loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
مهران جلالی بازدید : 16 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مایا نام گروهی از اقوام سرخ‌پوست[۱] در جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی و نام تمدّنی قدیمی[۲] در همین منطقه‌است. مایاها که از مشهورترین قبایل سرخپوست بودند، معمولا شهرهایشان را در دل جنگل‌های بارانی می‌ساختند. حوزهٔ زندگی و فعالیت مایاها حدود جنوبی کشور مکزیک و نیز سرتاسر گواتمالا و السالوادر را شامل می‌شد.[۳]

قوم مایا پدیدآورندهٔ یکی از تمدن‌های بسیار پیشرفته آمریکای مرکزی بوده که دست‌آوردهای بسیار چشمگیری در هنر، معماری، ستاره‌شناسی و ریاضیات داشته‌است.[۴] هم‌اکنون نیز گروه‌هایی از اقوام مایا در مکزیک و گواتمالا بسر می‌برند.[۵] مایاها با بهره‌گیری از تمدن‌های گذشته خود نظیر اولمک توانستند[۶] در خلال سال‌های۲۵۰ تا۹۰۰ پس از میلاد تمدنی عظیم را در آمریکای مرکزی پایه‌گذاری نمایند.[۷] تاریخ مایاها به سه دورهٔ مهم بخش‌بندی شده‌است و دوران‌های پیشاکلاسیک یا زندگی ابتدایی و دوران کلاسیک یا عصر طلایی و دورهٔ پساکلاسیک یا افول این تمدن را شامل می‌شود. این قوم که به گویش‌های متعدد زبان مایایی تکلم می‌کردند و نوعی خط ابتدایی هیروگلیفی نیز داشتند که آثاری را به آن می‌نوشتند.[۸] تمدن مایا به دست اقوام مجاور ضعیف شده و سرانجام با هجوم اسپانیایی‌ها از میان رفت. پیش از این اضمحلال مایاها به دلیل نامشخصی به یکباره تمدن و شهرهای عظیم را رها کردند و دامان کوهستان‌ها پناه بردند که دلیل این رویداد به سبب از میان رفتن آثار مکتوب آن دوره و روایات گوناگون، هنوز مشخص نیست. پس از آن تمدن مایا رها شد و اقتدار مایاهای کوهستان نیز ابتدا به دست آزتک‌ها و سپس اسپانیایی‌ها از میان رفت. جمعیت مایاهای امروزی که از بازماندگان فرمانروایان دوران باستان آمریکای مرکزی می‌باشند، حدود هفت میلیون نفر است که بیشتر در جنوب مکزیک و نواحی کوهستانی گواتمالا و بلیز به‌سر می‌برند.[۹]

جامعه مایاها از قبایل به‌هم پیوسته‎ای که در سده‌های پیش از میلاد بتدریج گردهم آمده بودند، تشکیل می‌شد و فرهنگ در روستاها و شهرها اگرچه با هم در تضاد بود اما وجود نظام شاه-خدایی در این کشور موجب قرابت فرهنگ، زبان و مذهب ساکنان قلمرو مایا شده بود که درپی این یک گونهٔ فرهنگی عمومی و کلی در اجتماع مایاها پدید آمد.[۳۵] در نظام مایاها طبقهٔ اجتماعی، بسیار مهم تلقی می‌شد و هرکس می‌بایست جایگاه خود را از نیاکان به ارث ببرد. شاه در راس همه قرار گرفته و سلسله مراتب نیز بشدت رعایت می‌شد.[۳۶] مایاها در شهرها بر حسب طبقاتی که داشتند امرار معاش می‌کردند. مهم‌ترین مشاغل در جامعه مایا مشاغل مذهبی و کاهنی، افسری ارتش، کاتبی، بایگانی، مهندسی ساختمان و بازرگانی بود. در کنار این مشاغل طبقات پائین‌تر مشاغلی مانند کارگری ساختمان و صنعت‌گری داشتند که کیفیت تولیدات آن‌ها به حدی بود که بنظر می‌رسد این افراد به صورت تخصصی آموزش دیده بودند. شغل‌های دیگر مردم در جامعه مایا عبارت بود از کشاورزی و فعالیت‌های خدماتی در شهر مانند آشپزی و نظافت و خدمتکاری که معمولا نسب افراد در احراز هر یک از این مشاغل بسیار موثر بود.[۳۷]

مایاها نوزادان را در گهواره‌های مخصوصی می‌خواباندند که تخته‌های تعبیه شده در آن کلهٔ نوزادان را پهن می‌کرد و آن‌ها این را زیبا و بخت‌آور می‌دانستند. غذاهای سنتی‌شان آن‌گونه که از نوشته‌ها و نقاشی‌ها و نیز سنت‌های مایاهای امروزی می‌توان فهمید، ترکیباتی بوده از گوشت و سبزی و ذرت و انواع چاشنی. موادغذایی در هنگام قحطی و یا بروز جنگ از انبارها تامین می‌شد که تحت نظارت شاه قرار داشت. بازرگانی در شهرها رونق فراوان داشت و خاص طبقه نجبا بود که این بازارها در میادین اصلی شهرهای مختلف برپا می‌شد. میدان اصلی شهر بجز بازارهای موسمی که زمان مشخص و از پیش تعیین شده داشتند، بخش مهمی از فعالیت‌های روزمره شهری را نیز پوشش می‌دادند. این فعالیت‌ها شامل جشن‌های مذهبی و ضیافت‌های پیروزی، رژه، نمایش و گردهمایی‌های قبایل می‌شد.[۳۸]

طبقات اجتماعی

جامعه مایا در این دوران به دو دسته نخبه و غیرنخبه تقسیم می‌شد.[۴۲] جامعهٔ نخبه که طبقهٔ ثروتمندان بود، خود دارای دو رده بود که ردهٔ اول مربوط به خاندان شاهی بود و ردهٔ دوم ردهٔ روحانیان و بازرگانان و جنگجویان حرفه‌ای بشمار می‌آمد. دسته غیرنخبه هم کشاورزان، صنعتگران، شکارچیان و هنرمندان بود. صنعتگران ماهر در این میان مقام و منصبی برتر از سایرین داشتند.[۴۳] در نظام سیاسی مایا گاهی یک زن به صدارت و شاهی می‌رسید و تمام امور را در دست می‌گرفت و این زمانی بود که از خاندان شاهی مردی برای این امر وجود نداشته‌باشد.[۴۴] پوشش و لباس طبقات با هم متفاوت بود و زنان در هر دو طبقه اگرچه لباس نخی یا دامن و پیراهن گشاد می‌پوشیدند اما گلدوزی‌های متفاوت داشتند. مردان طبقه پایین پوشش رویینه‌شان پارچه‌ای بود که اکس نام داشت اما مردان نخبه از شنلی بنام پاتی استفاده می‌کردند.[۴۵]

مهران جلالی بازدید : 14 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانا(دانا خبر)، گرانترین خودروهای سال 2013 را معرفی و مشخصات فنی برخی از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. البته بوگاتی رویال کلنر کوپه که در سال 1987 به قیمت 8.7 میلیون دلار فروخته شد در این فهرست آورده نشده است.

گران ترین ماشین های جهان در سال 2013

1-لامبورگینی  با قیمت 3.900.000 دلار

این خودروکه گرانترین خودروی جهان است در 2.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر میرسد که شتاب بسیار بالایی محسوب می شود. و این خودرو می تواند با سرعت بیش از 350 کلیومتر بر ساعت حرکت می کند.سه عدد از این خودرو در سال تولید می شود اگر شما قصد خرید این خودرو لوکس را دارید باید مدت زیادی در لیست انتظار بمانید.

2-بوگاتی ویرون سوپر اسپرت با قیمت  2.400.000 دلار:

بوگاتی ویرون دومین خودرو لوکس و گرانقیمت جهان است. 0 تا 100 این خودرو 2.5 ثانیه است و ویرون با 430 کیلومتر بر ساعت سریع ترین خودروی جهان محسوب می شود.بوگاتی در تاریخ 10 ژوین 2010 توانست سرعت 430 کیلومتر را برای خود ثبت کند.

3-استون مارتین با قیمت 1.850.000 دلار:

استون مارتین که مجموعه ای از زیبایی و قدرت است با قدرت 750 اسب بخار خود قادر است در 3.4 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

4- پاگانی زوندا با قیمت 1.850.000 دلار:

این خودرو که یکی از عجیب و غریب ترین خودروهای جهان است می تواند با سرعت 349 کیلومتر حرکت کند و 0 تا 100 این خودرو 3.4 ثانیه است.

5-لامبورگینی رونتون با قیمت 1.600.000 دلار:

این خودرو پنجمین خودروی گرانقیمت جهان است می تواند با سرعت بیش از 339کیلومتر حرکت کند و 0 تا 100 این خودرو 3.3 ثانیه است.

6- Koenigsegg Agera با قیمت 1.600.000 دلار:

این خودرو سوپر اسپرت الکترونیکی 0 تا100 کیلومتر را در 2.8 ثانیه می پیماید و حداکثر سرعت آن 418 کیلومتر بر ساعت است.

