loading...
کلاس 302 دبیرستان دکتر حسابی
سهیل فرهمند بازدید : 15 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

تلفن ماهواره‌ای ایریدیوم(Iridium)

 

ایریدوم برند تلفن ماهواه‌ای محصول شرکت موتورولا است. این شرکت در سال 1999 در پی پرداخت ناموفق هزینه‌ 5 میلیارد دلاری برای گسترش زیرساخت‌های شبکه جهانی تلفن ماهواره‌ای، محبور به اعلام ورشکستگی شد.
این سرویس برای شروع نیاز به 66 ماهواره داشت و همین امر بدهی 1.5 میلیارد دلاری به ایریدوم وارد کرد. عدم وجود بازاریابی مناسب به دلیل هزینه‌های بالای توسعه شبکه، تعداد کاربران این سرویس را به 10 هزار نفر رساند.
اختلالات بالای شبکه ایریدیوم و ظهور شبکه‌های پیشرفته سلول موبایل باعث افزایش قیمت این محصول شد و هر دستگاه ایریدیوم 3 هزار دلار و هر دقیقه تماس با آن 5 دلار قیمت داشت.

 

 

اسکوتر برقیSegway
 

 

اسکوتر برقیSegway در 2002 به بازار روانه شد. این محصول مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شد که درآمد حاصل از فروش آن به سرعت به یک میلیارد دلار می‌رسد.
در پی همین استقبال‌ها و پیش‌بینی‌های نادرست شرکت سازنده آن 100 میلیون دلار برای توسعهSegway هزینه کرد. همین هزینه قیمت آن را به 3 تا 7 هزار دلار رساند که برای اکثر مصرف کنندگان بسیار زیاد است.
مشکلات قانونی استفاده ازSegway‌ در خیایان‌ها و جاده‌های اکثر کشور‌ها باعث شد تا در 6 سال تنها 30 هزار عدد از این اسکوتر دوچرخ به فروش برسد.

سرآمد به نقل تکشو

سرآمد
۶ مرداد ۱۳۹۲ ۱۷:۱۱
تعداد کلیک۷۵۸
سهیل فرهمند بازدید : 11 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد

                                  دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست

                                  خون چکید از شاخ گل باد بهاران را چه شد

کس نمی‌گوید که یاری داشت حق دوستی

                                  حق شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد

لعلی از کان مروت برنیامد سال‌هاست

                                  تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد

شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار

                                  مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند

                                  کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد

صد هزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست

                                  عندلیبان را چه پیش آمد هزاران را چه شد

زهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت

                                  کس ندارد ذوق مستی میگساران را چه شد

حافظ اسرار الهی کس نمی‌داند خموش

                                  از که می‌پرسی که دور روزگاران را چه شد

 

PS4

سهیل فرهمند بازدید : 20 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)
در نمایشگاه E3 در لس آنجلس، PS4 بالاخره خود را با قیمت 399 دلار که 100 دلار از Xbox One شرکت مایکروسافت ارزان تر است نشان داد.

PlayStation 4به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در واقع در فوریه در مراسمی در نیویورک پرده برداری شد. درحالی که اطلاعات زیادی درباره ی امکانات و استراتژی های شرکت وجود داشت، خود سیستم در پرده ای از ابهام قرار داشت. مانند دسته ی بازی جدید آن!

Sony اشتباه گذشته ی خود را تکرار نکرده است. در نمایشگاه E3 در لس آنجلس، PS4 بالاخره خود را نشان داد. با قیمت 399 دلار که 100 دلار از Xbox One شرکت مایکروسافت ارزان تر است.

 

اطلاعاتی که از آن منتشر شده نشان می دهد که این دستگاه تنها یک PS2 پیشرفته نیست. بلکه شباهت بیشتری به Xbox One بزرگ تر دارد.

دسته های بازی:

در نگاه اول، تشخیص تفاوت آشکار بین DualShock 4 در PS4 با DualShock 3 در PS3 وجود دارد. اگر زمان کافی برای بازی با PS3 گذرانده باشید کم کم تفاوت ها آشکار می شود.

دکمه های ماشه ای (Trigger buttons) نسبت به نسخه ی قبلی پیشرفت داشته اند اما در واقع به خاطر صاف و بزرگتر بودن احساسی واقعی مانند Xbox One را القا نمی کنند و Shoulder Button ها نرم تر و راحت تر از دکمه های Xbox One یا PS3 هستند.


D-pad نیز در مقایسه با دقت D-pad در Xbox One نا امید کننده بود. من که نمی توانم پیروز شدن در یک بازی مبارزه ای را با آن متصور شوم. کمبود عکس العمل های لمسی هنگام تغییر جهت کمی مشکل ساز می شود.

 

دسته ی بازی همانند نسخه های قبلی سبک است و سطح آن در دکمه ها و پشت آن دارای ناهمواری بیشتری است. صفحه ی لمسی آن نیز صاف و کمی شیاردار است.

 

دستگیره های آنالوگ عکس العمل قابل قبولی دارند. اگر چه سطع آن ها کمی باعث حواس پرتی می شود. خود سیستم شبیه هیچ کدام از کنسول های بازی نیست. البته رنگ سیاه و شکل مربعی آن شبیه بیشتر کنسول هاست اما طراحی آن به گونه ای است که آن را از دیگر کنسول ها متمایز می کند.

طراحی:

شکل متوازی الاضلاعی زاویه دار آن کمی شبیه به PlayStation های گذشته و بیشتر به PlayStation 2 است. طراحی جذابی دارد اما کمی قوطی مانند است و اندازه ی آن با Xbox One متفاوت است. قیافه ی مکعبی آن منظره ی خوبی در کنار تلوزیونتان ایجائ خواهد کرد و جسمی مزاحم محسوب نخواهد شد.

بازی های مصرف شده

Xbox One با قوانین نسبتا طاقت فرسای خود درباره ی حقوق معنوی مدیریتی دیجیتال خود باعث جنجال شده است. کنسول مایکروسافت نیاز به اتصال روزانه به اینترنت و شناسایی حساب دارد; حتی برای بازی های تک نفره ی خود. بازی های روی دیسک، مانند بازی های کامپیوتر (و احتمالا با کد های یک بار مصرف) روی هارد دیسک Xbox One نصب می شوند. فروش و اجاره ی بازی ها توسط شرکت ها محدود می شوند. در مجموع، ناظران بر این عقیده اند که این قوانین باعث از بین رفتن فروش بازی های دست دوم خواهد شد.

قوانین سونی برای PS4 در نگاه اول بسیار مرسوم و معمولی تر به نظر می رسند. PS4 از بازی های مصرف شده پشتیبانی خواهد کرد و درخواست شناسایی آنلاین حساب را نخواهد داشت. البته سونی بیشتر این قوانین را به شرکت های منتشر کننده واگذار خواهد کرد تا قوانین خود را اعمال کنند.

