۲۰۱۲ از سوی IGN ! روند بازی همانند قبل در سبک نابودسازی خوک ها پیش می رود ، اما این بار یک تفاوت بزرگ را شاهد هستید ، در این ویرایش از سری بازی های پرندگان عصبانی ، پرنده های شما با قدرت هایی خارق العاده در محیطی عجیب و غریب قرار دارند ، بله درست است ! این ویرایش از بازی در فضا انجام می شود ، محلی بدون هیچگونه جاذبه ای ! باید دقت کنید که در خارج از جو ف پرندگان هیچگاه به سمت پایین برنمیگردند ، بنابراین در پرتاب های خود دقت کنید ! نسخه فضا از سری بازی های Angry Birds با ۲۰۰ مرحله مختلف و هیجان انگیز با سطوح مختلف ، هیجان خاصی را در فرد بازی کننده ایجاد می کند. اکنون شاهد پرنده هایی جدید با قدرت هایی پیشرفته تر هستیم ، امیدواریم از انجام این بازی هیجان انگیز در دستگاه های آندرویدی لذت ببرید.

Rating: 3.7/5 (849 votes cast)

دانلود بازی حرفه ای شکار حیوانات ۲۰۱۴ – DEER HUNTER 2014

 

 دانلود بازی ۲۰۱۴ اندروید

بازی جدید اندروید

بازی جذاب و مهیجی که برای اندروید آماده ی دانلود کرده ایم از بهترین بازی های موجود در سبک شبیه سازی شکارچی است که DEER HUNTER 2014 نام دارد.

پیش نیاز : آندروید ۲٫۱ و بالاتر

در این بازی جدید و بسیار زیبا ، شما باید از شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی به ساوانا در آفریقای مرکزی سفر کنید و در طی این مسیر به شکار عجیب ترین حیوانات موجود در جهان بپردازید ! با دوستان خود به صورت اینترنتی تیم های شکار را تشکیل دهید و در رقابت های جهانی شکار حیوانات شرکت کنید ، در این بازی جذاب شما در محیط هایی قرار می گیرید که در آنان بیش از ۱۰۰ گونه مختلف جانوری قرار دارد ، ممکن است در ابتدا با مشاهده نام بازی تصور کنید که با شکار گوزن رو به روز هستید ، اما باید بگوئیم شکار گوزن ابتدای بازی است ، در ادامه ی مراحل حیواناتی نظیر خرس، گرگ، و یوزپلنگ را نیز شکار می کنید ! سلاح های خود را به صورت دلخواه سفارشی سازی کنید و با افزایش قدرت آنان ، حیوانات نیرومندتری را از پای دراورید. با جمع آوری تروفی ها و جوایز ، می توانید با دوستان خود در افتخارات به رقابت بپردازید. امیدواریم لذت ببرید.

Rating: 3.8/5 (828 votes cast)

دانلود بازی ورزشی زیبای موج سواری Ancient Surfer 1.0.1

 

 دانلود بازی ورزشی زیبای اندروید

بازی اندروید جدید

آیا دوست دارید اوغات فراغت خود را با انجام یک بازی ورزشی و هیجان انگیز سپری کنید؟ پیشنهاد می کنیم بازی بسیار زیبای Ancient Surfer را از دست ندهید.

پیش نیاز : آندروید ۲٫۲ و بالاتر

فصل تابستان است ، وقت آن است که در سواحل به گشت و گذار بپردازید. در این بازی می توانید در هفت نقطه مختلف جهان ، به موج سواری مشغول باشید ! بر موج های پیش رویتان تمرکز کرده و در مقابل نور خورشید پرش کنید. با سایر افراد در این زمینه به صورت آنلاین به رقابت بپردازید و لذت گشت و گذاری جالب بر روی امواج دریاها را در دستان خود تجربه کنید. با انجام مراحل این بازی ، می توانید به جمع آوری سکه ها پرداخته و از آنان برای باز کردن محدودیت های بازی استفاده کنید. با پیشرفت های تدریجی ، شما می توانید کاراکتر بازی را سفارشی کنید ، از جمله قادر خواهید بود تا چوب مربوط به موج سواری ، شلوارک ، گردنبند و… را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید و شخصیتی کاملا سفارشی را ایجاد کنید. از کوسه ها دوری کرده و از موانع با احتیاط و مهارت گذر کنید تا به رتبه های بالا دست پیدا کنید.

Rating: 3.9/5 (470 votes cast)

دانلود بازی باز کردن انواع اسلحه ها Gun Disassembly 2 7.1.0

 

 دانلود بازی جدید اسلحه ها

بازی اسحه ای جدید اندروید

 

بازی جدید برای اندروید خودتون میخواید؟آیا به باز و بسته کردن اسلحه های مختلف علاقمند هستید؟ ایا دوست دارید که نحوه باز و بسته کردن اسلحه های مختلف را بیاموزید؟ پیشنهاد می کنیم در این مطلب ما را همراهی کنید !

پیش نیاز : آندروید ۲٫۲ و بالاتر

به دنیای اسلحه ها قدم بگذارید ! به گونه ای که تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده اید ! در این بازی ۷۲ نوع اسلحه مختلف در پیش روی شماست که می توانید هریک را باز و بسته کنید ، لازم به ذکر است که تک تک بخش ها و قسمت های اسلحه ها به طور دقیق قابل مشاهده هستند. در این بازی می توانید تمامی اسلحه ها را در نمای ۳ بعدی ببینید و اطلاعات مهمی را در مورد نحوه عملکرد داخلی آنان بیاموزید. در یکی از حالات پیشرفته ی بازی ، می توانید در زمینه سرعت باز و بسته کردن اسلحه ها خود را محک زنید ، رقابت جالبی را با افراد مختلف در سراسر دنیا خواهید داشت ! بیش از ۵۳۰۰ بخش مختلف با افکت ها و صداهای مرتبط با قسمت های سلاح ها ، انجام بازی در ۵ حالت مختلف ، امکان خرید کالکشن های جدیدتر از داخل بازی ، به روز رسانی با اسلحه های جدید و… از مهم ترین امکانات این بازی محسوب می شود. امیدواریم لذت ببرید.

Rating: 3.7/5 (631 votes cast)

دانلود بازی سرگرم کننده پرتاب حلقه Carnival Toss 3D

 

 دانلود بازی جذاب پرتاب حلقه ها

بهترین بازی های اندروید

آیا شما هم می خواهید با دانلود بازی زیبا و سرگرم کننده تا مدت ها سرگرم شوید و از لذت یک بازی گرافیکی کامل را تجربه کنید.

پیش نیاز : آندروید ۲,۱ و بالاتر

Carnival Toss 3D یک بازی بسیار سرگرم کننده و محبوب می باشد که میتواند ساعت ها شما را پای تلفن همراه یا تبلت خود نگاه دارد. در این بازی شما حلقه را به سمت بطری  پرتاب میکنید. شما ۳ بطری را در فاصله ی معین پیش روی خود دارید. شما باید با دقت با مدیریت زاویه حلقه مطمین شوید که حلقه در بطری ها قرار میگیرد همچنین مقدار شتاب و قدرت پرتاب حلقه به سمت بطری ها میتواند بسیار مهم باشد. این کار نیاز به تمرین دارد.یک بازی چالش برانگیز را برای شما به ارمغان می آورد. آیا شما آماده برای سرگرمی نامحدود هستید؟

ویژگی ها ی بازی بازی Carnival Toss 3D:
تضمین کننده تفریح و سرگرمی شما
. چالش های نامحدود
. نیروی شاخص و شاخص زاویه برای کمک به شما برای پرتاب
. به اشتراک گذاشتن پیشرفت با دوستان در فیس بوک
. سکه پاداش موفقیت شما میباشد

Rating: 3.8/5 (557 votes cast)

دانلود بازی HD روباه جنگجو Fox Dash HD

 

 دانلود بازی با کیفیت hd

بازی اندروید

 آیا می خواهید با دانلود بازی جدید و بسیار زیبا مدت ها در اندروید خود سرگرم شوید و از بازی کردن لذت ببرید؟

پیش نیاز : آندروید ۲,۳ و بالاتر
Fox Dash HD یک بازی متفاوت می باشد که نظیر آن حتی برای بازی های کامپیوتری کم تر یافت میشود . در این بازی شما نقش یک روباه را در جنگل ایفا میکنید . این بازی به صورتی مرحله ای میباشد و به این گونه است که هر قدر سرعت عمل شما در هر مرحله بیشتر باشد و بتوانید در زمانی کمتری به وسیله ی روباه مرحله را طی کنید از امتیازی بیشتری بر خوردار میششوید . این بازی در محیط های گوناگون اجرا میشود و موانع زیادی سد راه گرگ میشود که باید با تمرکز بر روی آن ها در کمترین مدت زمان آن ها را از پیش روی بردارید تا بتوانید از جنگل به راحتی جان سالم به در ببرید.

 

Rating: 3.8/5 (740 votes cast)

دانلود بازی فکری کم حجم TITAN Escape the Tower

 

 دانلود بازی رایگان و جدید فکری

بازی های اندروید

 آیا می خواهید با دانلود بازی زیبا و کم حجم از یک بازی فکری مدرن لذت ببرید و مدت ها بازی گوشی اندروید خوتات سرگرم شوید؟

پیش نیاز : آندروید ۲,۱ و بالاتر

TITAN Escape the Tower یک بازی استراتژی اکشن و مبارزه ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد که با استفاده از سلاح های خود باید بلوک های اطراف دشمن را نابود کنید تا به خود آن ها برسید.تیتان بلوک شکن جدید از سلاح های شماست که در آن شما کنترل یک مکعب در مرکز صفحه نمایش را بر عهده داریدد که اجازه می دهد تا شما به حرکت یک توپ در همه جهات و نابود کردن آجر بپردازید.

ویژگی های بازی  TITAN Escape the Tower:
• متفاوت، با محیط ۳D
• گیم پلی اصلی با ارائه شرایط متنوع (روشن کردن سلاح و عبور با شکستن بلوک ها با  استفادهراکت و …)
• ۸ سطح خاص و گیم پلی متفاوت مانند : (زندان، تکنو، جنگل، یخ، آب، هوا، آتش، بیگانه)

Rating: 3.9/5 (434 votes cast)

دانلود بازی خوک های بد ورژن جدید Bad Piggies 1.4.0

 

دانلود بازی خوک های بد اندروید

بازی اندروید

ایا تا به حال سری بازی های معروف خوک های بد را در کامپیوتر و اندروید تجربه کرده اید و از این بازی سرگرم کننده لذت برده اید؟

پیش نیاز: اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Bad Piggies 1.4.0 ورژن جدید و آخر بازی خوک های بد برای اندروید است.در این نسخه ۳۰ مرحله ی جذاب و باور نکردنی با گرافیک بسیار زیبایی اضافه شده است.لازم به ذکر است که این بازی توسط سازگان بازی معروف انگری بردز ساخته شده است و در سال ۲۰۱۲ برنده ی بهترین بازی موبایل شده است.با ۱۴۰ مرحله ی جذاب بازی خوک های بد که هر کدام از محیطی متفاوت اجرا شده است می توانید تا مدت ها سرگرم شوید.

برخی از ویژگی های بازی Bad Piggies 1.4.0:

– دارای ۱۴۰ مرحله ی جذاب

– ازاد شدن ۳۶ مرحله قفل شده وقتی شما سه ستاره شوید

– آپدیت رایگان بازی

– دارای ۳۶ ابزار متفاوت برای درست کردن واگن ها و …

Rating: 3.7/5 (427 votes cast)

دانلود بازی گربه سخنگو خانگی Talking Ginger

 

 دانلود بازی گربه سخنگو اندروید

بهترین بازی اندروید

 آیا می خواهید با دانلود بازی سرگرم کننده گربه سخنگو تجربه گربه داری خانگی را در اندروید تجربه کنید و لذت ببرید؟این بازی را دانلود کنید.

پیش نیاز : آندروید ۲,۲ و بالاتر

Talking Ginger توانایی نگه داری یک گربه خانگی و انجام بعضی از کار های آن را دارید؟ در این بازی شما باید یک گربه ملوس خانگی را نگه داری کنید و به انجام برخی از کار های مانند مسواک زدن بپردازید .علاوه بر این شما باید تمام کارهایی که برای نگه داری یک گربه خانگی نیاز دارید را باید انجام دهید.این بازی از گرافیک بسیار بالا و مناسبی برخوردار است و امکانات کنترلی جالبی در ان تعبیه شده است.

علی طالب زاده بازدید : 38 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، در بین سخت افزارها کیبورد، کاربرد بسیار زیادی دارد و طراحان نیز در آن بسیار دست برده اند. در اینجا ب تعدادی از کیبوردهایی که طراحی جالبی دارند اشاره می کنیم.

کیبورد رنگین کمانی:

این کیبورد با طراحی جالب خود کاملا استاندارد های جهانی کیبورد را نقض کرده است. این کیبورد به ترتیب حروف الفبا چیده شده است و به گفته سازندگان آن برای افرادی که با تایپ آشنا نیستند و دانش آموزان طراحی شده است. بخش های رنگین کمانی آن نیز برای یادگیری بهتر دانش آموزان طراحی شده است.


کیبورد مچی:

این کیبورد استاندارد است تمام حروف را دارد و البته به مچ شما بسته می شود. این کیبورد در زمان هایی که شما کارهای مختلفی دارید می تواند به کمک شما آید اما در زمان های عادی شاید تا حدی استفاده از آن عادی نباشد.


کیبورد 3D:

این کیبورد دارای یک طراحی بسیار عجیب است که و چیزی نیست که بتوانید به راحتی به آن عادت کنید. البته به گفته طراحان این کیبورد، دلیل اصلی شکل آن برای افرادی است که مشکلات پزشکی دارند و نمی توانند با کیبوردهای عادی کار کنند.


کیبورد SafeType:

شاید در نگاه اول اصلا متوجه اینکه این ممکن است کیبورد باشد نشوید. شرت سازنده این کیبورد گفته است که این کیبورد می توانند سالمترین کیبورد برای دستان شما باشد. البته طریقه کار کردن با این کیبورد شاید تا ماه ها شما را اذیت کند و به آن عادت نکنید.


Frog Pad:

این کیبورد بسیار کوچک است و عده ای بر این اعتقاد هستند که از حالت کیبورد خارج شده است. بر روی این کیبورد تنها 15 حرف وجود دارد. شرکت سازنده این کیبورد اعلام کرده اگر روزانه به مدت 6 ساعت با این کیبورد تمرین کنید می تواند با قدرت 40 کلمه در دقیقه تایپ کنید.


Twiddler 2:

این کیبورد نیز چیزی مابین کیبورد مچی و Frog Pad است که شما باید آن را دور مچ خود قرار دهید و با همان چند دکه کوچکش کار کنید. البته شرکت سازنده اعلام کرده است که با یک تمرین کوچک می توانید با آن تا 30 کلمه در دقیقه نیز تایپ کنید.


OrbiTouch:

این کیبورد بیشتر به وسایل افراد فضایی که در فیلم های عملی تخیلی دیده می شوند شباهت دارد اما تنها یک کیبورد و موس ساده است. به گفته سازندگان این کیبورد شما می توانید هر یک از دسته های این کیبورد را در هشت حالت بچرخانید و هر حالت یک عدد یا حرف را ایجاد می کند. البته در کنار این کیبورد این دسته ها نقش موس را نیز بازی می کنند که آن را بیشتر هم عجیب می کند.


DataHand:

این کیبورد برای افرادی طراحی شده است که بسیار تایپ می کنند و همین باعث ایجاد درد در دستهایشان می شوند. کار با این کیبورد نیز مانند کیبورد قبلی است باید حالت های مخبلف را برای تایپ کلمات ایجاد کنید.

علی طالب زاده بازدید : 12 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

 

نقش موس به عنوان يك ابزار اساسي براي كار با كامپيوتر بر هيچ كس پوشيده نيست. براي خواندن اين متن در شما روي آن كليك كرده ايد و اكنون در حال اسكرول به بالا و پايين هستيد. هنگام كار با كامپيوتر شما وابستگي زيادي به موس داريد. ۲۰ سال قبل اين وابستگي ۱۰۰ درصد بود (اگر موس نداشتيد نمي توانستيد با كامپيوتر كار كنيد.)، ۵ سال قبل وابستگي ۸۰ درصد بود و اكنون اين مقدار به كمتر از ۵۰ درصد افت كرده است. علت اين افت، پيدا شدن تاچ پد و ساير سطوح لمسي بوده است. اما طراحان همچنان با جديت در حال كار روي موس ها هستند. زير آنها در نرم افزارهاي طراحي مانند فوتوشاپ و... بسيار بهتر و سريع تر عمل مي كنند.
 

 

در ادامه با ما باشيد تا به اين ۵۰ موس جالب، غيرعادي، خلاقانه و خنده دار نگاهي بياندازيم.



موس مغزي

اين موس تجملاتي پر مغز براي گيك هايي كه عاشق ابزارهاي عجيب هستند، عالي است. در ضمن شايد باعث خلق ايده ها و كشف هاي جالبي در مغزتان هم بشود!

 


موس هواپيمايي، با لامپ هاي ال اي دي

ويژه عاشقان جنگ هاي ستاره اي و ساير فيلم هاي علمي تخيلي. اين موس با رنگ هاي سفيد و سياه، دكمه ها و چرخ اسكرول ال اي دي با رنگ هاي قرمز و آبي فروخته مي شود.

 


موس وايرلس كمرو بلك

اين موس جاده اي، قرار است دل عاشقان ماشين را بربايد. اين اتوموبيل زيبا تمامي كارايي هاي ساير موس ها را دارا مي باشند. اين موس در عين داشتن لبه هاي نرم، با داشتن بدنه زيبا و لامپ هاي ال اي دي در چراغ ها و اسكرول خود، كاملا واقعي به نظر مي رسد.

 


موس فراري

اين موس نوري كاملا شبيه يك ماشين فراري است و ويژه هواداران ماشين هاي اسپورت. لامپ هاي ال اي دي روي آن بسيار زيبا و دل ربا هستند.

 


موس سايبورگ آر.اي.تي: موس بازي

شايد بعلت شكل ويژه، موس چندان راحتي نباشد، اما اين سايبورگ كامل كننده يك كامپيوتر بازيخور است.

 


موس تلفني ويژه مكالمات اسكايپ

اين موس كاملا براي مكالمات اسكايپ طراحي شده است و همراه آن هندزفري مربوط نيز استفاده مي گردد.

 


تاچ موس اكليپس

موس لمسي eclipse (كسوف) با طراحي زيبا، بدنه آلمينيومي دلربا، ظاهر اسپورت، امكانات حرفه اي، شكل ارگونوميك براي استفاده در خانه و محل كار عالي است. اين تاچ موس آميزه اي از زيبايي و كيفيت است،.

 


موس پرتابل دستي

دنبال موسي با ظاهر متفاوت مي گرديد؟ اين موس شايد به كارتان بيايد. در اينجا كنترل موس با انگشتان صورت مي گيرد و قرار نيست موس روي ميز حركت كند.

 


موس گلفي

اگر به گلف علاقه داريد، اين موس براي شما است. فقط خواهش مي كنم خداي ناكرده موس تان را با توپ گلف واقعي و خانه را با زمين بازي اشتباه نگيريد، زيرا به نظر نمي رسد اين موس مقاومت چنداني در برابر ضربات شديد داشته باشد.

 


موس پد براي موس هاي گلفي

اگر گلف موس هاي بالا كافي نيست، مي توانيد با استفاده از اين موس پدها ساير اجزاي بازي گلف را نيز در يك جا جمع كنيد.

 


موس عمودي Wowpen Joy

اين موس ارگونوميك بوده و براي هر دو دست راست و چپ طراحي شده است. البته اين موس فقط با كامپيوترهاي داراي بلوتوث كار مي كند.

 


موس كفشي

اين موس هاي كفشي كه به موس اسبي نيز ناميده مي شوند، دقت ۸۰۰ نقطه در اينچ (dpi) دارند. آنها توانايي تصحيح مشكلاتي چون خستگي عضلاني در افرادي كه مدت طولاني پشت كامپيوتر مي نشينند، نيز دارند.

 


موس غول پيكر و دورگه «نگا»
 

موس Razer Naga، يك موس هيبريد (دورگه) ويژه بازي هاي MMO است. اين موس قابليت ها و امكانات لازم و كافي براي ذبح كردن هيولاهاي بازي ها را دارا است. همان طور كه در عكس مي بينيد در كنار ان ۱۲ دكمه اضافي قرار دارد كه مي توان در تنظيمات كامپيوتر براي هر كدام وظيفه اي تعيين كرد. پس در بازي شما رستم خواهيد بود و همين يك دست اسلحه براي نبرد، كافي.

 


موس خلاقانه Fatal1ty 1010

اين موس توسط جناب Johnathan "Fatal1ty” Wendel يكي از خدايگان بازي هاي FPS با دقت و ظرافت تمام طراحي شده است. برادر بزرگتر اين موس، Fatal1ty 2020 نام دارد كه يك كوچكترين حركات شما را با يك سنسور ۶.۴ مگاپيكسلي زير نظر دارد!

 


موس اوربيتا

موس اوربيتا (چشم شكل) ارگونوميك و وايرلس است و براي گشت گذار در مك و پي سي طراحي شده است.

 


موس پنگوئني

پنگوئن موس يكي از موس هاي با تم حيوانات، كه هديه مناسب و جذابي براي كودكان به شمار مي رود.

 


يك موس پر از كليد ديگر

Sanwa NT-MA2 تركيبي از يك موس و كي پد مي باشد و به رنگ هاي سفيد و سياه و قيمت ۴۰ يورو در دسترس است.

 


موس الماسي

اين موس داراي دو دكمه و يك اسكرول بوده و سطح آن پوشيده از شيشه هاي الماس مانند است. مشخصا اين موس هديه مناسبي براي خانم ها است.

 


صفر موس

اين طراحي انقلابي، آميزه اي از هنر و سبكي است.

 


موس Mus2

اين موس هاي بيسيم و نوري، با دو دكمه، نه تنها نشانگر موس را كنترل مي كنند كه حتي شبيه به آن نيز هستند. بر خلاف اين قيافه غيرعادي اين موس ها كاملا در دست جا گرفته و هيچ ناراحتي را ايجاد نمي كنند.

 


موس كلاه بيسبالي MLB

علاقه مندان به بيسبال حتما با ديدن اين موس ها به وجد مي آيند. اين موس ها دو دكمه اي و نوري هستند.

 


بدن موس

بدن موس حاصل دسترنج طراح مشهور كريس لوماك (Chris Lomak) است. هر چند اين موس چندان حرفه اي به نظر نمي رسد اما به قدر كافي خنده دار است تا بتوان به كسي هديه داد.

 


موس نوري قابل شارژ وايرلس ۱۰۰۰ دي پي آي Saitek Obsidian

اين موس دقت بالا و ارگونومي خوبي داشته و به خوبي در دست جا مي گيرد.

 


موس ارگونوميك وايرلس

اين موس نوري داراي يك نشانگر ليزري و طراحي ارگونوميك است و همان طور كه مي بينيد ظاهر طبيعي ندارد. اين موس تا فاصله ۴.۵ متري از كامپيوتر به خوبي كار مي كند.

 


موس هاي بازي Steelseries World of Warcraft MMO
 

اين موس ها به صورت كاملا تخصصي براي بازي جذاب و پرطرفدار World of Warcraft از سري بازي هاي MMO (چندنفره و آنلاين) طراحي شده است. طراحان اين موس جناب Blizzard (صاب بازي!) و SteelSeries هستند. همان طور كه گفته شده استفاده از اين موس در بازي ورلد آف واركرافت كاملا به قدرت شما در بازي كمك مي كند.

 


كفش دوزك هاي كريستالي

موس هاي كفش دوزكي-كريستالي زير، با طراحي جذاب شان بهترين انتخاب براي به مردان و خصوصا بانوان هستند.

 


موس لاك پشتي

اين موس لاك پشتي مي تواند اولين موس كودكان باشد. طراحي آن ساده و كاملا لاك پشتي است.

 


موس دلفيني

همانند لاك پشت بالا، ابزارهاي زير نيز مي توانند يك هديه جذاب براي كودكان يا يك وسيله موجب خنده و تفريح در محل كارتان باشند.