7- Maybach Landauletبا قیمت 1.380.000 دلار:

این خودرو یکی از لوکس ترین خودروهای جهان است که تا به حال ساخته شده است و 0 تا 100 این خودرو 5.2 ثانیه است. این خودرو برای مدیرانی که راننده شخصی دارند انتخاب بسیار مطلوبی است.

8- Zenvo ST1با قیمت 1.225.000 دلار:این خودرو در لیست ما در جایگاه هشتم قرار دارد و 0 تا 100 کیلومتر را در 2.9 ثانیه می پیمایید و می تواند با سرعت 375 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

9-Hennessey Venom GT Spyder با قیمت 1.100.000 دلار:

این خودرو با قیمت 1.1 میلیون دلاری خود در جایگاه نهم این لیست قرار دارد و 0 تا 100 کیلومتر را در 2.5 ثانیه می پیمایید.

10-مک لارن F1با قیمت 970.000 دلار:مک لارن اف وان توانست در سال 1994 سریع ترین خودروی جهان و گرانقیمت ترین ماشین جهان را به نام خود ثبت کند و 0 تا 100 کیلومتر را در 3.2 ثانیه می پیماید.

مهران جلالی بازدید : 13 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هرساله فیفا بهترین بازیکن مرد و زن سال را انتخاب می‌کند این کار از طریق نظرسنجی از مربیان فوتبال انجام می‌شود.

جوان‌ترین بازیکن انتخاب شده رونالدو است که در سال 1996 در حالی که 20 سال داشت انتخاب شد. لیونل مسی نیز با دریافت جهار بار متوالی، به عنوان رکورددار تعداد دفعات دریافت این جایزه محسوب می‌شود[۱].رونالدو و زین الدین زیدان بعد از لیونل مسی فوتبالیستیهایی هستند که سه بار برنده این جایزه شده‌ اند. مسن‌ترین بازیکنی که این جایزه را دریافت کرده فابیو کاناوارو است در سن ۳۳ سالگی و در سال ۲۰۰۶ انتخاب شد.

بخش جوایز زنان در سال ۲۰۰۱ به این مراسم اضافه شد.در این بخش افراد کمتری تا به حال انتخاب شده اند.تا کنون تنها شش بازیکن که دوتا از ایالات متحده دوتا آلمانی و یک برزیلی و یک ژاپنی این عنوان را بدست آورده اند.سه زنی که تنها یک جایزه گرفته اند جزو برندگان اخیر این سال ها بوده اند عبارتند از:ساوا همر در سال ۲۰۱۱ ابی وامباک در سال ۲۰۱۲ و نادین آنگرر در سال ۲۰۱۳بوده اند.مارتا پنج بار پیاپی بریجیت پرینز سه بار متوالی و میا هام دو بار پی در پی.مسن‌ترین بازیکن زنی که این جایزه را دریافت کرده نادین آنگرر با ۳۵ سال سن است که در سال ۲۰۱۳ به این عنوان دست یافت.او همچنین تنها دروازه بان چه در فوتبال مردان و چه در فوتبال زنان است که به عنوان بهترین بازیکن سال از طرف فیفا شناخته شده است.جوانترین برنده این جایزه نیز مارتا با داشتن ۲۰ سال سن بوده است.

سال رتبه بازیکن ملیت باشگاه فوتبال

-

۲۰۱۳ اول کریستیانو رونالدو  پرتغال پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال رئال مادرید
دوم لیونل مسی  آرژانتین پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
سوم فرانک ریبری  فرانسه پرچم آلمان باشگاه فوتبال بایرن مونیخ
۲۰۱۲ اول لیونل مسی  آرژانتین پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
دوم کریستیانو رونالدو  پرتغال پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال رئال مادرید
سوم آندرس اینیستا  اسپانیا پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
۲۰۱۱ اول لیونل مسی  آرژانتین پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
دوم کریستیانو رونالدو  پرتغال پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال رئال مادرید
سوم ژاوی هرناندز  اسپانیا پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
۲۰۱۰ اول لیونل مسی  آرژانتین پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
دوم آندرس اینیستا  اسپانیا پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
سوم ژاوی هرناندز  اسپانیا پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
۲۰۰۹ اول لیونل مسی  آرژانتین پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
دوم کریستیانو رونالدو  پرتغال پرچم انگلستان باشگاه فوتبال منچستر یونایتد
پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال رئال مادرید
سوم ژاوی هرناندز  اسپانیا پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
۲۰۰۸ اول کریستیانو رونالدو  پرتغال پرچم انگلستان باشگاه فوتبال منچستر یونایتد
دوم لیونل مسی  آرژانتین پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
سوم فرناندو تورس  اسپانیا پرچم انگلستان باشگاه فوتبال لیورپول
۲۰۰۷ اول کاکا  برزیل پرچم ایتالیا باشگاه فوتبال آث میلان
دوم لیونل مسی  آرژانتین پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
سوم کریستیانو رونالدو  پرتغال پرچم انگلستان باشگاه فوتبال منچستر یونایتد
۲۰۰۶ اول فابیو کاناوارو  ایتالیا پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال رئال مادرید
پرچم ایتالیا باشگاه فوتبال یوونتوس
دوم زین‌الدین زیدان  فرانسه پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال رئال مادرید
سوم رونالدینیو  برزیل پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
۲۰۰۵ اول رونالدینیو  برزیل پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
دوم فرانک لمپارد  انگلیس پرچم انگلستان باشگاه فوتبال چلسی
سوم ساموئل اتوئو  کامرون پرچم اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا
كريستيانو در اولين واكنش خود پس از كسب توپ طلاي 2013 در حالي كه اشك مي ريخت ، گفت :" كلمه اي براي توصيف اين لحظه پيدا نمي كنم . از همه هم تيمي هايم در رئال مادريد ،‌تيم ملي و خانواده ام كه در اين جا هستند سپاسگزارم .

مهران جلالی بازدید : 11 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

می‌دانیم که اگر درمان در فرد مبتلا به ویروس اچ.آی.وی (نقص ایمنی اکتسابی) آغاز نشود، این ویروس با کشتن سلول‌های ایمنی بدن بیمار باعث از بین رفتن سیستم ایمنی در بدن او می‌شود؛ اما این اولین‌بار است که محققان نشان می‌دهند این تخریب کی و به شکل اتفاق می‌افتد و معمایی را حل می‌کنند که می‌تواند به ساخت داروها برای مقابله با این بیماری و حفظ سیستم ایمنی در بدن فرد کمک شایانی بکند.

تحقیقی تازه که توسط محققان مرکز ملی بیماری عفونی و آلرژی وابسته به مؤسسه ملی سلامت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد ویروس ایدز با فعال کردن یک سیگنال در سلول‌های ایمنی که به آن آلوده شده‌اند، به آنها نشان می‌دهد که زمان مردن فرارسیده است. این یافته باارزش می‌تواند به حفظ سلول‌های ایمنی در بدن افرادی که به اچ.آی.وی آلوده شده‌اند، کمک کند. 

ویروس اچ.آی.وی طی فرایندی پیچیده تکثیر خود درون سلول‌های ایمنی CD4+ T را آغاز می‌کند و در بخشی از این مراحل ژن‌های خود را به درون دی.ان.ای سلولی سلول ایمنی تزریق خواهد کرد. تحقیقات نشان می‌دهد تلفیق ژنتیکی ویروس و سلول باعث می‌شود آنزیمی سلولی که DNA-PK یا پروتئین‌کیناز وابسته به دی.ان.ای نام دارد، فعال شود. این آنزیم در شرایط عادی هماهنگی ترمیم شکستگی‌های متقارن دو رشته دی.ان.ای را به عهده دارد؛ اما در حالی توسط ویروس فعال می‌شود که یک رشته شکسته شده و ماده ژنتیکی ویروس را در خود جای داده است. فعال شدن این آنزیم توسط ویروس نقش مخرب غیرعادی را ایفا خواهد کرد و باعث انتشار سیگنالی می‌شود که مرگ سلولی را سبب خواهد شد. سلول‌های ایمنی CD4+ T که به این شکل از بین می‌روند، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای را در مبارزه با عفونت‌ها به عهده دارند و محرک سیستم ایمنی در دفاع از بدن هستند.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد درمان اولیه مبتلایان به اچ.آی.وی با استفاده از داروهایی که می‌توانند روند تکثیر این ویروس را کند یا متوقف کنند (از اولین مراحل تا زمان فعال‌شدن آنزیم DNA-PK) نه‌تنها روند گسترش بیماری را کندتر خواهد کرد؛ بلکه می‌تواند به دلیل حفظ سلول‌های ایمنی CD4+ T سیستم ایمنی بدن فرد را فعال نگه دارد. علاوه بر این می‌توان با استفاده از این کشف تازه علت گسترش سلول‌های آلوده در طول زمان و شیوه مبارزه با این عفونت پایدار را در بدن فرد شناسایی کرد.


مهران جلالی بازدید : 24 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تخمینی که از قابلیت های پردازشی مغز انسان به طور ناخودآگاه (بدون هوشیاری) داریم چیزی در حدود پردازش 11 میلیون قطعه-داده در هر ثانیه است. اگر مقایسه ای داشته باشیم با پردازش حین هشیاری، خنده تان خواهد گرفت: فقط 40 قطعه-داده در ثانیه.