PlayStation Plus و PS4

PS4 سرویس های Vita و PS3 را بدون هزینه ی ثبت نام اضافی پشتیبانی خواهد کرد. برخلاف PS3، یک ثبت نام اضافی برای بازی های چند نفره ی آنلاین مورد نیاز خواهد بود. البته برای دسترسی به سرورهایی مانندNetflix و مانند آن به آن ثبت نام نیازی نخواهید داشت. ولی برای دسترسی به تقریبا همه چیز(!) در Xbox one و Xbox 360 به یک Microsoft’s Xbox Live Gold Subscription نیاز دارید.

 

PS4 سرویس مجموعه بازی های سریع خود را خواهد داشت. Drive Club PS Plus Edition اولین بازی رایگان هنگام راه اندازی خواهد بود. همچنین یک بازی رایگان در هر ماه قابل دسترسی خواهد بود.

 

سونی در مورد پیشنهادات رایگان خود در هر ماه برای کاربران Plus خود با ذکاوت عمل نموده است. همچنان که مایکروسافت همین کار را برای کاربران Xbox 360 برای ثبت نام کنندگان به Xbox Live Gold انجام داد.


محتوای ویدیویی و سرویس ها

صحبت های سونی در مورد PS4  در E3 حاکی از تلاش های سونی برای حضورش در زمینه ی متحوای ویدیویی در کنسول ها همانند کر های مایکروسافت در Xbox One می باشد. سونی قدرت استادیو ی خود و راه اندازی احتمالی ویدیو های انحصاری PS4 را تبلیغ کرده است اما ماهیت آن ها هنوز کاملا مشخص نشده است.

سرویس های ویدیویی مانند Video Unlimited، Redbox و Flixster بعضی از این سرویس ها هستند که احتمالا در PS3 نیز ارائه شوند.

 

چالش بزرگ در ارائه کردن این محتوا ها برای تبلیغ کنسول ها این است که آیا کنسول های بازی می توانند نقش شبکه های ویدیویی را نیز ارائه کنند یا نه. ظاهرا مایکروسافت و سونی در این جهت حرکت می کنند که یک ریسک می باشد.

فناوری ابری Gaikai

 

تکنولوژی ابری Gaikai که سال گذشته توسط سونی ارائه شد، در فوریه به عنوان یک شیوه ی موقتی برای بازی کردن بازی های مدت دار قبل از خرید اعلام شد که با تکنولوژی streaming-game کار خواهد کرد. سپس دیوید پری، مدیرعامل شرکت Gaikai اعلام کرد که پتانسیلی که این سرویس ابری در مورد ارائه ی سرویس های مختلف دارد باعث احیای مجدد تجربه ی PlayStation خواهد شد.

 

این سرویس همچنین برای تقویت احساسات و تجربه های کاربران در استفاده ازPS4 استفاده خواهد شد و امکان به اشتراک گذاری نتایج بازیهایتان را با دوستانتان با ساده ترین روش در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

این اولین بار است که یک کنسول بازی خانگی وارد این حوزه می شود. البته هم اکنون کاربران رایانه های شخصی از این امکانات استفاده می کنند. تکنولوژی به اشتراک گذاری با Facebook و Ustream نیز سازگاری خواهد داشت. اگرچه سونی اعلام کرده است که این سرویس در 2014 راه اندازی می شود.

این سرویس ابتدا در ایالات متحده ی آمریکا راه اندازی شده و فقط محدود به PS4 نخواهد شد، بلکه PS3 وVita نیز از این فناوری بهره خواهند برد.


بازی های جدید:

همان طور که انتظار می رفت، سونی مجموعه ای از بازی هارا در E3 به نمایش گذاشت. (( The Order, Killzone و Shadow Fall and Infamous و Second Son and The Dark Sorceror )) از این جمله اند. برخی از این باضی ها در همایش قبلی سونی در فوریه رونمایی شدند. درک این که این بازی ها چه چیزی می توانند به کاربر ارائه کنند که PS3 نمی توانست کمی دشوار است. البته بیشتر اکثرا بازی ها زیبا به نظر می رسند.

سونی پشتیبانی همه جانبه از شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده ی خدمات را متعهد شده است و مراحل بسیار آسانی برای تولید کننده ها برای انتشار بازی وجود دارد.


سخت افزار:

PS4 همان طور که انتظار می رفت بسیار شگفت انگیز ظاهر شده است:

An eight-core X86 AMD Jaguar CPU

1.84-teraflop AMD Radeon graphics engine (with "18 compute units")

8GB of GDDR5 memory

500GB hard drive

Blu-ray drive

Three USB 3.0 ports

802.11 b/g/n Wi-Fi

Ethernet, HDMI, Bluetooth 2.1, optical audio and analog AV out

 

PS4 همانند Xbox One از یک هارد 500 گیگابایتی برای ذخیره ی داده ها استفاده خواهد کرد. مشخصات آن مانند یک کامپیوتر شخصی مدرن مجهز با پردازنده های AMD می باشد (یا این گونه به نظر می رسد.) این ها مشخصات یک کامپیوتر عالی نیست ولی حد اقل از تمامی کنسول های فعلی موجود در بازار بالاتر می باشد. فقط با توجه به سخت افزار های موجوک کنونی پیشرفته به نظر نمی رسد. درست مانند PS3در زمان خود.

 

سرعت پاسخگویی باعث کاهش لگ زدن هنگام اجرا می شود که این یکی از قول هایی بود که سونی به کاربران داده بود.(برخلاف Wii U که در اجرا تاخیر داشت.)PS4 قابلیت دانلود پر سرعت در پس زمینه را هنگام بازی خواهد داشت و حتی سونی مدعی شده است که بازی های درحال دانلود نیز میتوانند هم زمان اجرا شوند.

 

PS4 دارای یک درایو Blue-ray خواهد بود که قابلیت اجرای DVD را نیز خواهد داشت. همچنین سه درگاه USB 3.0، 802.11 b/g/n Wi-Fi، Ethernet، Bluetooth 2.1، HDMI، Analog AV-out و optical digital audio output.

 

بازی های PS3 نیز طبق گفته ی سونی با همان روش قابل بازی در PS4 خواهند بود.


DualShock 4 و PS Eye جدید: لمس و حرکت:

کنترل گر جدید DualShock 4 یکی از معدود بخش های این دستگاه است که تصویر کاملی از آن در اختیار می باشد.بر اساس اطلاعات موجود، این دسته شبیه ادغامی از PlayStation DualShock با کمی فلسفه ی طراحی Vita و Move می باشد. دسته دارای ویبره و صدای قوی تر، یک Touch Pad، یک دکمه ی اشتراک گذاری، یک جک استاندارد هدفون/میکروفون که هدفون های استاندارد را ساپورت می کند و یمه نوار نورانی که آن را شبیه به سه سر پیوند داده شده از دسته ی Move می کند. صفحه ی لمسی دوانگشتی همراه با کلیک، درست در وسط کنترل گر جاسازی شده است که چهره ای شبیه به PS Vitaبه آن داده است. این کنترل گر همچنین دارای یه پورت Micro-USB، Bluetooth 2.1 و ژیروسکوپ و سرعت سنج Sixaxis می باشد.

 

PlayStation 4 Eye نیز از نو طراحی شده است. به جای یک لنز شبیه وب کم، نوار جدید شبیه Kinect دوربین های استریو دارد. البته این وسیله یک وسیله ی جانبی می باشد و برای تهیه ی آن باید پول بیشتری بپردازید.

