loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
محمد حسین کرم سیچانی بازدید : 10 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 

 

پاستیل 13 کیلویی هستن ایشون !  ^.^

پاستیل 13 کیلویی

زرافه بدبخت از خیلی از تفریحات محرومه :))

زرافه بدبخت !

هیچکی منو دوس نداره :((

هیچکی منو دوس نداره !

دارن چینی بازی در میارن :))

از فردا تو ایران مد میشه !

چینی بازی !

دقت کردین بی دست و پا ترین حیوانات مارِ

اونوقت همه ازش میترسن !

عکس خنده دار

داداش رفت که رفت ، به درک

بهش فک نکن

رفت که رفت .... به درک !

کلوز آپی آشنا از اکثر دانشجویان محترم !

تصاویر طنز و خنده دار

به خدا من نمیخواستم بزنم تو چشش !

خودش ثورتشو آورد جلو :(

عکس نوشته های طنز و خنده دار

یه صلوات نثار روحش کنین :|

یکم دقت کنید متوجه مشید چرا ! احمق :))

عکس جالب

ابزار خودکشی حلزونام دمه دسته !

خودکشی حلزون

وانتافه :))

وانتافه

بزن قدش !

کوسه و غواص

ما اصلا برای هم ساخته نشدیم !

عکس نوشته های طنز و خنده دار

آقا این پول منو بدید لطفا ! :|

تصویر جالی از حیوانات

یکی از معضلات کلیپس ! :))

کلیپس خنده دار

اینجاست که شاعر میگه :

در حسرت آغوش تو هستم ، بغلم کن !

از عطر بر و روی تو مستم ، بغلم کن !

کی گفته که قراره دور از تو بمونم !

من با احدی عهدنبستم ، بغلم کن !

عکس طنز

خدا رحمتش کنه … !

عکس های خنده دار جدید

یَک چینیِ به غایت احمق (از دید پسرا)
9999 گل رز قرمز را برا دوختن لباس
دوست دخترش(خدا شانس بده از دید دخترا) تهیه کرد !
درفرهنگشون عدد 9 به معنی شایسته برای همیشه ست !

عکس نوشته های طنز و خنده دار

عاشقانه های کارمند و حقوق ! :))
 

عاشقانه های کارمند و حقوق

شکار لحظه ها !

شکار صحنه

کیا این صحنه براشون آشناست !؟ :))

عکس نوشته های طنز و خنده دار

آرایشگاه گریه ها ! :))

آرایشگاه گربه ها

میدونم طلاق سخته مرد …

ولی ظرف ماهی من خود به خود پر نمیشه !

عکس نامه طنز و خنده دار

توی روسیه به ازای هر 50 بشین پاشو یه بلیط رایگان میدن !

یه لحظه فک کن این دستگاه توی ایران باشه !

عکس نوشته های طنز و خنده دار

تصویر کاملا گویاست !

khandedar

ینی معنی و مفهوم مجسمه رو عوض کرد با این حرکت :))

عکس نوشته های طنز و خنده دار

همینجوری ، یهویی !

عکس نوشته های طنز و خنده دار

آخییی !

کفش تق تقی مرغی !

کفش تق تقی مرغی

عکس بدون گریم چارلی چاپلین

عکس بدون گریم چارلی چاپلین

این گربهه کدوم گوری رفت !؟

عکس نوشته های طنز و خنده دار

این VS اون !

جنگ پلنگ ها

طرح  چاپ فحش و دری وری جهت کاهش مصرف سیگار

مرحله بعدش دیگه خیلی بد میشه !

نکش آقا نکش

عکس نوشته های طنز و خنده دار

بذار جشتو ماچ کنم عزیزم !

عکس نوشته های طنز و خنده دار

تله موش  و تله انسان ! :))

  تله موش ، تله انسان

این سوال پیش میاد که دمپایی رو به دوچرخه قفل کرده

یا دوچرخه رو به دمپایی !؟ O.o

عکس نوشته های طنز و خنده دار

یزید در حال چک کردن اس ام اس !