البته نمی گوییم که قابلیت های پردازشی مغز در حین هشیاری ناچیز هستند، ولی مشخصاً قیاس بین لیوان و دریا است و هر چه بیشتر تحقیقات علمی پیش می رود، لیوان خودآگاه کوچکتر به نظر می رسد. دو مقاله ای که به تازگی منتشر شده توضیح می دهند که مغز چطور "می بیند". مقاله اول جالب، و دومی همسایه واژه باورنکردنی است.هدف تحقیق اول که در ژورنال Psychological Science  چاپ شده، رسیدن به جواب این پرسش است که آیا مغز در حالتی که چشم ها شما را گول زده اند و می پندارید یک چیز خاص پیرامون تان نیست، می تواند اهداف بصری را تعقیب کند یا خیر. در این راستا، پژوهشگران انستیتو مغز و ذهن در دانشگاه اونتاریوی غربی، داوطلبان را در معرض حقه ای به نام "توهم متصل بودن" قرار دادند که باعث می شود فرد تعداد دایره هایی (اهدافی) را که روی یک نمایشگر می بیند، کم تخمین بزند.دو گروه دایره، یکی در راست و دیگری در چپ به نمایش در می آید. دایره های گروه اول به خطوطی کوچک متصل هستند، ولی به یکدیگر خیر. در گروه دیگر، دایره ها به وسیله خطوط "به هم" وصل هستند. ذهن به طور اشتباهی تصور می کند که تعداد دایره ها در گروه متصل به هم، کمتر از آن گروه دیگر است، ولی در عمل تعداد دایره های هر دو گروه دقیقا یکسان است.توهم متصل بودن راهی اثبات شده برای گول زدن چشم ها است، و در این آزمایش هم جواب پس داده: داوطلبین قادر به دیدن همه دایره های متصل نبودند. اما وقتی قرار شدن بر روی اهداف (دایره ها) یک عملی واقعی انجام دهند، شگفتی پدید آمد. چیزی که محققین نام آن را "بینایی مغز" گذاشته اند. افراد حاضر در پژوهش، به رقم گول خوردن و ندیدن تعدادی از دایره ها، قادر به انجام کارهایی بودند که شامل تک تک اهداف می شد، حتی آنهایی که چشم فرد نمی دیدشان.نتیجه این تحقیق را می توان چنین بیان کرد که گویی پردازش بصری داده ها در دو مسیر صورت می گیرد. یکی که همه ما با آن آشنایی داریم و درک پیرامون از طریق مشاهده است. و دومی، کاری است که مغز وقتی صرفاً روی دیدن متمرکز نیستیم انجام می دهد. انگار رباتی در داخل مغز ما، داده ها را می گیرد و برای کارهایی فراتر از اعمال هوشیارانه استفاده می کند.این تحقیق جالب بود، اما تحقیق دوم که در The Journal of Neuroscience  به چاپ رسیده، باور نکردنی است. محققین از انجام آن، این هدف را دنبال می کردند که آیا دیدن با وجود اینکه توانایی عملی مشاهده از بین رفته، ممکن است یا خیر. در اینجا پای "نابینایی قشری" به میان آمد.نابینایی قشری به حالتی گفته می شود که لایه اصلی بینایی در مغز یعنی لوب پس سری دیگر قادر به ایفای وظایفش نیست، معمولا این حالت در نتیجه صدمات و جراحات به وجود می آید و فرد، (حتی با اینکه چشم های اش به لحاظ فنی سالم هستند)  دیگر   قادر به درک بصری دنیای پیرامون به شکلی که افراد سالم قادر هستند، نیست. ولی این به آن معنا نیست که مغزش هم از بینایی ساقط شده!در این پژوهش، بیماری که در وضعیت نابینایی قشری کامل قرار داشت، هنوز وقتی کسی به او خیره می شد عکس العمل نشان می داد. حین قرار داشتن در دستگاه ام آر آی، داوطلب در معرض نگاه خیره مستقیم، و نگاه غیرمستقیم، قرار گرفت. اسکن مغزی نشان داد که یک بخش دیگر از مغز او (غیر از لوب پس سری) هنوز قادر به دیدن است.بادامه ی مغز بیمار، یعنی منطقه ای که قادر به تشخیص خطرناک بودن محرک های بیرونی است، به وضوح یک الگوی فعالیتی متفاوت را برای نگاه خیره به فرد، یا نگاه دور از او نشان داد. یعنی مهم نبود که لایه بینایی مغز ناتوان از تشخیص نگاه خیره بود، چون لایه دیگری بدون توجه به این ناتوانی قابلیت درک آن را داشت.هنوز مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی در این بین افتاده، ولی یک حس دیداری قطعی زمینه ساز این عکس العمل بوده، که عدم وجود هشیاری هم مانعش نشده. مغز انسان جزو شگفتی های تطبیق پذیر دنیای ما است، و انطباق پذیری با موانع پیرامون برای بقا، دقیقا همان چیزی است که این عضو شگفت انگیز بدن انجام می دهد. اگر یک سیستم از کار بیفتد، که در اینجا قابلیت پردازش داده های بصری است، "مغز" خودش را با وضعیت جدید تطبیق می دهد تا بخش دیگری از "آن"، این خلاء را پر کند. (البته هنوز نمی دانیم چگونه!؟)این پژوهش ها مثل دیدن نوک یک کوه یخ است، به خصوص دومی نشان می دهد که نادانی بشر نسبت به توانایی های ناخودآگاه مغز، چقدر وسیع است. دانشمندان دن کیشوت وار به آسیاب ها حمله می برند و پازل پیچیده تر می شود، ولی این باعث نمی شود خرده های نان را در جنگل تاریک علم دنبال نکنیم
مهران جلالی بازدید : 11 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

۳G چیست؟  نسل سوم تکنولوژی ارتباطی سیار می باشد. با استفاده از تکنولوژی ۳G می‌توانید سرعتی ۲ مگابایت بر ثانیه برای دسترسی به شبکه و اینترنت فراهم کنید.

در کشور ما اپراتور های تلفن همراه از سیستم های ۲G و بالاتر استفاده میکنند و در آینده نزدیک شاهد ارتقا به سیستم ۳G خواهیم بود.

در این مقاله طبق بررسی های سایت Cnet , Pcmag، چند گوشی موبایل قدرتمند با عمر بالای باتری را معرفی میکنیم.

گوشی Motorola Droid RAZR Maxx

با سیستم عامل آندروید، پردازنده دو هسته ای قوی و صفحه نمایشگر بزرگ با وضوح بالا و عمر بالای باتری.

مدت زمان مکالمه Up to 21 h 30 min :2G / 16 hours 45 minutes :3G با باتری Li-Ion 3300 mAh

OS سیستم عامل : Android OS, v2.3.6

CPU پردازنده : Dual-core 1.2 GHz Cortex-A9

GPU گرافیک : PowerVR SGX540

Display نمایشگر : ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل , ۴٫۳ اینچ

گوشی Samsung Galaxy Note N7000

با سیستم عامل آندروید، پردازنده دو هسته ای قوی و صفحه نمایشگر بزرگ با وضوح بالا با عمر بالای باتری.

مدت زمان مکالمه Up to 26 h 10 min :2G / Up to 13 h 30 min :3G با باتری Li-Ion 2500 mAh

OS سیستم عامل : Android OS, v2.3.5

CPU پردازنده : Dual-core 1.4 GHz ARM Cortex-A9

GPU گرافیک : Mali-400MP

Display نمایشگر : ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل, ۵٫۳ اینچ

گوشی Samsung Galaxy S II

با سیستم عامل آندروید، پردازنده دو هسته ای و یک نمایشگر با کیفیت و بزرگ با عمر بالای باتری.

مدت زمان مکالمه Up to 18 h 20 min :2G / Up to 8 h 40 min :3G با باتری Li-Ion 1650 mAh

OS سیستم عامل : Android OS, v2.3.4

CPU پردازنده : Dual-core 1.2 GHz Cortex-A9

GPU گرافیک : Mali-400MP

Display نمایشگر : ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل, ۴٫۳ اینچ

گوشی Motorola Atrix 2

با سیستم عامل آندروید، به همراه پردازنده دو هسته ای و صفحه نمایشگر بزرگ با وضوح بالا و عمر بالای باتری.

مدت زمان مکالمه Up to 8 h 50 min :3G با باتری Li-Ion 1785 mAh

OS سیستم عامل : Android OS, v2.3

CPU پردازنده : Dual-core 1 GHz Cortex-A9

GPU گرافیک : PowerVR SGX540

Display نمایشگر : ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل, ۴٫۳ اینچ

گوشی Nokia Lumia 800

با سیستم عامل ویندوز، پردازنده قوی و صفحه نمایشگر با وضوح بالا با عمر بالای باتری.