 


يك موس استيم پانك

يك موس استيم پانك ساخته شده از چوب، فلز و استخوان! اين ملغمه كه Paradox Mouse نام دارد توسط Daniel Pon طراحي شده است. در آن از ال اي دي و تيغه هايي شبيه به ستون فقرات و جمجمه استفاده شده است. عكس هاي بيشتري را مي توانيد در اينجا پيدا كنيد.

 


موس Jelly Click

يك موس به شدت غيرعادي است و توسط Bongkun Shin، Heungkyo Seo، Jiwoong Hwang و Wooteik Lim طراحي شده. آنها نام Jelly Click Mouse را روي آن گذاشته اند. تمامي مدارهاي الكتريكي آن در يك تخته قابل انعطاف قرار گرفته است و تنه اصلي موس يك كيسه پلاستيكي نرم است كه مي توان به ميزان دلخواه آن را باد كرد.

 


موس قاچ قاچ شده

نمي دانم هدف ساخت اين موس چيست، اما كاملا غيرعادي است و چندان موس مناسبي به نظر نمي رسد. تنها فايده چنين موسي تعويض چيپ هاي آن هنگام خراب شدن اش است.

 


موس حافظه

Memory Mouse ساختار آن قرص و يك دست است. فقط توسط چهار انگشت حركت داده مي شود. طراحي آن به گونه اي است كه حداقل تماس با سطح را دارا است و موس پد را تميزتر نگه مي دارد.

 


موس فوق صاف

Optical Super Slim Mouse يك موس نوري و وايرلس است كه سطحي كاملا صاف و يك دست دارد.

 


Bendy M 3 Dimensional Mouse
 

Kim Hye-shin طراح اين موس نامعمول دريافت كه مي شود موسي به شكل يك نوار خلق كرد و بر حسب نياز آن را به اشكال گوناگون در آورد. البته كارايي اين موس چندان بالا نبوده و خاص كاربراني است كه بيشتر از كيبورد استفاده مي كنند و از موس فقط براي جابجايي نشانگر استفاده مي كنند. در اينجا مي توانيد عكس هاي بيشتري از اين موس نواري ببينيد.

 


موس چوبي

طرحي شده توسط Alest Rukov و ساخته شده از چوب انحنا داده شده واقعي. طبعا كاملا محيط زيست مناسب است.

 


موس هاي Deco و Jupiter
 

موس دكو در سمت راست و ژوپيتر (سياره مشتري) در سمت چپ دو موس از سه موس آسماني Actbrise Electronics هستند. موس سوم Escher نام دارد. اين موس ها گران و در حدود ۱۵۰ دلار هستند. اطلاعات بيشتر در اينجا .

 


موس بيگانه

Mizanur Rehman طراح اين موس هاي زيبا آنها را Alien Mouse ناميده است كه كاملا در دست جا گرفته و از ناراحتي و خستگي دست ( RSI ) جلوگيري مي كنند.

 


موس هاي وايرلس لگو

اين موس ها نيز از اسباب بازي هايي به اين شكل الهام گرفته اند. آنها داراي دكمه هاي راست و چپ كليك و اسكرول هستند. اين اسباب بازي ها مي توانند شادي بخش، كارهاي خسته كننده تان باشند.

 


موس ستاره اي

Computer-Mouse Star بر خلاف ظاهرشان، براي دست راحت و خوب است. اين موس ها ابزار كامپيوتري جذابي براي ستاره دوستان هستند.

 


موس سوپرماريو

موس هاي Dot Design 2 Super Mario Brothers كاري از Banpresto كاملا يادآور بازي سوپرماريو هستند. اين موس ها با دو طراحي در دسترس هستند. يكي جناب سوپرماريوي عزيز و ديگري ستاره شكل. درضمن، ظاهر پيكسل پيكسل اين موس ها ما را به دوران خاطره انگيز و كم رزولوشن قديم مي برد.

 


موس eVouse

اين موس هاي چشم نواز، آينده نگر، با طراحي V شكل، ظاهر متاليك و آن روشنايي درخشان سبز رنگ وسط حرفي براي گفتن باقي نمي گذارند. علي رغم اين طراحي جسورانه و متفاوت، كارايي موس هاي عادي را دارند، دكمه ها و اسكرول موس نيز در دسترس هستند.

 


موس نارنجكي

بدنه اين موس واقعا از نارنجك هاي قديمي ساخته شده و حس قدرت خاصي به آدم مي دهد. اين موس استحقاق قرار گيري در دستان بازيخورهاي بازي هاي جنگي را دارد.

 


موس Bling’d Out طراحي شده براي خانم ها

اين موس با ظاهر تجملاتي نقره اي-كريستالي مانند چند مورد مشابه در بالاتر، مناسب هديه به خانم ها است.

 


موس هاي شمش طلايي

اين موس هاي وايرلس شمش طلايي نيز كاملا يك هديه مناسب به شمار مي روند. اين موس ها نيز داراي راست و چپ كليك و اسكرول هستند.

 


موس روحي

اين موس كه طراحي آن از سري فيلم هاي جيغ الهام گرفته است، داراي سه دكمه و يك اسكرول است. رزولوشن ۸۰۰ dpi دارد و كنترل دقيقي را در اختيار شما مي گذارد. اين موس ها ۳۵ دلار بها دارند.

 


موس Smitrix Swiftpoint Triped

اين موس خصوصا براي تبلت پي سي ها و سطوح چند لمسي طراحي شده است و مي توان از آن به عنوان يك قلم نيز استفاده كرد. خب حالا چرا آن را Triped مي نامند؟ چون اين ابزار يك موس، تاچ پد و قلم digitizer است.

 


موس Perific Wireless Dual

اين موس وايرلس با طراحي انقلابي، نوع جديدي از موس هاي ارگونوميك را نويد مي دهد. اين موس را هم مي توان روي ميز گذاشت و مانند يك موس عادي استفاده كرد و هم مي توان در دست گرفت (در هوا) و با آن كار كرد.

 


موس آرايش

اين موس ويژه خانم ها بوده و وسايل اوليه لازم براي آرايش را دارا است.

 

منبع: نارنجي


علی طالب زاده بازدید : 16 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)
تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

 

هندوانه شب یلدا

هندوانه شب یلدا

هندوانه شب یلدا

هندوانه شب یلدا

هندوانه شب یلدا

هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

علی طالب زاده بازدید : 8 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)
عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون
عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون
آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در آمریکای جنوبی است. جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند چراکه تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد. همینطور آمازون بزرگ‌ترین رودخانه جهان است که انشعابات زیادی دارد که بخشی از آن به دریا ریخته و نیز حدودا” دو درصد از آب شیرین این رودخانه به اقیانوسها میریزد.
 
بستر این رودخانه بسیار عریض و طویل است و از نظر درازا یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان است که بین ۶.۲ و ۶.۷ هزار کیلومتر درازی دارد اما آمازون تنها بزرگترین رودخانه جهان نیست بلکه بزرگترین و شگفت انگیز ترین خانه حیات وحش و طبیعت دست نخورده دنیاست.

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

عکس هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنگل آمازون

علی طالب زاده بازدید : 24 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

جمعه ای که گذشت روز جشن ویندوز 8 بود. حالا سیستم عامل جدید مایکروسافت در دسترس قرار گرفته؛ با رابط کاربری جدیدی که دیگر آن را "مترو" نمی‌نامیم، بلکه "رابط مدرن" نام دارد؛ رابطی که هم برای استفاده لمسی بهینه شده و هم -همچنان- به خوبی می‌توان با ماوس و کیبورد تجربه لذت بخشی از کار با آن به دست آورد.

مایکروسافت در یک کلام، ویندوز را از نو به تصویر کشیده است. تمرکز شدیدی روی رابط مدرن با کاشی‌های زنده و به روز شونده‌اش قرار دارد زیرا به هر حال دنیای کامپیوتر گرایش بیشتری به صفحات لمسی دارد. ولی از سوی دیگر همچنان می‌شود به سادگی بین رابط "مدرن" و رابط "دسکتاپ" سویچ کرد.

در این جا، از بین بهترین‌ها به 10 مورد از ویژگی‌های جدید ویندوز اشاره می‌کنیم. البته این تمام داستان ویندوز 8 نیست. با نارنجی همراه باشید.

1. افزایش بهروری سیستم  

WINDOWS-8-NEW.jpg

یکی از مواردی که از ابتدای مشاهده نسخه‌های آزمایشی ویندوز 8 ذهن ما را به خود مشغول کرده بود این بود که آیا همچنان با اجرای چندین برنامه، یا موقع کار در محیط دسکتاپ بر روی سیستم‌های با سخت‌افزار ضعیف یا معمولی، شاهد کرش کردن سیستم عامل و یا کندی در اجرای فرآیندها و عملیات‌ها خواهیم بود یا خیر.

مایکروسافت از نگرانی‌های کاربران آگاه بوده و آنها را رفع کرده: ویندوز 8 طوری برنامه‌نویسی شده تا عملکرد و بهروری آن بهتر از ویندوز 7 باشد، حتی با وجود اضافه شدن رابط "مدرن" به رابط قدیمی دسکتاپ.

نتایج تست‌های صورت گرفته با استفاده از نسخه Developer Preview ویندوز 8، کاملاً موید تلاش مایکروسافت برای بهینه سازی سیستم عامل بودند:

WINDOWS-8-VS-7.jpg

بنابراین با ارائه نسخه نهایی، احتمالاً اوضاع از نتایج فوق هم بهتر خواهد بود. کاربران تبلت‌ها و نت‌بوک‌ها بیش از سایرین متوجه بهبود کارایی در قیاس با ویندوز 7 خواهند شد. به خصوص وقتی در نظر بگیریم که برنامه‌های مختص تبلت، زمانی که وارد محیط دسکتاپ شوید خودشان را به حالت تعلیق در خواهند آورد و از این رو، فقط چند مگابایت از رم را اشغال می‌کنند.

2. لاک اسکرین جدید  

WINDOWS-8-NEW (2).jpg

لاک اسکرین در ویندوز 8 تقریباً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم؛ یک تصویر زیبا همراه با چند ویجت که اطلاعات مهم را نمایش می‌دهند، مثلاً زمان، تعداد ایمیل‌های دریافتی جدید، و غیره.

برای آنلاک کردن کافی است حرکت لغزشی در تبلت، یا فشار دادن اسپیس بار در کیبورد را انجام دهید. بعد می‌توانید رمز را تایپ کرده و وارد ویندوز شوید. چیز جدیدی که وجود دارد، رمز‌های تصویری هستند که به شما امکان رسم جسچرهای مخفی بر روی یک عکس را می‌دهند، چیزی که فقط خودتان می‌دانید. البته این مورد در تبلت‌ها قطعاً بهتر از پی سی ها است.

3. صفحه استارت جدید  

WINDOWS-8-NEW (3).jpg

وقتی وارد ویندوز شوید، صفحه استارت با کاشی‌هایش جلوی چشم ظاهر می‌شود، جایگزینی برای منوی استارت در نسل‌های قبلی ویندوز. صفحه‌ای که حتماً برای کاربران ویندوز فون آشناتر است.

صفحه استارت مجموعه‌ای از کاشی‌ها است که هر کدام نماینده یک برنامه هستند و بسیاری از آنها اطلاعات و هشدارهای مرتبط با آن برنامه را نیز بر روی خود نشان می‌دهند. برای مثال، کاشی ایمیل می‌تواند تعداد ایمیل‌های خوانده نشده و مشخصات فرد فرستنده را نمایش دهد؛ کاشی تقویم می‌تواند قرار ملاقات‌های نزدیک را نشان دهد؛ کاشی موسیقی مشخصات آهنگی را که در حال پخش است نمایش می‌دهد. و الی آخر.

خودتان هم می‌توانید کاشی‌های جدید و سفارشی درست کنید، مثلاً برای یک بازی یا فهرست آشنایان، یا حتی برنامه‌های محیط سنتی ویندوز که با کلیک روی کاشی آنها به محیط دسکتاپ وارد خواهید شد. برنامه‌های سازگار با تبلت‌ها تمام صفحه هستند ولی می‌توانید آیکون‌های آنها را در صفحه خانگی ویندوز بسته به سلیقه خود مجدداً آرایش دهید یا کاشی‌ها را کوچک و بزرگ کرده و تغییر رنگ دهید. برای رفتن به محیط دسکتاپ هم کافی است روی کاشی آن کلیک کرده یا از کلید ترکیبی Win+D استفاده نمایید.

 

4. محیط دسکتاپ  

WINDOWS-8-NEW (4).jpg

وقتی وارد محیط نوستالژیک دسکتاپ شوید، همه چیز آشناتر خواهد بود و احساس غریبگی نخواهید کرد. تسک بار، آیکون‌های دسکتاپ، و برنامه‌های پنجره‌ای رایج خود را خواهید داشت. البته تم محیط دسکتاپ دیگر نیمه شفاف نیست زیرا باید با رابط "مدرن" هماهنگی داشته باشد.

منوی استارت، از بین ما رفته. این تنها فقدان بزرگ است. گوشه پایین سمت چپ، حالا دیگر خالی است و به خاطرات پیوسته. در عوض، کافی است ماوس خود را به منتهی الیه گوشه پایین سمت چپ ببرید و یک کلیک کنید، یا اینکه دکمه ویندوز را بر روی کیبورد خود فشار دهید تا به صفحه استارت منتقل شوید.

درست مثل منوی استارت قدیمی، در صفحه استارت هم هر موقع که شروع به تایپ کردن کنید جستجو برای یک برنامه یا یکی از تنظیمات ویندوز، بی درنگ آغاز خواهد شد و دسترسی سریع به هر آنچه روی کامپیوتر در جستجویش هستید را به شما می‌دهد.

طراحی جدید، به راحتیِ منوی استارت قدیمی نیست ولی خیلی زود می‌توانید به اکثر چیزها عادت کنید. فشار دادن دکمه ویندوز روی کیبورد و سپس تایپ کردن برای جستجوی یک برنامه یا یک تنظیم خاص، سریع‌تر از جستجو در منوی استارت است، بنابراین چندان بد نیست که به عادت جدید تن دهید و البته، با فشار دادن کلید ترکیبی Win+X نیز خیلی سریع به یک منوی سنتی‌تر منتقل می‌شوید؛ یعنی منوی کوچکی که در گوشه ظاهر می‌شود و میان بُرهایی به کنترل پنل، Run و Command Prompt و سایر خرت و پرت‌های مورد علاقه کاربران حرفه‌ای تر را در اختیار قرار می‌دهد.

 

5. برنامه‌های فول اسکرین  

WINDOWS-8-NEW (5).jpg

گر چه طبق معمول می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه خود را به تسک بار سنجاق کنید، ولی بیشتر برنامه‌ها مقیم صفحه استارت خواهند بود، همان‌طور که قدیم‌ها مقیم منوی استارت بودند. کافی است وارد صفحه استارت شوید، روی یک کاشی کلیک کنید و بعد ویندوز 8 برای شما برنامه‌های فول اسکرین را آتش خواهد کرد. برنامه‌های سازگار با تبلت، به صورت تمام صفحه یا فول اسکرین اجرا خواهند شد ولی آنهایی که هنوز نو نوار نشده‌اند، شما را به محیط دسکتاپ بر می‌گردانند.

برنامه‌های فول اسکرین که با ویندوز 8 ارائه می‌شوند واقعاً عالی هستند؛ اکثر آنها دستورهای کنترلی لمسی را پشتیبانی می‌کنن. ولی در عین حال می‌توانید آنها را با کیبورد و ماوس هم اجرا کنید. تمام برنامه‌ها آپشن‌هایی مثل جستجو، به اشتراک گذاری، و البته تنظیماتی در قالب Charms bar را دارند که می‌توانید با استفاده از کلید ترکیبی Win+C یا بردن ماوس به سمت راست، آن را پدیدار کنید. برنامه‌ها به سادگی اطلاعاتی مثل عکس‌ها یا متن‌های منتخب را به اشتراک می‌گذارند. بعد از انتخاب محتوا از طریق یک برنامه، می‌توانید انتخاب کنید که آن را با چه برنامه‌ای به اشتراک بگذارید. برای مثال می‌توان عکس را با فیسبوک و متن یک صفحه وب را با ایمیل برای دیگران به اشتراک گذاشت.

اینها در دنیای لمسی چیزهای جدیدی به حساب نمی‌آیند؛ مورد جدید این است که نه تنها می‌توانید مولتی تسکینگ را اجرا کنید بلکه حتی می‌توانید برنامه‌ها را به صورت کنار هم، اجرا نمایید. مثلاً می‌خواهید یک ویدیو را تماشا کنید ولی در عین حال چشم‌تان به فید خبرها هم باشد، امکان پذیر است؛ یعن درست مثل ویندوز 7 که می‌شد یک برنامه را در طرفی قرار داد و پنجرهٔ برنامهٔ دیگر را نیز در طرف دیگر و همزمان از آنها استفاده کرد. تصور کنید که می‌شود همزمان بازی کرد و چت؛ یا در یک طرف وب گردی کرد و در طرف دیگر با استفاده از اپلیکیشن ایمیل، نامه‌های جدید را خواند. این رویکرد، یکی از مشکلات بزرگ سیستم عامل‌های موبایل را حل خواهد کرد و در عین حال امکان می‌دهد که بیش از پیش محیط دسکتاپ را به فراموشی سپرده و کارها را در محیط جدید مترو انجام دهیم.

 

6. فروشگاه ویندوز  

WINDOWS-8-NEW (6).jpg

ویندوز استور خیلی شبیه صفحه استارت ویندوز 8 است، با کاشی‌هایی که دسته‌بندی‌ها و ویژگی‌های اپلیکیشن‌ها را نمایندگی می‌کنند. در آن، می‌توانید همراه با دریافت جزئیاتی بیشتر، به فهرست برنامه‌های موجود در یک بخش نگاه کنید و این فروشگاه نه فقط برنامه‌های لمسی برای اینترفیس تبلت، بلکه تعدادی برنامه‌های سنتی‌تر را هم در خود دارد، بنابراین شما یک پورتال بزرگ دارید که می‌توانید در آن تمام برنامه‌های ویندوز را مشاهده کنید، فرقی هم نمی‌کند که در رابط کاربری تبلت هستید یا پی سی. برنامه‌های رایگان و پولی، هر دو در این فروشگاه هستند و حتی می‌توانید قبل از خرید یک برنامه پولی، برای مدتی از آن استفاده کنید که امکان خیلی خوبی است.

7. همگام سازی داده‌ها با حساب اَبری  

WINDOWS-8-NEW (7).jpg

فضای اَبری با روی کار آمدن ویندوز 8 به مرکز توجه آمده، شما می‌توانید با اکانت خود نزد مایکروسافت، همه چیز را بین فضای اَبری و سیستم خود سینک کنید. دفترچه تماس‌ها، عکس‌ها، داده‌های SkyDrive و حتی داده‌های مربوط به برنامه‌های سایر توسعه دهندگان؛ و بعد از این همگام سازی، می‌توانید این اطلاعات را روی تمام دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 8 در اختیار داشته باشید.

کافی است با دستگاه جدید وارد حساب خود شوید و بعد همه چیز به طور خودکار همگام سازی خواهد شد. دفترچه تماس‌های شما با سرویس‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر نیز به خوبی هماهنگ می‌شود. حتی می‌توانید تنظیمات یکی از پی سی های خود (مثلاً تم ویندوز 8، تنظیمات برنامه‌ها، تسک بار، و غیره) را نیز روی یک سیستم دیگر به طور کامل و البته خودکار اِعمال کنید.

این یک ویژگی عالی برای کسانی است که چند سیستم کامپیوتری دارند ولی نمی‌خواهند آنها را جداگانه تنظیم کنند زیرا وقت گیر و خسته کننده است.

 

8. ویندوز اکسپلورر  

WINDOWS-8-NEW (11).jpg

Ribbon جذاب برنامه‌های مجموعه مایکروسافت آفیس را که به خاطر دارید؟ مایکروسافت آن را به ویندوز اکسپلورر در محیط دسکتاپ آورده و باعث خوشحالی خیلی‌ها شده. یک رابط کاربری شسته-رُفته و کارا. البته به جای رابط سنتی آفیس، در اینجا شما یک Ribbon سه قطعه‌ای دارید: Home و Share و View که دسترسی شما به ویژگی‌هایی که تا قبل از این در منوهای بالای پنجره‌های وجود داشتند را فراهم می‌کنند.

اگر شما در یک فولدر باشید که مختص فایل‌های خاصی مثلاً با فرمت عکس باشد، قطعه‌های جدیدی به Ribbon اضافه می‌شود و ویژگی‌هایی برای کار بر روی عکس‌ها را به شما می‌دهد. همچنین نوار ابزار quick access را در سمت چپ خواهید داشت که به شما امکان اضافه کردن میان بُر های دلخواه به title bar را می‌دهد. یک پنجره جدید برای کپی کردن فایل‌ها هم وجود دارد که کار همزمان با تعداد زیادی فایل را آسان می‌کند.

9. تسک منیجر جدید  

WINDOWS-8-NEW (8).jpg

مایکروسافت بالاخره Task Manager را باز طراحی کرد، طرح جدید واقعاً عالی شده. در ابتدا، شما یک تسک منیجر خیلی ساده و اولیه دارید که برای متوقف کردن برنامه‌های در حال اجرا به کار می‌آید. ولی اگر حرفه‌ای باشید، می‌توانید تسک منیجری با جزئیات بیشتر را باز کنید که اطلاعاتی درباره استفاده از منابع سیستمی CPU و رم، هیستوری مربوط به رابط مترو (مدرن)، و حتی تنظیماتی برای بالا بردن سرعت استارت آپ را به شما می‌دهد؛ به کمک این آخری می‌توانید از شر برنامه‌هایی که موقع بالا آمدن سیستم عامل -خودکار- اجرا می‌شوند خلاص شوید.

10. آنتی ویروس داخلی همراه با ویندوز دیفندر  

WINDOWS-8-NEW (9).jpg

آیا Microsoft Security Essentials را به خاطر می‌آورید؟ خُب، حالا مایکروسافت آن را در ویندوز 8 قرار داده و Windows Defender نام نهاده. رابط کاربری و ویژگی‌های آن تقریباً مشابه سلف خودش است؛ تفاوت اساسی در این است که دیگر نیازی به نصب آن ندارید. از قبل آنجا است.

سایر ویژگی‌ها  

WINDOWS-8-NEW (10).jpg

ویژگی‌های جالب دیگری هم در ویندوز 8 هست، در اینجا به یکی دو مورد دیگر اشاره می‌کنیم و باقی را می‌گذاریم برای مطالب بعدی؛ شما دیگر برای چک کردن درستی کلماتی که تایپ می‌کنید نیاز به اتکا بر یک برنامه خاص ندارید، این یک ویژگی ذاتی در ویندوز 8 است و در کل سیستم عامل، تایپ کردن شما به صورت خودکار چک می‌شود.

همچنین یک ویژگی دیگر به نام refresh your PC وجود دارد. در این ویژگی، تنها با یک کلیک می‌توانید یک "نصب مجدد" تمیز و مطمئن از سیستم عامل خود را داشته باشید؛ چه هدف از این کار پاک کردن اطلاعات شخصی برای فروش کامپیوترتان باشد یا رفع کندی سیستم از بابت تعدد نرم افزارهای نصب شده، کار به سادگی انجام می‌شود. حتی می‌توانید با تعیین مقطع زمانی دلخواه خود (مثلاً بازگرداندن ویندوز 8 به قبل از نصب یک برنامه مشکل دار) سیستم عامل خود را به روزهای خوبش بازگردانید.