شبکه ی به اشتراک گذاری جدید:

 

سونی قول داده است که شما قادر به ظبط چند دقیقه از بازی خود و به اشتراک گذاری عکس ها یا کلیپ بازیتان با استفاده از دکمه ی به اشتراک گذاری خواهید بود. همچنین امکان چت نیز هنگام بازی وجود خواهد داشت. عکس هایی که در همایش سونی پخش شده اند نشان می دهند که چیزی که باعث نو نما شدن شبکه ی به اشتراک گذاری جدید سونی می شود، استفاده از عکس ها و اسم های واقعی برای بازیکنان است.

 

PlayStation Vita و بازی از راه دور (remote play):

 

آیا PS4 و Vita می توانند دوستان خوبی باشند؟ سونی قول داده است که Vita با PS4 بسیار سازگار خواهد بود و این دو با استفاده از Remote Play game-streaming به صورت شگفت انگیز با هم هماهنگ خواهند بود. کمی شبیه به امکاناتی که Nintendo Wii U روی GamePad ارائه می کند. به جز این که در این مورد این کار روی یک دستگاه کاملا مستقل انجام می شود.

به طور کلی، سونی در مورد PS4 قول های بزرگی داده است که عملی شدن یا نشدن آن ها و کیفیت امکانات ارائه شده، بعد از منتشر شدن، به وسیله ی مصرف کنندگان مشخص خواهد شد.

سهیل فرهمند بازدید : 15 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)
كمپانى بوگاتى (BUGATTI) در ابتداى مارس ٢٠١٢ قدرتمندترين رودستر خود را در هشتاد و دومين نمايشگاه ژنو رو نمايى كرد كه ويرون گرند اسپرت ويتس (Grand Sport Vitesse) نام دارد. با افزايش قدرت مدل ويتس (Vitesse) به ١٢٠٠ اسب بخار اين خودرو ابعاد تازه اى را در دنياى خودرو و رانندگى روباز گشوده است. ظاهرا بار ديگر بوگاتى ويرون (Veyron ) با نسخه ويتس (Vitesse) همچنان ركورد سقف سرعت دنيا را با ٤٣١ كيلومتر در ساعت در دست گرفته و با ديناميك رانندگى خود همگان را تحت تاثير قرار داده. مهندسان بوگاتى مدلى كنونى گرند اسپرت را كه ١٠٠١ اسب بخار hp قدرت و ١٢٥٠ نيوتن متر گشتاور دارد را به خودرويى قدرتمندتر ارتقا داده اند. بيشترين تورک گرند اسپرت ويتس (Grand Sport Vitesse) برابر با ١٥٠٠ تيوتن متر است. افزايش قدرت اين شانزده سيلندر از طريق چهار توربو شارژ بزرگ و اينتر كولر فراهم شده است. شاسى اين سوپر اسپرت هم مقابل با افزايش قدرت ارتقا يافته تا او اين بابت هم ويرون گرند اسپرت ويتس مشكلى نداشته باشد. بنابراين ويتس تضمين كننده ويژگى هاى فوق العاده اى از جمله شتاب فوق العاده و همچنين توان ترمزگيرى است كه از يك سوپر اسپرت بوگاتى انتظار ميرود است.

سهیل فرهمند بازدید : 12 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

1

 هنوز سال 2013 است و داریم از پرچمدار آتی سامسونگ که قرار است سال بعد معرفی شود حرف می‌زنیم.

احتمالا این خاصیت گلکسی اس‌های سامسونگ است که هر بار با آمدنشان کلی ما را ذوق زده کرده‌اند.

این اس آخری هم که دیگر به قول معروف ترکانده است. در مطلبی که پیش رو دارید 10 تا از ویژگی‌هایی که الان انتظار داریم پرچمدار آتی سامسونگ با خود داشته باشد، برای شما آورده‌ایم.

ممکن است برخی از این ویژگی‌ها نسبت به برخی دیگر احتمال بیشتری برای موجودیت داشته باشند. البته ما که خوشحال می‌شویم اگر تمامی این ویژگی‌ها را در گلکسی اس بعدی ببینیم.

1: صفحه نمایشی با زیر لایه پلاستیکی: اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید یک صفحه نمایش با زیر لایه پلاستیکی است. بله این همان فن آوری است که به سامسونگ اجازه داده است صفحات خمیده یا انعطاف پذیر تولید کند. البته احتمال اینکه اس 5 را با یک صفحه خمیده ببینیم خیلی کم است، اما از آنجایی که این صفحات دوام بیشتری دارند، انتظار داریم در ساخت صفحه نمایش این پرچمدار از این فن آوری استفاده شود. در ضمن با استفاده از این فن آوری صفحه نمایش می‌تواند باریکتر ساخته شود.

2: اسکنر اثر انگشت: تب و تاب اسکنر اثر انگشت گذاشتن روی اسمارت فون‌های جدید هر روز داغ‌تر می‌شود. احتمال هم می‌رود که سامسونگ از این قافله عقب نماند. البته قرار دادن یک اسکنر روی یک تلفن اندرویدی یکم پیچیدگی دارد، زیرا باید گوگل را هم در نظر گرفت. گوگل باید تمامی اطلاعات گرفته شده از اسکنر را با پلی استور هماهنگ کند تا بتواند به کارایی لازم دست یابد. زیاد هم غیر ممکن نیست، دیر یا زود اتفاق می افتد.

3:دوربینی با رزولوشن بالا و زوم Lossless: اخیرا از این فن آوری زیاد می‌شنویم. با وجود دوربین‌هایی با رزولوشن بالا، سازندگان می‌توانند قابلیت‌های زوم 2x-3x را به تلفنهای‌شان بیاورند. دوربین 13 مگاپیکسلی اس 4 توانایی چنین کاری را نداشت. اما اگر برای اس 5 یک دوربین 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته شود، به کار گیری زوم Lossless نیزامکان پذیر خواهد بود.

4:ضبط فول اچ دی با سرعت 60 فریم در ثانیه و OIS: چیپست در نظر گرفته شده برای اس 5، سریعتر از گذشته خواهد بود، پس انتظار داریم که سامسونگ قابلیت ضبط فول اچ دی را نیز به این اسمارتفون اضافه کند. درباره  تثبیت کننده اپتیکال تصویر هم، بیشتر رقبای این اسمارتفون در حال حاضر دارای این ویژگی هستند، پس به احتمال زیاد اس 5 نیز مجهز به آن خواهد شد.

5:بدنه با کیفیت: دیگر زمان آن رسیده است که سامسونگ هم برای پرچمدارانش بدنه‌ای در خور آنها بسازد. حداقل انتظاری که داریم یک قاب تمام فلز برای این پرچمدار است.

6:همیشه آماده گرفتن دستورات صوتی: نمی‌توان انکار کرد که Google Now در حال حاضر یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های درون اسمارتفون‌های اندرویدی است، اما فعلا تنها راه کار کردن با آن باز کردن این برنامه و سپس صحبت کردن است. موتورولا برای این مورد راه حلی پیدا کرده است و در چیپست X8 خود یک پردازنده زبان قرار داده است که باعث می‌شود این ویژگی همیشه فعال باشد، پس انتظار داریم سامسونگ هم در پرچم دار آینده خود چنین کند.