مدت زمان مکالمه Up to 13 h :2G / Up to 9 h 30 min :3G با باتری Li-Ion 1450 mAh

OS سیستم عامل : Microsoft Windows Phone 7.5 Mango

CPU پردازنده : ۱٫۴ GHz Scorpion

GPU گرافیک : Adreno 205

Display نمایشگر : ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل, ۳٫۷ اینچ

گوشی Apple iPhone 4 , 4S

با سیستم عامل OS 4 و صفحه نمایشگر با کیفیت و عمر بالای باتری.

مدت زمان مکالمه Up to 14 h :2G / Up to 7 h :3G با باتری Li-Po 1420mAh

OS سیستم عامل : iPhone OS 4

CPU پردازنده : ۱ GHz Cortex-A8

GPU گرافیک : PowerVR SGX535

Display نمایشگر : ۶۴۰ در ۹۶۰ پیکسل, ۳٫۵ اینچ

مهران جلالی بازدید : 13 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)
استان زلزله خيز يزد در طول 24 ساعت گذشته شاهد بروز حداقل هفت زلزله كوچك و بزرگ بود.

به گزارش مهر، استان يزد كه به گفته مديركل حوادث غيرمترقبه استانی زلزله خيز است و روزانه به طور متوسط پنج زلزله كوچك و بزرگ در آن به وقوع مي‌پيوندد، در 24 ساعت گذشته، هفت بار لرزيد كه عمده اين زلزله‌ها در جنوب شرقي استان و در شهرستانهاي بافق و بهاباد به وقوع پيوسته است.

زلزله نخست در طول 24 ساعت گذشته، در ساعت 13:56 ديروز به قدرت 2.1 ريشتر و در عمق 11 كيلومتري زمين در منطقه بهاباد رخ داده است.

زلزله بعدي استان نيز در شهرستان بافق و در ساعت 14:42 رخ داد كه قدرت اين زلزله نيز دو ريشتر گزارش شده است و در عمق 10 كيلومتري زمين رخ داده است.

اما زلزله بعدي اين بار در ساعت 16:29 در شهرستان ابركوه رخ داد كه اين زلزله 1.9 ريشتر قدرت داشت و در عمق هشت كيلومتري زمين به وقوع پيوست.

عقدا نيز امروز شاهد زلزله‌اي 1.4 ريشتري بود كه اين زلزله در ساعت 5:53 بامداد و در عمق 14 كيلومتري زمين رخ داد.

دو زلزله ديگر نيز امروز به فاصله دو ساعت، در شهرستان بافق رخ داد به نحوي كه هر دو زلزله، 2.1 ريشتر قدرت داشت و زلزله اول در ساعت 15:58 در عمق 15 كيلومتري و زلزله دوم در ساعت 17:16 در عمق 14 كيلومتري زمين رخ داده است.

خوشبختانه هيچ يك از اين زلزله‌ها خسارتي در بر نداشته و گزارشي از مناطق و كانون‌هاي زلزله در اين زمينه به مديريت بحران استان يزد گزارش نشده است.
مهران جلالی بازدید : 13 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)
زمین لرزه ای به بزرگی 3 و هشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان گیلان غرب را تکان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله ای به قدرت 3 و هشت دهم ریشتر شهرستان گیلان غرب در استان کرمانشاه را لرزاند.

بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله راس ساعت 20 و 3 دقیقه در طول جغرافیایی 45 و 64 درجه و عرض جغرافیایی 34 و 22 درجه به وقوع پیوسته است.

این زلزله چند روز پس از فروکش کردن نگرانی ها از سلسله زمین لرزه های شهرستان های مرزی استان کرمانشاه مجددا سبب نگرانی مرذم شهرستان گیلان غرب شده است.

مهران جلالی بازدید : 14 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

 

متوسط سرعت هواپیمای جت کروز حدود 950 کیلومتر در ساعت است که تنها سی درصد بیشتر از سریعترین موتورسیکلت دنیاست. تنها موضوع پیش رو این است که هواپیما پرواز می کند و موتورسیکلت نه. باور این سرعت برای خیلی از افراد ممکن است بسیار سخت باشد. چرا که تصور می کنند چگونه یک اسب آهنی بر روی دوچرخ می تواند به سرعتی حدود 600 کیلومتر در ساعت برسد !


Dodge Tomahawk


 این موتورسیکلت چهارچرخ به سرعت 97 مایل در ساعت تنها در 2.5 ثانیه میرسد و سرعت نهایی آن 640 کیلومتر در ساعت است. موتور 8.3 لیتری ده سیلندر آن 500 اسب بخار تولید می کند.
 

 

2010 Suzuki Hayabusa GSX1300R


یکی از سریعترین و قدرتمندترین موتورسیکلت ها در جهان است. در سال 2011 در طول مسابقه لورینگ توانست رکورد 502 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. دارای موتوری 4 سیلندر با قدرت 197 اسب بخار و ظرفیت 1340 سانتی متر مکعب است.

 


MTT turbine superbike Y2K


  این موتور تنها برای سفر در جاده ها طراحی شده و به یک موتور توربین گاز هواپیما مجهز شده است. در کتاب رکوردهای گینس دوبار نام Y2K آورده شده است یک بار در سری قدرتمندترین موتورسیکلت ها و یک بار در سری گران ترین موتورسیکلت ها. وزن آن 61.2 کیلوگرم است و با موتوری با قدرت 320 اسب بخار به سرعت محدود شده ی 402 کیلومتر در ساعت می رسد.


 
Lightning Electric Superbike


 کلوب سریعترین موتورسیکلت در جهان با موتور الکتریکی است که در آزمون دریاچه نمک کویر توانست به سرعت بسیار بالای 352 کیلومتر در ساعت برسد.



Honda CBR1100XX Blackbird


 تولید مدل CBR 1100 XX از سال 1996 شروع شده است و هنوز هم از این مدل ساخته می شود که سرعت آن بیش از 320 کیلومتر در ساعت است.



Yamaha YZF R1 2011


 این موتورسیکلت با موتور DOHC با ظرفیت 998 سانتی متر مکعب قدرت 182 اسب بخار را فراهم می کند و حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت است.


 
MV Agusta F4 1000 R


این موتور فوق العاده زیبا با فن آوری و تکنولوژی مدرن و یک موتور 1000 سی سی در فاصله زدن دو کف دست به یک دیگر به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می رسد.


 
Kawasaki ninja ZX-11/ZZ-R1100


مدل ZX – 11 به مدت شش سال عنوان سریعترین موتورسیکلت را با سرعت 280 کیلومتر در ساعت در اختیار داشت.


 
Aprilia RSV Mille 1000R


با موتور 998 سی سی خود که قدرت 141 اسب بخار را تولید می کند به راحتی به سرعت 270 کیلومتر در ساعت می رسد.


 
BMW K 1200 S


 ظرفیت 167 اسب بخاری این موتورسیکلت باعث می شود سرعت صد کیلومتر در ساعت را تنها در 2.8 ثانیه پشت سر بگذارد. علاوه بر این با داشتن سیستم تعلیق الکترونیکی و سیستم ضد قفل عملکرد فوق العاده ای در جاده ها دارد.

مهران جلالی بازدید : 11 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)
مدیر کل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی با اشاره به این که 300 دشت اصلی کشور در معرض فرونشست هستند از ثبت رکورد بیشترین نرخ فرو نشست درجهان به میزان 36 سانتی‌متر در دشت تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد بلورچی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ایران از لحاظ رخداد بلایای طبیعی سومین کشور بلاخیز دنیاست به طوری که از 43 نوع مخاطره زمین شناختی، 32 مخاطره در ایران به وقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به این که 97 درصد شهرهای ایران در معرض زلزله هستند، اظهار داشت: پنج زلزله از 30 زمین لرزه مرگبار - با تلفات بالای 10 هزار نفر - که در قرن بیستم به وقوع پیوسته و همچنین 30 درصد تلفات جانی زلزله‌های 50 سال اخیر دنیا مربوط به ایران بوده است.

بلورچی با اشاره به روند تغییرات تلفات انسانی با توجه به بزرگی زلزله‌ها در یک قرن اخیر اظهار داشت: با وجود کاهش تلفات انسانی زلزله در کشورهای پیشرفته هنوز هم زلزله‌هایی با بزرگی کم در ایران قربانی می‌گیرد و شاهد بروز خسارت‌های قابل توجه در برخی از این زلزله‌ها هستیم.

وی با اشاره به اقدامات سازمان زمین شناسی در زمینه تهیه نقشه‌های ملی مخاطرات طبیعی و شناسایی مناطق پرخطر اظهار داشت: در این راستا نقشه‌های خطر ملی سیل، زلزله، فرونشت و زمین لغزش کشور تا پایان سال تهیه خواهند شد.

بلورچی که در تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان زمین شناسی در حوزه مخاطرات زمین شناختی، زیست محیطی و مهندسی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: بررسی دگرگونی‌های اقلیم که به خشکسالی فرونشست زمین، نابودی آبخوان‌ها و تالاب‌ها و دریاچه‌ها و نهایتا تغییرات کیفی آب و خاک منجر می‌شوند از دیگر موارد مورد توجه در سازمان است که راهکار مقابله و کاهش مخاطرات ناشی از این پدیده در زمین شناسی مهندسی زمین شناسی دریایی، زمین شناسی پزشکی و زمین شناسی کشاورزی است که در دستور کار سازمان قرار دارد.