نظر شما درباره ویندوز جدید مایکروسافت چیست؟

علی طالب زاده بازدید : 50 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)


حمام مقتل امیرکبیرحمام فین در باغ فین کاشان است. این حمام قدیمی به خاطرقتل میرزا تقی‌خان امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در ۲۰ دی ۱۲۳۰ هجری خورشیدی مشهور است.
درقسمت جنوبی باغ فین دو حمام وجود دارد که به حمام کوچک و بزرگ معروف است، حمام کوچک از آثار دوره صفویه و همراه با بنای اولیه باغ فین ساخته شده‌است. حمام بزرگ در دوران قاجاریه به وسیله فتحعلی شاه ساخته شده‌است.
حمام بزرگ مخصوص امرا و حمام کوچک اختصاص به استفاده خدام داشته‌است. در هریک از حمام‌ها قسمتهایی شامل ورودی، گرمخانه، آبنما، خزینه، محل نظافت و سربینه (رختکن) به چشم می‌خورد. کانالهایی جهت تعویض آب خزینه‌ها و حوضچه‌ها در کف حمام‌ها وجود دارد. دیوار حمام‌ها با عایق رطوبتی مخصوص - ماسه، آهک یا ساروج - پوشانده شده‌است. این حمام دارای دالان‌ها و راهروهای زیادی است و معماری زیبایی دارد. این حمام در سال ۱۳۸۲ در فهرست میراث جهانی ثبت شد. عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

عكسهايي از حمام فين كاشان

علی طالب زاده بازدید : 11 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بهترین موبایل هایی که در سال 2013 می توانید بخرید: راهنمای خرید گوشی های هوشمند اندروید و ios ,ویندوز فون، آبان ماه 92 ( به روز رسانی شماره 5 )

آیا به دنبال خرید بهترین گوشی در سال 2013 هستید؟ می خواهید چهار هسته ایی با بهترین برنامه های کاربردی باشد، یا با بهترین صفحه نمایش لمسی را داشته باشد؟ در اینجا به بررسی تلفن های هوشمند که شما به دنبال آنها هستید می پردازیم و چند نمونه از تلفن های هوشمند با سیستم عامل های مختلف را معرفی می کنیم تا به تصمیم گیری شما در انتخاب تلفن مورد نظرتان کمک کند. لازم به ذکر می باشد که ممکن است بعضی از مدل ها در سال های قبل معرفی شده باشند ولی باز هم به خاطر امکانات و کیفیت می توانند گزینه خوبی برای خرید باشند.

برای انتخاب گوشی های ارزان تر به مقاله " راهنمای خرید بهترین موبایل بر اساس قیمت در ایران و جهان " مراجعه کنید

 

1- Samsung Galaxy Note 3 N9005 ( امتیاز 9.7 از 10) قیمت حدود 2میلیون و 100 هزار

فبلت ها نیاز به افرادی با دستان بزرگ دارند و حتی برای چنین افرادی نیز برخی مواقع کمی سنگین به نظر می رسند. به همین دلیل مشخصاتی همچون وزن و عرض در چنین محصولاتی از مشخصات مهم به شمار می روند. اکنون باید گفت که Galaxy Note 3 سبک وزن ترین فبلت این دسته به شمار می رود.

نیازی به گفتن نیست، نوت ۳ دارای سه برتری در بخش وبگردی دارا می باشد. آن نه تنها سریع است، بلکه واکنش اپلیکیشن مرورگر به ناوبری و ورودی ما بسیار خوب است، بدون تاخیر. صفحه وب در حالت تمام صفحه باز می شود، در نتیجه سراسر صفحه نمایش احاطه می نماید، که یک افزونه عالی است. ما همچنین به اصلاح حالت Reader علاقه داریم، که تمامی محتویات غیرضروری تخلیه می کند، تنها متن و برخی تصاویر برای خواندن آسان مقالات طولانی نیز حذف می کند.

در پشت دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور BSI و تثبیت کننده تصویر دیجیتال، همراه با فلاش CRT LED (کلمه CRT مخفف شاخص رندرسازی رنگ) سطح بالا دیده می شود. این دوربین در مجموع در تولید رنگ های بسیار دقیق در زمان استفاده توانا است.

ن دستگاه می تواند ویدئوی با رزولیشن ۴ هزار پیکسلی (4K) ضبط نماید. آن 3840x2160 پیکسل است، به این معنا که با تعداد پیکسل های بومی از دستگاههای جدید، مثلا تلویزیون های 4K مطابقت می نماید. اندازه (footage) فیلم نیز عالی بنظر می رسد، صاف همراه با یک عالمه از جزئیات.
سامسونگ در ساخت Galaxy Note 3 تلاش فوق العاده را انجام داده تا این محصول جانشین به حقی برای Galaxy Note II محبوب و پرطرفدار محسوب شود. در این نوت جدید اجزای داخلی (Snapdragon 800) و همچنین صفحه نمایش دستخوش ارتقا شده اند. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Super AMOLED آن با رزولوشن 1080p توانایی ارائه قابلیت Full HD را دارد. لازم به ذکر نیست که قطعا قلم S Pen این محصول و ترفندهای نرم افزاری فوق العاده آن نیز به روز رسانی شده اند.

 

نکته : Note 3 N9000 دارای پردازنده Exynos 5 Octa 5420 میباشد و از فیلم برداری 4K پشتیبانی نمیکند که در این گزینه مد نظر ما نمیباشد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • قلم قدرتمند با امکانات بسیار عالی و کاربردی
  • دوربین با کیفیت 13 مگاپیکسل و نویز پایین
  • فیلم برداری 30 فریم 4K و 60 فریم Full HD و 120 فریم با کیفیت 720P
  • صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p
  • وزن مناسب به نسبت رقبا هم سایز

نقاط ضعف

  • ابعاد بزرگ برای گرفتن در یک دست
  • بدنه پلاستیکی چرمی شکل پشت !

2-Apple iPhone 5s ( امتیاز 9.7 از 10) قیمت حدود 2 میلیون و 650 هزار

اگر شما امیدوار بودید که اپل با ارائه ی آیفون جدید، از سنت همیشگی خود دست بردارد، باید بگوییم که اپل این‌گونه عمل نکرده است. همانطور که انتظار می رفت، iPhone 5S در ظاهر تقریباً همانند نسل قبلی خود بوده و تنها چند ارتقای کوچک را با این گوشی مشاهده خواهیم کرد. بزرگ‌ترین رخداد به نمایش درآمده در کنفرانس امشب اپل، اعلام وجود حسگر اثرانگشت می باشد؛ قابلیتی که مدت‌ها نقل سایت‌های مختلف شده بود، اکنون به حقیقت پیوسته و اپل آن را Touch ID نامیده است.

Touch ID به شما اجازه خواهد داد تا از اثرانگشت خود برای قفل کردن iPhone 5S استفاده نمایید. این سنسور درون دکمه ی home (که در حال حاضر با لایه ای یاقوتی پوشیده شده و یک حلقه ی فولادی ضدزنگ دور آن قرار گرفته است) جای گرفته و برای استفاده از آن،‌ کافیست که فقط انگشت شست خود را به آرامی بر روی آن بفشارید. سپس گوشی شما، پل متحرک مجازی را پایین کشیده و به شما اجازه ی ورود خواهد داد. این ویژگی برای مواقعی مفید خواهد بود که کسی بدون اجازه و اثرانگشت شما، نمی‌تواند وارد گوشی تان شده و از آن سوء استفاده کند.

آیفون جدید همچنین با تقویت سرعت پردازش همراه بوده و از سیستم-روی-یک چیپ جدید A7 اپل بهره خواهد برد. این تراشه، همچنان که دو هسته ای است، ۶۴ بیتی نیز می‌باشد ، اولین تراشه از نوع خود که درون یک گوشی هوشمند قرار گرفته است. بعلاوه، iOS 7 نیز بروز رسانی شده است و هر دو دسته نرم افزارهای ۳۲ و ۶۴ بیتی را اجرا خواهد کرد. بنابر اظهارات اپل، هم پردازنده و هم بخش گرافیکA7، دو برابر سریع‌تر از همتای خود در آیفون ۵ هستند.

اپل همچنین اضافه کرده که یک پرازنده ی جداگانه را به سنسورهای ردیابی حرکت در این گوشی اختصاص داده که با نام M7 خوانده می شود. اپل می‌گوید که این تراشه ی جدید، میزان ورزش، پیاده روی و یا رانندگی شما را اندازه‌گیری خواهد کرد.

iPhone 5S همچنین دارای یک دوربین عالی نسبت به مدل سال گذشته است. رزولوشن این دوربین، همچنان ۸ مگاپیکسل می‌باشد اما مانند HTC One که از اولتراپیکسل استفاده می کند، این پیکسل ها بزرگ‌تر شده اند. فیل شیلر از اپل می گوید: “پیکسل های بزرگ تر، تصاویر بهتری را نتیجه خواهند داد.” همچنین حالت خودکار تعادل رنگ سفید و سطوح نوردهی نیز به این دوربین اضافه شده است و از یک فلاش جدید بهره می برد که اپل آن را "True Tone" نامیده و برای تعادل تن رنگ ها هدف گذاری شده است. بعلاوه، دوربین 5S از تثبیت کننده ی دیجیتال تصویر برای حذف لرزش ها در تصاویر و ویدئو استفاده می نماید.

این دوربین در حال حاضر از حالت burst mode نیز برای گرفتن یک سری تصویر پشت سرهم بهره می‌برد و iOS به صورت خودکار، واضح ترین عکس را برای استفاده ی شما انتخاب می کند. همچنین ویدئو را نیز در حالت اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه و با رزولوشن 720p ضبط می کند.

اپل از هر گونه تغییر ظاهری چشم‌پوشی کرده است. هرچند که به نظر می‌رسد 5S غالباً همانند آیفون ۵ می باشد، اما این گوشی در سه رنگ جدید نیز ارائه خواهد شد. یکی از این رنگ ها، آیفون 5S طلایی رنگ می‌باشد

نقاط قوت

  • پردازنده 64bit قدرتمند A7
  • سیستم عامل به روز و روان ios 7
  • دوربین با کیفیت بالا و نویز پایین
  • وزن مناسب و خوش دست بودن
  • فیلم برداری فریم 120 فریم با کیفیت 720P
  • صفحه نمایش روشن با کیفیت بسیار بالا

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک 4 اینچ در مقابل غول های اندرویدی کوچک به نظر میرسد (اگر ایراد باشد) !
  • ظاهر تکراری و طراحی همانند iPhone 5
  • سیستم عامل محدود برای برخی کارها ( بلوتوث به دیگر سیستم عامل ها ، نصب نرم افزار در حالت عادی فقط از مارکت و .....

 

3-LG G2 ( امتیاز 9.5 از 10 ) قیمت حدود 1 میلیون و 700 هزار

کمپانی ال.جی بار دیگر با آخرین پرچمدار خود، یعنی G2، در دنیای اسمارت فون های اندرویدی کولاک به پا کرد. البته حذف لقب Optimus به این معنا نیست که کمپانی مذکور بر روی مشخصه ها خساست به خرج داده است زیرا شما می توانید در این اسمارت فون، توانمندترین تراشه Snapdragon 800 با چهار هسته Krait 400 در فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و رم ۲ گیگابایتی را ببینید که می تواند به سادگی در بخش قابلیت های پردازشی، از رقبای اصلی خود فاصله بگیرد.

نمایشگرهایی با اندازه ۵.۲ اینچ برای LG G2 که دارای رزولیشن full HD میباشد و فشردگی پیکسل ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ را ارائه میدهد.

LG G2 همانند One از آلومنیوم ساخته نشده، اما متقابلا شبیه به Galaxy S4 از پلاستیک در بدنه خود استفاده کرده است. هرچند انتخاب مواد بر وزن دستگاه اثر می گذارد اما وزن One با وجود ابعاد و باتری کوچک تر و همچنین مشخصه های متوسط تر، دقیقا به همان اندازه G2 می باشد.

همراه با یک دوربین غول پیکر ۱۳ مگاپیکسلی که برخلاف سایر ماژول های دوربین ها می باشد، قادر به حفظ ظاهر تراز با سطح اطراف است. این دوربین با ماژول تثبیت کننده تصویر اپتیکال، اتوفوکوس ۹ نقطه ای، ضبط ویدئوی 1080p در ۶۰ فریم برثانیه و شیشه یاقوت کبود برای حفاظت بیشتر و پوشش ضد اثر انگشت تکمیل شده است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 424 پیکسل بر اینچ
  • دکمه های کاربری در پشت هستند و حس جالبی به کاربر میدهند
  • فیلم برداری 60 فریم با کیفیت full HD

نقاط ضعف

  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD

4-Sony Xperia Z1 ( امتیاز 9.4 از 10) قیمت حدود 1میلیون و 950 هزار

سونی موفق به انجام بهبودهای قابل توجهی در دوربین Xperia Z1 در مقایسه با مدل قبلی خود شده است. این دستگاه جدید شامل یک سنسور موبایل بزرگ ۱/۲.۳ اینچی ۲۰.۷ مگاپیکسل Exmor RS در ترکیب با لنز G این کمپانی و BINOZ آن برای موتور پردازش تصویر می باشد. طبق ادعای سونی این تکنولوژی جدید موجب تامین سطح یکسانی از کیفیت و عملکرد موجود در دوربین های دیجیتال کامپکت معمولی می شود.

سونی موفق به انجام بهبودهای قابل توجهی در دوربین Xperia Z1 در مقایسه با مدل قبلی خود شده است. این دستگاه جدید شامل یک سنسور موبایل بزرگ ۱/۲.۳ اینچی ۲۰.۷ مگاپیکسل Exmor RS در ترکیب با لنز G این کمپانی و BINOZ آن برای موتور پردازش تصویر می باشد. طبق ادعای سونی این تکنولوژی جدید موجب تامین سطح یکسانی از کیفیت و عملکرد موجود در دوربین های دیجیتال کامپکت معمولی می شود.

سونی در ماه ژانویه با معرفی Xperia Z خود با ویژگی ضد گردو غبار و ضد آب موجب برجستگی آن شد و مدل Xperia Z1 نیز این مسیر را ادامه می دهد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • دوربین با کیفیت 20 مگاپیکسل و نویز پایین
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 441 پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه سنگین تر به نسبت گوشی های هم سایز

5-Sony Xperia Z Ultra ( امتیاز 9.3 از 10) قیمت حدود 1میلیون و 840 هزار

ایکسپریا Z اولترا یک فبلت بسیار بزرگ است که تقریبا بین نوت II و نکسوس ۷ قرار می گیرد. این گوشی دارای قابلیت های تلفن کامل می باشد (حتی صدای HD)، اما برای نگه داشتن در کنار گوش به منظور برقراری تماس های طولانی قطعا مناسب نیست. در این گوشی یک دوربین با سنسور تصویر Exmor-RS تعبیه شده است که توانایی گرفتن تصاویر ۸ مگاپیکسلی و ویدئوهای ۱۰۸۰ پیکسل را دارد و شما قادر به فعال کردن حالت HDR برای هر دو خواهید بود. با این حال برای دوربین این گوشی، هیچ فلاش LED وجود ندارد.

اجرای تعدادی نرم افزار بر روی این گوشی به ما ثابت کرد که عملکرد آن نسبت به اکسپریاهای گذشته بهتر است و امتیازات زیادی را می توان توسط تراشه قدرتمند Snapdragon 800 کوالکام این گوشی بدست آورد.

این مدل، چهار هسته پردازنده Krait 400 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز را شامل می شود که دوبرابر موثرتر از Krait 300 با همان نرخ کلاک می باشد. Adreno 330 جدید نیز به نظر می رسد که بر مدل ۳۲۰ موجود از همه لحاظ غلبه کند.

اگر میخواهید خیالتان از بابت افتادن گوشی از دستتان در یک روز بارانی درون جوی آب راحت باشد! پیشنهاد ما به شما Xperia z و Xperia Z Ultra است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 342 پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه سنگین تر به نسبت گوشی های هم سایز
  • ابعاد بزرگ به عنوان یک گوشی برای در دست داشتن !

6-iPhone 5C ( امتیاز 9 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 750 هزار

بدنه این گوشی مانند پلاستیک ارزان بنظر نمی آید، از پوسته پلی کربنات براق و صاف بدنه پشت مانند یک لاک آب نباتی احساس می شود. این دستگاه، که نسبت به آیفون ۵ تقریبا ۲۸ گرم (یک اونس) سنگین تر است . اما آن در دست راحت احساس می شود.

آیفون 5C دارای نمایشگر رتینای ۴ اینچ با اندازه رزولیشن 1136x640 پیکسل می باشد، که هر بیت به همان اندازه روشن و واضح بر روی آیفون ۵ به نظر می رسد. اما، همچنان دارای دقیقا همان نمایشگر، بدون اضافه شدن به تعداد پیکسل های رزولیشن و اندازه نمایشگر است. می توانیم بگوییم، که نمایشگر رتینای آیفون ۵ اپل یکی از شفافترین و دقت رنگ ترین نمایشگر ها است. این صفحه نمایش عالی است ، و دارای تراکم پیکسل ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ (ppi) است که بسیار خوب است. دستگاه دارای همان دوربین ۵ مگاپیسکلی موجود در آیفون ۵ در پشت می باشد. سیستم عامل iOS 7 نیز چند مورد، از جمله زوم دیجیتال در هنگام ضبط ویدئو را می افزاید. ضبط تصویر و ویدئو 1080p و تصاویر پانوراما نیز همه عالی بنظر می آیند، دوربین 5S حتی بهبود بخشیده تر است و حالت ضبط اسلوموشن و multiburst را می افزاید. در مقایسه ی میان اکثریت تلفن های ۲۰۱۳ با طراحی مدرن و بروز شده، وجود پردازنده دو هسته ای A6 در آیفون ۵ ،صددرصد فوق العاده نمی باشد. گرچه همچنان نتایج رضایت بخشی را در آزمون بنچمارک های ما رقم می زند.

عمر باتری طِی مکالمه 3G نیز ۱۰ ساعت، زمان استندبای نیز ۱۰ روز، وبگردی بر روی 4G LTE و وای-فای نیز ۱۰ ساعت، و پخش ویدئو نیز ۱۰ ساعت گزارش شده است

نقاط قوت

  • سیستم عامل به روز و روان ios 7
  • دوربین با کیفیت بالا و نویز پایین
  • وزن مناسب و خوش دست بودن
  • فیلم برداری فریم 30فریم با کیفیت 1080P
  • صفحه نمایش روشن با کیفیت بسیار بالا

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک 4 اینچ در مقابل غول های اندرویدی کوچک به نظر میرسد (اگر ایراد باشد) !
  • سیستم عامل محدود برای برخی کارها ( بلوتوث به دیگر سیستم عامل ها ، نصب نرم افزار در حالت عادی فقط از مارکت و .....

 

7- HTC One ( امتیاز 8.5 از 10 ) قیمت حدود 1 میلیون 700 هزار تومان

از ویژگی های داخلی آن می توان به پردازنده ی چهار هسته ای با فرکانس ۱.۷ گیگا هرتز و ۲ گیگا بایت رم اشاره کرد. این گوشی از بلو توث نسخه ی ۴.۰ و وای-فای بهره می برد. این گوشی از یک دوربین ۲.۱ مگا پیکسلی در جلو بهره می برد که نسبتا قابل توجه است. همچنین در پشت گوشی از یک سنسور ۴ مگا پیکسلی BSI با f/2.0 استفاده می کند که جذابیت دو چندان به آن می بخشد. این مجموعه که به دوربین فوق پیکسل نیز شناخته می شود می تواند تا ۳ برابر بیشتر از لنز های برجسته ی ۱۳ مگاپیکسلی نور محیط را از خود عبور دهد که در نتیجه عکس هایی زنده و همچنین با کیفیت بالاتر را به ارمغان می آورد. این گوشی همچنین قادر به فیلم برداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز هست. یک صفحه نمایشگر ۴.۷ اینچی Super LCD 3 و با رزولوشن 1080p و محافظ گوریلا گلس ۲ می باشد و تراکم پیکسلی برابر با ۴۶۸ پیکسل بر اینچ را به کاربرش هدیه می دهد. برای درک بهتر این موضوع می توان به آیفون ۵ با تراکم 326ppi و گلکسی اس ۳ با تراکم 306ppi اشاره کرد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند چهار هسته ای Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600
  • قابل به روز رسانی به Android 4.3
  • صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 468 پیکسل بر اینچ
  • بدنه فلزی با کیفیت بالا
  • دوربین اولترا پیکسل با این که 4 مگاپیکسل است ولی در نور کم عکس های عالی میگیرد

نقاط ضعف

  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمیتواند باطری عوض کند

 

8- Samsung Galaxy s4 ( امتیاز 8.5 از 10 ) قیمت حدود 1 میلیون 700 هزار تومان

Galaxy S4، دارای شباهت ظاهری زیادی با نسل قبلی خود یعنی Galaxy S3 است. برجسته ترین تفاوت ظاهری این دو نسل از Galaxy، صفحه نمایش بزرگتر (۵ اینچ با رزولوشن 1080p در برابر S3 با ۴.۸ اینچ در رزولوشن 720p) و سازه ی باریک تر در S4 می باشد.

اسمارت فون S4، همانند ورژن قبلی خود، در دو مدل متفاوت و بر حسب مناطق مختلف عرضه خواهد شد. یکی از مدل ها، دارای پردازنده ی ۸ هسته ای Exynos 5 Octa سامسونگ، با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز خواهد بود و ورژن دیگر این گوشی از یک تراشه ی ۴ هسته ای Sanpdragon با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز، محصول شرکت Qualcomm استفاده خواهد کرد. همچنین Galaxy S4 دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ گیگابایت RAM می باشد و قرار است با سه فضای ذخیره سازی 32GB ،16GB و 64GB به بازار عرضه شود.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Exynos 5 Octa 5410 دارای 4 هسته Cortex-A15 و 4 هسته Cortex-A7
  • قابل به روز رسانی به Android 4.3
  • صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 441 پیکسل بر اینچ
  • دوربین 13 مگاپیکسلی با کیفیت بالا

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • بدنه پلاستیکی که زود فرم خود را از دست مدهد
  • گوشی در کار های سنگین داغ میکند
 

 

9- Sony Xperia Z​ ( امتیاز 8.5 از 10 ) قیمت حدود 1میلیون 650 هزار تومان

همانطور که در سایر مدل های امروزی به چشم می خورد، گوشی ایکسپریا Z نیز با صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی عرضه شده است. وضوح این نمایشگر عالی و به میزان 1080x1920 پیکسل می باشد که با تراکم پیکسلی بالای 441ppi همراه شده است. همانطور که می توانید حدس بزنید کوچکترین نشانه ای از بریدگی و دنداده بودن در این نمایشگر دیده نمی شود، دوربین ۱۳.۱ مگاپیکسلی، این روزها اگر محصولتان، مشخصات قوی ای نداشته باشد، نمی توانید با آن، کسی را تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین سونی نیز برای اطمینان گوشی ایکسپریا Z خود را با تمام ویژگی های لازم برای حفظ آن در جنگل خطرناک محصولات اندرویدی مجهز کرده است. پردازنده مورد استفاده در این گوشی،‌ مدلی غیر عادی نیست بلکه از نوع Snapdragon S4 Pro با چهار هسته Krait و فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز می باشد. بعلاوه، این قسمت با پردازنده گرافیکی Adreno 320 تکمیل می شود که قادر به اجرای خوب تقریبا هر گونه بازی و یا نرم افزار است. حافظه داخلی 16GB، اسلات کارت حافظه microSD می باشد و همچنین از LTE پشتیبانی می کند. این گوشی دارای سیستم عامل آندروید 4.1 Jelly Bean و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار می باشد.