یزید

شرح در عکس :))

شرح در عکس

کی ادعای شاخ بودنش میشد !؟

کی ادعای شاخ بودنش میشد !؟

ینی عالیه این عکس :))

وقتی مریخی ها پرچم آمریکا رو میبینن !

محمد حسین کرم سیچانی بازدید : 12 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

معرفی

پنجمین Nexus هم به دست ال‌جی ساخته‌شده گویا گوگل از عملکرد ال‌جی در ساخت Nexus قبلی راضی بوده است. نسل پنجم سری گوشی‌های گوگل مجهز به سخت‌افزار پرقدرت Snapdragon 800 و آخرین نسخه اندروید یعنی 4.4 یا Kitkat است و از همه این‌ها مهم تر قیمت باور نکردنی این گوشی هوشمند است. این اسمارت فون با قیمتی حدود 349 دلار به بازار عرضه شده است و این قیمت باعث می‌شود فروش این گوشی از نسل‌های قبلی بالاتر باشد.

 

 

طراحی

 

ظاهر کلی Nexus5 شبیه به G2 است البته دیگر از کلیدهای پشتی G2 خبری نیست و کلیدها در کناره‌ها تعبیه‌شده‌اند. این بار از پوشش پلاستیک برای تمام بدنه استفاده شده و خوشبختانه این پوشش پلاستیکی بسیار محکم است. در کناره پایینی در دو طرف درگاه USB سوراخ‌هایی دیده می‌شود. در نگاه اول فکر می‌کنید این گوشی مجهز به صدای استریو مانند One است اما در حقیقت یکی از این سوراخ‌ها مربوط به اسپیکر و دیگری مربوط به میکروفن است. کلیدهای سرامیکی تنظیم صدا و پاور که در اطراف گوشی هستند بسیار عالی عمل می‌کنند اما بعد از مدتی کار کردن با گوشی متوجه لبه‌های تیز این کلیدها خواهید شد. صفحه نمایش4.95 اینچی در یک گوشی باعث می‌شود تا برای اکثر دست‌ها، گوشی بزرگ باشد اما اگر دستان شما اندازه معمولی دارند به راحتی می‌توانید از گوشی استفاده کنید. به لطف استفاده از پلاستیک در بدنه وزن سبک گوشی به خوبی به چشم می‌آید. پوشش پلاستیک پشت گوشی بسیار مستعد جذب اثر انگشت و چربی است و حتی اگر دستان خود را مرتباً بشویید جای انگشتان شما روی آن باقی می‌ماند، البته این موضوع بیشتر در رنگ مشکی گوشی مشکل ساز خواهد بود و رنگ سفید نکسوس 5 اثر انگشت را در پشت گوشی نشان نمی‌دهد. لنز دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی نیز برجسته‌تر از Nexus4 است و همین امر باعث می‌شود شیشه محافظ لنز مستعد خش و آسیب‌پذیر باشد. آرم نکسوس نیز به زیبایی هر چه تمام تر در قاب پشتی حک شده است که لمس آن احساس خوبی از گوشی نکسوس را به شما منتقل خواهد کرد. در رنگ سفید در بالای گوشی خروچی صدای مخاطب یک دایره به رنگ سفید است که همخوانی با قسمت جلوی گوشی که تماما به رنگ مشکی است ندارد و شاید یکی از ایرادهای طراحی گوشی به رنگ سفید همین موضوع باشد که ظاهر گوشی را از آن هارمونی خارج کرده است.

قاب پشتی گوشی از جای خود خارج نمی‌شود بنابراین در این گوشی به باتری دسترسی نخواهید داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه نمایش

 