مدیر کل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی با اشاره به ابعاد نگران کننده تغییرات اقلیمی گفت: طبق برآوردها تا سال 2050 بالغ بر 200 میلیون نفر در اثر تبعات گرمایشی زمین آواره خواهند شد که یکی از آثار این پدیده گسترش فرونشست است.

وی با اشاره به این که طبق بررسی‌ها مناطق 17، 18 و 19 شهرداری تهران و شهرهای اسلامشهر، شهریار و چهاردانگه به شدت تحت تاثیر فرونشست دشت تهران قرار دارند، علت اصلی بروز پدیده فرونشست را عدم مدیریت صحیح در بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی عنوان کرد و گفت: در حالی که در کشورهای پیشرفته حدود 70 درصد آب‌های زیرزمینی صرف کشاورزی می‌شود، این رقم در ایران و کشورهای در حال توسعه به 93.5 درصد می‌رسد که نتیجه آن وضعیت نامناسبی است که در آبخوان‌های کشور شاهد آن هستیم.

بلورچی خاطرنشان کرد:‌ طبق بررسی انجام شده در سال 85 نرخ فرونشست سالانه در دشت تهران بالغ بر 17 سانتی‌متر، در دشت ساوجبلاغ 22 سانتی‌متر، در دشت مشهد 25 سانتی‌متر و در دشت رفسنجان 30 سانتی‌متر بوده که طبق مطالعات جدید در دشت تهران، نرخ فرونشست سالانه به حدود 36 سانتی‌متر (یک میلی‌متر در روز) افزایش یافته که از شهر مکزیکوسیتی نیز که با 32 سانتی‌متر در سال رکوردار بیشرین میزان فرونشست در دنیا بوده فراتر رفته است.

وی در پایان بر ضرورت توجه جدی آحاد مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط به مخاطرات فرونشست که پدیده‌ای غیر قابل برگشت بوده و دشت‌های کشور را برای همیشه فاقد آب زیرزمینی خواهد کرد، تاکید کرد.
مهران جلالی بازدید : 31 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

مهران جلالی بازدید : 19 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

VOLVO  S60

خودروساز سوئدی ولوو که پیش تر به ساخت خودروهای اقتصادی و با دوام شهرت در نمایشگاه 2009 دیترویت خودروی کانسپت S60 را به نمایش گذاشت . این طراحی جدید نشان داد که خودروهای ولوو جعبه هایی روی 4 چرخ نخواهند بود . مهمترین فرق ظاهری این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات ولوو افزوده شدن پیچیدگی طراحی آن است و دیگر از طراحی ساده خبری نیست .

از نظر ایمنی این خودرو در رده بهترینها قرار دارد و به صورت استانداد دارای سیستمهای ایمنی روز از جمله ABS+EBD  و ESP می باشد که به کمک تایرهای 19 اینچی ترمز گیری عالی را در بر دارد و این خودرو به صورت استاندارد مجهز به 8 کیسه هوا می باشد .

همچنین این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1800 سی سی بهره می برد که این پیشرانه توربو دیزل در هر 100 کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می کند .

 

جاگوار CX-F

جاگوار CX-F یکی از نمونه های برتر در نمایشگاه2009 دیترویت بود . این خودرو پیش از رونمایی در دیترویت توانست جایزه خودرو نویسان مطبوعات دربریتانیا را به خود اختصاص دهد. این خودرو مدل بهینه سازی شده جاگوار XF است. بنابر اطلاعات ارائه شده در نمایشگاه این خودرو به مرحله تولید بسیار نزدیک است و از سال 2010 تولید آن آغاز می شود.

عمده تحول ایجاد شده در بخش داخلی آن به خوبی نمایان است داشبورد و جلو فرمان جدید همراه با فرمان یک تکه و شکل جدید کنسول که با XF کاملا متفاوت است از عمده تغییرات است .

در نمای بیرونی هم خبری از طراحی کلاسیک جگوار خبری نیست  طراحی این خودرو با آن  که سدان است ولی شباهت زیادی به یک کوپه دارد .

همچنین این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلنر V  شکل بهره می برد که می تواند 420 اسب بخار نیرو تولید نماید همچنین از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک نیز بهره می برد که این خودرو سدان لوکس را کاملا وحشی نشان می دهد که میتواند به راحتی به سرعت خیره کننده 289 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند .

((C3 ((Pluriel Charleston

خودروی جدید سیتروئن شبیه و شاید به عبارت بهتر نسل جدید مدل 2cv6  سال 1981 این شرکت است بدنه این خودرو به صورت دو رنگ (ترکیبی از قرمز و مشکی ) عرضه می شود که از خودروهای دهه 1930 میلادی الگو برداری شده است . بر خلاف مدل 2cv6 , صندلی های c3 از چرم مشکی و فضای داخلی از پلاستیک تیره و قطعات کرومی فراوان تشکیل شده است.

این خودرو مانند خودروهای مدرن امروزی به سیستم ترمز ABS+EBD می باشد و سیستم کنترل پایداری خودرو ESP در صورت سفارش بر روی این خودرو قابل نصب می باشد . این خودرو دارای ایمنی از NCAP بوده و همچنین به صورت استاندارد دارای 4 عدد ایربگ (کیسه هوا) می باشد .

C3 در سه مدل ویژه و کانورتیبل و پیک آپ درنمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد ودر اوایل و اواسط سال 2009 میلادی به خریداران تحویل داده خواهد شد .

Chevrolet - T-B

 این SUV جدید  شورلت با موتور  6 سیلندر V شکل به بازار می آید . این شورلت سرکش  با موتور 2/4 لیتری اش میتواند قدرت  عالی  285 اسب بخار را  در 6000 دور در دقیقه تولید کند.

شتاب 0 تا 100 این هیولا فقط 5/7 ثانیه میباشد و سرعت نهایی آن 205 کیلومتر در ساعت است . از لحاظ مصرف هم می توان این شورلت را با مصرف 14 لیتر در 100 کیلومتر را در سطح خوب  قرار داد که برای یک خودروی آمریکایی خوب می باشد. همچنین جعبه دنده این خودرو ۶ سرعته اتوماتیک است .

طول این خودرو 5 هزار و 10 میلی متر  و عرض آن 1 هزار و85 میلی متر و ارتفاعش 1 هزار و 859 میلی متر می باشد . این شورلت سرکش آمریکایی  با چرخهای 22 اینچی تنها 250 میلی متر از زمین فاصله دارد .

مشخصات ظاهری و فنی  این خودرو تمام مشخصه های یک  خودرو SUV  خانوادگی و اسپورت و بیابان نورد آمریکایی را دارا می باشد . قیمت این خودرو به 27 هزار دلار می رسد که معادل 25 میلیون 110 هزار تومان می باشد .

لندروور LR3

مدت ها گذشت تا مدل دیسکاوری جای خود را در میان SUV سواران باز کند . حالا که این اتفاق افتاده در خواست ها برای تولید جدید امان شرکت لندروور را برید  .LR3  یا همان دیسکاوری جدید نیز به بازار خواهد آمد .

خودرویی که با رنجروور مدل Disco  مقایسه می شود . دیسکاوری جدید 8/2 لیتر حجم موتور دارد و V6(شش سیلندر) آرایش یافته است .قدرت موتور این هیولا به 288 اسب بخار و گشتاورش معادل 324 پوند بر فوت می باشد . وزن این خودروی SUV در حالت کلی 3230 کیلوگرم است . و حداگکثر سرعتی را که با این غول می توان پیمود 190 کیلو متر بر ساعت است و شتاب این خودرو با توجه به وزن زیاد آن عالی است و شما می توانید در عرض 7/10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسید .

طراحی بی نظیر و زیبای این خودرو یکی دیگر از دلایل خرید SUV  سواران می باشد که این خودرو را از بقیه رقبا برتر کرده صندوق عقب این خودرو در حالت عادی گنجایش 500 لیتر بار دارد که در نوع خود بی نظیر می باشد . این خودرو به 8 کیسه هوا مجهز می باشد تا امنیت خوبی را برای  راننده و سرنشینان به ارمغان بیاورد .

اسپایکر LM 85

شرکت اسپایکر که در آمستردام قرار دارد نمونه ای از مدل مسابقاتی لومان خود را برای تردد در شهر آماده و مورد بازنگری و تیونینگ مجدد قرار داده است . این مدل اختصاصی که LM85  نام دارد در تعداد محدود 24 دستگاه ساخته و تحویل خریداران می شود .

خودروی C8  لاویولتLM85  که موتور وسط است تنها دو صندلی داشته و قدرت 400 اسب بخاری آن که از موتور 4.2 لیتری  و 8 سیلندری بیرون می آید تنها دلیل خریداران برای خرید این ویرانگر زیبا نیست .

 خریداران این خودرو از طرف شرکت برای دیدن مسابقات لومان 2009  فرانسه دعوت می شوند و هزینه کل این دعوت به عهده شرکت اسپایکر می باشد .