7:تولید دقیقتر رنگها: انتظار داریم در صفحه نمایش اس 5 رنگهای طبیعی‌تری ببینیم. مثلا ایرادی که به صفحه نمایش اس 4 وارد بود، تولید تصاویری بود که بیشتر به رنگ سبز یا آبی دیده می‌شدند. حالا ساتوره شدن بیش از حد رنگها بماند، پس دیگر زمان آن رسیده است که سامسونگ رنگهای طبیعی‌‌تری برای دیدگان کاربران خود تهیه ببیند.

8:خوانایی بهتر در محیط باز: مورد ضعیف دیگری که صفحه نمایش اس 4 آن را به دوش می‌کشید، خوانایی کم آن در زیر نور آفتاب بود. به طور کل AMOLEDها نسبت به LCDها از روشنایی کمتری برخوردارند، بنابراین خوانایی آنها زیر نور آفتاب نیز پایینتر از ال سی دی‌ها است. خوشبختانه در نوت 3 این کاستی تا حد امکان جبران شده بود و نسبت به اس 4، خوانایی صفحه نمایش بیشتر است، پس انتظار اینکه اس 5 از هر دوی اینها بهتر باشد، انتظار بیجایی نیست.

9:اسپیکرهای استریو با کیفیت بالاتر و قدرتمندتر: اینکه تا چه حد احتمال دارد این انتظار ما به حقیقت بپیوندد، زیاد نیست، زیرا به طور سنتی سامسونگ به اسپیکرهای اسمارتفونهای خود توجه زیادی نمی‌کند. اسپیکرهای اس 4 واقعا خوب و با کیفیت بودند، اما انتظار داریم که سامسونگ برای پخش برخی از افکتها یک اسپیکر دیگر هم در بدنه قرار دهد(مثل اسپیکرهای بوم ساوند اچ تی سی وان)البته احتمالش خیلی پایین است، زیرا سامسونگ علاقه زیادی به باریک بودن و سبک وزن بودن دارد.

10:تاچ ویز جدید: اس 3 بود که با اینرتفیس Nature UX به بازار آمد و تحولی بنیادین در اینترفیس اندروید به وجود آورد. از آن پس هر تغییری که بوده است، جزیی بوده و اینترفیس به طور کل تغییری نکرده است. انتظاری که داریم این است که اس 5 نیز با یک تغییر اینچنینی به بازار بیاید و کمی دست به سرو روی این رابط کاربری کشیده شود.

انتظار شما از پرچمدار آینده سامسونگ چیست؟ آیا به این اسمارتفون خوشبین هستید؟

سهیل فرهمند بازدید : 15 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)
بررسی تخصصی بررسی تخصصی جی اس ام؛ سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

خیلی‌ها بودند که طراحی Xperia Z را دوست داشتند و تمایل داشتند که سونی این طراحی را رها نکند. اماXperia Z اشکالاتی در بعضی از قسمت‌های خود داشت که سونی سعی کرده است این اشکالات را برطرف کرده و بهترین تجربه کاربری را که می‌توانسته ارائه بدهد. این گوشی به ویژگی‌ها و امکاناتی مجهز است که به راحتی می‌تواند بسیاری از کسانی را که به دنبال یک گوشی هوشمند شیک و لوکس هستند را به سمت خود جذب کند. با هم به بررسی گوشی می‌پردازیم تا ببینیم که چه مزیت‌ها و چه معایبی دارد.

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

وقتی از روبرو به گوشی نگاه می‌کنید کاملا احساس می کنید که گوشی Xperia Z را می بینید. در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 5 اینچی قرار دارد که بیشتر فضای جلوی گوشی را اشغال کرده است، در بالای این صفحه نمایش دوربین دوم به همراه سنسورها و خروجی صدای مخاطب قرار دارند در داخل خروجی صدای مخاطب LED هشدار دهنده‌ای قرار گرفته که در شرایط مختلف با رنگ‌های متنوع خود شما را آگاه می‌کند. در پایین صفحه نمایش هیچ چیزی نخواهید دید.

 

 

اطراف صفحه نمایش یک نوار پلاستیکی قرار گرفته است که تا حدودی باعث تفاوت ظاهر گوشی با Xperia Zمی‌شود.

 

یکی از بزرگترین تفاوت‌های این اسمارت فون با نسل قبلی در این است که در اطراف این گوشی فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده است. این فریم جدید علاوه بر اینکه ظاهری زیبا را برای گوشی به همراه می‌آورد باعث می‌شود دوام گوشی نیز بیشتر شود.

 

در سمت چپ گوشی درگاه اتصالی و درگاه کارت حافظه خارجی قرار دارند. در پایین این دو درگاه محل اتصال گوشی به داک تعبیه شده است.

 


در سمت راست گوشی در بالاترین قسمت محل قرار گیری سیم کارت قرار گرفته است، کمی پایین تر از آن دکمه پاور، دکمه‌های کم وزیاد کردن صدا و دکمه شاتر قرار دارند. در گوشه پایینی سمت راست محل بستن بند یا وسایل جانبی خاصی که با بند به گوشی متصل می‌شوند قرار دارد.

 

 

در پایین گوشی نیز اسپیکر گوشی قرار دارد و در زیر یک پوشش مشبک قرار گرفته است، میکروفون گوشی نیز در زیر این پوشش قرار دارد. در بالای گوشی تنها خروجی جک 3.5 میلیمتری هدفون دیده می‌شود.

 

 

 

اما در پشت گوشی مهمترین برگ برنده این گوشی قرار گرفته است، در اینجا لنز دوربین در بالاترین قسمت پشت گوشی قرار دارد و در زیر آن یک فلاش LED قرار گرفته است، بعدا به طور مفصل به مشخصات این دوربین خواهیم پرداخت.

 

این گوشی زیبا است درست مانند Xperia Z که زیبا بود، اما یک تفاوت در اینجا است، ما فکر می‌کنیم که این گوشی از نسل قبلی بسیار خوش دست تر شده است و در هنگام دست گرفتن آن راحتی بیشتری را حس خواهید کرد.

 

در ضمن این گوشی تاییدیه IP55  و  IP58را دارد که باعث می‌شود با یک گوشی ضد آب و ضد گرد وغبار روبرو باشید، این گوشی تا عمق 1 متری تا 30 دقیقه دوام می آورد، علاوه بر این در زیر آب می‌توانید با این گوشی عکس بگیرید و فیلمبرداری کنید، اما توجه کنید که در زیر آب صفحه لمسی گوشی کار نخواهد کرد و برای این که دوباره این صفحه نمایش کار کند باید صفحه و دست خود را کاملا خشک کنید.