اگر میخواهید خیالتان از بابت افتادن گوشی از دستتان در یک روز بارانی درون جوی آب راحت باشد! پیشنهاد ما به شما Xperia z است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064
  • دوربین با کیفیت 13.1 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 443 پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه شیشه ای و لکه پذیر
  • دوربین کند و عکس برداری نویز دار در نور کم
  • باتری با عمر کمتر نسبت به رقبا

 

10-Nokia Lumia 1020 ( امتیاز 8 از 10) قیمت حدود 2 میلیون و 390 هزار

بدون شک گوشی لومیا ۱۰۲۰، به دلیل دوربین ۴۱ مگاپیکسلی PureView شگفت انگیز خود، مورد توجه است که موجب برجستگی ویژه ای در قسمت پشت این گوشی شده است. با توجه به اینکه این بخش یکی از باارزش ترین ویژگی های این گوشی می باشد، نوکیا با اطمینان این بخش را با برخی تکنولوژی های جدی مجهز کرده است. برای شروع می توان گفت که این دوربین دارای سنسور ۱/۱.۵ اینچ است که در واقع کوچک تر از سنسور ۱/۱.۲ اینچ موجود در 808 PureView است. البته این موجب اشتباه شما نشود، علت این مساله این است که اندازه آن به حفظ اندازه گوشی لومیا ۱۰۲۰ کمک می کند. این دوربین همچنین مجهز به لنزهای شش عنصر ZEISS نوری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال ثانویه (OIS)، سنسور روشن پشت، زوم ۳ برابر، فلاش LED، و فلاش زنون می باشد.حتی ویژگی های بیشتری در بخش ویدئوی این دوربین موجود است، این دوربین قادر به تولید ویدئوهای 720p و 1080p در نرخ های متفاوت، ۲۴،۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه است. اگر نگاهی به کیفیت ضبط فیلم 1080p در نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه بیاندازیم، متوجه وجود حالت سینمایی در دوربین این گوشی خواهیم شد.در این گوشی همانند مدل های لومیا 928 و 925، از یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن 768x1280 و از نوع PureMotion HD+ به همراه تکنولوژی ClearBlack استفاده شده است.

در این گوشی یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز Snapdragon S4 Plus کوالکام به همراه ۲ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 225 وجود دارد و قادر به ارائه عملکردی سریع همانند بسیاری از گوشی های ویندوزفون می باشد.

بر روی جعبه این محصول عبارت حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ثبت شده است، و این گوشی در واقع دارای ۲۹.۱۲ گیگابایت حافظه آزاد که البته خوب و کافی است، می باشد اما با در نظر گرفتن این نکته که این گوشی به تولید تصاویر ۵ و ۳۸ مگاپیکسل اقدام می کند، به نظر می رسد که این حافظه می تواند خیلی سریع به اتمام برسد. در طول اولین روز استفاده از لومیا ۱۰۲۰، می توان به مقدارعمر باتری ۱۰ ساعت دست یافت. با این حال به زودی می توان دریافت که در پشت این نتیجه ضعیف، یکی از ویژگی های ویندوزفون پنهان است، ویژگی ای که به طور پراکنده زمان را هر بار که گوشی در حال وقفه است، نشان می دهد. پس از غیر فعال سازی آن، به عمر باتری ۱۸ ساعته در این گوشی که نتیجه ای عادی است، می رسیم.

نقاط قوت

  • دوربین بسیار با کیفیت 41 مگاپیکسلی که بهترین دوربین در میان موبایل ها در حال حاضر میباشد
  • قابلیت ارتقاء به windows phone 8 Amber
  • سیستم عامل گوشی بسیار زیبا و روان است
  • صفحه نمایش بسیار رنگ ها را واضح نشان میدهد

نقاط ضعف

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8960 در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • کیفیت صفحه نمایش 720P در مقابل کیفیت 1080P اکثر گوشی ها کم میباشد
  • بزرگی لنز باعث برآمدگی در پشت دوربین شده ،که با توجه به کیفیت عکس میتوان تحملش کرد !

11- LG Nexus 4 ( امتیاز 8 از 10 ) قیمت حدود 1میلیون 50 هزار تومان

Nexus اسپورت دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS با رزولوشن 1280X768 می باشد و از نظر وضوح می توان گفت که هم رده با گلکسی S3 است. این مدل اندروید 4.2 Jelly Bean را اجرا می کند و قابلیت آپدیت به 4.3 را نیز دارد ، دوربین این گوشی 8 مگاپیکسل بوده و از کیفیت خوبی برخوردار میباشد ، عکس برداری 360 درجه پانورما را دارد. دارای یک شارژ بیسیم بوده و پردازنده کوالکام Snapdragon S4 Pro برای حفظ کارایی آن به کار می رود.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 Pro
  • دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل
  • 2 گیگابایت حافظه RAM
  • دارای NFC

نقاط ضعف

  • استحکام کم بدنه پشتی
  • نداشتن درگاه micro SD

 

12- Galaxy S4 Zoom ( امتیاز 8 از 10 ) قیمت حدود 1میلیون و 280 هزار تومان

مانند S4 Mini، یک نمایشگر Super AMOLED با اندازه ۴.۳ اینچ و رزولیشن 540x960 پیکسل بر روی تلفن وجود دارد، بنابراین دارای زاویه دید گسترده است و رنگ ها بطور قابل ملاحضه ای اشباع شده و با نمایش رنگ مشکی عمیق می باشد. نقاط ضعف این نمایشگر، رنگ های پیش فرض سرد و سطح روشنایی کم هستند و ساختار فریم بندی عکس در خارج از ساختمان و زیر نور مستقیم خورشید، یک رویداد ناامید کننده را نتیجه می دهد.

شامل یک پردازنده دو هسته ای Exynos 4212 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-400 به همراه یک رم ۱.۵ گیگابایتی می باشد، همچنین این تلفن دارای حافظه داخلی با ظرفیت ۸ گیگابایت، به همراه اسلات microSD به منظور افزایش فضای ذخیره سازی است.

S4 Zoom مجهر به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی همراه با قابلیت زوم اپتیکال تا 10x می باشد که این عمل بزرگنمایی می تواند با حلقه لنز زوم، اهرم صدا، یا با یک نوار لغزنده در برنامه دوربین فراخوانی شوند. حلقه، در زمانی که شما آن را می چرخانید، یک صدای کلیک ظریفی را ایجاد می کند که برای لذت بردن گیک های دوربین در سراسر جهان ارائه شده است.

 

نقاط قوت

  • دوربین 16 مگاپیکسلی با کیفیت بالا در حد دوربین های خانگی
  • زوم اپتیکال برای دوربین
  • قابلیت فیلم برداری full HD با سرعت 30 فریم
  • پردازنده Dual-core 1.5 GHz Cortex-A9 به همراه چیپست تصویر Pega-Dual +XMM6262
  • اندروید 4.2.2 برای یک دوربین خانگی امکانات فراوانی را خواهد داد

نقاط ضعف

  • وزن زیاد به عنوان یک موبایل
  • بدنه پلاستیکی
  • صفحه نمایش با کیفیت پایین

 

13-Samsung Galaxy Note 2 ( امتیاز 8 از 10) قیمت حدود 1 میلیون 450 هزار تومان

صفحه نمایشی که حس کار با یک تبلت را به شما می دهد. Note 2 دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی 1280X720 ،AMOLED پیکسل می باشد و همراه با قلم دقیق‌ S-pen عرضه می شود. دارای دوربین عقب 8 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم برداری 1080p و پردازنده چهارهسته ایی 1.6 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت RAM که می تواند به راحتی از پس عملکرد multitasking (اجرا چند برنامه هم زمان) در Note 2 بر بیاید.

 

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند چهار هسته ای Exynos 4412 Quad
  • قلم قدرتمند با امکانات بسیار عالی و کاربردی
  • دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل
  • فیلم برداری 30 فریم با کیفیت Full HD
  • وزن مناسب به نسبت رقبا هم سایز

نقاط ضعف

  • ابعاد بزرگ برای گرفتن در یک دست
  • بدنه پلاستیکی
  • داغ کردن در بازی های گرافیکی

 

14- Motorola Moto X ( امتیاز 8 از 10 ) فعلا در بازار ایران موجود نیست

این دستگاه با وزن ۱۳۰ گرم، تا حدودی هم وزن Galaxy S4 سامسونگ می باشد. پشت آن کمی برجسته تر از لبه ها است و ضخیم ترین نقطه آن دارای پهنای ۱۰.۴ میلی متر می باشد، اما باریک ترین نقطه، ۵.۶ میلی متر ضخامت دارد. دوربین Moto X نیز با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی RBGC و فناوری "Clear Pixel" در میانه سطح پشتی گوشی جای گرفته که در شرایط نور کم، عملکردی عالی را ارائه می دهد، به طوری که حتی ممکن است از HTC One هم بهتر باشد.

Moto X یک نمایشگر AMOLED با اندازه ۴.۷ اینچ و رزولیشن 1280x720 پیکسل را در برمی گیرد. بله، همین می دانیم که نمایشگرهای با کیفیت 1080p در حال تبدیل شدن به امری عادی هستند، اما نکته جالب توجه این است که یک پانل 720p در اندازه های این اسمارت فون جدید، همچنان هم تراکم پیکسلی در حدود ۳۱۶ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. نمایشگر گوشی تقریبا مشابه با Nexus 7 است و احتمالا کسی شکایتی در مورد کیفیت نمایشگر آن نخواهد شنید.

تراشه X8 به عنوان یک سیستم ۸ هسته ای در صورتحساب این گوشی ثبت شده است، اما این تعداد هسته، کمی گمراه کننده می باشد. چرا که X8 در حقیقت یک نسخه‌ی بهینه شده‌ی نرم افزاری از پردازنده دو هسته ای Snapdragon S4 Pro کوالکوم با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز می باشد. این تراشه با معماری سیستم بر روی چیپ (SoC) دارای یک پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Adreno 320 می باشد (بنابراین ما تاکنون ۶ هسته داریم). دو هسته دیگر در این ۸ هسته موتورولا، برای پردازشگرهای زبان های طبیعی و محاسبات متنی جای داده شده است. این هسته ها در حقیقت با SoC، چنانکه قبلا تصور می شد، یکپارچه نیستند و آنها در جای دیگری بر روی برد قرار گرفته اند و از هسته های ARM محسوب نمی شوند. پردازنده زبان طبیعی با تمامی پردازش های صوتی و حذف نویزها سروکار دارد.. این گوشی همچنین شامل یک بسته رم ۲ گیگابایتی و حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی می باشد.

نقاط قوت

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8960Pro Snapdragon 1.7 GHz
  • دوربین سریع 10 مگاپیکسلی
  • اندروید 4.2.2
  • قابلیت فرمان صوتی
  • عمر باتری عالی

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمیتواند باطری عوض کند

 

15-HTC One Mini ( امتیاز 7.5 از 10 ) قیمت حدود 1میلیون 350 هزار تومان

از ویژگی های داخلی آن می توان به پردازنده ی دو هسته ای Qualcomm Snapdragon 400 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و 1 گیگا بایت رم اشاره کرد. این گوشی از بلو توث نسخه ی ۴.۰ و وای-فای بهره می برد. این گوشی از یک دوربین 1.3 مگا پیکسلی در جلو بهره می برد . همچنین در پشت گوشی از یک سنسور ۴ مگا پیکسلی BSI با f/2.0 استفاده می کند که جذابیت دو چندان به آن می بخشد. این مجموعه که به دوربین فوق پیکسل نیز شناخته می شود می تواند تا ۳ برابر بیشتر از لنز های برجسته ی ۱۳ مگاپیکسلی نور محیط را از خود عبور دهد که در نتیجه عکس هایی زنده و همچنین با کیفیت بالاتر را به ارمغان می آورد. این گوشی همچنین قادر به فیلم برداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز هست. یک صفحه نمایشگر 4.3 اینچی Super LCD 3 و با رزولوشن 720P و محافظ گوریلا گلس ۲ می باشد و تراکم پیکسلی برابر با 342 پیکسل بر اینچ را به کاربرش هدیه می دهد.

نقاط قوت

  • اندروید Android 4.2.2
  • صفحه نمایش 4.3 اینچی با رزولوشن 720p و فشردگی تصویر 342 پیکسل بر اینچ
  • بدنه فلزی با کیفیت بالا
  • دوربین اولترا پیکسل با این که 4 مگاپیکسل است ولی در نور کم عکس های عالی میگیرد

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمیتواند باطری عوض کند

16-Huawei Ascend P6 ( امتیاز 7.5 از 10 ) قیمت حدود 1میلیون 140 هزار تومان

ضخامت Ascend P6 فقط ۶.۱۸ میلیمتر است،اما مدیران ویژگی های زیادی روی بدنه فلزی آن قرار می دهند. اجرا کردن آخرین نسخه Huawei’ Emotion UI روی اندروید ۴.۲.۲، و قدرت دستگاه توسط پردازنده چهارهسته ایی کوالکوم با فرکانس ۱.۵گیگا هرتز و ۲گیگابایت حافظه RAM تامین می شود. صفحه نمایش ۴.۷ اینچی آن 1280X720 پیکسل با تراکم حدود ۳۲۲ پیکسل درهراینچ است. حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایتی آن می تواند با یک کارت میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت توسعه پیدا کند.

همچنین یک دوربین ۵مگاپیکسلی درجلو ویک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت با روزنه دید F2.0 و دید وسیع 4cm در پشت قرار دارد. آنها می خواهند به واسطه توابع عکاسی تشخیص اجزای صورت و دارای قابلیت چشم انداز که برای اولین بار به Emotion UI مذبوراضافه شده بهره مند شوند.

نقاط قوت

  • پردازنده چهار هسته ای Huawei K3V2 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز
  • دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو
  • فیلم برداری 30 فریم با کیفیت Full HD
  • ضخامت و وزن بسیار پایین گوشی

نقاط ضعف

  • باتری غیر قابل تعویض است
  • فیلم برداری و عکاسی آن داری نویز زیادیست و در نور کم شدیدتر میشود
  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است

17- Galaxy S4 Mini ( امتیاز 7.5 از 10 ) قیمت حدود 1میلیون 50 هزار تومان

قدرت پردازش دستگاه توسط پردازنده دو هسته ای Snapdragon 400 مبتنی بر معماری سیستم بر روی چیپ (SoC) با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز، گرافیک Adreno 305 و رم ۱.۵ گیگابایتی ارائه شده است. این قدرت برای رسیدگی و مدیریت اکثریت وظایف دشوار به راحتی کافی می باشد، به همین دلیل است که Galaxy S4 mini، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن برای خواندن ایمیل یا اجرای آخرین بازی های 3D مورد استفاده قرار گیرد، همواره قدرتمند باقی مانده است. دریافتیم که عملکرد آن شگفت انگیز بوده، با این حال، رابط کاربری برخی اوقات دچار اندکی آشفتگی می شود، بویژه زمانی که در میان صفحه اصلی با ضربه زدن به ویجت ها بارگذاری می گردد.بر روی گلکسی اس۴ مینی، آندروید ۴.۲.۲ اجرا می شود. ماژول دوربین ۸ مگاپیکسلی همراه با فلاش LED برای کمک به عکاسان در شرایط نوری کم وجود دارد. در کل تصاویر گرفته شده با دوربین mini در محیط باز، خوب بوده اما برای هر کسی قابل قبول نیست، با این حال به نظر ما هنوز هم تصاویر بسیار دلپذیر، با ارائه ی رنگ های خنثی و مقدار کافی از جزئیات همراه می باشند.

Galaxy S4 mini یک گوشی "میان رده ای" چشمگیر است که قدرت و قابلیت حمل را در یک بسته به ارمغان می آورد.

نقاط قوت

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8930 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز
  • اندروید 4.2.2
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با عملکرد بالا زیر نور مناسب

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • بدنه پلاستیکی که زود فرم خود را از دست مدهد
  • باقیماندن اثر انگشت در پست درب براق
  • عملکرد دوربین در نور کم بسیار ضعیف میباشد
علی طالب زاده بازدید : 35 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 

2013 McLaren MP4-12C Spider



 

سالهاست کمپانی بزرگ انگلیسی مک لارن در دسته بزرگترین کمپانیهای سوپر اسپرت ساز دنیاست . که چند سالی بود که فعالیت این کمپانی کم شده بود . و پنج سال پیش هم ما شاهد همکاری این کمپانی با مرسدس بنز بودیم که نتیجه این همکاری خلق هیولایی چون مرسدس بنز SLR مک لارن بود . 
امسال مک لارن پس از مدتها دوری از ساخت سوپر اسپرت و سکوت محصول جدید را به بازار سوپر اسپرتهای دنیا معرفی نموده است که این خودروی افسانه ای McLaren MP4-12C Spider نام دارد و با استقبال بی نظیری مواجه شده است .
موتور 8 سیلندر 3800 سی سی با قدرت 616 اسب بخار گیربکس 7 دنده اتوماتیک که حاصل آن شتاب صفر تا صد 4 ثانیه ای است .



 

2013 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible

:نسل اول کامارو سال 1966 ساخته شد که از همان ابتدا لقب رقیب اصلی موستانگ را بر خود نهاد . کمپانی امرکایی شورلت که مابین امریکایی ها Chevy هم نامبرده میشود طی سال های متعددی کامارو را به دست تیغ جراحی متخصصین خود سپرد و در پنج نسل متوالی کامارو را دگرگون نمود.در نسل پنجم کامارو به گونه کوپه سقف فلزی تولید شدو به علت استقبال بسیار مردم در سال 2011 نمونه کانورتیبل باپوشش کابرویلت به بازار عرضه شد تادرمیان جوانان به دلربایی بپردازد تیم های معتبر زیادی در جهان تست های متعددی برای کامارو کروک در نظر گرفته و انجام دادندکه جدا از مسائل فنی از نظر ظاهری اکثرا این شعاررا دارند که کاماروکروک جذاب ترین خودرو سال برای جوانان مخصوصا دختران دنیاست.

کامارو ZL1 که همین امسال تولیدش آغاز شد بسیار عضلانی و زیباتر از دیگر کاماروهای تولیدی کمپانی شورلت است . البته اکنون ما شاهد تعداد کمی از کامارو با پلاک گذرموقت در جاده های کشور هستیم .

به محض اینکه شما پای خود را بر روی پدال گاز کامارو ZL1 فشار دهید موتور 8 سیلندر 6160 سی سی آن همان شتاب مورد علاقه شما را برایتان فراهم میکند طوری که در مدت 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد .

(( عکسهای کامارو ZL1



نوع مطلب : شورلت 

 

2013 Mercedes-Benz CLS 500 Shooting Brake



 

مرسدس بنز CLS بدون شک یکی از زیباترین خودروهای دنیا و یکی از پر طرفدار ترین خودروهای دنیا است که ما هم به محض معرفی نسل جدید CLS که سال گذشته معرفی شد عکسها و اطلاعات فنی آن را در اختیار شما قرار دادیم . اما اکنون ما شاهد معرف نسل جدیدی از CLS از سو کمپانی مرسدس بنز هستیم که CLS Shooting Brake ( سی ال اس شوتینگ بریک ) نام گرفته است در میتوان گفت که این مدل CLS یک CLS هاچ بک است که تنها تفاوتش با بقیه CLS ها در طراحی عقب آن است .

برخی از امکانات : سنسور باران و کارکرد هوشمند برف پاک کن / سنسور پارک / سقف جیر / کمک فنرهای ایروماتیکی / با قابلیت تنظیم ارتفاع / کروز کنترول / سیستم کمکی پارک / روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو / قابلیت چرخش چراغها سر پیچ / آینه , فرمان و صندلی حافظه دار / گرمکن و سرد کن صندلی های جلو و عقب با قابلیت تنظیم گودی کمر / رادیو CD و DVD با 8 بلندگو / سیستم تلفن همراه و Ipod / نمایشگر 6 اینچی TFT و سیستم ناوبری  / سیستم بلوتوس و ...

موتور : 8 سیلندر 5461 سی سی 518 اسب بخار 5500 دور دقیفه

شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه , حداکثر سرعت : 300 کیلومتر در ساعت





نوع مطلب : بنز 

 

Gemballa Releases GT AERO 2 Styling Package for Porsche Cayenne

پورشه کاین که نسل جدیدش در سال 2010 معرفی شد و هواداران بسیار زیادی را جذب خودش کرد . کاین که نتها مدل شاسی بلند پورشه است پر فروش ترین مدل پورشه هم هست که یک خودروی خانوادگی است اما کلیه  مشخصات اسپرت بودن در وجودش موج میزند . کاین جدید بسیار زیبا تر و خشن تر و پر امکانات تر از نسل قبلیش شده .

قضای داخلی کاملا حس و حال اسپرتی دارد از صندلی های صفت و فراگیر آن بگیرید که جا را برای 5 نفر سخت کرده تا طراحی داشبورد و دستگیرههای قطور !!! حرفی در مورد کیفیت ادوات داخلی نمیتوان زد پون این یک پورشه است و چیزی کم نمیگذارد .

ضعیف ترین موتوری که برای کاین جدید انتخاب شده است یک موتور 6 سیلندر 300 اسبی ایت که کاملا برای داخل و خارج از شهر مناسب است . اما مدل 8 سیلندر آن فرای تصور است و یارای رقابت با سدان و خودرو های اسپرت را دارد .

(( عکسهای زیبا از پورشه کاین با کیت گمبالا

 


نوع مطلب : پورشه 

 

2013 Lexus LX 570

نویسنده :ali

 

تازگیها با وجود وضع بد بازار ما شاهد ورود خودروهای جدید و بسیار لوکسی به کشورمان هستیم یکی از این خودروهای جدید تازه وارد لکسوس LX 570 میباشد .

LX 570 که ظاهر و ابعادش بسیار شبیه به لندکروز است و حتی بسیاری آن را لکسوس لندکروز میخوانند همان جاداری و سختی و راحتی لندکروز را اما در قالب آپشنهای بیشتر دارد که همین موضوع توجه بسیاری را به این خودروی گران قیمت جلب کرده است .

قیمت این خودرو در حال حاضر در نمایشگاههای تهران 570 ملیون تومان است  !!!!!!

این خودرو از یک موتور 8 سیلندر 5660 سی سی که توان تولید 380 اسب بخار را دارد بهره میبرد که گشتاور آن 5600 دور در دقیقه است .

برخی از امکانات : Head up Display , رادار فوق هوشمند , سیستم پارک اتوماتیک , سیستم هشدار خواب آلودگی راننده , سیستم صوتی فوق حرفه ای با 19 بلندگو , سیستم وکیوم دربها , صندوق برقی , حافظه صندلی ها , سقف جیر و ... .



 


نوع مطلب : لکسوس 

 

2013 Maserati GranTurismo Sport

نویسنده :ali

 

بالاخره پلاک ایرانی برای مازراتی ؟؟؟؟؟!!!!!

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان , تعداد محدودی از خودروهای مازراتی مجوز ورود به کشور را گرفتند و پس از گذشت حدود یک سال زیر آفتاب داغ گمرک ایران به بازار کشور راه یافتند .

یکی از مازراتی های تازه وارد گرن توریسمو است که این خودرو یک سوپر اسپرت با استیلی خاص و ابهتی مثال نزدنی است . نکته جالب در مورد این خودرو نداشتن سپر جلو است به یک یصادف کوچک خسارت زیادی به بار خواهد آورد .
قیمت این خودرو در بازار داخلی بین 600 تا 700 ملیون تومان است .

موتور 8 سیلندر 4224 سی سی . 405 اسب بخار شتاب صفر تا صد : 5.2 نانیه



 


نوع مطلب : مازراتی 

 

2013 Porsche 911 Club Coupe

نویسنده :ali

 

همزمان با ورود مدل جدید افسانه پورشه یعنی پورشه 911 به بازار جهانی شرکت معین موتور ( نمایندگی پورشه در ایران ) دست به کار شد و اقدام به وذود تعدادی از این خودروی افسانه ای به کشورمان کرد و من هم گفتم عکس و توضیحات مربوط به این خودروی افسانه ای رو در اختیارتون قرار بدم .

911 جدید تفاوت فاحشی با نسل قبلی خود کرده است شاید در نگاه اول نتوانید این تفاوتها را برشمارید , اولین تغییر مهم این محصول افزایش فاصله 100 میلیمتری محورهای جلو و عقب آن  است , همچنین تغییر اساسی در موتور این خودرو است که موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر خطی آن به موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر خطی با پاشش مستقیم سوخت تبدیل شده است و توان 400 اسب بخار یعنی 100 اسب بخار بیشتر از نسل قبلی را تولید میکند که این موتور با گیربکس فوق پیشرفته PDK ترکیب بی نظیری را بوجود آورده است که در مدت 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست میابد .

باید به پورشه 911 Carrera S به عنوان سریع ترین خودروی وارد شده به کشور خوش آمد بگوییم .



 


نوع مطلب : پورشه 

 

2013 Lexus LS 460

نویسنده :ali
تاریخ:دوشنبه 20 شهریور 1391-09:20 ب.ظ

 

نسل جدید بزرگترین سدان لکسوس هم معرفی شد خودرویی که در مدل L آن میتوانید یک جلسه تجاری برگزار کنید .