همچنین این خودرو از گیربکس گترگ 6 دنده دستی بهره می برد و قدرت 400 اسب بخاری به چرخهای عقب منتقل می شود که از از طریق دیفرانسیل LSD ساخت شرکت کسلر  به زمین منتقل می شود . وظیفه نگه داشتن آن نیز به عهده سیستم ترمز ساخت AP Racing است که از کالیپر هایی با 6 پیستون بهره می برد

آستون مارتین One – 77

آستون مارتین اولین عکسهای رسمی را از آخرین محصول خود یعنی  One-77  که برای اولین بار در آگوست امسال معرفی شده بود منتشر کرد.

با توجه به آنچه در تیزر تبلیغاتی مشخص است One-77   نهایت بیان از یک آستون مارتین را با ترکیبی از تکنولوژی های مدرن و طراحی فوق العاده دور هم آورده تا یکی از جذاب ترین خودروهای جهان را شکل دهد.

پیشرانه مورد استفاده در این ابر خودرو از نوع 12 سیلندر خورجینی به حجم 7.3 لیتر است که بیشترین قدرت 700 اسب بخار تولید می کند و با چنین نیروی عظیمی مجوز دست یابی به حداکثر سرعت 360 کیلومتر در ساعت را در اختیار دارد .

بدنه مونوکوک آستون مارتین One-77   بر پایه فیبر کربن ساخته شده و دارای بهترین ضریب آیرو دینامیک ممکن (با توجه به تست های انجام شده در تونل باد) است .

همانطور که از اسم این خودرو بر می آید تنها 77 دستگاه از این خودروی زیبا ساخته خواهد شد و انتظار می رود که از سه ماهه چهارم سال 2009 میلادی تحویل خریداران شود .

پونتیاک G3

پونتیاک نیز خود را از قافله رو نمایی ها عقب نینداخت . این کوچک آمریکایی که با مصرف هر گالن یا 5/4 لیتر بنزین می تواند بیشتر از 48 کیلومتر حرکت کند قبلا در کانادا جواب خود را پس داده است .

پیشرانه این خودروی 5 در زیبا دقیقا 2362 سی سی حجم دارد . با این حجم اندک می تواند 158 اسب بخار نیرو را در 6000 دور در دقیقه تولید کند و به گشتاور 162 پوند بر فوتی در دور موتور 4000 هم برسد . شرکت مادر یعنی جنرال موتورز فروش مناسب این خودرو را در استرالیا تضمین کرده است .

پونتیاک جدید با وزن 1142 کیلو گرمی اش برای هر 4 چرخ از سیستم ترمز ABS + EBD   استفاده می کند

هوندا City

همانطور که از نام این خودرو بر می آید هدف هوندا فقط برای مصارف شهری می باشد .

از لحاظ فنی این خودرو قابلیت های هوندا Jazz  را به ارث برده  است . پیشرانه 4/1 لیتری ای خودرو با افزایش 12 اسب بخاری به 80 اسب بخار رسیده است . تمام سعی هوندا بر این بوده است که ظاهر و باطن این خودرو کاملا مطابق نیازهای شهری باشد.

این شرکت در حالی مدل سدان City  را راهی بازار می کندکه هنوز هم مدل هاچبک این خودرو فروش خوبی دارد .

 نهایت سرعت این خودرو 180 کیلومتر در ساعت است که این سرعت عجیب را وزن کم 1119 کیلو گرمی آن براورده کرده است .

هوندای جدید با باک 42 لیتری اش مجهز به سامانه ACE  با مهندسی پیشرفته سازگاری با محیط زیست است .

ABS+ABD  و ESP  را به تمام امکانات این خودرو اضافه کنید تا ببینید با چه خودروی ایمن و مطمئنی روبرو هستید .

حتما از راندن این خودرو برای مصارف شهری نهایت لذت را خواهید برد .

مهران جلالی بازدید : 20 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)
سایپا نیوز: نشریه خودرویی موتور ترند خودروی سوباروی فارستر را به عنوان خودروی شاسی بلند سال معرفی کرد.
  

به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از سی ان ان، مجله موتور ترند خودرو سوباروی فارستر را به خاطر توانایی های دینامیکی و قابلیت های خیره کننده در دشت و دمن و خارج از بزرگراهها  ستوده است.
در این نشریه در توصیف این خودرو آمده است: فارستر ترکیبی از عملگریی واقع بینانه در طراحی و مهندسی یک خودروی شاسی بلند جمع و جور است که سبب لذت در رانندگی می شود. همچنین در این مجله گفته شده که قابلیت های آف رود این خودرو برای اکثر خریداران خودروهای شاسی بلند ورای انتظار است.
در انتخاب این خودرو همه خودروهای طراحی شده جدید برای سال 2014 بازار آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند. از جمله رقبای اصلی این خودرو آکورای ام دی ایکس، آئودی کیو5، ب ام و ایکس1، کیا سورنتو، بیوک آنکور، لندرور رانج روور اسپورت، داج دورانگو، مینی پیسمن هیوندایی سانتافه و میتسوبیشی آوتلندر بودند.

جیپ چروکی جدید شاسی بلند جمع و جور در این رقابت شرکت داده نشد چون هنگام تست برای انتخاب تولید آن آغاز نشده بود. این خودروها هم در آسفالت و هم در جاده های خاکی و گلی مورد آزمایش قرار گرفت. البته نویسنده مقاله در موتور ترند 6 معیار را برای انتخاب این خودرو مطرح کرده که عبارتند از: طراحی، فناوری های پیشرفته، سرآمدی در مهندسی، عملکرد و انجام کارهای از پیش تعیین شده، بازده، ایمنی و ارزش افزوده.
فارستر علاوه بر لذت رانندگی و عملکرد، مصرف پایین تری نسبت به رقبا داشت. در ضمن مجله کانزومر ریپورتس هم خودروی فارستر سوربارو را ستوده و از آن به عنوان خوروی قابل اعتماد یاد کرده است.

مهران جلالی بازدید : 41 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)
محققان علم پزشکی روش های درمانی نوینی را برای درمان بیماری وزوز گوش ابداع کرده اند.جهانی که ما امروزه در ان زندگی می کنیم مملو از صداهای مختلف و بعضا آزار دهنده است، اما صدای درون ذهن بیمارانِ مبتلا به وزوز گوش بسیار ازار دهنده تر از صداهای گوش خراشی است که ما گاهی در اطراف خود می شنویم.

عوامل مختلفی مانند استرس های روحی، برخی روشهای شیمی درمانی و عفونت سینوس ها در ایجاد بیماری تینایتاس یا وزوز گوش نقش دارند و این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد. با این وجود، محققان علوم پزشکی طی سال های اخیر روش های نوینی را برای کاهش علائم بیماری و تسکین درد افراد مبتلا به ان ابداع کرده اند که برخی از انان بسیار ثمربخش بوده است.

طبق اظهارات کارشناسان، اکثر روش های درمانی جدید مبتنی بر یافته های پنج سال اخیر دانشمندان درباره نحوه عملکرد مغز بیماران مبتلا به وزوز گوش است. پزشکان اروپایی و امریکایی هر یک به صورت جداگانه با استفاده از دستگاه های پیشرفته تصویربرداری از مغز دریافتند که در بیماران مبتلا به تینایتاس ان بخشی از مغز که مسئول تحلیل صوت و ایجاد واکنش حسی متناسب به ان است به مراتب فعال تر از بخش مشابه خود درافراد معمولی عمل می کند.

از میان روش های نوین درمان این بیماری می توان به استفاده از دستگاهی مشابه ام پی تری پلیر اشاره کرد که قادر است صوت های معینی را در حیطه دامنه شنوایی انسان تولید کند و ان را به همراه نوعی موسیقی ارامش بخش، پخش نماید. بیماران باید به مدت شش ماه، روزانه به مدت دو ساعت از این دستگاه استفاده نمایند.
قیمت این دستگاه پنج هزار دلار است و استفاده از ان برای بیماران مبتلا به وزوزگوش، تا کنون نتایج رضایت بخشی داشته است.

از دیگر روشهای درمان بیماری می توان به کاشت الکترود و تحریک الکترومغناطیسی سلول های مغز اشاره نمود که به منظور جلوگیری از تولید پیام های عصبی نادرست و پایان دادن به صدای وزوز گوش صورت می گیرد. جراحان عصب شناس بلژیک توانسته اند با استفاده از کاشت الکترود، برخی از بیماران را کاملا درمان کنند و علائم بیماری را کاملا برطرف سازند.

مهران جلالی بازدید : 12 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

مقامات بهداشت عمومی در هلند لقب ترسناکی به شکر داده‌اند و آن را «خطرناک‌ترین اعتیادآور زمان» نامیده و وضع مقرراتی بر فروش و مصرف شکر را خواستار شده‌اند.خطرناک‌ترین اعتیادآور زمان. این لقبی است که مقام‌های بهداشتی هلند برای شکر در نظر گرفته‌اند و به دنبال اعطای چنین لقب ترسناکی، «پال ون»، سرپرست سازمان خدمات بهداشت عمومی شهر آمستردام، اعمال مالیات و همچنین اخطارهایی مثل برچسب سیگارها روی نوشیدنی‌های قندی و حاوی شکر را خواستار شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دکتر ریچارد جانسون استاد پزشکی در دانشگاه کلورادو آمریکا که در مورد تاثیر شکر بر بدن انسان تحقیق کرده است، در این زمینه می‌گوید: شکر یک سم نیست، اما مشکل زیاده روی در مصرف شکر است، مشکل این است که بیشتر مردم بیش از آنکه باید شکر مصرف می‌کنند و همین امر باعث شده که این ماده به یک اعتیادآور خطرناک در عصر ما تبدیل شودمایکل بلومبرگ»، شهردار نیویورک مدتی است که سعی دارد مصرف نوشابه‌های فوق‌العاده بزرگ را در این شهر ممنوع کند اما تلاش‌های او با شکست مواجه شده است.