 

صفحه نمایش

 

در Xperia Z ما هم صفحه نمایش را دوست داشتیم هم از آن خوشمان نمی‌آمد، صفحه نمایش Xperia Zاولین صفحه نمایش فول اچ دی بود که آن را برای شما بررسی کردیم و کیفیت متن‌ها و رنگ‌ها در آن خیلی خوب بود اما زاویه دید و خوانایی در زیر محیط باز بسیار ضعیف بود. اما در این گوشی با این صفحه نمایش، سونی درب صنعت تلویزیون سازی را به روی گوشی‌های موبایل باز کرده است. در اینجا سونی از صفحه نمایش‌های TRILUMINOS  برای موبایل استفاده کرده است که از این تکنولوژی در تلویزیون‌های سری ساخت 2013 خود استفاده کرده بود. تکنولوژی از نورهای LED سه رنگ اصلی قرمز – آبی و سبز برای نور پس زمینه کریستال مایع استفاده خواهد کرد. این عملکرد باعث می‌شود که رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش با کیفیت بسیار خوبی و شفافیت عجیبی نمایش داده شوند.

 

در این صفحه نمایش زاویه دید بسیار بهتر از Xperia Z اصلی است اما باز هم در برابر بسیاری از رقبا هنوز زاویه دید یک عیب به شمار می‌رود.

 

 

 

پردازنده و حافظه داخلی

 

این گوشی به قوی ترین پردازنده حال حاضر بازار مجهز است، پردازنده گوشی اسنپدراگون 800 است که آخرین پردازنده ساخت شرکت کوآلکام است، این پردازنده 4 هسته در خود دارد که این پردازنده‌ها می توانند در نهایت سرعت خود فرکانس 2.2 گیگاهرتز را برای این گوشی به همراه داشته باشند. رم گوشی 2 گیگابایت و حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت است که از این میزان تنها چیزی در حدود 12 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد. به شما اطمینان می‌دهیم که در استفاده روزانه از این گوشی به مشکلی برنخواهید خورد زیرا پردازنده قوی این گوشی از پس تمام کارها برخواهد آمد.

 

 

 

بازی و وپخش ویدئو

 

همانطور که گفتیم پردازنده گوشی بسیار قوی است، هیچ بازی یا نرم افزاری نیست که در حال حاضر این گوشی از عهده اجرای آن برنیاید، ما بر روی آن بازی NFS  را که بر روی بیشتر گوشی‌ها تست کردیم نصب کردیم و با آن بازی کردیم، این گوشی به راحتی این بازی را اجرا کرده و توانست از عهده اجرای آن به خوبی بربیاید، همچنین گوشی با پخش ویدئوهای با کیفیت فول اچ دی نیز هیچ مشکلی ندارد و به خوبی این ویدئوها را نشان می‌دهد، علاوه بر این سونی در اینجا از یک موتور با نام X Reality استفاده می‌کند که به بهبود پخش ویدئوها هر چه بیشتر کمک می‌کند.

 

اسپیکر

 

صدای اسپیکرهای گوشی بسیار بلند است اما متاسفانه هنوز هم این اسپیکر کیفیت ندارد، با توجه به اینکه فاصله صفحه نمایش از لبه‌های گوشی در بالا و پایین صفحه نمایش زیاد است، سونی می‌توانست در اینجا از صفحه اسپیکرهای دوتایی برای بهتر شدن کیفیت صدا استفاده کند اما متاسفانه این کار را نکرده است، امیدواریم که سونی در نسل بعدی Xperia Z فکری به حال اسپیکرها کند.

 

باتری

 

باتری این گوشی ظرفیتی برابر 3000 میلی آمپر را دارد در اینجا سونی ادعا کرده که این باتری تا 13 ساعت و 50 دقیقه از گوشی در حالت مکالمه در شبکه 2G پشتیبانی خواهد کرد و تا 880 ساعت نیز از حالت آماده به کار پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های سونی همیشه به باتری خوب معروف بوده‌اند، ما از عملکرد باتری رضایت داشتیم و استفاده ترکیبی از گوشی می‌توانید به راحتی تا 1 روز کامل را به گوشی اطمینان کنید.

 

دوربین
 

یکی از ویژگی‌های این گوشی که سونی بسیار برای آن تلاش کرده و در واقع این تلاش نتیجه بسیار خوبی را نیز داشته قسمت دوربین است. سونی در Xperia Z1 از یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی استفاده کرده است که این دوربین لنز G دارد، لنز G یکی از بهترین سری لنزهای سونی به حساب می‌آید. در این دوربین سونی سنسور Exmor RS  را با موتور پردازشگر BIONZ ترکیب کرده است و بهترین رابط کاربری را به وجود آورده است.

 

 

 

این دوربین چندین ویژگی اضافی دارد که عبارتند از:

 

1 – Superior Auto:

 در این حالت دوربین به صورت خودکار تمام تنظیمات را انجام خواهد داد شما دخالتی در تعیین کیفیت و بقیه کارها نخواهید داشت.

 

2 – Manual:

در اینجا تمام تنظیمات در دست کاربر است و باید بر طبق تجربه و اطلاعات عکاسی بهترین تنظیمات را انتخاب کنید.

 

3 – TimeShift Brust:

در این حالت چندین عکس پیاپی گرفته می‌شود که به کاربر این امکان را می‌دهد از بین عکس‌های گرفته شده بهترین را انتخاب کند.

 

4 – Picture Effect:

با فعال کردن این ویژگی در یک زمان بر روی تصویری که گوشی نشان می‌دهد چندین افکت نشان داده می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد بهترین افکت که مورد نظر شما است را انتخاب کنید.

 

5 – Sweep Panorama:

با این ویژگی همانطور که از نام آن پیدا است می‌توانید عکس‌های پانوراما تهیه کنید.

 

6 – AR Effect:

این ویژگی از تمام این عنوان ها که ذکر کردیم بهتر و جالب تر است، در اینجا بر روی صحنه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، تصاویر انیمیشنی زیبا و جالبی قرار می‌گیرد که می‌توانید نمونه‌های آن را در زیر مشاهده کنید.

 

 

برای دیدن عکس با کیفیت اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید

 

 

 

 

 

7 – Info eye:

با این ویژگی شما با استفاده از اتصال به موبایل شما می‌توانید اطلاعات مختلف در مورد مکانی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید به شما نشان داده می‌شود.

 

8 – و اما Social Live:

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا محتوایی که تهیه می‌کنید را به صورت مسقیم بر روی شبکه‌های اجتماعی خود ارسال کنید.

 

نمونه عکس‌ها و ویدئوهای زیر را که توسط این گوشی تهیه شده در ادامه مشاهده کنید.