لکسوس LS از سال 1989 تولیدش شروع شد و خودرویی که الآن به شما معرفی میکنیم نسل پنجم آن است . این خودرو اوج هنر لکسوس را به علاقه مندانش مینمایاند . LS چنان با امکانات و بزرگ است که میتوان جلسات کاری را در آن برگزار کرد .

نباید از این نکته غافل شد که لکسوس LS با امکانات فراوانش و قیمت مناسب ترش نسبت به رقیبان آلمانی اما هیچگاه فروشش در ایران به پای خودروهای بنز S کلاس و ب ام وه سری 7 نرسید شاید دلیل اصلی آن زیبایی خودروهای آلمانی و علاقه هموطان ما به این آلمانی ها باشد !!!

موتور 8 سیلندر 4608 سی سی 32 سوپاپ , با توان 190 اسب بخار ,

برخی امکانات : سنسور پارک جلو و عقب , سیستم اتوماتیک مکش درها  , سیستم هشدار باد لاستیکها , سیسنتم پیشرفته پارک اتوماتیک خودرو  , سیستم تنظیم گودی کمر  , چرخش هوشمند چراغهای جلو   ,  ریموت کنترول  سیستم صوتی و تهویه و تلفن سرنشینان ردیف عقب  .

(( عکسها در ادامه مطلب )) 


 


نوع مطلب : لکسوس 

 

2013 BMW 750Li

نویسنده :ali

 

ب ام وه سری 7 یعنی لوکس ترین , بهترین , بزرگترین و البته گرانترین سدان ب ام وه  که در سال 2009 دوباره طراحی شد و اکنون تغییرات اندکی در ساختار ظاهری و موتوری آن صورت گرفته که البته تنها تغییر ظاهری آن تغییر در چراغهای جلو و سپر آن است .

موتور 8 سیلندر 4335 سی سی 445 اسب بخار , گیربکس 8 دنده اتوماتیک , حداکثر سرعت 250 کیلومتر ( محدود شده )



 

ادامه مطلب

 

Lorinser S70 Kit for the Mercedes S-Class

نویسنده :ali

 

مرسدس بنز  اس 500 یکی از بزرگترین و لوکس ترین مدلهای تولیدی کمپانی مرسدس بنز است که در کلاس چهار در صندوق دار (Luxury Sedan) جای دارد . از رقبای آن می توان به ب ام و سری 7   و لکسوس  ال اس  اشاره کرد . از موتوری 8 سیلندر (V) شکل به حجم 5.5 لیتر بهره می برد که این پیشرانه توانایی تولید 388 اسب بخار قدرت را دارد . مدل مذكور مجهز به کیت کامل بدنه لورینسر می باشد.  اوج جذابیت این کیت از بنز اس کلاس بدنه دو رنگ آن میباشد که زیبایی خاصی به این آلمانی مغرور بخشیده .

نوع موتور    12 سیلندر
حجم موتور    6 (لیتر)
حداكثر قدرت    794 اسب بخار در 6000دور در دقیقه
حداكثر گشتاور    530 نیوتن متردر2800- 4800 دوردردقیقه
سوپاپ    4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر x کورس پیستون    90.5×98 (میلی متر)
نسبت تراكم    10.7
گیربكس    7 دنده اتوماتیك
حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت

لوکس سواری با چاشنی لورینسر




 

2010 Aston Martin Rapide

نویسنده :ali

 

Rapide اولین محصول 4 در کمپانی استون مارتین است که در اوایل سال 2010 معرفی شد . استون مارتین تصمیم دارد سالانه 2000 دستگاه از این فست بک مجلل تولید کند تا رقیب سرسختی برای بنز CLS , مازراتی کواتراپورت و پورشه پانامرا دیگر سدان های اسپرت باشد . Rapide بر پایه استون مارتین DB9 ساخته شده است . در طراحی بدنه آن استون مارتین سبک طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده است و ظاهر خودرو رو به صورت دیگر محصولاتش در آورده است . بدون شک استون مارتین اصالتا یک برند اسپرت محسوب میشود ولی زمانی که داخل راپید بنشینید , لوکس و خانوادگی بودن آن را کاملا احساس میکنید. مدیرعامل این کمپانی دکتر اولریچ بز , این خودرو جامع ترین محصول استون مارتین است که میتواند الگوی مناسبی برای خودروهای لوکس و اسپرتی باشد که هم لذت رانندگی برای راننده و آرامش و ایمنی برای سرنشینان ایجاد کند .

برخی از امکانات : نور پردازی فوق العاده فضای داخلی , دو صفحه نمایش سفارشی پشت صندلی های جلو سرگرمی سرنشینان عقب را فراهم میکند , بلند گوهای بنگ انذ الوفسن , کنسول ردیف عقب , صندلی های زیبا و مدرن و...

موتور : 12 سیلندر 5935 سی سی , قدرت 470 اسب بخار , گیربکس 6 دنده تاچ ترونیک , حداکثر سرعت 297 کیلومتر در ساعت , مصرف سوخت 15 لیتر در 100 کیلومتر  . شتاب صفر تا صد 5.1 ثانیه



 


نوع مطلب : استون مارتین 

 

2012 Mercedes-Benz CLS63 AMG

نویسنده :ali

 

چندی پیش مرسدس بنز CLS 2012 را وارد بازار جهانی اتومبیل کرد و نسل جدید CLS وارد خط تولید مرسدس بنز شد اما اکنون گذر این کوپه 4 در دوست داشتنی به کارگاه AMG افتاده و خودرویی بسیار جنگنده , سریع و با طراحی خیره کننده خلق شده است .

CLS 63 AMG هم از همان موتور S63 AMG و CL63 AMG که به عنوان M 157 شناخته میشود بهره میبرد صدای زیبای اگزوز این خودرو هر کسی رو محو خودش میکنه موتور قوی این خودرو بسیار پر صر و صدا و بی حیا است !!!

برخی از امکانات : سنسور باران و کارکرد هوشمند برف پاک کن / سنسور پارک / سقف جیر / کمک فنرهای ایروماتیکی / با قابلیت تنظیم ارتفاع / کروز کنترول / سیستم کمکی پارک / روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو / قابلیت چرخش چراغها سر پیچ / آینه , فرمان و صندلی حافظه دار / گرمکن و سرد کن صندلی های جلو و عقب با قابلیت تنظیم گودی کمر / رادیو CD و DVD با 8 بلندگو / سیستم تلفن همراه و Ipod / نمایشگر 6 اینچی TFT و سیستم ناوبری  / سیستم بلوتوس و ...

موتور : 8 سیلندر 5461 سی سی 518 اسب بخار 5500 دور دقیفه

شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه , حداکثر سرعت : 300 کیلومتر در ساعت




نوع مطلب : بنز 

 

2013 Ford Fusion

نویسنده :ali kh
تاریخ:چهارشنبه 5 بهمن 1390-05:52 ب.ظ

 

فورد فیوژن جدیدترین محصول 4 در کمپانی فورد است که حس طبیعت دوستی این کمپانی را به همگان نشان میدهد . جالب است بدانید این خودرو به 3 حالت برقی , سوخت بنزین و سوخت گاز کار میکند .

 معاون رئیس گروه توسعه فورد در مورد این محصول گفت که چشم انداز ما برای این تولید این محصول از گذشته کاملا مشخص بود که خودرویی تولید کنیم که با 3 نوع سوخت کار کند که از نظر اقتصادی کاملا به صرفه باشد و به محیط زیست آسیب کمتری وارد کند .

ایمنی این خودرو آن قدر زیاد است که اگر با سرعت 180 کیلومتر در ساعت هم تصادف کنید مطمعن باشید که اتفاقی نخواهد افتاد .

امکانات رفاهی : صفحه نمایشگر Myford لمسی با قابلیت دید در شب و رادار , سنسور هشدار ترافیک ,  تنظیم جای پارک به صورت اتوماتیک , مکان یاب , سیستم تلفن همراه پیشرفته و ...

موتور : 4 سیلندر خطی 2430 سی سی با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 170 پوند , گیربکس 6 دنده اتوماتیک , ترمزهای جلو و عقب دیسکی

( عکسها در ادامه مطلب )


ادامه مطلب
نوع مطلب : فورد 

 

2012 Cadillac CTS Coupe

نویسنده :ali kh
تاریخ:سه شنبه 4 بهمن 1390-02:06 ق.ظ

 

کادیلاک در ذهن همه ما عنوان لوکس ترین ها و بزرگترین ها را زنده میکند . این مساله بی دلیل نیست زیرا بیش از یک قرن است که کادیلاک در حال تولید لوکس ترین ماشینهای دنیا در انواع کلاسها از سدان متوسط تا لیموزین اشرافی میباشد . افتخار کادیلاک این است که تا به حال هیچ کادیلاکی تاکسی نبوده است .

چند سال پیش کمپانی کادیلاک تصمیم به تولید مدل جدیدی از خودروهای کادیلاک به نام Cadillac CTS Coupe گرفت که میتوان بی شک گفت که این خودرو یکی از محبوب ترین و جوان پسند ترین و جنگنده ترین خودروهایی است که تا به حال توسط این کمپانی تولید شده است .

برخی از امکانات 2012 Cadillac CTS Coupe : صندلی های سفارشی ریکارو , فرمان آرگونومیک , پدالهای فلزی ,
پوشش چوبی قسمتهای مختلف کابین , چرم دست دوز , کمک فنرهای مغناطیسی با هندلینگ بسیار بالا و... .

مشخصات موتوری : موتور 6 سیلندر 3564 سی سی با قدرت 318 اسب بخار , گیربکس 6 دنده اتوماتیک

( عکسها در ادامه مطلب )



ادامه مطلب
نوع مطلب : کادیلاک 

 

2013 Bentley Continental GT V8

نویسنده :ali kh
تاریخ:یکشنبه 2 بهمن 1390-08:19 ب.ظ

 

کانتیننتال اصلی ترین محصول بنتلی محصوب میگردید که از سال 1952 تا کنون در مدل های مختلف در حال تولید است . این خودروی اسپرت و سنگین در دو مدل دو در و چهار در تولید میگردد اما اکنون با نسل جدیدی از این خودرو مواجهیم که ظاهر آن به طور کلی عوض شده است .

هنگامی که دکمه استارت را فشار میدهید موتور 12 سیلندر آن روشن میشود و هوا به شدت توسط دو توربو شارجر وارد محفظه 6 لیتری احتراق میشود و پس از احتراق میل لنگ را با قدرت 621 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر به حرکت در می آورد . صفر تا صد این خودرو به مدت 3.9 ثانیه به طول می انجامد یعنی به راحتی میتوانید پدال گاز را لمس کنید و خودرو را در فاصله دوری از ترافیک پشت چراغ بیابید و در عرض 8.9 ثانیه سرعت آن به مرز 160 کیلومتر در ساعت برسد و تا حداکثر سرعت 329 کیلومتر در ساعت میرود و همچنید این خودذو از نظر هندلینگ و تعادل هم بسیار عالی و خوب است . کانتیننتال مذکور هم بسیار سریع و با هنلینگ عالی است و پس از طی چند پیچ لاستیکهای عقب آن به سرعت از بین میروند .

( عکسها در ادامه مطلب )


 
علی طالب زاده بازدید : 31 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)
بی ام و در مراسم های جداگانه ای در نیویورک، پکن و لندن از نسخه تولید نهایی i3 پرده برداشت.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، i3 با اینکه از باواریا آمده اما استایل خاص و کاملا متفاوتی از نسخه های کنونی بی ام و دارد. اولین نکته ای که به چشم می خورد جلوپنجره آن است که دیگری خبری از خطوط عمودی و راه راه معروف بی ام و در آن نیست. دومین مشخصه ای که در i3 جلب توجه می کند رنگ یکپارچه کاپوت، سقف و همچنین درب عقبی آن است که تماما به مشکی براق درآمده؛ ویژگی دیگر i3 طراحی هوشمندانه ستون C است طوریکه انگار بدنه خودرو را به دو قسمت مجزا تبدیل کرده است.
 
 
 
سری هم به قسمت انتهایی خودرو بزنیم؛ در نمای عقبی i3 چراغ های U-شکل و LEDداری به چشم می خورد که درست همانند چراغ های جلویی طراحی شده اما با یک تفاوت خیلی بزرگ؛ اینکه قاب این چراغ ها کاملا درون درب عقب جاسازی شده و حتی یک میلیمتر نیز از آن بیرون نیامده!
 
 
البته در کنار همه موارد فوق i3 ویژگی های خاص دیگری هم دارد که بصورت خلاصه می توان به این موارد اشاره کرد: رینگ های 19 (یا 20) اینچی فورج کاری شده، بازشدن درب های ردیف دوم در جهت مخالف درب های ردیف جلو (بهتر است بگوییم استفاده از درب های فرانسوی)، قرار گرفتن ستون B در پشت صندلی های عقب برای افزایش فضای داخلی و جابجایی آسان و راحتتر سرنشینان و …
 
 
درون کابین i3 که قرار بگیریم شاید تنها شباهتش با بی ام و های کنونی چیزی به غیر از دکمه های روی فرمان نباشد! چرا که همه چیز از نوطراحی شده؛ از تریم درب ها گرفته تا جزییات کنسول و داشبورد عجیب و غریبش که مطمئنا چند ثانیه ای نگاهتان را خیره می کند. نکته جالبتر اینجاست که صفحه کیلومتر خودرو نیز با یک نمایشگر جایگزین شده است.
 
 
بی ام و فعلا سه تریم با نام های Loft و Lodge و Suite برای کابین i3 آماده کرده که هنوز جزییات آنها مشخص نیست اما آلمانی ها این قول را داده اند که همه نسخه های تولیدی i3 در ابتدا با امکاناتی مانند بلوتوث، اتصال سیم کارت، نمایشگر 6.5 اینچی برای iDrive و آپشن هایی از قیبل GPS، تهویه اتومات، سیستم گرمایشی صندلی های جلو و … تحویل مشتریان می شود.
 
 
 
 
 
 
در قسمت فنی i3 مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر بوده که همگی آنها به کمک گیربکس تک سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. شتاب صفرتاصد آن 7.2 ثانیه و حداکثر سرعتش به 150 کیلومتر برساعت می رسد. به لطف باتری های 20 کیلو وات ساعتی، i3 می تواند با یکبار شارژ مسافت متوسطی مابین 130 تا 160 کیلومتر را نیز طی کند درحالیکه مهندسین بی ام و معتقدند مشتریان عادی چنین خودروهایی روزانه بیشتر از 64 کیلومتر جابجا نمی شوند.
 
 
 
برنامه آتی بی ام و برای i3 فعلا تلاش برای عرضه هرچه زودتر مدل های i3 REX است که برخلاف نسخه های استاندارد، پیشرانه دو سیلندر بنزینی زیر کاپوتشان دارد و این یعنی هم زمان شارژ باتری ها کمتر می شود و هم مسافت قابل پیمایش آن را به مرز 300 کیلومتر می رسد. و اما قیمت مدل های 2014 این هاچبک الکتریکی به قرار زیر خواهند بود:
علی طالب زاده بازدید : 16 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

کاربردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای

علوم و فناوری هسته‌ای در حال حاضر به عنوان فناوری برتر (های تک) محسوب می شود. امروزه تأثیر این علوم بر افزایش دانش بشری، طبیعت حاکم و ارائۀ رفاه و خوشبختی به زندگی بشری غیرقابل تردید می باشد و می تواند به عنوان یک عنصر اساسی و مبنای ضروری برای توسعۀ پایدار به شمار آید. درطول نیم قرن گذشته، در پرتو تلاش‌های دانشمندان در سراسر جهان این فناوری نقش مهمی را در توسعۀ صنعت،‌ کشاورزی و پزشکی ایفاء کرده است. استفادۀ رادیوایزوتوپ ها در شناسایی و درمان بیماری ها، کاربرد فناوری هسته‌ای در تولید برق و تولید مواد باکیفیت و مقاومت ویژه و همچنین تولید محصولات کشاورزی مقاوم در برابر خشکسالی و آفات فقط برخی از کاربردهای این علم در پزشکی، صنعت و کشاورزی می باشد.

فناوری هسته‌ای علاوه بر تأمین انرژی پاک، کمک می کند تا: تشخیص پزشکی بهبود یابد، بیماری های بشری درمان شود، تغذیه بشر افزایش یابد، از سلامت حیوانات اهلی مراقبت شود، منابع آبی توسعه یابند، حیوانات خطرناک نابود شوند، بهره وری کشاورزی بهبود یابد، مواد غذایی تأمین شود، کنترل کیفیت صنعتی تقویت شود، و علم شناخت محیط زیست پیشرفت یابد. انرژی هسته‌ای از آن نظر یک فناوری توسعۀ پایدار است که:

  • سوخت آن تا قرن ها در دسترس خواهد بود؛
  • سابقۀ بی خطر بودن آن برتر از سایر منابع عمده انرژی است؛
  • مصرف آن هیچ آلودگی واقعی ایجاد نمی کند؛
  •  منابع باارزش سوخت های فسیلی را برای نسل های دیگر حفظ می کند؛
  • هزینه های آن قابل رقابت و هم چنان در حال کاهش است؛ و
  • پسماندهای آن را می توان برای مدت زیادی بدون خطر کنترل کرد.

کاربرد انرژی اتمی در بخش پزشکی و بهداشتی

طبق آمارهای سا زمان بهداشت جهانی، میزان افراد سرطانی در کشورهای در حال توسعه تا سال 2015  هرساله 10 میلیون نفر افزایش می یابد. این در حالی است که شیوه های زندگی در حال تغییر است. أکثر کشورهای در حال توسعه دارا ی متخصصین کافی در این زمینه یا دستگاه های رادیوتراپی نمی باشند تا بتوانند به طور مؤثر و ایمن با بیماران سرطانی خود تعامل کنند. در بیش از  15کشور آفر یقایی و چند کشور آسیایی، حتی یک دستگاه رادیوتراپی نیز وجود ندارد. از تکنیک ها ی هسته ا ی در ساخت داروهای هسته‌ای نیز استفاده می شود. به طور کلی، می توان موارد ذیل را به عنوان مصادیق کاربرد تکنیک های هسته‌ای در حوزۀ پزشکی نام برد :

  • تهیه و تولید رادیوداروی ید131 ؛
  • تشخیص بیماری های تروئید و درمان آن‌ها؛
  • تهیه و تولید کیت های رادیودارویی جهت مراکز پزشکی هسته‌ای؛
  • کنترل کیفی رادیوداروهای خوراکی و تزریقی برای تشخیص و درمان بیماری ها؛
  • تهیه و تولید کیت های هورمونی؛
  • تشخیص و پیگیری درمان سرطان پروستات؛
  • بررسی مراکز عفونی در بدن؛
  • تشخیص سرطان‌های کولون، پانکراس، روده کوچک و برخی سرطان‌های سینه؛
  • شناخت محل تومورهای سرطانی و بررسی تومورهای مغزی، سینه و ناراحتی های ریوی؛
  • تصویرگیری بیماری های قلبی، تشخیص عفونت ها و التهاب مفصلی، آمبولی و لخته های وریدی؛
  • تشخیص کم خونی ها یا سندرم اختلال در جذب ویتامین ب 12؛
  • تولید دزیمترهای جیبی و محیطی؛
  • استریلیزاسیون لوازم پزشکی یک بار مصرف.

کاربرد انرژی اتمی در بخش دامپزشکی و دامپروری

کاربردهای انرژی هسته ای در این حوزه به شرح زیر می باشد :

  • نقش تکنیک های هسته‌ای در پیشگیری، کنترل و تشخیص بیماری های دامی؛
  • نقش تکنیک های هسته‌ای در تولید مثل دام؛
  • نقش تکنیک های هسته‌ای در تغذیۀ دام؛
  • نقش تکنیک های هسته‌ای در اصلاح نژاد دام؛
  • نقش تکنیک های هسته‌ای در بهداشت و ایمنی محصولات دامی و خوراک دام.

کاربرد تکنیک های هسته‌ای در مدیریت منابع آب

بهبود دسترسی به منابع آب جهان به عنوان یکی از زمینه ها ی بسیار مهم در توسعه شناخته شده است. بیش از یک ششم جمعیت جهان در مناطقی زندگی می کنند که دسترسی مناسب به آب آشامیدنی بهداشتی ندارند. تکنیک ها ی هسته‌ای برای شناسایی حوزه های آب خیز زیر زمینی، هدایت آب های سطحی و زیرزمینی، کشف و کنترل آلودگی و کنترل نشت و ایمنی سدها به کار می روند. از این تکنیک ها، همچنین در شیرین کردن آب شور و آب دریا نیز استفاده می شود.

کاربرد انرژی هسته‌ای در بخش صنایع غذایی و کشاورزی

کاربردهای انرژی هسته ای را در این حوزه می توان به شرح زیر نام برد :

  • جلوگیری از جوانه زدن محصولات غذایی؛
  • کنترل و از بین بردن حشرات؛
  • به تأخیر انداختن زمان رسیدگی محصولات غذایی؛
  • افزایش زمان نگهداری؛
  • کاهش میزان آلودگی میکروبی؛
  • از بین بردن ویروس ها؛
  • طرح های باردهی و جهش گیاهانی چون گندم، برنج و پنبه.

کاربرد انرژی اتمی در بخش صنایع

کاربردهای انرژی هسته ای را در این حوزه می توان به شرح زیر نام برد :

  • تهیه و تولید چشمه های پرتوزایی کبالت برای مصارف صنعتی؛
  • تولید چشمه ها ی ایریدیم برای کاربردهای صنعتی و بررسی جوشکاری در لوله های  نفت و گاز؛
  • تولید چشمه های پرتوزا برای کاربردهای مختلف در علوم و صنعت از قبیل: طراحی و ساخت انواع سیستم های هسته‌ای جهت کاربردهای صنعتی، اندازه گیری خاکستر ذغال سنگ، بررسی کوره های مذاب شیشه سازی جهت تعیین اشکالات آن‌ها، نشت یابی در لوله های انتقال نفت با استفاده از تکنیک های هسته‌ای.

کاربرد تکنیک های هسته‌ای در شناسایی مین های ضد نفر

در سال 1383 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تکنیک های هسته‌ای در کرواسی به صورت آزمایشی برای شناسایی مین های ضدنفر استفاده نمود. نتیجه این بود که اندازه های خاصی از این مین ها در اعماق مختلف و در شرایط خشکی خاک زمین شناسایی شدند.

کاربرد انرژی اتمی در تولید الکتریسیته

با توجه به مزیت های متنوع انرژی هسته ای، مهمترین کاربرد این انرژی در حوزۀ تولید الکتریسیته یا برق هسته ای می باشد.

علی طالب زاده بازدید : 11 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

کاربرد فناوری نانو در لاستیک خودرو (1)

در این مقاله به کاربرد فناوری نانو در لاستیک خودرو اشاره شده است . اهمیت استفاده از نانوذرات و مزایای استفاده از آن ها در صنعت لاستیک به طور خلاصه در ابتدا بیان شده است . سپس به کاربرد نانو ذرات اکسید روی ، الماس ، نانو رس در لاستیک خودرو اشاره شده است .

مقدمه
برطبق آمارهای ارائه شده صنعت خودروسازی در سال 2004 بازاری حدود 54.2 بیلیون دلار آمریکا را داشته است که در سال 2015 این رقم به 137.4 بیلیون دلار خواهد رسید . 8.6 بیلیون دلار از این حجم معاملات با استفاده از فناوری نانو حاصل می شود که صنعت لاستیک سازی از استفاده کنندگان اصلی این فناوری به حساب می آید.
موارد استفاده از فناوری نانو در لاستیک خودرو اعم از نانوفیلرها و نانوکامپوزیت است که به لاستیک ها خواص ویژه ای می دهد. همچنین صنایع خودرو در دنیا به سمت استفاده از نانو PP ( نانوپلی پروپیلن) سوق پیدا کرده است و علت اصلی آن خواص مناسب از جمله سبکی، مقاومت حرارتی و مقاومت ضربه اینگونه مواد است. بنابراین رسیدن به خواص مطلوب ضرورت توجه به آن را بیش از هرچیز دیگر برای ما نمایان می سازد.