جانسون در مورد احتمال موفقیت این طرح در آمستردام می‌گوید: اوایل قرن نوزدهم در انگلیس بر شکر مالیات بسته شد و خیلی هم بر کاهش میزان مصرف آن موثر بود اما به مرور زمان در طول قرن مالیات شکر کاهش داده شد و بالاخره روز 23 آوریل سال 1874 «ویلیام گلدستون»، نخست وزیر وقت، مالیات شکر را کاملا لغو کرد و بعد از آن مصرف شکر به شدت افزایش یافت یعنی پنج برابر شد که تا حدودی به خاطر لغو مالیات بود. بنابراین من تصور می‌کنم که ایده تعیین مالیات برای خرید و فروش شکر می‌تواند در کاهش مصرف آن موثر باشد.

نقش آموزش مساله‌ای است که در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف مورد توجه بوده است. در یک دهه اخیر تلاش هایی به خصوص در مدارس صورت گرفته تا از مصرف خوراکی‌های شکردار در میان دانش آموزان کاسته شودمشکل اصلی مصرف شکر مربوط به مصرف نوشیدنی‌های شکردار است، چون در یک نوبت و با سرعت زیاد مقدار خیلی زیادی شکر وارد بدنتان می‌شود

دکتر جانسون با بیان این مطلب، ادامه می‌دهد:
در این زمینه آموزش نقش اساسی دارد. تصور می‌کنم نوشابه‌ها و امثال آن باید برچسب‌هایی داشته باشند که دائم به مشتریان خطرات مصرف زیاد این نوشیدنی‌ها از جمله تشدید خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط را یادآور شود.اکنون بسیاری از کارشناسان امیدوارند هلندی‌ها در کنترل مصرف شکر موفق شوند و به الگویی برای دیگران تبدیل شوند.

مهران جلالی بازدید : 16 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)
یکی از شایع‌ترین علل درد جلو پا متاتارسالژیا است. در این حالت درد و حساس شدن در سر متاتارس دیده می‌شود. متاتارس‌ها استخوان‌های پا می‌باشند که بندهای انگشتان پا به آنها متصل می‌شوند. در درگیری سرمتاتارس، بیمار در کفش خود احساس وجود سنگریزه می‌کند. با ایستادن طولانی مدت یا راه رفتن طولانی مدت درد بدتر می‌شود.

اگر کف کفش بیش از حد سفت باشد درد بیمار بدتر می‌شود. در موارد زیادی بیمار به علت اینکه فشار را به سایر انگشتان منتقل می‌کند دچار پینه یا میخچه در سر متاتارس دوم سوم پا می‌گردد. ایجاد پینه باعث افزایش فشار سر استخوان شده و درد بیمار باز هم بدتر می‌شود.در معاینه با فشار سر متاتارس درد بیمار شدیدتر می‌شود. در اثر درد ممکن است بیمار دچار لنگش شود و راه رفتن بیمار بد شود. ممکن است همراه این حالت نری رباط‌های پا وجود داشته باشد و انگشت‌ها از هم فاصله گرفته و ظاهر پا حالت پهن شدن داشته باشد.

از بیمار باید عکس ساده گرفته شود. براساس مسیر معاینات ممکن است پزشک متخصص طب فیزیکی از بیمار آزمایش خون و حتی ام‌آر‌آی بگیرد. گاهی حتی لازم است از بیمار اسکن استخوانی گرفته شده زیرا ممکن است بعضی ضایعات استخوانی در عکس ساده دیده نشود. در معاینه قوس‌های کف پا توسط متخصص طب فیزیکی معاینه می‌شوند. قوس‌های کف پا برای توزیع مناسب فشار بدن در راه رفتن و دویدن بسیا رمهم می‌باشند و دو عاملی که این قوس‌ها را بر هم زند می‌تواند باعث متاتارسالژیا گردد. اولین استخوان پا یعنی استخوانی که شست پا را به مچ پا وصل می‌کند بسیا رمهم است و فشارهای وارده بر آن در صورتی که به درستی توزیع نشود باعث درد سراستخوان می‌گردد.

در برخی افراد علاوه بر استخوان سرمتاتارس دو استخوان کوچک زیر آن قرار دارند. این استخوان‌ها نیز در معرض فشار و التهاب و درد می‌باشند که به آن سزاموئید می‌گویند التهاب آنها را سزاموئیدیت می‌گویند. درمان این حالت‌ها شامل اقدامات طب فیزیکی داروها، فیزیوتراپی از جمله گرما،‌ ماساژ استفاده از اولتراسوند لیزر و همچنین استفاده از کفی مناسب و توصیه به کشش مناسب است در صورت عدم بهبود تزریق موضعی در این ناحیه است. تزریق باید در بافت نرم انجام شود، تزریق داخل خود تاندون‌های پا می‌تواند باعث ضعیف شدن آنها گردد. پس از تزریق باید در صورت ایجاد درد از ماساژ یخ استفاده گردد. به صورت موقت ممکن است درد بیماری برای مدت محدودی افزایش یابد.

متاتارسالژیا باید از بیماری‌های زیر افتراق داده شود:
1-   شکستگی دسترس متاتارس
2-   مورتون تروما
3-   سزاموئیدیت
4-   ضایعات توموری و عفونی
5-   بورسیت و تاندونیت ناحیه

مهران جلالی بازدید : 16 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

PRP بعنوان یکی از تزریقات زیبایی اتولئگوس ( پیوند خودی به خودی ) از سال 1990 پا به عرصه پزشکی  گذاشت . از این روش ابتدا در جراحی ترمیمی استفاده شد ، سپس PRP  پا به عرصه های گوناگونی نظیر پوست ،زیبایی و مو – طب ورزشی و آسیبهای ورزشی و مشکلات مفاصل – ترمیم زخم و سوختگی نهاد .

  PRP چگونه انجام میشود؟
پیش از اجرای  PRP باید یک آزمایش خون بدهید سپس  اقدام به از جمع آوری خون سیاهرگی درون ظروف مخصوص ( کیت ) میشود ، خون جمع آوری شده در شرایط ویژه  را به دستگاهی به نام سانتریفیوژانتقال می دهند سپس نمونه جمع آوری شده بر اساس یک استاندارد خاص سانتریفوژ شده و اجزا آن تفکیک می گردد. در طی این فرایند پلاکتها و فاکتورهای رشدی جدا سازی شده و جهت اقدامات درمانی فراوری میگردد. ماده استخراج شده به روشهای گوناگون  و توسط دستگاههای خاص یا سرنگهای دارای سر سوزن های بسیار ریز تزریق میگردد. این روش تحت بی حسی موضعی  ولی بدون تزریق ماده بی حسی  انجام میگیرد.

  PRP چگونه اثر میکند؟
فاکتورهای رشد و پلاکتهای درون ماده استخراج شده از خون فرد باعث تحریک سلولهای بنیادین موسوم به فیبرو بلاست میشود .حاصل این تحریک با توجه به مکان استفاده باعث تسریع در بازسازی و ترمیم کلاژن پوست – رگ سازی – ترمیم زخم -   جوان سازی و کنترل سرعت پیر پوستی   - فعال سازی مجدد فولیکولهای مو- جلوگیری و کاهش ریزش موها  و پر پشت کردن مو میگردد .