 

برای دیدن عکس با کیفیت اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید

 

 

نظر جی اس ام

 

چیزهایی که ما در این گوشی دوست داشتیم:

 

صفحه نمایش با کیفیت

جنس بدنه بسیار خوب

ضد آب و ضد گرد و غبار

دوربین فوق العاده

سرعت بالای پردازنده

 

چیزهایی که ما دوست نداشتیم:

صفحه نمایش در برابر گلکسی اس 4 هنوز هم ضعف‌هایی دارد

صدای اسپیکر بی کیفیت

احتمال از حالت برگشت آلومینیوم دور گوشی وجود دارد

قرار گیری جای نامناسب دکمه کم و زیاد کردن صدا

 

Xperia Z1 به طور حتم یک حرکت رو به جلو برای سونی است و می‌تواند سونی را یک قدم به تبدیل شدن به بهترین گوشی‌ساز دنیا نزدیک‌تر کند. ما در استفاده‌ای که از گوشی داشتیم کاملا راضی بودیم، چیزی که متوجه نشدیم این بود که سونی چرا در رابط کاربری خودش هیچ تغییری ایجاد نمی کند، این رابط کاربری در تمام گوشی‌های سونی بسیار تکراری شده است (درست همانند رابط کاربری سامسونگ، تصور می‌کنیم شرکتی که در این زمینه از همه بهتر عمل می‌کند اچ تی سی است که مرتب رابط کاربری خود را بروز کرده و آن را متحول می‌کند). به هرحال اگر بخواهیم بگوییم که گوشی برای چه کسانی مناسب است باید بگوییم که این گوشی می‌تواند تمام سلایق را پوشش دهد، ظاهر شیک گوشی مشکل پسندان را راضی می‌کند و پردازنده قدرتمند می‌تواند رضایت بازی دوستان را در پی داشته باشد، اگر طرفدار سونی هستید و در ضمن به دنبال بهترین گوشی سونی که علاوه بر داشتن ظاهر زیبا و پردازنده قوی بتواند به عنوان یک دوربین حرفه‌ای در جیب شما حضور داشته باشد هستید این گوشی به طور حتم برای شما ساخته شده است.

سهیل فرهمند بازدید : 25 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)
عشـق یعنـی...!

عشق یعنی مستی و دیوانگی

 


عشق یعنی با جهان بیگانگی

 


عشق یعنی شب نخفتن تا سحر

 


عشق یعنی سجده با چشمان تر

 


عشق یعنی سر به دار آویختن

 


عشق یعنی اشک حسرت ریختن

 


  عشق یعنی درجهان رسوا شدن

 


عشق یعنی سُست و بی پروا شدن

 


عشق یعنی سوختن با ساختن

 


عشق یعنی زندگی را باختن


 

 


عشق یعنی انتظار و انتظار

 


عشق یعنی هرچه بینی عکس یار

 


عشق یعنی دیده بر در دوختن

 


عشق یعنی در فراقش سوختن

 


عشق یعنی لحظه های التهاب

 


عشق یعنی لحظه های ناب ناب

 


عشق یعنیبا پرستو پر زدن

 


عشق یعنی آب بر آذر زدن

 

زیباترین شعر عاشقانه

 


عشق یعنی، سوز نَی، آه شبان

 


عشق یعنی معنی رنگین کمان

 


عشق یعنی شاعری دل سوخته

 


عشق یعنی آتشی افروخته

 


عشق یعنی با گلی گفتن سخن

 


عشق یعنی خون لاله بر چمن

 


عشق یعنی شعله بر خرمن زدن

 


عشق یعنی رسم دل بر هم زدن

 


عشق یعنی یک تیمم,یک نماز

 


عشق یعنی عالمی راز و نیاز


 
سهیل فرهمند بازدید : 23 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)
بررسی تخصصی مقایسه سه گوشی HTC One، Galaxy S4، Xperia Z

همانطور كه به شما وعده داده بوديم امروز مقايسه اي بين سه اندرويدي بازار كه سه سوپرفرن بازار هم هستند انجام خواهيم داد، ما نمي‌خواهيم در اينجا بگوييم كه كدام گوشي در كل بهتر است و كدام گوشي بدتر است، در اينجا فقط اين گوشي‌ها را مقايسه مي‌كنيم و با دلايل منطقي در هرقسمت آن گوشي كه برنده خواهد شد اعلام مي‌كنيم اما در نهايت انتخاب به عهده شما است كه با توجه به نياز خود گوشي مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

بسيار خوب مبارزه را شروع مي‌كنيم.

 

 

 

راحتي در دست

 

هر سه گوشي اندازه تقريبا بزرگي دارند، اما اين اندازه‌هاي بزرگ زياد آزار دهنده نيست، در گوشي HTC Oneيك انحنا در پشت اين گوشي ايجاد شده  كه اين انحنا به خوش دست يودن گوشي كمك بسيار زيادي مي‌كند، سوني گوشي Xperia Z را كاملا تخت و مستطیلی طراحی کرده، سامسونگ نيز تقريبا همان طراحي Galaxy S3 را در اينجا به کار برده به اين صورت كه گوشي ظاهري تقريبا بيضي مانند دارد و لبه هاي آن كاملا گرد هستند.

 

بگذاريد براي اينكه كاملا متوجه شويد كدام گوشي خوش دست‌تر است به ترتيب برندگان اين بخش را اعلام كنيم.

 

HTC One خوش دست ترين گوشي اين گروه است و در رتبه اول جاي مي‌گيرد، بعد از آن دومين رتبه مربوط بهGalaxy S4 است و بعد از آن Xperia Z در رتبه سوم جاي خواهد گرفت.

 

رتبه اول One

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم Xperia Z

 

 

 

 

 

طراحی

 

Galaxy S4 در بیشتر موارد طراحی اس 3 را به ارث برده است و یکی از مواردی که بسیاری بر سامسونگ خورده می‌گیرند همین است که در طراحی نواوری دیده نمی شود، اما در مجموع گوشی ظاهری زشت ندارد که برای یک پرچمدار مناسب نباشد.

 

Xperia Z تماما از شیشه ساخته شده است، این گوشی به صورت يك مكعب مستطيل طراحي شده و لبه هاي گوشي كمي گرد شده است، درست است که طراحی این گوشی ظرافت های خاص خود را دارد اما با یک گوشی که یک طراحی فوق العاده داشته باشد و تا کنون در جایی ندیده باشید روبرو نیستید.

 

اما مسئله برای HTC One متفاوت است، همانطور که در بررسی تخصص این گوشی هم گفتیم HTC هر چه در توان داشته برای طراحی این گوشی به کار برده و زمانی که از روبرو به گوشی نگاه می‌کنید گویی یک گوشی از فیلم‌های فضایی و از آینده آمده است را می‌بینید، طرز قرار گرفتن اسپیکرها در جلوی گوشی یک کار جدید است و ترکیب شیشه و آلومینیوم (البته از نوع با کیفیت) در کنار هم ظاهری جذاب را به گوشی بخشیده اند.

 

در این راند از مبارزه ما برنده و رتبه اول را HTC One اعلام می‌کنیم و معتقدیم HTC برای طراحی گوشی زحمت زیادی کشیده است. در رتبه دوم گوشی Xperia Z را قرار می‌دهیم و در رتبه سوم را نیز شایسته Galaxy S4می‌دانیم.

 

رتبه اول One

رتبه دوم Xperia Z

رتبه سوم Galaxy S4

 

 

 

 

 

 

 

راحتی در استفاده

 

در اینجا با سه گوشی اندرویدی روبرو هستیم بنابراین نباید زیاد تفاوتی در این مورد وجود داشته باشد، اما به این علت که هر کمپانی به سلیقه خود یک پوسته برای گوشی‌هایش با سیستم عامل اندروید ادغام می‌کند باید در نظر داشته باشید که تفاوت‌هایی به وجود خواهد آمد.