نانوذرات در لاستیک
چنانچه بخواهیم لاستیک ها را مورد مطالعه قرار دهیم خواهیم دید که انواع و اقسام لاستیک ها در کاربردهای مختلف استفاده می شود و هر کدام خصوصیات مربوط به خود را دارد. لاستیک دوچرخه ، تراکتور، کامیون، خودروهای سواری ، موتورها و ... همه در خصوصیات با هم متفاوتند. اما در یک بررسی کلی می توان اجزای لاستیک را مورد بررسی قرار داد. لاستیک از آج، شیارها، برجستگی های میانی، شیارهای مقابل هم و سوراخ های کوچک و همچنین نگهدارنده داخلی تشکیل شده است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

شکل1- هر یک از قسمتهای لاستیک برای کار خاصی در نظر گرفته شده اند و هر کدام ویژگیهای مختص به خود را دارد.


در سال های اخیر، افزودن نانو ذرات ترکیبات مختلف به منظور بهبود خواص لاستیک ها و به طور خاص تایرها، کاربرد فراوانی پیدا کرده است. حضور نانو ذرات به دلیل پیوندهایی که در مقیاس اتمی بین آنها و ترکیبات لاستیک صورت می گیرد، علاوه بر این که خواص فیزیکی آنها بهبود می یابد باعث افزایش مقاومت سایشی ، افزایش استحکام (بهبود خاصیت مکانیکی ) ، بهبود خواص حرارتی ، افزایش حد پارگی و حد شکستگی و زیبایی ظاهری لاستیک می شوند. همچنین همواری ، صافی و ظرافت شکل ظاهری تایر را سبب می شوند. همه این عوامل موجب ایجاد محصولی مرغوب، با کیفیت عالی، زیبا و بازارپسند که توانایی رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد، می شود. بر اساس تحقیقات به عمل آمده چندین ماده نانومتری در صنایع لاستیک سازی کاربرد فراوانی یافته اند که از این جمله می توان به نانوذرات اکسید روی ، نانوذرات کربنات کلسیم ، نانوذرات آلومینا ، نانوذرات الماس، نانورس و فولرین ها اشاره نمود که در این بین، نانو ذرات کلسیم کربنات (CaCO3) به دلیل صرفه اقتصادی، دسترسی فراوان و نسبت ابعاد به حجم قابل قبول، گسترش بیشتری یافته اند. حضور این مواد در ترکیبات لاستیک با توجه به ایجاد پیوندهایی که در مقیاس اتمی بین این مواد و ترکیبات لاستیک ایجاد می شود، خواص فیزیکی ترکیبات لاستیک حاصل را بسیار بهبود می بخشد.
امروزه الاستومرهایی مانند لاستیک های طبیعی (NR) ، پلی ایزوپروپن، لاستیک های بوتادین استایرن، لاستیک های بوتیل، Poly crylic ، الاستومرهای فلوئوری و ... گستره وسیعی در تولید تایرها، لوله های داخلی، قطعات خودرو، لوازم خانگی و ساختمانی، تجهیزات کشاورزی و روکش مخازن و... دارند. الاستومرها معمولاً با کربن یا سیلسیم به عنوان پرکننده ، تقویت می شوند. این تقویت خواص، عمدتا بر اساس فعل و انفعالات فیزیکی بین زمینه و فیلرها صورت می گیرد.
یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تایر به نام Cabot با موفقیت نانوذرات کاربیدسیلیکا را که توسط Nanoproducts Corporation Colorado ، با نام تجاری Pure Nano طراحی شده بود، تست نمود. با افزودن این نانوذرات به تایر، سایش 50 % کاهش یافت. کمپانیهایی آمریکایی مانند Nanocor و Inmat نانوذرات خاک رس تولید می کنند که می تواند با لاستیک مخلوط شود . آنها قراردادی را با Michelin (یکی از مهم ترین تولیدکنندگان) تایر نیز امضاء کرده اند . با استفاده از این نانوذرات، مقدار لاستیک بوتیل موردنیاز تایرها کاهش می یابد و تایرها سبک تر و ارزانتر خواهند شد و در حین حرکت خنک تر می مانند.
شرکت Mars Lander از آیروژل که از میلیونها نانوحباب هوا تشکیل شده ، در تایر استفاده کرده است که قسمت اعظم آن (98%) از هوا تشکیل شده است. بنابراین لاستیک تماماً با نانو مواد فوق سبک جایگزین می شود.کمپانی آمریکایی Good Year نیز در این زمینه از آئروژل های سیلیکا در تایرها استفاده کرده است.

نانوذرات اکسید روی
اکسید روی عمدتاً در صنعت لاستیک سازی استفاده می شود و باید میزان ناخالصی های مس و منگنز و آهن موجود در آن به حداقل رسیده باشد. مصارف زیاد اکسید روی مربوط به عایق بودن آن در مقابل جریان الکتریسیته و هدایت الکتریکی ، ظرفیت حرارتی زیاد، خاصیت چسبندگی خوب، قدرت پوشش عالی، مقاومت کافی در مقابل اشعه مخصوصاً اشعه ماوراء بنفش و داشتن ثابت دی الکتریک متوسط آن است . اکسیدروی در صنعت لاستیک سازی نقش شایانی داشته و یکی از معمول ترین فعال کننده ها است و سبب کاهش زمان پخت شده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. و در ضمن فعال کنندگی مقاومت حرارتی را نیز افزایش می دهد.
نانوذرات اکسیدروی (NanoZnO) ذراتی غیرآلی وبه دلیل سطح موثر بسیار زیاد از لحاظ شیمیایی بسیار فعال هستند. کوچکی کریستال ها و خاصیت غیرچسبندگی آنها باعث شده که نانوذرات اکسیدروی به صورت پودر زردرنگ کروی و متخلخل باشد. استفاده از این نانوذرات در لاستیک باعث صافی و همواری شکل ظاهری ، زیبایی و ظرافت بخشیدن به آن، افزایش دوام لاستیک و حفظ استحکام در دمای بالا و بهبود حد پارگی، طول عمر زیاد ، مقاومت سایشی(خاصیت ضد اصطکاکی و سایش)، و ... می شود که همگی اینها به صورت تجربی ثابت شده است. بهبود خواص فیزیکی لاستیک در اثر اضافه شدن نانوذرات اکسید روی ، ناشی از پیوند ساختار نانوذرات اکسیدروی(ZnO) با مولکول لاستیک است که در مقیاس اتمی صورت می‌گیرد.


filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

شکل2- نانوذرات اکسید روی

 

از دیگر خصوصیات استفاده از این تکنولوژی در صنعت لاستیک، می توان به پایین آمدن هزینه ها، بازدهی بالا، ولکانیزاسیون (Volcanization) خیلی سریع و هوشمند و دامنه دمایی گسترده اشاره کرد. اثرات سطحی و فعالیت بالای اکسیدروی نانومتری ناشی از اندازه بسیار کوچک، سطح موثر خیلی زیاد وکشسانی خوب آن است .


نانوالماس
آشنایی با نانو الماس
پودر نانومتری الماس نوع جدیدی از پودرهای سنتزی نانومتری بسیار سخت(SuperHard) محسوب می‌شود. از بررسی‌های میکروسکوپی انجام شده بر روی پودر نانومتری الماس مشخص شده است که ذرات پودر نانومتری الماس به صورت یک مجموعه (Cluster) بوده و شکل ذرات نانو الماس کروی است (شکل 3) . در واقع، یک ذره الماس از یک هسته فشرده بلورین از جنس الماس و یک لایه‌ سست خارجی حاوی انواع پیوندهای کربن - کربن و پیوندهای غیرهمجنس(Heterobonds) تشکیل شده است.

filereader.php?p1=main_a74b57a601094cb4c

شکل3- ذرات کروی نانو الماس

30 درصد نانو اتم‌های الماس روی سطح آن قرار گرفته‌اند و همین مسئله خواص ویژه‌ای به آن داده است. حداکثر اندازه تک دانه‌های نانو‌الماس 10 نانومتر و متوسط اندازه ذرات بین 4 تا 6 نانومتر است. همچنین بررسی‌های انجام شده با استفاده از اشعه ایکس‌ (XRD) بر روی پودر نانومتری الماس نشان می‌دهد که ذرات موجود در این پودر از جنس الماس با ساختار مکعبی می‌باشند. مطالعات مربوط به شناسایی کیفیت سطح پودر نشان می‌دهند که سطح ذرات با گروه‌های عامل پوشیده شده است که نوع و مقدار این گروه‌ها در محصولات مختلف متفاوتند . این گروه‌ها اغلب از نوع گروه ‌های اکسیژن‌داری هستند که بر روی سطوح ذرات ، بار منفی ایجاد می‌کنند.
پودر نانومتری الماس در هوا تا دمای
ºC 500 و در خلاء یا محیط الکلی تا دمای 1000 درجه سانتیگراد الی 1100 درجه سانتیگراد مقاوم است. دمای ºC 1100 دمای شروع تبدیل‌شدن الماس به گرافیت است . این پودر نانومتری الماس از نظر شیمیایی در برابر محیط‌های اسیدی ، قلیایی ، مواد اکسیدکننده و حلال‌های آلی در شرایط محیطی و دمای بالا مقاوم است . نتایج بررسی وضعیت ناخالصی‌های احتمالی موجود در پودر نانومتری الماس نشان می‌دهد که میزان ناخالصی موجود در هر پودر نانومتری الماس به نوع آن پودر بستگی دارد و بر اساس شرایط فنی تولید بین 1 الی 3 درصد وزنی متغیر است . ناخالصی‌های غیرکربنی که معمولاً شامل آهن ، مس ، کلسیم ، سیلیکون ، کروم ، تیتانیم و همچنین مقادیر جزئی از سایر فلزاتی است که به نحوی در فرآیند تولید و تخلیص نانوالماس حضور دارند ، معمولاً بر اساس خاکستر باقی‌مانده پس از سوزاندن تعیین می‌شوند . مواد کربنی غیر از الماس، ناخالصی محسوب نشده و ترکیبات مفیدی برای کاربردهای نانوالماس محسوب می‌شوند. در جدول1، برخی از خصوصیات پودر نانومتری الماس ارائه شده است.

 

جدول 1- ویژگی‌های نانوالماس

 

filereader.php?p1=main_417b9290bb06ce843



نانوالماس در لاستیک
نانوالماس در کامپوزیت ها ، لاستیک ها ، مواد ضد اصطکاک و روان کننده ها به کار می رود. این ساختارهای نانومتری الماس با روش احتراق، تولید می شوند . نانو الماس دارای خواص برجسته‌ای است که ساختار کریستالی (بلوری)، شکل کاملا کروی ، قدرت شیمیایی بسیار بالا(سطح شیمیایی کاملا ناپایدار) ، ساختمان شیمیایی بسیار محکم و فعالیت جذب سطحی بسیار بالا از جمله این خواص هستند . نانوالماس با درصدهای ترکیب مختلف به انواع لاستیک ها اضافه می شود. از این لاستیک در صنعت خودرو و لوله های انتقال آب استفاده می گردد. با اضافه کردن ساختارهای نانوالماس به لاستیک ها خواص زیر تغییر می کند :

1- افزایش 4 الی 5 برابری خاصیت انعطاف پذیری لاستیک
2- افزایش 2 الی 2/5 برابر درجه استحکام
3- افزایش حد شکستگی تا حدود Kg/Cm2 700-620
4- ۳ برابر شدن قدرت بریده شدن آنها
5- افزایش خاصیت ضد پارگی در دمای بالا و پایین
در روسیه، الماس نانومتری با درصدهای مختلف در لاستیک طبیعی، Poly Soprene Rubber FluorineRubber با هدف ساخت لاستیک هایی که در صنعت کاربرد دارند (تایر خودروها، لوله های انتقال آب و ...) مورد استفاده قرار می گیرد .

نانوکامپوزیت های سیلیکاتی
با به کار بردن نانوکامپوزیت های سیلیکاتی در آمیزه ی لاستیک ها، موجب افزایش طول عمر و کاهش وزن لاستیک می شود. افزایش استحکام لاستیک از اهمیت ویژه ای در صنایع خودروسازی برخوردار است و از دیرباز دوده به عنوان کاربردی ترین تقویت کننده درآمیزه های لاستیکی مطرح بوده است . ولی معایبی مانند رنگ همواره مشکی، وابستگی به منابع نفتی وکاهش فرآیندپذیری آمیزه با افزایش مقدار آن و افزایش چگالی ماده را به همراه دارد. استفاده ازنانوسیلیکات های لایه ای به عنوان تقویت کننده های قدرتمند و چند منظوره برای تهیه نانوکامپوزیت های پلیمری، در سا لهای اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
استفاده از نانوسیلیکات لایه ای منجر به کاهش مقدار دوده مصرفی در آمیزه ی لاستیک می شود و چگالی آمیزه را کاهش می دهد ، به این طریق می توان فراورده هایی با وزن کمتر تولید نمود. با کاهش وزن تایرها، مصرف سوخت در وسیله ی نقلیه کاهش می یابد و موجب کاهش آلودگی محیط و صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. سایر ویژگی ها و خواص نهایی آمیزه هم بهبود می یابد و موجب افزایش طول عمر تایر می شود .

نانورس
یکی از مواد نانومتری که کاربردهای تجاری گسترده ای در صنعت لاستیک پیدا کرده است و اکنون شرکت های بزرگ لاستیک سازی به طور گسترده ای از آن در محصولات خود استفاده می کنند ، ذرات نانومتری خاک رس است که با افزودن آن به لاستیک خواص آن به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) افزایش مقاومت لاستیک در برابر سایش
2) افزایش استحکام مکانیکی
3) افزایش مقاومت گرمایی
4) کاهش قابلیت اشتعال
5) بهبود بخشیدن اعوجاج گرمایی
6) پایداری ابعادی در برابر گرما
لاستیک هایی که خاک رس نانویی به آ نها افزوده شده به وسیله کمپانی ExxonMobil توسعه پیدا کرده و به صورت تجاری درآمده است. این محصول تا 50 درصد بیشتر از لاستیک های هالوبوتیل توانایی محبوس نگاه داشتن هوا را دارد و به مرور زمان با نرخ کمتری کم باد می شوند.
استفاده از نانومواد به شکل برخی از انواع خا ک رس لایه نظیر خاک رس Montmorillonite به وسیله شرکت Pirelli،توسعه یافته است . استفاده از این نانوساختارها منجر به ایجاد رفتار همگن و یکنواخت طولی و عرضی لاستیک خودرو می شود که این خاصیت باعث افزایش استحکام ، افزایش پایداری خاصیت ترموپلاستیک و کاهش نرخ پوسیدگی لاستیک می شود.

علی طالب زاده بازدید : 18 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

کاربرد فناوری نانو در شیشه و آیینه خودرو

این مقاله به بررسی توانایی هایی که به واسطه استفاده از فناوری نانو در شیشه های خودرو به آن دست پیدا می شود پرداخته است . که کاربرد نانو فناوری در آن ها از خواص ضد مه ، خودتمیزشونده و ... شروع و موارد بسیار پیشرفته را مانند شیشه هایی کاملا هوشمند که بیشتر در مرحله تحقیقاتی می باشند در بر می گیرد .

1- روکش های ضد لک و خود تمیز شونده برای شیشه خودرو :
بروز تصادفات به علت عدم دید مناسب و کافی، به خصوص در شرایط جوی نامساعد مانند باران و گرد و غبار، نیازمندی صنعت خودرو را به ایجاد شیشه ها و آینه های ضدلک در خودرو ایجاد کرده است. با ظهور فناوری نانو، نه تنها در مورد خودروهای در حال ساخت این امکان فراهم شده است، بلکه روکش های مخصوص این امر نیز برای به کارگیری در مورد خودروهای موجود، ساخته شده است.
این نوع روکش روی شیشه خودروها موجب دفع آب و ذرات گرد و غبار شده و به راحتی می توان سطح آن را تمیز کرد. این روکش همچنین ضدسایش بوده و علاوه بر مقاوم بودن در برابر پرتوهای فرابنفش، از دوامی طولانی برخوردار است. عمر این محصول روی شیشه جلوی خودرو تا پنجاه هزار کیلومتر و روی شیشه پنجره هایی که در جهت حرکت ماشین قرار ندارند تا پنج سال می رسد.
Nanoprotect AG ، محصولی است شفاف و منحصر به ‌فرد که در شرایط استفاده معمولی ، این محصول می‌تواند تا طی کردن یک مسیر 80 هزار کیلومتر، تأثیر خود را بر روی شیشه خودرو حفظ کند. این محصول با ایجاد یک سطح شیشه‌ای دافع آب و نچسب ، قابلیت دید راننده خودرو را در هوای بارانی یا برفی بهبود می‌بخشد. این محصول اغلب با کارایی بالای خود، خودرو را از برف‌پاک‌کن شیشه جلو بی‌نیاز می‌کند. در معمول‌ترین شرایط محیطی ، Nanoprotect AG معمولاً تا دو سال و یا طی مسافت 30 هزار کیلومتر ، قادر به حفظ کارایی خود بر روی شیشه خودرو است ؛ اما در آزمایشی که اخیراً انجام گرفته ، در بدترین شرایط محیطی موجود در کانادای شرقی ، دوام این محصول 80 هزار کیلومتر است . می‌توان از Nanoprotect AG برای حفاظت شیشه‌های بیرونی خودرو؛ یعنی پنجره‌ها ، شیشه جلو ، آینه‌های بیرونی ، سقف‌های شیشه‌ای و چراغ‌های جلوی خودرو بهره گرفت.
این محصول هنگام رانندگی در بارندگی، باران و برف را بر روی شیشه خودرو به‌صورت قطره‌ درآورده، قابلیت دید را به شکل چشمگیری بهبود می‌دهد . بهبود قابلیت دید راننده در جاده‌های خیس به معنی افزایش سرعت واکنش راننده در زمان وقوع یک حادثه غیر منتظره است ؛ از این رو به‌کارگیری این محصول به امنیت بیشتر سرنشینان خودرو خواهد انجامید.

دوام Nanoprotect AG بالاست ؛ زیرا این محصول به‌صورت شیمیایی به شیشة خودرو اضافه گشته، وضوح بافت سطح را نیز تغییر نمی‌دهد. شیشه‌های خودرویی که این محصول را دارند، نچسب هستند ؛ به همین دلیل گرد و خاک ، چربی ، روغن ، قیر ، حشرات مرده و شیره‌های گیاهی‌ای که بر روی شیشه انباشته می‌شوند ، به‌آسانی قابل حذف و پاک‌سازی هستند.

2- روکش های فتوکرومیک برای شیشه خودرو :
عدم دید کافی به هنگام حرکت در خلاف جهت تابش آفتاب، به خصوص در کشورهای آفتاب خیز، از جمله دلایل بروز حوادث جاده ای می باشد . فناوری نانو توانسته است به رفع این مشکل کمک کند.
استفاده از روش های کلوئیدی برای تهیه نانوذرات حساس به نور به همراه روش های سل- ژل، توانایی بالقوه زیادی برای طراحی و تهیه مواد فوتوکرومیک دارد به طوریکه با این روش ایجاد هر شکلی از این مواد ، از جمله فیلم های نازک برای به کارگیری روی شیشه خودروها امکان پذیر است. خواص نوری پوشش های فتوکرومیک در اثر تابش نور تغییر کرده و برای بهینه سازی مصرف انرژی داخل خودرو مورد استفاده کاربرد دارند. نانو ذرات WO3 برای ساخت این پوشش ها کاربرد دارد .

3- لایه های الکتروکرومیک آینه ها و شیشه ها :
استفاده از یک حسگر در آینه عقب خودرو برای تشخیص نورهای ضعیف و تنظیم آن به هنگام مورد نیاز برای کنترل نور خیره کننده خودروهای پشتی توسط حسگر از جمله کاربرد این لایه های الکتروکرومیک می باشد .

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

شکل1 – لایه های الکتروکرومیک در آیینه عقب خودرو


بسیاری از اکسیدهای عناصرفلزی واسطه از جمله تنگستن، مولیبدن، وانادیم، تیتانیوم و ... دارای خاصیت الکتروکرومیک هستند. خاصیت الکتروکرومیک عبارتست از تغییرات برگشت پذیر ویژگیهای اپتیکی مواد در اثر اعمال میدان الکتریکی و یا به عبارتی تجمع و خروج الکترونها یا یونها از درون ماده. به بیان دیگر در طول این فرآیند الکترونها و یونها بسته به ولتاژ اعمال شده به درون مواد الکتروکرومیک وارد شده یا از آن خارج می شوند به نحوی که تعادل بارهای الکتریکی آنها حفظ شود. از آنجا که این پدیده با رسانش الکترونها و نفوذ یونها همراه است؛ رسانش الکتریکی و نفوذپذیری یونی دو عامل مهم و تعیین کننده در مواد الکتروکرومیک به شمار می آیند. در میان مواد اکسید تنگستن به دلیل پاسخ دهی سریع تر و بازده الکتروکرومیک بالا در مقایسه با سایر مواد توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده و کاربردهای متنوعی از جمله در نمایشگرها و یا پنجره های هوشمند پیداکرده است .
نانوذرات WO3 برای ساخت پوشش های الکتروکرومیک درصنایع خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. خواص نوری پوشش های الکتروکرومیک در اثر اعمال ولتاژ تغییر کرده و برای بهینه سازی مصرف انرژی داخل خودرو مورد استفاده کاربرد دارند.

4- شیشه و آیینه ضد مه / ضد بخار :
قرار دادن یک سطح خنک در یک محیط گرم تر موجب ایجاد مه می شود . این اثر غیر قابل اجتناب است ، مگر اینکه سطح مورد نظر گرم شود . تشکیل مه در اثر ایجاد قطرات کوچک روی سطح آیینه ای است که موجب انعکاس ذره ای نور می شود . یک سطح ابرآبدوست می تواند تا یک حد معینی از تشکیل این قطرات کوچک جلوگیری کند. این قطرات به سادگی با هم ادغام شده و یک لایه نازک آب را روی سطح آینه ای ایجاد می کنند که در این حالت، انعکاس پذیری سطح تغییر چندانی نمی کند.
زمانی که روکش های فتوکاتالیزوری دی اکسید تیتانیوم در معرض مقدار مناسبی نور ماورای بنفش قرار گیرند ، ابرآبدوست می شوند و این در حالی است که پدیده فوتوکاتالیزوری اکسیدتیتانیوم (TiO2) اثری کاملاً شناخته شده است و بسیاری از جزئیات سازوکار آن تاکنون بررسی شده است. با توجه به وابستگی فعالیت نانوذرات اکسید تیتانیوم به مساحت سطحی در دسترس و قطر ذره ، این نانوذرات در زمره جالب توجه ترین سیستم ها به شمار می آیند.
یکی از تحولات فناوری نانو استفاده از پوشش های ضد مه و ضدغبار در آینه و شیشه‌های خودرو است. آینه ها و شیشه های فعالی که همواره تمیزند و به کمک نانوموادی که از نور خورشید برای تسریع فعالیتشان استفاده می کنند، عمل می کنند. قطرات بخار آب هرگز روی سطح آینه ها به صورت قطره جمع نمی شود بلکه به واسطه خصوصیت فوق آبدوستی سطح سریعاً روی سطح پخش شده و یک لایه سنگین آب روی سطح ایجاد می کند. این لایه به واسطه افزایش تدریجی وزن تمایل به سقوط دارد. در این کاربرد خاصیت آبدوستی شیشه توسط دو لایه SiO2 و TiO2 ایجاد می‌شود. ترکیب SiO2 در لایه خارجی قرار دارد و کشش سطحی بین آب و شیشه را کم می کند. TiO2 در لایه داخلی قرار دارد و نور خورشید را جذب نموده و مواد آلی را متلاشی می کند. با توجه به ساز و کار ذکر شده این لایه از خود خاصیت خودتمیزشوندگی نشان می‌دهد. با به کارگیری این نانو ذرات در شیشه و آینه خودرو سطح این دو مه آلود نمی شود و دید به جلو و عقب خودرو کامل است. پوشش‌‌های ابرآب‌دوست چندلایه‌‌ای ضد مه و ضد بازتابش در شکل نشان داده شده است. لایه‌‌های متناوب پلیمر و نانوذرات سیلیس (که گروه‌‌های هیدروکسیل به سطح آنها متصل شده‌‌اند) پوشش فوق آب‌دوستی را ایجاد می‌کنند که قابل استفاده بر روی شیشه و دیگر مواد است. این پوشش در مقیاس نانو ناهموار است؛ اما هیدروکسیل شدیداً آب‌دوست بوده، به حفرات نانویی موجود در لایه‌‌های چندگانه کمک می‌‌کند تا همانند یک اسفنج، آب را جذب و در همان لحظه دفع کنند.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

شکل 2- پوشش های ضد مه و ضد غبار


پوشش های تیتانیومی در آینه ها با خاصیت ضدانعکاسی حدود 60 درصد از نور آبی را منعکس می‌نمایند و از انعکاس شدید نور خورشید در طول روز جلوگیری می‌کنند. این پوششهای فوتوکاتالیستی در برابر اسیدها و بازها و حلالهای آلی مقاوم بوده و پایداری زیادی در برابر پرتو ماوراء بنفش و حرارتهای بالا از خود نشان می‌دهند. همانطور که اشاره شد این پوشش ها ضد مه بوده و یخ روی این آینه ها نسبت به حالت معمول زودتر ذوب می‌گردد.