یک صفحه نمایش 4.95 اینچی از نوع True HD IPS+ که می‌تواند تصاویری باکیفیت Full HD یا 1920×1080 پیکسل را نمایش دهد برای پنجمین نسخه از گوشی‌های گوگل در نظر گرفته شده است. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی حدود 445 پیکسل بر اینچ دارد که کمی بیشتر از صفحه نمایش استفاده‌شده در G2 است. البته صفحه نمایش G2 بزرگ‌تر از صفحه نمایش Nexus است. با این وجود صفحه نمایش رنگ‌ها را به صورت طبیعی نمایش می‌دهد در مقایسه با G2 زاویه دید G2 از nexus 5 بیشتر است به طوری که هنگامی‌که هر دو گوشی را در زاویه 45 درجه از چشم قرار می‌دهیم خوانایی G2 از nexus بالاتر است. نتیجه‌ای که ما در این قسمت گرفتیم در مجموع صفحه نمایش G2 از صفحه نمایش nexus5 عملکرد بهتری دارد.صفحه نمایش با استفاده از پوششGorilla Glass 3 محافظت شده است این لایه نسبت به Gorilla Glass 2 حدود 50 درصد مقاوم تر شده است اما با این حال نباید زیاد به ضد خش بودن صفحه نمایش اطمینان کنید.

 

 

 

دوربین

 

یک دوربین 8 مگاپیکسلی که اندازه سنسور آن 3.2/1 اینچ و فاصله کانونی 2.4 همانند آنچه در Nexus4 بود برای Nexus5 استفاده شده این دوربین مجهز به لرزش گیر اپتیکال نیز است. کیفیت عکس‌ها در حد متوسط  و کمی نویز در عکس‌ها هم دیده می‌شود اما کیفیت‌های بدتر از این را هم قبلاً دیده‌ایم. قابلیت HDR+ نیز درNexus5 کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و جزییات عکس را به خوبی ثبت می‌کند. خوشبختانه دوربینNexus5 عکس‌های مایکروی خوبی می‌گیرد در مجموع باید گفت دوربین در این گوشی قابل ‌مقایسه با دوربین‌های 13 مگاپیکسلی امروز بازار و یا حتی 8 مگاپیکسلی های برندهای دیگر نیست اما به هر حال داشتن دوربین بهتر از نداشتن آن است. دوربین قادر است باکیفیت Full HD و نرخ بیت ریت 17Mbps و 29 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند صدای روی فیلم نیز به صورت مونو ذخیره می‌شود.

 

 

گوشی‌های نکسوس همیشه به علت داشتن دوربین‌های بی کیفیت مورد نکوهش دوستداران موبایلی و منتقدان بوده‌اند، شاید یکی از دلایل بی کیفیت بودن دوربین این گوشی‌ها این باشد که هدف تولید این گوشی‌ها رقابت با دوربین‌های دیجیتالی نیست و می خواهند تنها یک دوربین را برای کاربر فراهم کنند که در صورت نیاز بتواند به راحتی آن نیاز را برطرف کند.

 

 

 

 

در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌های این دوربین را مشاهده کنید که در دو حالت با HDR و بدون HDR گرفته شده‌اند. برای دیدن عکس‌ها با کیفیت اصلی بر روی عکس کلیک کنید.

 

 

با HDR

 

 

بدون HDR

 

 

سیستم‌عامل

 

مهم‌ترین قسمت این گوشی که فعلاً وجه تمایز آن با دیگر گوشی‌های اندرویدی است نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی 4.4 یا kitkat است. اولین چیزی که بعد از روشن کردن گوشی می‌بینیم صفحه قرمز رنگ با نشان اندروید در وسط صفحه نمایش است که ما را به یاد بسته کیت کت می‌اندازد. این نسخه از اندروید بدون دستکاری توسط کمپانی‌های گوشی ساز است و هیچ رابط کاربری بر روی آن نصب نیست که این موضوع باعث می‌شود نسبت به نسخه‌های دیگر اندروید که در گوشی‌هایی مانند نوت 3 و اچ تی سی وان می‌بینیم این نسخه کارکرد بهتر و روان تری داشته باشد. اگر قصد مقایسه اندروید با iOS را دارید به طور حتم باید یک گوشی مانند نکسوس را برای این مقایسه انتخاب کنید که بر روی آن نسخه خالص اندروید نصب باشد.

 مشابه آنچه قبلاً در گوشی موتورولا Motox دیده بودیم با گفتن کلمه Ok Google گوشی آماده دریافت فرمان‌های صوتی شما می‌شود. در مجموع باید گفت این نسخه از اندروید تغییرات عمده‌ای نسبت به نسخه قبلی نکرده است.