PRP چه عوارضی دارد؟
نظر به اینکه PRP از بدن خود فرد استخراج می گردد و در واقع یک پیوند اتولوگوس ( خودی به خود ) است عوارض خاصی مگر عوارض منتج از یک تزریق ساده نظیر التهاب محل تزریق و امثال آن را درپی نخواهد داشت

خلاصه ای از منافع PRP :
PRP باعث بازسازی پوست و کاهش چروکهای صورت و جوان سازی دست میشود
PRP باعث به تاخیر انداختن عوارض پیری میشود
* درواقع PRP  اقدامی برای تغییر و تقویت زیر ساختهای پوست است و ماموریت آن رفع چروک نیست اگر چه در این راستا کمک کننده است**

PRP باعث فعال شدن و تقویت فولیکولهای مو و در نتیجه رشد و ایجاد موها است
PRP باعث ترمیم زخم های مزمن و شدیدی نظیر زخم های دیابتی زخم های ناشی از تصادفات – سوختگی – جراحی ها  و دیگر زخم ها می شود
PRP  یک روش بسیار مناسب تکمیلی در کاشت مو برای دست یابی به نتایج بهتر است

مهران جلالی بازدید : 23 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

شـاک ویـوهـا امواج صوتی با انرژی بالا هستند که خارج از بدن تولید شده و جهت درمان در نقطه یا ناحیه خاصی از بدن به کار می روند . این امواج با فشارهای مثبت بالا تا 100 مگاپاسکال ( تا صد برابر فشار اتمسفر ) و منفی در محدوده 5 تا 10 مگاپاسکال مشخص می شوند . این امواج پس از تولید داخل بدن از محیط مایع و بافت نرم عبور می کنند و اثر آنها در مرز مشترک دو بافت با امپدانس متفاوت مانند محل اتصال استخوان و بافت نرم ظاهر می شود . شـاک ویـوهـا در برخورد با مرز مشترک دو بافت با امپدانس های مختلف صوتی به دو شکل انعکاس و انکسار از مسیر خود منحرف می شوند . این دو پدیده منجر به آزاد شدن انرژی جنبشی در محل اتصال بافتها و تغییرات بافتی می گردد . بعنوان مثال سنگهای کلیوی توسط میزان خاصی از انرژی خورد می شوند ، در حالیکه همین مقدار انرژی در استخوان شکستگی ایجاد نمی کند . میزان انرژی آزاد شده در سطح مشترک بافت های مختلف در برنامه ریزی از استفاده از شـاک ویـوهـا بسیار قابل اهمیت است 

تـاریخچـه استفـاده از شـاک ویـوهـا 
طی درمان در موارد مذکور یکی از عوارض جانبی مثبت مشاهده کاهش ضخامت بافت چربی هیپودرم ، یکنواختی شکل پوست و سفتی قوام آن به مدت طولانی بود که این مساله منجر به استفاده از امواج صوتی در موارد زیبایی شد و این مورد براساس مشاهدات و تجربیات متعدد درحدی گسترش یافت که امروزه امواج صوتی علاوه بردرمان مناطقی از بدن که مبتلا به سلولیت هستند ، جهت سفتی دائمی بافت همبند نیز مورد استفاده قرار می گیرند و از نکات مثبت استفاده از آنها عدم نیاز به بی حسی و عوارض جانبی است . تا بحال مطالعات متعددی موفقیت این روش درمانی را در مواردی مانند سلولیت ، استریا ، استرچ مارک ، اسکارها و چین و چروک های پوستی اثبات کرده اند  

مـوارد درمـان
با توجه به اثرات بیولوژیک رادیال شاک ویوها ، موارد درمانی مختلفی به بهترین شکل با این سیستم ها درمان می شوند :   ب
ـــ سلـولیـت
ـــ افتـادگـی پـوسـت
ـــ جـوانسـازی پـوسـت
ـــ اسکـارهـا

ـــ اصـلاح دفـورمیتـی هـای پـوستـی
ـــ استـریـا و استـرچ مـارک
ـــ بهبـود نـاهمـواری هـای پـس از لیپـوسـاکشـن
ـــ لیپـوادم 

(Electro Acoustic Therapy Shock Wave + Electrical Current )
با پیشرفت سیستم های رادیـال شـاک ویـو و انجام مطالعات بالینی متعدد ، نسل جدید این سیستمها بنام الکترو اکوستیک تراپی به دنیا معرفی شدند . استفاده از جریان الکتریکی در سیستمهای شـاک ویـو باعث کوتاه شدن جلسه درمان ، کاهش طول دوره درمانی ، افزایش اثر شـاک ویـوهـا و جلوگیری از مقاومت بدندر برابر این امواج می شود . معمولا جریان الکتریکی به کار رفته از نوع موج اچ می باشد و با توجه به همسو بودن اثرات بیولوژیک این جریان با شـاک ویـوهـا استفاده همزمان آنها در یک دستگاه دارای سینرژیسم بوده و اثربخشی درمانی شـاک ویـوهـا را افزایش می دهد .

با اینکه درمان با این سیستم ، روشی بدون درد و غیر تهاجمی است اما روند ترمیم بافت مانند روشهای درمانی تهاجمی به زمان نیاز دارد . به همین علت بهترین نتیجه حداقل سه ماه پس از اولین جلسه درمان مشاهده می شود . با اینکه نتیجه کامل درمانی پس از سه ماه حاصل می شود اما روند بهبودی از پایان جلسه اول بطور قابل ملاحظه ای مشهود است . و پس از درمان بهبودی قابل ملاحظه ای در ساختار بافت پوست مشخص می شود . در این سیستم اپلیکاتور دستگاه طوری طراحی شده که امواج را در سطح بدن منتشر می کند . درنتیجه هیچگونه آسیب بافتی وجود نخواهد داشت 

روش انجـام درمـان
قبل از شروع درمان جهت جلوگیری از اتلاف انرژی از ژل اولتراسوند استفاده می شود . معمولا منطقه درمان بصورت افقی و عمودی درمان شده و بطور متوسط 3200 تا 4000 پالس در هر جلسه استفاده می شود . بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی 75 درصد افزایش در الاستیسیته پوست گزارش شده که این میزان پس از سه ماه به 95 درصد و پس از شش ماه به 100 درصد می رسد . معمولا درمان بصورت دو بار در هفته به مدت 3 تا 6 هفته بسته به وضعیت بیمار انجام می شود . پس از اتمام دوره درمان ، درمان نگهدارنده هر 6 تا 8 ماه یکبار توصیه می شود . ممکن است 20 درصد بیماران به جلسات بیشتر نیاز داشته باشند . طول درمان در هر جلسه 15 تا 30 دقیقه است

 عـوامـل مـوثـر بـر مـانـدگـاری درمـان
ـــ وزن بـدن
ـــ وضعیـت گـردش خـون
ـــ میـزان فعـالیـت روزانـه
با این حال بدون توجه به عوامل فوق ، اثرات درمانی 6 تا 12 ماه باقی می مانند . اما معمولا یک تا دو جلسه نگهدارنده 6 تا 8 ماه پس از اتمام درمان جهت ماندگاری درمان انجام می شود 

عـوارض درمـان
عوارض بسیار جزیی و کم اهمیت هستند ، مانند درد خفیف حین درمان و قرمزی مختصر پوست که پس از پایان درمان برطرف می شوند
مـوارد منـع درمـان:
ـــ بارداری و شیردهی
ـــ بیماریهای پوستی فعال
ـــ افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی
ـــ بدخیمی ها و بیماران تحت شیمی درمانی
ـــ مصرف داروهای ضد انعقاد
ـــ اختلالات متابولیک مثل دیابت و هیپرکلسترولمی

ـــ سابقه فلبیت ، وریدهای واریسی و ترومبوز ورید عمقی
ـــ بیماران دارای پیس میکر قلبی
ـــ افراد مبتلا به سل
ـــ افراد مبتلا به بیماریهای سیستم عصبی  مثل ام اس ، پارکینسون ، صرع و اختلالات حسی
ـــ  وجود پروتزهای فلزی در مسیر جریان الکتریکی
ـــ استفاده از آنتاگونیستهای ویتامین کا
توجه به این نکته ضروری است که این سیستمها نباید در ناحیه سر و گردن و قفسه سینه استفاده شوند

مهران جلالی بازدید : 15 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)


35781422-Apple_iPad_Mini_with_Retina_Display-7_620x413

آیا شما نیز به دنبال پاسخی بر این پرسش هستید که آیا خرید مدل بالاتری از آیپد های جدید ارزشش را دارد یا نه؟ تنها کافی است به مشخصاتی که به صورت یک جدول شیک و بسیار مرتب برای شما گردآوری شده اند نگاهی بیندازید.
زوج جدید آیپدِ اپل که از iPad Air وiPad Mini  با نمایشگر رتینا تشکیل شده، شاید بیش از آن که تصورش را بکنید شبیه به هم هستند.

 

از ویژگی های جدید و قدرتمند مدل Air که به کلی جایگزینی مناسب برای نسل چهارم اپل [همان new iPad خودمان] می باشد، می توان به پردازنده ای سریع تر A7، طراحی برگرفته شده از new iPad Mini و داشتن وزنی ۱ پوندی (حدود ۵۰۰ گرم) اشاره کرد.

 

35781422-Apple_iPad_Mini_with_Retina_Display-6_620x413

 

35781422-Apple_iPad_Mini_with_Retina_Display-4_620x413

 

این دستگاه، از نمایش رتینا با رزولوشن بالاتری بهره برده که تراکم پیکسل را کمی افزایش می دهد و همچنین از استاندارد هایCPU A5 Chip اپل استفاده می کند. در نتیجه مینی جدید، آپگریدی درست و حسابی بر روی پردازنده A7 خود دریافت می کند که خب، ارزان هم نیست!

 

 تصاویر iPad Mini را در بالا مشاهده کردید، در ادامه تصاویر iPad Air و جدول مقایسه آنها را با هم مرور می کنیم:

 

iPad_Air_35781421-010_620x413

 

iPad_Air_35781421-009_620x413

 

iPad_Air_35781421-007_620x413

 

iPad Air, iPad Mini (Retina) specs vs. iPad 4, iPad Mini specs - Tablets - CNET Reviews

 

iPad Air, iPad Mini (Retina) specs vs. iPad 4, iPad Mini specs - Tablets - CNET Reviews(1)

 

 

 


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 626
  • بازدید کلی : 12,505