در صورت استفاده از پوشش‌های نانوکامپوزیتی آب‌دوست، قطرات به صورت فیلمی روی آن سرازیر می‌شوند که دلیل آن کاهش زاویه تماس قطرات آب در روی پوشش است. بدیهی است هرچه این زاویه کمتر باشد، پوشش شفافیت بیشتری در هنگام مه گرفتگی دارد. به علت قطبیت آب، برای ساخت پوشش‌های ضد بخار به عوامل قطبی نیاز داریم. هرچه قطبیت پوشش بیشتر باشد، زاویه تماس آب با پوشش بیشتر کاهش می‌یابد.
دو پوشش نانوکامپوزیتی ضد بخار با روش سل- ژل ساخته‌‌ شدند : در پوشش اول، از عامل قطبی پلی اتیلن گلیکول (PEG)، و در پوشش دوم از عامل قطبی آمینو اتیل آمینو پروپیل تری متوکسی سیلان (AEA) استفاده شد.
در پوشش اول، ابتدا ماده سیلانی گلیسیدوکسی پروپیل تری متوکسی سیلان (GPTMS) در آب، با نسبت استوکیومتری، هیدرولیز شده . سپس، پلی اتیلن گلیکول به سل اضافه شده و به آرامی با بقیه مواد مخلوط شد. برای افزایش آب‌دوستی پوشش، سورفکتانت غیر یونی به محتویات محلول افزوده شد. زیرلایه شیشه‌ای به روش غوطه وری (dip coating) با این محلول پوشش داده شد و سپس در کوره، در دمای 130 درجه‌سانتیگراد ، تحت عملیات حرارتی قرار گرفت.
پوشش دوم با روشی مشابه همین روش ایجاد شد ، ولی عامل قطبی AEA بود. آزمایشات SEM، Si-map نشان دادند که توزیع ذرات به‌طور یکنواختی در پوشش صورت گرفته است و تصاویر AFM نشان داد که‌ اندازه ذرات حدود 19 نانومتر است؛ که این امر به‌دلیل کنترل واکنش و جلوگیری از ایجاد کلاستر است.
آزمایش‌های FTIR نشان دادند که عامل قطبی وارد شبکه سیلانی شده‌است و آزمایش‌های ATR-IR هم حاکی از ایجاد پیوندی بین پوشش و زمینه ‌است.
Clarity Defender این ماده محافظ شیشه است و به گونه ای عمل می کند که باران را دفع کرده و مانع از چسبیدن برف، یخ، حشرات و دوده به شیشه می گردد. این امر موجب افزایش دید راننده تا میزان 34% می گردد که منجر به کاهش زمان عکس العمل فرد به میزان 1 ثانیه گردیده است . این محصول در صنایع خودروسازی در سال 2005 به تولید انبوه رسیده است.

5- آسان سازی نصب شیشه جلو به کمک فناوری نانو :
در این فناوری جدید چندین منفعت وجود دارد که شامل حذف استرهایی است که دربردارنده‌ ترکیبات آلی فرار (VOCS) هستند. این فرآیند جدید پتنت شده ، از پتانسیل‌هایی برای کاهش هزینه‌ها برخوردار است ، زیرا برای ایجاد نانو پوشش‌های پیوندی با ضخامت بسیار کم ، به مواد کمتری نیاز دارد و فرآیند کاملاً اتوماتیک آن به کار فشرده و نیروی کاری کمتری احتیاج دارد. این فرآیند جدید همچنین استفاده از مواد شیمیایی مثل VOCsرا کاهش می‌دهد و این مسئله برای محیط زیست خوب است .
تلاش‌های شرکت فورد برای ایجاد محیطی پایدار به کاهش انتشار VOCs در تاسیساتش می‌انجامد، در حالیکه هنوز باید الزامات ایمنی فدرال را برآورده کند. روش معمول برای نصب شیشه جلوی اتومبیل- که قبلاً توسط فورد و در کل این صنعت به کار می‌رفت- این است که شیشه را اول با یک پاک کننده حلال تمیز می‌کنند ، سپس از یک استر و یک چسب برای نصب شیشه جلو به ماشین استفاده می‌کنند. بخشی از مشکل این است که این روش موجب رها شدن مقدار کمی از محتویات بسیار نامطلوب حلال می‌شود.

6- شیشه های بازتاب پرتو فروسرخ :
نمونه ای دیگر از کاربرد های نانوفناوری در صنعت شیشه خودرو، شیشه هایی با قابلیت بازتاب پرتو فروسرخ نور خورشید می باشد. به این گونه که یک لایه بسیار نازک از نانوذرات بین دو لایه ی شیشه قرار گرفته اند که وظیفه آنها بازتاباندن پرتو فرو سرخ نور خورشید و در نتیجه جلوگیری از گرم شدن زیاد داخل خودرو می باشد.

علی طالب زاده بازدید : 21 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

کاربرد فناوری نانو در پوشش خودروها

شرکت در آزمون
در این مقاله به کاربرد فناوری نانو در رنگ و پوشش خودرو ها اشاره شده است . از جمله مزایای به کار گرفته شده فناوری نانو می توان به رنگ های خود تمیز شونده ، ضد لک ، خود تمیز شونده ، ضد خش و ... اشاره کرد ، که فناوری نانو علاوه بر زیبایی بخشیدن می تواند عمر محصول را بهبود بخشد . هم چنین در آخر به رنگ هایی که در حقیقت خودرو را به پیل سوختی تبدیل می کند اشاره شده است که البته این موضوع در حال تحقیق می باشد .

مقدمه
پوشش در مورد خودروها وقتی اهمیت می یابد که بارها خراشی روی سطوح خودرو ایجاد شده و باد کردن و پوسیدن و زنگ زدن بدنه را منجر می شود. پوششهای نانومتری باعث بهبود خواص مکانیکی روکش خودرو و مقاومت در برابر خش می‌شوند. افزایش مقاومت محصول در برابر عوامل محیطی، مقاومت به خوردگی، خراش و فرسایش از جمله این موارد به شمار می روند. چون پوشش های مورد استفاده برای اتومبیل تحت فشار و صدمات دائمی روزانه قرار می گیرند، در برابر همه این ناملایمات بایستی استحکام و مقاومت کافی را داشته باشند، از طرفی باید در برابر عوامل احتمالی شیمیایی مانند اسید، فضولات پرندگان و شیره یا رزین های درخت که چسبندگی زیادی از خود نشان می دهند و گرد و خاک و دوده نیز مقاوم باشند و شفافیت خود را حفظ نمایند. صدمات فیزیکی مانند برخورد سنگ و سنگ ریزه، نور آفتاب و عوامل محیطی، رطوبت، درجه حرارت و ... نیز به رنگ وارد می شوند که بایستی رنگ در برابر عوامل ذکر شده نیز مقاومت کافی را از خود نشان دهد. در کنار تمام ویژگی‍های ذکر شده جاذبه رنگ خودرو برای جلب توجه مشتری به محصول اهمیت زیادی دارد و بایستی دقت خاصی در اعمال آخرین پوشش بدنه خودرو اعمال شود. به ندرت دیده شده که مجموعه خواص حجمی و سطحی مورد نیاز را بتوان با انتخاب یک ماده تامین کرد. لذا ممکن است ترکیبی از دو یا چند پوشش که پوشش تلفیقی نامیده می شود مطلوب باشد. پوشش ها معمولا ساختارهای چند لایه ای هستند که متشکل از لایه زیرین و لایه میانی و لایه نازک رویی هستند. در بعضی از موارد به عنوان مثال پوشش خودرو، این ساختارها می تواند از چهار تا شش لایه متغیر باشد. هر لایه پوشش کار خاصی را انجام می دهد و البته کار آن ها توسط لایه های دیگر در ساختار تحت تاثیر قرار می گیرد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

شکل1 – لایه های مختلف پوشش خودرو


سطوح، در واقع اجزایی هستند که از نظر شیمیایی فعال بوده و به منظور تقویت ویژگی های سطحی خاص می توان به وسیلة سایر عوامل مانند عوامل شیمیایی و پلیمرهای طراحی شده آنها را بهبود بخشید . روش های بهبود دهی می تواند سطوح بی اثر را به آسانی از نظر شیمیایی فعال نماید و این در واقع هنر فناوری نانو می باشد . برخی نانوروکش ها نیز ویژگی های خاصی مانند خود – بهبودی و مقاومت در برابر خوردگی و خش را دارا خواهند بود.
اکثر پوشش هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، اصطلاحاً "خاموش" هستند ، یعنی تنها قابلیت اعمال خاصیت اولیه خود را دارند بدون اینکه توانایی سازگاری با محیط و اصلاح خواص در اثر تغییر شرایط محیط را داشته و یا بتوانند عیب ها و نقایص بالقوه مانند مشکلات خوردگی را به کاربر اطلاع دهند. پوشش های مبتنی بر فناوری نانو، امکان دسترسی به قابلیت های چند منظوره را فراهم می نمایند؛ بدین معنی که می توانند حداقل دو ویژگی همزمان مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی و آب گریزی یا ابرآب گریزی (در زوایای تماس 100 تا 170 ) را داشته باشند.

روکش های ضد خراش ، ضد خوردگی برای خودروها :
ساخت روکش های ضدخراش یا بادوام زیاد در مقابل تابش فرابنفش برای خودروها از جمله زمینه هایی است که کاربرد فناوری نانو در آن افزایش قابل توجه عملکرد محصول را به دنبال خواهد داشت و در همین زمینه تلاشهای مستمری به منظور شناخت راه های جلوگیری از صدمات ناشی از عوامل طبیعی نظیر برف و باران، رسوبات اسیدی و نمکی، تابش ماوراء بنفش خورشید، رطوبت و همچنین لب پریدگی ، رنگ رفتگی و خراش در صنعت خودرو صورت می گیرد.
شناخت عملکردهای جدید روکش ها که به واسطه استفاده از نانومواد به دست آمده ، امکان توسعه کاربردهای جدید را فراهم کرده است. مزیت ویژه نانوروکش ها این است که امکان تنظیم مستقل سختی و ویژگی های سایشی روکش را با ترکیب کردن عناصر و ساخت لایه های نانومتری فراهم می آورد. اصلاح رنگ ها به وسیلة نانومتری کردن ساختار آنها منجر به بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی آنها شده ، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر ضربه و خراش را در آنها بالا می برد.


filereader.php?p1=main_c6491d7b3d89fadc7
شکل 2 - نانوروکش های خود تمیزکن و مقاوم در برابر خراش که به وسیلة شرکت Nissan توسعه یافته اند .

 

شرکت نیسان اولین شرکتی است که مدل های خود را با رنگ های ساخته شده از مواد خودتعمیرکننده پوشش داده است.
شرکت تولیدی Daimler Chrysler رنگ جدیدی موسوم به "نانورنگ" را به بازار ارائه نموده است که مقاومت به خراش آن، حداقل سه برابر رنگ‌های معمولی است.
شرکت فوق، چهارسال برای دسترسی به رنگ جدید تحقیق نموده و شرکت مرسدس بنز، اولین سازندة اتومبیل است که از آن استفاده خواهد نمود. قیمت این رنگ‌ نسبت به انواع قبلی تفاوتی نخواهد داشت. رنگ‌های اتومبیل معمولی، پوشش براقی دارند که از زنجیره‌های کربنی طولانی ساخته شده است. اما "نانورنگ" از ذرات سرامیکی، معدنی ساخته شده است که می‌توانند به شدت متراکم شده و مقاومت رنگ در مقابل خراش را بسیار بالا ببرند.

 

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

 

شکل 3 – یک در خودرو که سمت چپ آن با نانو رنگ و سمت راست آن با رنگ معمولی رنگ شده است . تفاوت رنگ ها پس از 60 بار شست و شو به وضوح قابل مشاهده است .


استفاده از فناوری نانو در سیستم رنگ اتومبیل های بنز
در کشور های اروپایی %90 از خراش های بدنه خودرو ها در کارواش بوجود می آید . از این رو از سیستم رنگ نانویی مرسدس بسیار استقبال شده چون نه تنها در کارواش بلکه این نوع رنگ در مقابل سائیدگی های مختصر نیز مقاوم است .
نکته بسیار جالب این تکنولوژی رنگ آمیزی این است که حتی در تصادفات شدید اگر بدنه ضربه ببیند و از فرم اولیه خود خارج شود باز هم این رنگ بسیار مقاوم سالم میماند و نمی تکد ! پس شما بعد از تصادف فقط کافیست خودروتان را صافکاری کنید و دیگر نیازی به نقاشی مجدد نیست !
شکل 3 تصویر یک مرسدس کلاس M است که در موسسه NCAP (معتبر ترین مرکز تست ایمنی خودرو در جهان ) در شرایط شبیه سازی شده تصادف از بغل قرار گرفته است . اگر به طور دقیق به تصویر نگاه کنید خواهید دید که بر اثر این تصادف حتی قسمت کوچکی از رنگ بدنه هم نتکیده !

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

 

شکل 4 – تصویر یک مرسدس کلاس M است که در موسسه NCAP در شرایط شبیه سازی شده تصادف از بغل قرار گرفته است .


روکش های ضد لک ، خود تمیز شونده برای بخش های مختلف فلزی خودرو :
این فناوری به منظور جلوگیری از باقی ماندن لک و کثیفی روی فلزات طراحی شده است. در این شیوه از لایه نانوکامپوزیتی نازکی برای حفظ جلوه ظاهری فلز استفاده می شود. به این ترتیب و با عامل دار کردن هوشمند سطح فلز، تمیز کردن آن هم به مراتب آسان ترخواهد بود.
این نوع روکش برای پوشاندن سطح فولاد ضدزنگ ، مس ، برنج و سایر قطعات فلزی خودرو مناسب است ولی برای سطوح شیشه ای مناسب نیست. از طرفی آن را با روش های ساده ای مانند اسپری کردن یا غوطه ور ساختن به کار می گیرند که علاوه بر حفظ شفافیت یا مات بودن، در برابر اسیدها و بازها مقاومت شیمیایی بالایی دارد ودر نتیجه خواص آنتی باکتریال یا محافظت در برابر خط کشیده شدن را نیز خواهد داشت. بنابراین با این فناوری، اثرانگشت به جای مانده روی فلز به سختی با چشم قابل تشخیص خواهد بود و هیچ ردی هم از اکسید شدن روی فلز مشاهده نخواهد شد و در نتیجه تمیز کردن فلز آسانتر و سریع تر انجام می شود و اثر انگشت ها را به راحتی و حتی با یک دستمال یا حوله خشک می توان پاک کرد ، به طوریکه هیچ اثری از آن باقی نماند.

رنگ های جلا دهنده :
با پوشش دادن بدنه اتومبیل به وسیله نانو ذرات طلا می توان براقیت بدنه اتومبیل را دوام بخشید. این خاصیت که (Color-flop effect) نام دارد ، باعث می شود تا ناحیه روشن به دلیل بازتاب نور از ذرات آلومینیوم، قرمز روشن دیده شود و چون در ناحیه سایه تقریبا بازتاب نداریم به همین دلیل تیره رنگ به نظر می رسد. با کمک این فناوری در نانو تکنولوژی، نواحی زاویه دار بدنه اتومبیل مدور به نظر می رسند. ضخامت این ترکیب نانو حدود 10 تا 30 نانومتر است. این ماده خمیری شکل است و از دولایه تشکیل شده است. لایه اول شامل ذرات برگچه ای شکل آلومینیوم که به عنوان آستری بر روی فلز به کار برده می شود. لایه دوم که همان نانو ذرات طلا هستند که بر روی آستری اعمال می شود.
با نانو تکنولوژی بدون آنکه جنس بدنه اتومبیل و قالب های آن را تغییر دهیم، تنها با Nanolaminate (پوشاندن سطح اتومبیل با مواد نانو ذرات طلا)‌ با هزینه ای بسیار اندک جلوه، زیبایی و دوام رنگ اتومبیل را افزایش می دهیم.

رنگ های رسانا
نانوذرات با اندازه های مختلف، نورهایی با فرکانس های متفاوت ساطع می کنند. لذا، می توان از آنها برای تولید رنگ های گوناگون استفاده کرد. کاربرد جالب توجه در این بخش، استفاده از نانولوله های کربنی در رنگ است. فیبریل ها ، ساختارهای ویژه ای هستند که از نانولوله های کربنی ساخته می شوند (استوانه هایی متشکل از 8 لایه گرافیتی که از فاز بخار به عمل می آیند) و خاصیت رسانایی بالایی دارند. کاربرد فیبریل ها در رنگ، باعث رسانایی آن می شود و می توان از آن برای رنگ کردن خودرو به روش قطره های باردار شده استفاده کرد (روش رنگ الکترواستاتیکی). در این روش، رنگ و قسمت هایی را که قرار است رنگ شوند، باردار می کنند تا جاذبه الکتریکی بین آنها باعث جذب رنگ شود. به این ترتیب، کارآیی رنگ، چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت (میزان رنگ مصرفی) ارتقا می یابد.

رنگ محافظ خودرو
شرکت Eurochem Auto Chemicals آخرین توسعه خود در زمینه محافظ رنگ خودرو را اعلام نموده است. سیستم بسیار پیشرفته فناوری نانوی P.T.F.E Polyglasplexin یک راه حل منحصر به فرد برای دفع دوده جاده، آلودگی، اسید حشرات، فضله پرندگان، مواد رادیواکتیو جوی، و بدتر از همه، تمام نور ماورای بنفشی است که باعث می‌شوند رنگ خودرو به تدریج از بین برود. چنین سیستمی قبلا هرگز در صنعت اتومبیل وجود نداشته است و این شرکت مطمئن است که یک محصول بسیار ضروری برای شبکه بازار و فروشندگان خودرو را تهیه کرده است NanoSeal 66 با دارا بودن یک لایه مولکولی ثابت ، علاوه بر بهبود کیفیت ظاهری رنگ، از آن محافظت می‌نماید. این سیستم پیشرفته محافظتی، از یک پلیمر پیشرفته و نانوذرات پوشاننده آب تشکیل شده است که در ترکیب باهم یک سری ویژگی‌هایی ایجاد می‌نمایند که قبلاً در صنعت محافظت از رنگ خودرو دیده نشده است. این روکش، رنگ خودرو را شفاف نگه می‌دارد، از آسیب‌های ایجاد شده توسط نور ماورای بنفش و نمک محافظت می‌نماید ، باعث می‌شود شما یک ماشین زیبا داشته باشید و هرگز نیاز به براق کردن نداشته باشید. Eurochem چنان از کیفیت محصول خود اطمینان دارند که یک گارانتی مادام‌العمر برای این محصول ارائه می‌کنند. در حال حاضر، نگهداری اتومبیل بسیار آسان‌تر از قبل است. آب و صابون به سرعت آلودگی را از روی سطح رنگ شده جذب کرده و به راحتی می‌توان با استفاده از شیلنگ آب، آنها را از سطح شست. این شرکت همچنین یک تمیز‌کننده بدون آب PTFE برای دفع آلودگی و دوده تولید کرده است که استفاده از آن راحت بوده وسازگار با محیط زیست می‌باشد .

نانو رنگ های آینده :
از جمله تحقیقاتی که در مورد نانو رنگ ها صورت می گیرد ، رنگ‌هایی است که نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند . آقای هارتموت برستینگ، یکی از محققین در آلمان اظهار داشت: "ما در پی یک پوشش خورشیدی هستیم که بصورت رنگ بر روی سطوح پاشیده شود. هدف ما، تبدیل بدنة اتومبیل‌ها به پیل‌های خورشیدی بزرگ و متحرک است."
طرز کار چنین رنگ‌هایی بدین صورت است که مولکول‌های رنگ قرمز، نور خورشید را جذب نموده و الکترون آزاد می‌کنند. این الکترون‌ها سپس به نانوذرات دی اکسید تیتانیوم و یون‌های یُد، که یک باتری ساده را تشکیل می‌دهند، متصل می‌شود.
مرکز تحقیقات شرکت فوق اخیراً نشان داده است که ایده فوق بر روی صفحات فلزی کوچک، قابل اجرا است و آقای پرستینگ بیان داشت که دسترسی به اتومبیل‌هایی با رنگ حساس به نور در چند سال آینده امکان‌پذیر است. چنین اتومبیل‌هایی، باعث کاهش فشار وارد بر موتور شده و مصرف سوخت آن را کاهش می‌دهند. انتظارات بلند مدت صنایع خودرو از نانوتکنولوژی عبارتند از دسترسی به اتومبیل‌هایی که با یک اشاره انگشت، تغییر رنگ داده یا شکل آنها بر حسب شرایط تغییر یابد. محققین معتقدند که دسترسی به خودرویی که تغییر رنگ داده یا شکل بدنه آن قابل تغییر باشد، امکان‌پذیر می‌باشد.

علی طالب زاده بازدید : 13 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)
 
برای تبلیغ خودرویی استثنایی بد نیست نخستین استارت آن را در جایی استثنایی بزنید. مسئولان کارخانه لامبورگینی هم محصول افسانه‌ای خود را روی عرشه یک ناو هواپیمابر استارت زدند.
 
خبرآنلاین: برای تبلیغ خودرویی استثنایی بد نیست نخستین استارت آن را در جایی استثنایی بزنید. مسئولان کارخانه لامبورگینی هم محصول افسانه‌ای خود را روی عرشه یک ناو هواپیمابر استارت زدند.

 با شکل تیز، خطوط گوشه‌دار و شکل پیکان‌مانند انتهایی، لامبورگینی ونه‌نو همواره اندکی حس نظامی درباره خود برانگیخته است. به همین دلیل، شاید نباید از اینکه خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفت عرشه یک ناو هواپیمابر را برای نمایش عمومی این خودرو انتخاب کند خیلی شگفت‌زده شد. هفته گذشته، یکی از نسخه‌های محدود این خودروی افسانه‌ای (که به مناسبت پنجاهمین سالگرد افتتاح لامبورگینی ساخته شده است) بر روی ناو هواپیمابر ایتالیایی Nave Cavour و در سواحل ابوظبی استارت خورد.

این خودرو از یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر لامبورگینی استفاده می‌کند، که برای قرار گرفتن بر روی سیستم انتقال قدرت تک کلاچ هفت سرعته ISR اصلاح شده است. این موتور قدرتمند که همانند نیروگاهی کوچک در قلب خودرو عمل می‌کند، قدرتی معادل 750 اسب‌بخار به خودرو می‌بخشد و باعث می‌شود تا شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها 2.9 ثانیه طول بکشد. سقف سرعت ونه‌نو نیز 354 کیلومتر بر ساعت است.