 

در اینجا پشتیبانی از USB On The Go وجود دارد اما این چیزی که در این گوشی می‌بینیم آن چیزی نیست که شما انتظار دارید، اتصال دستگاه‌هایی مانند کیبورد و میکروفون انجام می‌شود اما متاسفانه اتصال حافظه خارجی به گوشی امکان پذیر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پردازنده

 

با پردازنده 4 هسته‌ای  2.3 گیگاهرتزی Snapdragon 800 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 330 هیچ کندی یا افت سرعتی در رابط کاربری مشاهده نخواهید کرد برنامه‌های و بازی‌ها به صورت بسیار روان اجرا می‌شوند. 2 گیگابایت حافظه RAM نیز برای روان تر شده کارایی سیستم در نظر گرفته شده است. قدرت پردازشی Nexus5در مقایسه با Nexus4 بسیار بالاتر است در بنچ مارکهای مختلف Nexus5 پایین تر از گوشی‌هایی مثل Note3،Zultra، iphone 5s قرار می‌گیرد. ما بازی‌ FIFA 2014  را روی گوشی اجرا کردیم و هیچ کندی یا افت سرعتی در بازی‌ مشاهده نشد و گوشی به خوبی توانست بازی را با سرعت خوبی لود کرده و اجرا کند.

 

 

باتری

باتری نسبت به نسخه قبلی Nexus پیشرفت داشته است و ظرفیت آن از 2100 میلی‌آمپر به 2300 میلی‌آمپر رسیده است. این میزان می‌تواند حدود 2 ساعت بیشتر شارژ برای گوشی به ارمغان بیاورد. اما در استفاده ازWiFi به صورت مداوم 8.5 ساعت بیشتر دوام نمی آورد. در استفاده سنگین از گوشی نظیر WiFi و GPS و پخش ویدئو شاید لازم باشد در طول روز یک‌بار دیگر گوشی را به شارژ بزنید، این موضوع برای یک اسمارتفون یک عیب به حساب نمی‌آید زیرا امروزه تمام گوشی‌های هوشمند باطری زیادی مصرف می‌کنند و پیشرفت در زمینه باتری به اندازه پیشرفت در سایر قسمت‌های موبایلی نبوده است.

 

 

نظر جی اس ام

Nexus 5 از نظر امکانات جزو گوشی‌های سطح بالا به حساب می‌آید و وجود آخرین نسخه اندروید یعنی 4.4 وسوسه خریدن گوشی را زیاد می‌کند. از نظر ما کیفیت دوربین گوشی چندان رضایت‌بخش نیست و باتری هم کمی ضعیف است نداشتن در گاه کارت حافظه هم یکی دیگر از معایب Nexus5 است اما قیمت 350 دلاری این گوشی همه این معایب را کمرنگ می‌کند، اما به علت همین ارزان قیمت بودن نباید انتظار یک گوشی با جنس بدنه‌ای مانند آیفون را داشته باشید و گوشی به خوبی حس ارزان بودن آن را منتقل می‌کند، ما نکسوس 4 را از این بابت که جنس بدنه با کیفیت تری داشت را بیشتر دوست داشتیم، با این وجود در این رنج قیمتی به طور حتم مناسب‌ترین گوشی Nexus 5 باشد.

 

مزایا

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • قیمت بسیار مناسب
  • کیفیت عالی مکالمه

 

معایب

  • دوربین ضعیف
  • باتری ضعیف
  • بدنه پلاستیکی

 

 

 

محمد حسین کرم سیچانی بازدید : 11 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

باز هم یک آیفون معرفی شد و باز هم سر صدای زیادی در دنیای فناوری به وجود آمد. چه آیفون را دوست داشته باشید چه از آن متنفر باشید اولین آیفون معرفی شده در سال 2007 دید ما و شما و همه دوستداران موبایلی را به دنیای موبایل عوض کرد و کمپانی‌ها را مجبور ساخت تا راه اپل را در پیش گرفته و گوشی‌هایی شبیه به آیفون را تولید کنند. اکنون جدیدترین گوشی این شرکت با نام آیفون 5s (iPhone 5s) معرفی شد، امروز می‌خواهیم با هم ببینیم که این گوشی چگونه است و آیا می‌تواند به مدت یکسال پیروز میدان‌های نبرد باشد یا خیر؟