 

سامسونگ با ادغام نسخه اندروید 4.2.2 و تاچ ویز این گوشی را تزئین کرده است، اگر پیش از این با سامسونگ کار کرده باشید بسیار راحت با این گوشی کنار خواهید آمد و اگر حتی پیش از این سامسونگ هم نداشتید بعد از گذشت 2 الی 3 روز به تمام زیر و بم آن آشنا خواهید شد.

 

در Xperia Z سونی از نسخه اندروید 4.1.2 استفاده کرده که نسبت به Galaxy S4 نسخه قدیمی‌تری است، تقریبا می‌توان گفت سونی هیچ دستکاری در نسخه اندروید نکرده و تنها آیکون ها را با سلیقه خود تزئین کرده است. مطمئن باشید اگر تجربه کار با اندروید را هم نداشته باشید به راحتی می‌توانیید جای همه چیز را پیدا کنید.

 

و اما HTC One، HTC در اینجا از اندروید 4.1.2 به همراه اخرین نسخه از رابط کاربری Sense یعنی نسخه 5 استفاده کرده است، درست است که این رابط کاربری بسیار زیبا طراحی شده است و امکانات جالبی مانندBlinkFeed دارد، اما کار کردن با آن برای افرادی که تا به حال HTC نداشتند و یا زیاد حرفه‌ای نیستند کمی سخت است و تا بخواهند زیر و بم آن را یاد بگیرند کمی زمان خواهد برد.

 

ما در این راند رتبه اول را شایسته Xperia Z می‌دانیم که کار کردن با آن بسیار راحت است، رتبه دوم را بهGalaxy S4 و رتبه سوم را نیز برای HTC One در نظر می گیریم.

 

 

رتبه اول Xperia Z

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم One

 

توجه داشته باشید رتبه بندی ما در اینجا تنها برای راحتی کار با گوشی برای کاربران عادی است، اما اگر بخواهیم به زیبایی این رابط کاربری‌ها رتبه بدهیم مطمئنا HTC One را در رتبه اول، Galaxy S4 را در رتبه دوم وXperia Z را در رتبه سوم قرار می‌دهیم.

 

رتبه اول One

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم Xperia Z

 

 

 

 

کارآیی

 

هر سه گوشی جزو قدرتمندترین های بازار هستند، اما در داخل تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز خواهد کرد. دو گوشی Xperia Z و HTC One پردازنده 4 هسته‌ای دارند که سرعت پردازنده اولی برابر 1.5 و سرعت پردازنده دومی برابر 1.7 گیگاهرتز است. اما Galaxy S4 به پردازنده 8 هسته‌ای مجهز است که حداقل بر روی کاغذ کلاس آن را از دو گوشی قبلی جدا خواهد کرد. اما حقیقتا این جداسازی تنها بر روی کاغذ نیست.

 

در اینجا ما تست‌هایی با هر سه گوشی انجام دادیم و متوجه شدیم که این سه در انجام کارهای سنگین که باید در انجام آن تبحر داشته باشند تفاوت های بسیاری دارند.

 

در ابتدا بر روی 3 گوشی بازی با کیفیت Need For Speed Most Wanted را نصب کردیم و بازی را بر روی آن‌ها اجرا کردیم در زیر می‌توانید ویدئوی مربوط به تست بازی این سه گوشی را مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید گوشی Galaxy S4 به راحتی هر چه تمام تر از پس اجرای این بازی برمی‌آید و بدون هیچ مشکلی و با سرعتی بسیار خوب ان را اجرا می کند، گوشی سونی Xperia Z نیز به خوبی توانست بازی را اجرا کند و ما مشکلی در انجام بازی با آن نداشتیم، اما در اینجا HTC One تنها گوشی بود که با سرشکستگی از این آزمایش بیرون آمد، همانطور که در فیلم هم مشاهده می‌کنید HTC One نتوانست بازی را نشان دهد و تنها یک صفحه سیاه را برای ما به نمایش درآورد.

 

دانلود ویدئوی تست بازی هر سه گوشی

 

مورد دیگر که ما مورد آزمایش قرار دادایم پخش ویدئوهای فول اچ دی بود، ما یک کارتون که کیفیت فول اچ دی داشت را بر روی هر سه گوشی قرار دادیم و با پخش کننده خود گوشی این ویدئو را پخش کردیم، همانطور که در ویدئو می‌توانید ببینید دو گوشی Galaxy S4 و Xperia Z به راحتی این ویدئو را پخش کردند، اما بازهم در اینجا HTC One نتوانست خودی نشان بدهد، همانطور که در فیلم می بینید ویدئوی در حال پخش در گوشیHTC One دائما گیر می کند و مانند این است که این گوشی نمی‌تواند از پخش فیلم های فول اچ دی پشتیبانی کند که این مسئله برای یک گوشی که صفحه نمایش فول اچ دی دارد خیلی جالب به نظر نمی‌آید.

 

دانلود ویدئوی مربوط به پخش فیلم FullHD توسط هر سه گوشی

 

بنابراین در این قسمت برنده دو گوشی هستند، هر دو گوشی Galaxy S4 و Xperia Z در این قسمت در رتبه اول می‌ایستند و با فاصله‌ای بسیار زیاد گوشی HTC One در رتبه بعد قرار خواهد گرفت.

 

 

رتبه اول Xperia Z و Galaxy S4

رتبه دوم HTC One

 

 

قیمت گوشی

 

هر سه گوشی جزو گوشی‌های گران قیمت هستند اما با این حال فاصله قیمتی آن‌ها بسیار زیاد است، در حال حاضر HTC One با قیمتی در حدود 2.900.000 هزار تومان عنوان گرانترین گوشی را در بین این سه گوشی دارد، بعد از آن گوشی گللکسی اس 4 با قیمتی در حدود 2.500.000 هزار تومان قرار دارد و در نهایت گوشیXperia Z با قیمت بسیار مناسب نسبت به دو گوشی قبلی یعنی قیمتی حدود 1.900.000 هزار تومان قرار دارد.

 

ما در اینجا رتبه بندی را به این صورت انجام می‌دهیم که آیا مقدار پولی که برای خرید یک گوشی می پردازید با توجه به امکاناتی که این گوشی به شما ارائه می کند به صرفه است یا خیر.

 

در رتبه اول ما Xperia Z را قرار می دهیم زیرا شما در قبال خرید یک سوپرفون با صفحه نمایش بسیار عالی مبلغی مناسب را می پردازید، بعد از آن Galaxy S4 در رتبه دوم قرار می‌گیرد زیرا در برابر امکانات بیشتری که نسبت به HTC One دارد قیمت مناسب تری دارد و در رتبه آخر گوشی HTC One قرار دارد که با قیمتی بالا به فروش می‌رسد.

 

 

رتبه اول Xperia Z

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم One

 

 

کیفیت صدا

 

در اینجا جای هیچ بحثی نیست، همانطور که در بررسی تخصصی‌ها گفتیم و شما هم می‌دانید کیفیت صدای اسپیکرهای HTC One از تمام گوشی‌های موجود در بازار بهتر است، دو اسپیکری که در جلوی این گوشی قرار دارند به خوبی صداها را پخش می‌کنند و هنگامی که صدای اسپیکرهای این گوشی را با دو گوشی دیگر مقایسه کنید متوجه این موضوع خواهید شد که هنگام پخش یک آهنگ با این گوشی جزئیاتی خواهید شنید که در هنگام پخش همین آهنگ‌ها با دو گوشی دیگر اصلا کتوجه آن‌ها نخواهید شد. در ویدئویی که برای شما آماده کردیم می‌توانید کیفیت صدای اسپیکر این سه گوشی را با هم مقایسه کنید، این ویدئو را از لینک زیر می‌توانید دانلود کنید.