با توجه به اینکه بدنه و تمام قسمت‌های خارجی خودرو از پلیمر تقویت شده فیبر کربن (CFRP) ساخته شده است، وزن خودرو به 1490 کیلوگرم کاهش یافته است و نسبت قدرت به وزن خارق‌العاده 1.99 را به ونه‌نو بخشیده است. ساختار آیرودینامیک بی‌نقص ونه‌نو، این خودروی چهار چرخ متحرک (4WD) را همواره روی سطح جاده نگاه می‌دارد. به گفته مسئولان لامبورگینی، ساختار آیرودینامیک خودرو که تا چرخ‌ها ادامه می‌یابد و شامل یک رینگ فیبر کربنی به دور حاشیه چرخ است؛ همانند یک توربین به خنک شدن ترمزهای دیسکی سرامیکی-کربنی خودرو کمک می‌کند. میراگرهای افقی (دمپر) علاوه بر سیستم تعلیق روی شاسی خودرو نصب شده‌اند؛ در حالی‌که بازشوهای بزرگ روی کناره بدنه علاوه بر ایجاد تهویه موتور، جریان مستقیم هوای مورد نیاز بالچه‌های عقب قابل تنظیم خوردو را تامین می‌کند.

مطابق عرف لامبورگینی ونه‌نو نیز نام یک گاو مسابقه‌ای معروف بوده که در سال 1914 باعث کشته شدن ماتادوری در میدان مسابقه شد. سرنوشتی که اگر صاحبان این خودروها بخواهند سیستم کنترل کشش خودرو را غیرفعال کنند، باید آن را مد نظر قرار دهند. در حالی‌که ابتدا قرار بود تنها 3 دستگاه از این خودرو ساخته شود، در نهایت لامبورگینی تصمیم گرفت تا 9 دستگاه از این خوردو تولید کند؛ خودروهایی که هر کدام به قیمت سرسام‌آور 4.5 میلیون دلار به مشتریان آن فروخته شده است.









علی طالب زاده بازدید : 12 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

10 آنتی ویروس برتر دنیا

هیچ چیز بدتر از ویروسی شدن کامپیوتر نیست. به خصوص هنگامی که حجم زیادی برنامه و اطلاعات در هارد آن ذخیره شده است. اینجاست که ایمن نگه داشتن کامپیوتر در برابر ویروس ها و بدافزارها دغدغه اصلی کاربر می شود. ویروس ها و بدافزارها نیز درست همانند دنیای واقعی برای پیشگیری به واکسن نیاز دارند. به همین منظور شرکت های بسیاری در تولید آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی با هم در رقابت هستند و نسخه های مختلفی از محصولاتشان را عرضه می کنند. این که کدامیک از آنها بهتر و مناسب کار ماست، برای همه ما سوال است. به همین منظور در این مطلب 10 آنتی ویروس برتر دنیا را با قیمت و مشخصات برایتان فهرست کرده ایم تا با مطالعه آن، مناسب ترین نسخه را برای کامپیوتر خود انتخاب کنید.

10 آنتی ویروس برتر دنیا

BitDefender Antivirus 2011 از جمله نرم افزارهای توصیه شده برای سیستم های خانگی و شبکه های کوچک تجاری است. این آنتی ویروس از الگوریتم ها و متدهای پیشرفته ای برای تشخیص ریسک های امنیتی بهره می گیرد. حتی پیش از این که بدافزارها بتوانند علیه امنیت رایانه شما اقدامی صورت دهند، BitDefender راه آنها را مسدود می کند.

  • پایین ترین قیمت: 27/97 دلار آمریکا (اشتراک یکساله برای یک کامپیوتر) با 30 درصد تخفیف

قابلیت های پیشرفته

• محافظت از رایانه در برابر ویروس های شناخته شده با بهره گیری از برترین فناوری موجود

• اسکن بلادرنگ و پرسرعت با قابلیت اسکن مداوم صفحات وب، ایمیل ها و پیام ها

• حفاظت از سیستم در برابر جاسوس افزارها با مسدود کردن نرم افزارهایی که سعی در ردیابی و پیگیری فعالیت های کاربر دارند

• حفاظت از کامپیوتر هنگام چت  با اسکن بلادرنگ آن هنگام این کار

• داشتن سرعت بالا و تاثیر اندک بر کارآیی سیستم

• پشتیبانی رایگان با ایمیل، چت، تلفن و تالارهای گفتگو و نیز پشتیبانی فنی ویژه از طریق تلفن به صورت رایگان

10 آنتی ویروس برتر دنیا

McAfee جزو قدیمی ترین شرکت ها در صنعت امنیت رایانه به شمار می رود. این شرکت نرم افزاری با شهرت بین المللی، قدرت بسیار بالا و فناوری های نوین ارائه می کند. نسخه 2011 آن بهبود یافته و سریع تر از نسخه های پیشین است. این محصول نسبت به دیگر آنتی ویروس ها کمی کندتر است با این حال هنوز برای رایانه های رومیزی و نت بوک ها مطمئن به حساب می آید.

  • پایین ترین قیمت: 29/95 دلار آمریکا (اشتراک یکساله برای سه رایانه)

قابلیت های پیشرفته

• تحلیل و مسدود کردن راه تهدیدهای جدید در چند میلی ثانیه به کمک فناوری McAfee Active Protection

• جلوگیری از کاهش سرعت سیستم توسط آنتی ویروس با مهندسی مجدد آن

• کارآیی و سرعت قابل توجه (نسخه 2011 این نرم افزار 8 بار از نسخه های قبلی آن سریع تر است.)

• نصب آسان، پیکربندی خوب و طراحی مناسب برای مشاهده جزئیات اطلاعات تنها با یک نگاه

• اصلاح هشدارها، زمان مورد نیاز کمتر برای اسکن سیستم، محافظت بدون تاخیر در برابر ویروس ها و کدهای مخرب اینترنتی

• محافظت بهتر در برابر Phishing و وب سایت های آلوده و خطرناکی که ممکن است به رایانه آسیب بزنند

10 آنتی ویروس برتر دنیا

Vipre Antivrius 2011 آخرین نسخه از این نرم افزار موفق و همانند ESET و Vipre ، برای کاربران رایانه های خانگی و تجاری مناسب است. این آنتی ویروس با استفاده کم و مناسب از منابع سیستمی، حداکثر محافظت را از سیستم به عمل می آورد و هنگام اسکن یا به روزرسانی هیچ تاثیری بر سرعت کار آن ندارد.

  • پایین ترین قیمت: 39/95 دلار آمریکا

قابلیت های پیشرفته

• اسکن با سرعت بسیار بالا به کمک اسکنر جدید و پیشرفته آن

• تشخیص بدافزارها با استفاده از ویژگی اختصاصی Malware Detector که همیشه در حال بررسی سیستم و وب سایت هاست و پیش از آن که کاربر روی لینکی کلیک کند، او را از خطر احتمالی آگاه می کند.

• Malware Detector از درجه گذاری امنیتی برای نمایش نتایج حاصل شده در جستجوهای Google ، Bing/MSN و Yahoo بهره می گیرد.

• به روزرسانی مداوم خود برای اطمینان از مقاوم بودن سیستم در برابر خطرات جدید

• به روزرسانی سریع و به نوعی خاموش در پس زمینه که هیچ آزار و دردسری برای کاربر ندارد

• فناوری کاملا جدید یافتن تهدیدها، سرویس ها، فایل ها، جریان های داده و کلیدهای رجیستری مخفی و مخرب و از کار انداختن آنها

10 آنتی ویروس برتر دنیا

این آنتی ویروس محصول سیمانتک است و جزو پیشگامان صنعت امنیت کامپیوتر محسوب می شود. Norton Antivirus 2011 نسخه بهبود یافته ای از آن است که چندین عنوان بین المللی را یدک می کشد. شرکت سازنده همیشه به دنبال ارائه قابلیت های جدید برای این نرم افزار است. Norton را باید بهترین آنتی ویروس برای رایانه رومیزی، نت بوک و گوشی تلفن همراه دانست. این آنتی ویروس با سیستم عامل های مختلف کاملا سازگار است و از آخرین نسخه Windows 7 نیز به خوبی پشتیبانی می کند.

  • پایین ترین قیمت: 39/99 دلار آمریکا

قابلیت های پیشرفته

• محافظت در برابر کدهای خطرناک نرم افزاری هنگام مرور وب

• دسترسی به ویژگی های پیشرفته ای چون Anti-rootkit و به روزرسانی متناوب خود

• جلوگیری از دانلود فایل های آلوده توسط سیستم به کمک ویژگی جدید download Insight

• ارائه اطلاعاتی در مورد مبدا فایل های موجود در سیستم از طریق قابلیت file Insight

• ارائه اطلاعاتی در مورد میزان موفقیت خود در کنترل خطراتی که سیستم را تهدید کرده اند با استفاده از ویژگی threat insight

• پشتیبانی رایگان از طریق تلفن و ایمیل، راهنمایی و ارائه اطلاعات رایگان در مورد تازه ترین تهدیدها

10 آنتی ویروس برتر دنیا

10 آنتی ویروس برتر دنیا

  • پایین ترین قیمت: 39/99 دلار آمریکا

قابلیت های یپشرفته

• شناسایی و از میان بردن جاسوس افزار ها، تروجان ها و کدهای مخرب در سیستم

• استفاده از فناوری پردازشی مبتنی بر اینترنت DeepGuard برای اطمینان یافتن از این که تهدیدهای جدید و ناشناخته نمی توانند خطری برای سیستم ایجاد کنند

• اسکن و نظارت مداوم

• مسدود کردن راه ویروس ها، جاسوس افزارها و ... به صورت بلادرنگ

10 آنتی ویروس برتر دنیا

این آنتی ویروس به دلیل سرعت بالای خود مشهور و شناخته شده است. ESET به خاطر ارائه راهکاری امنیتی که علاوه بر سرعت، امنیت بالا را نیز برای کاربران به ارمغان می آورد، جوایز و عناوین فراوانی را از آن خود کرده است. این آنتی ویروس هم چنین گواهینامه های متعددی از ICSA Lab ، Virus Bulletin ، AV-Comparatives ، West Coast Labs، OPSWAT و ... را در کارنامه خود دارد. ESET سریع ترین آنتی ویروس دنیاست و برای سیستم عامل های Windows و MAC ، رایانه های رومیزی، نت بوک ها و موبایل ها جزو بهترین ها به شمار می رود.

آخرین نسخه Nod 32 یعنی Nod 32 Antivirus 4 قابلیت های زیر را در اختیار کاربران قرار می دهد:

  • پایین ترین قیمت: 39/99 دلار آمریکا

قابلیت های پیشرفته

• ارائه سریع ترین و موثرترین روش های پیشگیرانه برای حفاظت از سیستم در برابر ویروس ها و جاسوس افزارها

• به روزرسانی سریع و کم حجم بدون دخالت در کارهای کاربر و تاثیرگذاری بر سرعت اتصال اینترنتی

• اسکن کانال های رمزگذاری شده SSL چون HTTPS و POP3S و تعاملات آنها و یافتن تهدیدهای احتمالی توسط پویشگر هوشمند خود

• اسکن بلادرنگ فعالیت های اینترنتی، ایمیل ها، چت و دیگر ارتباطات تحت شبکه و تامین امنیت سیستم

• تسهیل عیب یابی سیستم های آلوده به کمک فناوری های ESET SysInspector و ESET SysRescue

• به صرفه ترین بودن به دلیل به روز رسانی ها و اسکن سریع

• بهترین انتخاب برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری

• راهنمایی های رایگان آنلاین و پشتیبانی از طریق ایمیل، چت و تلفن

10 آنتی ویروس برتر دنیا

trendMicro Titanium Antivirus و TrendMicro Titanium Internet Security نسخه های سال 2011 این نرم افزار هستند.

قابلیت های پیشرفته

• جلوگیری از تغییرات ناخواسته در برنامه ‎ها و کاهش میزان آلودگی به ویروس های مختلف

• متوقف کردن دانلود نرم افزارهای خطرناک و بدافزارها از اینترنت و گوشی های تلفن همراهی که به سیستم وصل می شوند

• مسدودسازی دسترسی به وب سایت های آلوده، خطرناک و جعلی که ممکن است به رایانه آسیب بزنند

• جلوگیری از دسترسی کودکان به وب سایت های خاص و محدود کردن زمان استفاده از اینترنت

• محافظت از اطلاعات شخصی در برابر سرقت مثل خرید ایمن در اینترنت بدون خطر از دست رفتن اطلاعات حساس

• محافظت کامل از سیستم در برابر لینک ها و دانلودها در نرم افزارهای پیام رسانی فوری (IM)

• فضای ذخیره سازی آنلاین 2 گیگابایت برای ذخیره کردن اطلاعات حیاتی و ضروری روی وب سایت ایمن ترندمیکرو

• پشتیبانی فنی و تخصصی از طریق ایمیل، چت و تلفن

10 آنتی ویروس برتر دنیا

Kaspersky Antivirus 2011 به دلیل عملکرد سریع و قابلیت های بی شمار امنیتی خود شهرت یافته است. این نرم افزار از جمله سریع ترین آنتی ویروس هاست و هیچ تاثیری بر سرعت کار سیستم نخواهد داشت. همچنین می تواند بالاترین میزان محافظت را در برابر انواع تهدیدها، آنلاین و آفلاین، ارائه دهد. Kaspersky با ویندوز 7 کاملا سازگار است و نرم افزارهای امنیتی ویژه ای برای سیستم های خانگی، تجاری و موسسات بزرگ و ... عرضه می کند.

قابلیت های پیشرفته

• اسکن بلادرنگ فعالیت های اینترنتی، ایمیل ها، پیام های فوری و دیگر فعالیت های تحت شبکه

• سیستم بهبود یافته محافظت در برابر سرقت اطلاعات شخصی که جاسوس افزارها را از ردیابی فعالیت های کاربر باز می دارد

• اسکن مداوم صفحات وب و غیرفعال کردن لینک هایی که به وب سایت های خطرناک و آلوده پیوند دارند

• محافظت در برابر بدافزارها و جلوگیری از نفوذ هکرها

• رویکرد پیشگیرانه مدرن در برابر ویروس ها و شناسایی سریع آن ها پس از انتشار

• پشتیبانی رایگان از طریق ایمیل، چت و تلفن توسط متخصصان ویژه Kaspersky

10 آنتی ویروس برتر دنیا

این آنتی ویروس را شرکت مشهور ChechPoint Software Technologies LTD تولید می کند که شهرت خاصی در زمینه تامین امنیت داده های تجاری در دنیا دارد. البته Zonealarm برای کاربران خانگی هم  مفید و کاربردی است. نسخه 2011 آن سرعت و امنیت بیشتری نسبت به نسخه های پیشین دارد و به فایروال، Anti Spyware و موتور Anti Phishing نیز مجهز است.

  • پایین ترین قیمت: 29/95 دلار آمریکا

قابلیت های پیشرفته

• محافظت پیشرفته دانلودها برای به حداقل رساندن احتمال آلوده شدن به ویروس از طریق آنها

• فایروال دوطرفه برای نظارت بر ترافیک ورودی و خروجی داده ها در سیستم

• OSFirewall برای نظارت بر تغییرات ایجاد شده در فایل های سیستمی و به حداقل رساندن امکان آلوده شدن آنها

• بهره مندی از موتورهای Anti-phishing و Site Status برای مسدود کردن سایت های جعلی که به دنبال سرقت اطلاعات شخصی کاربران هستند

• سیستم پیشرفته با یادگیری خودکار و پیکربندی آنتی ویروس طبق رفتارهای کاربر

10 آنتی ویروس برتر دنیا

Computer Associate Antivirus 2011 به همراه ضد جاسوس افزار CA عرضه می شود بنابراین با هزینه پرداختی برای یک نرم افزار می توانید از امکانات دو نرم افزار به صورت هم زمان بهره مند شوید.Computer Associate برای برنامه 10 هزار دلاری خود یعنی CA Internet Security 2011 شهرت دارد. شرکت سازنده، سالانه یک میلیون دلار از درآمد خالص خود را به سازمان های خیریه اهدا می کند و در کمک به مرکز ملی کودکان بی سرپرست بسیار فعال است.

  • پایین ترین قیمت: 49/99 دلار

قابلیت های پیشرفته

• نظارت گسترده بر ترافیک شبکه و جلوگیری از ردیابی فعالیت های شخصی کاربر توسط جاسوس افزارها

• برخورداری از قدرت شناسایی بالا به دلیل به روزرسانی خودکار و روزانه آنتی ویروس

• محافظت بلادرنگ از کامپیوتر در برابر جدیدترین ویروس ها و جاسوس افزارها به کمک الگوریتم های قوی

• پشتیبانی فنی عالی با تلفن، ایمیل و تالارهای گفتگو که سوالی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

علی طالب زاده بازدید : 11 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (1)


برترين محصولات مايكروسافت
بيزينس اينسايدر معرفي كرد :


دنياي اقتصاد- مايکروسافت غول نرم افزاري دنيا است، اما محصولات سخت افزاري و دستگاه هاي مختلفي را هم به بازارهاي جهاني عرضه کرده است.
 
هر چند بعضي از اين محصولات بارها و بارها با انتقادات زيادي مواجه شده اند، اما اغلب آنها توانسته اند توجه بسياري از کاربران را در سرتاسر جهان به خودشان جلب کنند. اين شرکت به تازگي با معرفي تبلت سرفيس تصميم به ورود به بازار پررونق انواع تبلت ها گرفته است و حالافاصله کوتاهي با عرضه رسمي ويندوز 8 اين شرکت داريم. به همين بهانه مجله آنلاين بيزينس اينسايدر به تازگي فهرستي از برترين محصولات شرکت مايکروسافت از گذشته تا حالارا منتشر کرده است که آن را در اينجا مي خوانيد

 

      :Microsoft Arc Touch


  اين ماوس يکي از بهترين لوازم جانبي طراحي شده تا حالااست که در حالت استفاده بايد آن را خم کرده و براي حمل راحت تر آن را صاف کنيد و در کيف قرار بدهيد. اين ماوس مجهز به بلوتوث بوده و به خاطر عمر باتري طولاني و سرعت عملکرد سريعش در ميان کاربران شناخته مي شود. علاوه بر اينها، طراحي مدرن و متفاوت اين ماوس مي تواند نظر اغلب کاربران را به خودش جلب کند

شبيه ساز پرواز:

 

 

 

مايکروسافت با معرفي برنامهFlight Simulator در واقع سعي کرد روياي علاقه مندان به پرواز را به واقعيت تبديل کند. اين برنامه که بيشتر به عنوان بازي ويدئويي شناخته مي شود، يکي از بهترين برنامه هاي شبيه ساز پرواز در دنياست. در اين بازي کاربران بايد به اندازه يک خلبان ماهر باشند تا بتوانند هواپيما را از زمين بلند کرده و به پرواز در بياورند. تا سال ۲۰۰۹ که بيست است.و پنجمين سالگرد اين بازي بود، شبيه ساز پرواز مايکروسافت، يکي از طولاني ترين پروژه هاي اين شرکت بود. اين محصول سه سال قبل از ويندوز توليد شد و مايکروسافت به تازگي استديو مربوط به توليد و توسعه آن را تعطيل کرده است.

 

   اولين Xbox:



   

    

 

   

 

 اولين Xbox مايکروسافت ثابت کرد که اين شرکت مي تواند در ساخت سخت افزار هم موفق باشد و به اين ترتيب وارد دنياي بازي هاي ويدئويي بشود. بازي هاي پرطرفداري مانند Halo هم براي اين کنسول طراحي و توليد شد. Xbox اول همچنين طرفداران بازي هاي ويدئويي را با سرويسXbox Live آشنا کرد. اين سرويس امکان بازي کردن دسته جمعي کاربران به صورت آنلاين را فراهم مي آورد. اين کنسول حالابخش سرگرمي مايکروسافت را به يکي از سودآورترين بخش هاي اين شرکت تبديل کرده است.
  

  ويندوز ۹۵:

 

 

 


 

   

 يکي ازموفق ترين سيستم عامل هاي مايكروسافت که توانست ۷ ميليون نسخه در ۵هفته ابتداي ورودش به بازار بفروشد. نسخه ۹۵ ويندوز براي اولين بار منوي استارت، دکمه هاي بستن، بزرگ و کوچک کردن پنجره ها را به کاربران معرفي کرد. در طراحي ويندوز ۹۵ پشتيباني از اينترنت، شبکه هاي Dial-up و قابليت هاي Plug and Play پيش بيني شده بود که کار نصب سخت افزار و نرم افزار را ساده مي کرد.

 

 


    Microsoft Exchange Server
:

 


 

  اين سرويس مايکروسافت در ماه آوريل ۱۹۹۳ عرضه و از همان زمان به يک قهرمان تجاري تبديل شد. اين محصول تا حالاتوسط ميليون ها شرکت، اداره و سازمان ها ي مختلف تجاري براي مديريت امن ايميل ها و تقويم ها مورد استفاده قرار گرفته است. مهم ترين ويژگي هاي اين محصول شامل ايميل، تقويم، مخاطبين و کارهاي روزانه هستند که با Microsoft Outlook سازگاري کامل دارند. Exchange همچنين مي تواند با اتصال بي سيم ايميل، تقويم و مخاطبين کاربران را با اکثر گوشي هاي همراه هماهنگ کند.

 

 ويندوز XP:

 


 


    
ويندوز XP هم محبوب ترين سيستم عامل مايکروسافت تا حالابوده است. اين سيستم عامل در ماه اکتبر ۲۰۰۱ عرضه شد و هنوز هم به طور گسترده اي مورد استفاده قرار مي گيرد. نسخه ۶۴ بيتي ويندوز XP اولين سيستم عامل مايکروسافت بود که از پردازنده ۶۴ بيتي استفاده مي کرد. اين نوع معماري پردازنده براي کار با حجم بالاي حافظه طراحي شده بود


    MS DOS
:

 


 

 

 هميشه جنجال هاي زيادي درباره MS DOS وجود دارد، اما حقيقت اين است که مايکروسافت اين نرم افزار را توليد نکرد، بلکه اين شرکت، QDOS را از کمپانيSeattle Computer Products خريد و تغييرات مورد نظر خودش رو روي آن اعمال کرد. مايکروسافت QDOS را براي کامپيوترهاي شخصي IBM اصلاح کرد و به اين ترتيبMS DOS متولد شد. نسخه اولMS DOS در سال ۱۹۸۲ عرضه شد.

 

 

 

 

 مايکروسافت آفيس:

 


 


    
يکي از پرکاربردترين و محبوب ترين محصولات مايکروسافت هميشه برترين ابزار کاربردي باقي خواهد ماند، چون هر اقدامي براي از بين بردن آن به معناي جنگ با گروه بزرگي از توسعه دهندگان است که از طريق توليد کتابخانه، APIهاي اتوماسيون و يکپارچه سازي اين مجموعه نرم افزاري درآمدزايي مي کنند.

 

ويندوز 1/3:

 

 


 


    
ويندوز 1/3 يک سيستم عامل ۱۶ بيتي و پايه و اساس سيستم عامل هاي مدرن امروزي مايکروسافت است. اين ويندوز در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و به طور در بسياري از کامپيوترهاي شخصي آن زمان مورد استفاده قرار گرفت.
    
ويندوز 1/3 مهر تاييد سلطه مايکروسافت بر بازار سيستم عامل ها و آغاز عصر طلايي ويندوز بود.
    
اين سيستم عامل براي اولين بار قابليت سازماندهي برنامه ها، يک برنامه مديريت فايل اختصاصي، فونت هاي true-type استاندارد،Screen Saver داخلي و بازي هاي ويندوز را معرفي کرد.

 

 

    Xbox 360/Kinect:

 


 


    Xbox 360
بعد از موفقيت چشمگير Xbox اول توليد شد. اين محصول جديد وارد رقابت مستقيم با PlayStation 3 شرکت سوني شد و هميشه به عنوان يک رقيب جدي در بازار کنسول هاي بازي باقي ماند.
    
مايکروسافت تا پايان ماه آوريل سال ۲۰۱۲ حدود 2/67 ميليون دستگاه از Xbox 360 را به فروش رساند. اين دستگاه بازي، حافظه بيشتر و عملکرد سريع تري داشت و کنترلرهايش هم بي سيم بودند.
    
علاوه بر اين، کينکت که در سال ۲۰۰۰ معرفي شد، بسيار موفق بوده است.
    
کينکت يک کنترلر حرکتي جديد است که به کاربران اين امکان را مي دهد تا از طريق فرمان ها ي حرکتي با نمايشگر تلويزيون تعامل داشته باشند.
    
اين دستگاه جانبي باعث شد تا بسياري از شرکت هاي توليدکننده رقيب به تقليد از آن به کنترلرهاي حرکتي روي بياورند.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 624
  • بازدید کلی : 12,503