 

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

سال گذشته اپل آیفون 5 را معرفی کرد، بر طبق روالی که در اپل وجود دارد مدل جدید این گوشی یعنی آیفون5s تمام طراحی خود را از نسل قبلی به ارث می‌برد که این امر نیز اتفاق افتاد و در کل هیچ تفاوتی از نظر ظاهری بین هر دو گوشی دیده نمی‌شود. با اینکه ظاهر گوشی تفاوت مشخصی با گوشی نسل قبل ندارد، اما تفاوت‌هایی جزئی دیده می‌شود. این گوشی در سه رنگ ارائه شده است. رنگ‌های این گوشی عبارتند از سفید، خاکستری و طلایی. با وزنی برابر 112 گرم این گوشی از بسیاری اسمارت فون‌های بازار سبک‌تر است.

 

آیفون 5s                                      آیفون 5

 

در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 4 اینچی قرار دارد که در بالای آن خروجی صدای مخاطب، دوربین دوم و سنسور مجاورت و نور محیط قرار دارند. در پایین این صفحه نمایش بزرگترین تغییر در آیفون دیده می‌شود، در اینجا دکمه Home  قرار دارد که اکنون به عنوان سنسور اثر انگشت هم استفاده می‌شود که به بررسی کامل آن می‌پردازیم.

 

 

در کناره سمت راست گوشی هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود و تنها درگاه سیم کارت قرار دارد که برای خارج کردن آن نیاز به سوزن مخصوص دارید. در کنار سمت چپ گوشی دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و دکمه سایلنت کردن گوشی قرار دارد که از آن به عنوان دکمه مخصوص فعال و غیر فعال کردن چرخش صفحه نمایش هم می توان استقاده کرد.

 

 

 

 

 

 


در پشت گوشی که دقیقا شبیه به نسل قبلی است، شیشه در کنار آلومینیوم جای گرفته است، در بالا و پایین گوشی شیشه قرار گرفته و در وسط این دوشیشه آلومینیوم کار شده است. در شیشه بالایی دوربین گوشی به همراه فلاش LED قرار دارند.

 

 

در بالای گوشی تنها دکمه پاور و در پایین نیز اسپیکر، درگاه اتصالی و خروجی جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارند.

 

 

 

 

 

به هر حال این گوشی از 4 اینچی‌های بازار بسیار خوش دست تر است و کار کردن با یک دست با این گوشی بسیار راحت است. در مورد کیفیت ساخت این اطمینان را به شما می‌دهیم که آن مشکلاتی که در آیفون 5 وجود داشت در این گوشی نخواهید دید و اپل اینبار از آلومینیوم با کیفیت خوب استفاده کرده است.

 

 

Touch ID

 

این گوشی به یک سنسور اثر انگشت مجهز است که از آن برای باز کردن قفل گوشی و کارهایی مانند خرید اپلیکیشن از بازار بزرگ اپل یعنی اپ استور می توان استفاده کرد. به نوعی در هر کجا که به پسورد نیاز است این سنسور می‌تواند به عنوان یک گزینه انتخاب شود. برای اینکه از این ویژگی استفاده کنید در ابتدا باید انگشت خود را برای گوشی تعریف کنید برای اینکار به مدت 30 ثانیه باید وقت بگذارید و مراحل کار شامل این است که به طور مکرر باید انگشت خود را بر روی سنسور گذاشته و بردارید تا اثر انگشتی که بر روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود به صورت کامل رنگی شود.

 

 

 

اثر انگشت بهترین پسوردی است که می‌توان برای یک گوشی استفاده کرد زیرا اثر انگشت تنها برای خود شما است، در ضمن اینکه هیچ موقع آن را فراموش نخواهید کرد. شاید بتوان با کارهای مختلف اثر انگشت افراد را جعل کرد، اما حقیقتا در زندگی روزمره افراد عادی اینگونه اتفاقات نخواهد افتاد که شخصی بخواهد تا این حد خودش به زحمت بیاندازد که اثر انگشت افراد عادی را جعل کرده و قفل گوشی آن‌ها را باز کند؟

 

 

علاوه بر امنیت بیشتر اینگونه پسورد برای افراد عادی، باز کردن قفل گوشی با اثر انگشت بسیار راحت تر است زیرا نیازی نیست که 4 عدد را بر روی صفحه تایپ کنید، زمانی که انگشت خود را بر روی این سنسور بگذارید با تشخیص اثر انگشت شما به راحتی و با سرعت قفل گوشی باز خواهد شد.

 

اگرهم تصور می‌کنید که استفاده از اثر انگشت آنچنان هم مطمئن نیست اپل راه حلی برای این موضوع دارد، شما می‌توانید امنیت گوشی خود را دو برابر کنید، می‌توانید تنظیمات گوشی را طوری قرار دهید که بعد از باز شدن قفل گوشی با اثر انگشت از شما پسورد هم پرسیده شود.

 

صفحه نمایش

 

آیفون 5s به صفحه نمایشی با نسبت ابعاد 16:9 و از نوع رتینا مجهز است، این صفحه نمایش 4 اینچ است، کیفیت صفحه نمایش 1136×640 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز 326 پیکسل در اینچ است. از نظر تراکم پیکسلی، گلکسی اس 4 با تراکم پیکسلی 400 و اچ تی سی وان با تراکم پیکسلی 468 صفحه نمایش‌های با کیفیت تری از آیفون 5s دارند.

 

با این وجود نور صفحه نمایش آیفون 5s از این دو گوشی بیشتر است و رنگ‌ها در آن بهتر نمایش داده می‌شوند. به خصوص اشباعیت رنگ‌ها بسیار به واقعیت نزدیک تر است.

 

صفحه نمایش آیفون یکی از بهترین ها است، شما با چشم غیر مسلح نمی توانید پیکسل‌ها را در اینجا تشخیص بدهید. در زیر نور خورشید هم خوانایی صفحه نمایش بسیار خوب است و هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت.

 

 

 

سیستم عامل

 

این گوشی به آخرین سیستم عامل اپل مجهز است، اپل در سیستم عامل iOS7 بیشترین تغییرات را داده است. در این سیستم عامل جدید خبری از طراحی 3 بعدی آیکون ها نیست و تقریبا همه چیز مسطح شده است. از جمله تغییرات مهم دیگر می توان به بهبودهایی که در قسمت‌های مختلف انجام شده اشاره کرد. اولین و مهمترین تغییرات در این قسمت ایجاد مرکز کنترل‌ها است، با کشیدن انگشت از سمت پایین صفحه نمایش به سمت بالا مرکز کنترل‌ها نمایش داده می‌شوند. در اینجا شما می‌توانید به تنظیماتی مانند خاموش و روشن کردن وای فای، بلوتوث، Rotation، تنظیمات روشنایی صفحه نمایش، پخش کننده موزیک، استفاده از فلاش به عنوان چراغ قوه، ساعت و آلارم، ماشین حساب و دوربین درسترسی دارید. این امر باعث می‌شود که نیاز شما به رفتن به منوی تنظیمات کمتر شود.

 

 

قسمت ناتیفیکشن بار نیز تغییرات زیادی کرده است، در اینجا دیگر سه قسمت مختلف دارید، در قسمت اول تقویم و رویدادها، در قسمت دوم و سوم ناتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند.

 

 

همچنین قسمت تسک منیجر نیز تغییراتی داشته است، این تغییرات فقط از لحاظ ظاهری بوده و از نظر کاربرد همان کارها انجام می‌شود، در اینجا که ظاهر کار شبیه اندروید شده است با کشیدن انگشت به سمت بالا می‌توانید برنامه‌های باز را ببندید.

 

 

 

دوربین

 

در این گوشی دوربین همان کیفیت 8 مگاپیکسلی را که در آیفون 5 دیده بودیم دارد، اما سنسور 15 درصد بزرگ تر شده است که به عکاسی در نور کم کمک زیادی خواهد کرد. به علاوه در کنار دوربین به جای یک فلاش اینبار از 2 فلاش LED که رنگ آن‌ها کمی تفاوت دارد استفاده شده است اینکار باعث خواهد شد که در تاریکی رنگ عکس‌های گرفته شده با فلاش دقت بیشتری داشته باشند.

 

 

 

اما شاید مهمترین تغییر در این دوربین این باشد که از این پس می‌توانید با کیفیت 120 فریم در ثانیه با گوشی فیلمبرداری کنید، اپل نام این ویژگی را Slow Motion گذاشته است که توسط آن می‌توانید ویدئوهایی با حرکت آهسته فیلمبرداری کنید، در این سطح کیفیت تمام جزئیات به خوبی ثبت خواهند شد و می‌توانید ویدئوهایی جذاب و جالب را توسط گوشی خود تهیه کنید.

 

 

کارآیی

 

اپل در این گوشی از یک پردازنده جدید استفاده کرده است این  پردازنده A7 نام دارد و اپل ساخت آن را بر عهده سامسونگ گذاشته است. این پردازنده 2 هسته‌ای است و سرعت 1.3 گیگاهرتزی دارد. رم گوشی هم 1 گیگابایت است. در ضمن اپل برای اولین بار از یک پردازنده 64 بیتی در این گوشی استفاده کرده است که می‌توانید از این قسمت تفاوت پردازنده‌های 32 بیتی و 64 بیتی را مشاهده کنید. این پردازنده بر روی کاغذ از پردازنده‌های گلکسی اس 4 و Xperia Z1 ضعیف تر است.

 

اما همه چیز به پردازنده تنها بستگی ندارد، سیستم عامل iOS بسیار پایدارتر و تواناتر از سیستم عامل اندروید است. به جرات می‌توان گفت که هیچ بازی و برنامه‌ای در اپ استور نیست که این گوشی نتواند از عهده اجرای آن بر آید و به این علت که سیستم عامل iOS و سخت افزار آیفون برای یکدیگر ساخته شده‌اند هیچ مشکلی در استفاده از این گوشی نخواهید داشت.

 

 

پردازنده M7

 

یکی دیگر از مهمترین تغییرات داخلی این گوشی این است که از یک پردازنده که M7 نام دارد درکنار پردازنده اصلی استفاده شده است. این پردازنده اضافی وظیفه اش این است که بارهای اضافی را از دوش پردازنده اصلی بردارد، کارهایی مانند دریافت اطلاعات شتاب دهنده‌ها، ژایروسکوپ و قطب نمای دیجیتال بر عهده این پردازنده قرار خواهد گرفت. علاوه بر اینکه این پردازنده از بار اضافی بر روی پردازنده اصلی کم می کند، در مصرف باتری نیز موثر است و مصرف انرژی را پایین تر خواهد آورد.

 

یکی از روش‌های کاهش مصرف انرژی توسط این پردازنده این است که چنانچه شما در منطقه‌ای باشید که سیگنالی نباشد، M7 تشخیص خواهد داد که گوشی شما حرکتی نمی کند و در آن منطقه نیز سگنالی نیست بنابراین جستجو برای سیگنال توسط گوشی را قطع خواهد کرد که با اینکار مصرف باتری شما به طور چشمگیری پایین خواهد آمد.

 

باتری


یکی از شکایت‌های کاربران در مورد آیفون 5 عمر باتری دستگاه بود، اپل برای اینکه بتواند عمر باتری را در 5Sافزایش دهد کارهای مختلفی انجام داده است، یکی از این کارها استفاده از پردازنده اضافی M7 بود که تا حدودی باعث موفقیت اپل در این زمبنه نیز شد. اما تنها راه حل در حال حاضر این است که ظرفیت باتری بیشتر شود، متاسفانه به آن دلیل که اپل از همان بدنه آیفون 5 در اینجا استفاده کرده است امکان اینکه از یک باتری بزرگتر استفاده شود در اینجا وجود ندارد. تنها کاری که اپل توانسته انجام بدهد این بوده که ظرفیت باتری را از 1440 میلی آمپر به 1560 میلی آمپر افزایش داده است.

 

نظر جی اس ام

 

این گوشی در حال حاضر پرچمدار اپل به حساب می‌آید، برای یکسال آینده تمام گوشی‌های اندرویدی باید در برابر آیفون 5s آزمایش شوند و برای اینکه بتوانند به عنوان یک گوشی خوب شناخته شوند باید این آیفون را شکست دهند. آیفون 5s بهترین آیفونی است که تا این زمان ارائه شده و پر از ویژگی های سخت افزاری جدیدی است که به راحتی می‌تواند تمام گوشی‌های دیگر را شکست دهد، اگر طرفدار اپل هستید و یا قصد تجربه iOS را دارید ما به شما خرید این گوشی را توصیه می‌کنیم، اما اگر نمی خواهید iOS دست و پای شما را ببندد و می ‌خواهید به راحتی به گوشی خود فایل‌های مدیا را منتقل کنید این گوشی مناسب شما نیست و با همین قیمت می‌توانید گوشی‌های اندرویدی مانند Galaxy Note 3 را بخرید.

محمد حسین کرم سیچانی بازدید : 11 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

samsung transparent screen

سامسونگ به تازگی پتنت مربوط به یک نوع صفحه نمایش شفاف با قابلیت لمس از جلو و پشت را ثبت کرده است. با لمس صفحه نمایش از جلو کاربر می تواند یک پوشه را باز کند و با لمس همان قسمت از صفحه نمایش از پشت، کاربر می تواند به منوها دسترسی داشته باشد. در واقع کاربر با لمس یک بخش از صفحه نمایش از جلو و پشت صفحه نمایش می تواند به ویژگی های مختلفی از آن دسترسی داشته باشد.


ویدئوها نیز می توانند با استفاده از بخش پشتی صفحه نمایش قابل کنترل باشند. تصاویری که با هم تداخل دارند نیز به راحتی و با استفاده از پنل جلو یا پشت می توانند جداسازی شوند.

samsung transparent screen

استفاده از بخش پشتی گوشی برای کنترل دستگاه، ابتدا توسط ال جی و با عرضه G2 انجام گرفت. دکمه پاور و ولوم این دستگاه در پشت دستگاه و زیر دوربین قرار گرفته اند. اچ تی سی نیز با معرفی One Max نشان داد که می توان بعضی از بخش های دستگاه را به پشت آن انتقال داد. سنسور اثر انگشت این دستگاه در پشت قرار دارد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی سامسونگ از این پتنت خود در یک اسمارت فون استفاده خواهد کرد

محمد حسین کرم سیچانی بازدید : 13 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

lg g flex vs samsung galaxy round

سامسونگ و ال جی هر دو با نمایشگرهای OLED خمیده و بدنه هایی دارای انحنا سعی کردند آغازگر یک روند جدید باشند که البته هنوز مشخص نیست به کجا ختم خواهد شد ولی به هر صورت حرکتی متفاوت است.

 

جی فلکس حول یک محور عرضی خمیدگی دارد و گلکسی راند حول یک محور طولی. همانطور که از نامگذاری محصول سامسونگ بر می آید قرار بوده خمیدگی ویژگی اصلی این محصول باشد، و استفاده از آن با ژست tilt هم این را به خوبی می رساند.
اما در آن سو الجی بر روی بر روی انعطاف و مقاومت جی فلکس  در برای فشار تاکید کرده و البته قاب پشتی اش که تا حدی خود را ترمیم می کند نیز جذابیت خاص خودش را دارد.

مشخصات فنی دو تلفن را در جدول زیر می بینید:

lg g flex vs samsung galaxy round

قبلا مشخصات سخت افزاری و امکانات این دو اسمارت فون را با هم در این پست مقایسه کرده بودیم اما آیا می توان بر اساس ویژگی های سخت افزاری تصمیم درست را گرفت؟ یا اینکه باید به حس کار با محصول و طراحی آن هم نگاهی داشت؟ شاید جواب این سوالات را در ویدیوی مقایسه ای زیر بگیریم.

 

 

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 579
  • بازدید کلی : 12,458