 

بنابراین در اینجا HTC One با اقتدار در رتبه اول خواهد ایستاد و در رتبه دوم Galaxy S4 و در رتبه سوم نیز Xperia Z قرار می‌گیرد.

 

دانلود ویدئوی مقایسه تست کیفیت صدای هر سه گوشی

 

رتبه اول One

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم Xperia Z

 

امکانات

 

امروزه بیشتر اسمارت‌فون‌ها امکاناتی تقریبا مشابه دارند، در این بین اگر یک گوشی بتواند ویژگی جدیدی را ارائه کند خود را به راحتی بر سر زبان ها خواهد انداخت، کاری که سامسونگ در گلکسی اس 3 آن‌ را انجام داد و در Galaxy S4 اینکار را تکمیل کرد.

 

Xperia Z و HTC One امکاناتی تقریبا مشابه یکدیگر دارند که این امکانات در بیشتر اسمارت‌فون‌های حال حاضر بازار وجود دارد، اما موضوع برای Galaxy S4 متفاوت است، این گوشی یکسری وِیژگی خاص دارد که آن را از دو رقیب دیگر مستثنی می کند، به طور کامل در مورد ویژگی‌های جذاب این گوشی در بررسی تخصصی ان با هم صحبت کردیم که از اینجا می‌توانید آن‌ها را بار دیگر مرور کنید، اما اگر بخواهیم در این زمینه به گوشی ها رتبه بدهیم با اطمینان کامل گلکسی  اس 4 را در رتبه اول قرار خواهیم داد زیرا این رتبه در اینجا حقیقتا شایسته این گوشی است، اما در مورد دو رقیب دیگر باید بگوییم انتخاب رتبه دوم برای هر کدام از این دو گوشی کار سختی است و بهتر دیدیم که هر دو گوشی را بعد از Galaxy S4 در رتبه دوم قرار دهیم.

 

رتبه اول Galaxy S4

رتبه دوم One و Xperia Z

 

 

 

 

دوربین

 

در این زمینه باید از همین ابتدا بگوییم که در تجربه‌ای که ما از کار کردن با این سه گوشی داشتیم دوربین هر سه گوشی را فوق العاده دیدیم، هر سه دوربین بسیار خوب هستند که کار را در انتخاب بهترین دوربین بسیار سخت می‌کند، به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که در اینجا برنده اعلام نکنیم و هر سه گوشی را برنده بدانیم. برای دیدن کیفیت عکس‌های هر گوشی می‌توانید به صفحه مخصوص بررسی تخصصی هر کدام مراجعه کنید.

 

صفحه بررسی تخصصی Xperia Z

صفحه بررسی تخصصی HTC One

صفحه بررسی تخصصی Galaxy S4

 

رتبه اول هر سه گوشی

 

 

صفحه نمایش

 

هر سه گوشی به با کیفیت ترین صفحه نمایش هایی که تا کنون در گوشی موبایل دیده شده مجهز هستند،Galaxy S4 صفحه نمایش 5 اینچی سوپرآمولد با کیفیت FullHD دارد، تراکم این صفحه نمایش 441 پیکسل در اینچ است. HTC One صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع Super LCD3 با کیفیت FullHD و تراکم پیکسلی 469 پیکسل در اینچ دارد و در نهایت Xperia Z نیز صفحه نمایش 5 اینچی از نوع TFT با کیفیت FullHD و تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ را دارد. تمام این ارقام بر روی کاغذ هستند اما همانطور که در عکس مشاهده می کنید این صفحات نمایش تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. ما در اینجا رتبه اول را از نظر کیفیت صفحه نمایش بهGalaxy S4 می دهیم همه می‌دانیم که صفحه نمایش‌های آمولد بسیار با کیفیت هستند حال تصور کنید این صفحه نمایش کیفیت فول اچ دی نیز داشته باشد، حقیقتا از نگاه کردن به این صفحه نمایش که رنگ‌ها شفاف و واضح بودند بسیار لذت بردیم.

 

رتبه دوم را در اینجا شایسته One می‌دانیم، ذکر یک نکته را در اینجا ضروری می‌بینیم، درست است که تراکم پیکسلی صفحه نمایش HTC One از Galaxy S4 بیشتر است اما به این نکته دقت کنید که صفحه نمایش HTC One 0.3 اینچ از Galaxy S4 کوچکتر است.

 

و در نهایت رتبه سوم را به گوشی Xperia Z می‌دهیم، با اینکه صفحه نمایش این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد و سونی نیز در ساخت صفحه نمایش های با کیفیت مشهور است اما در هر حال در عمل صفحه نمایش این گوشی از صفحه نمایش دو رقیب دیگر ضعیف تر عمل می کند.

 

رتبه اول Galaxy S4

رتبه دوم One

رتبه سوم Xperia Z

 

 

برای دیدن عکس بزرگتر و با کیفیت‌تر بر روی عکس کلیک کنید

 

 

باتری

 

Xperia Z به یک باتری 2330 میلی آمپری مجهز است که سونی ادعا می‌کند این باتری تا 550 ساعت استندبای را در شبکه 2G و تا 11 ساعت مکالمه را در همین شبکه 2G پشتیبانی خواهد کرد.

 

HTC One نیز به یک باتری 2300 میلی امپری مجهز است اچ تی سی به صئرت رسمی اعلام نکرده که این باتری تا چند ساعت توانایی پشتیبانی از گوشی را خواهد داشت.

 

و درنهایت Galaxy S4 به باتری 2600 میلی امپری مجهز است سامسونگ می گوید که این باتری تا 370 ساعت استندبای را در شبکه 3G و تا 17 ساعت مکالمه را در شبکه 3G پشتیبانی خواهد کرد اما اگر بخواهیم با توجه به تجربه‌ای که از کار با این گوشی‌ها داشتیم به آن‌ها رتبه بدهیم به طور حتم در اینجا Galaxy S4 با اقتدار رتبه اول را کسب می کند باتری این گوشی با کار سنگینی که از آن کشیدیم به خوبی توانست پاسخگو باشد. اما در مورد دو رقیب دیکر نمی‌توانیم هیچ کدام را بر دیگری ارجحیت دهیم و هر دو گوشی را در اینجا در رتبه دوم قرار می‌دهیم.

 

رتبه اول Galaxy S4

رتبه دوم One و Xperia Z

 

 

 

جمع بندی

 

تمام این مقایسه از تجربه‌ای که ما از کارکرد با این گوشی ها داشتیم بدست آمده است، با اینکه ما سه گوشی را به خوبی بررسی کردیم اما این دلیلی بر این نمی‌شود که بتوانیم به شما پیشنهاد کنیم تا کدام گوشی را خریداری کنید، زیرا انتخاب یک گوشی امری کاملا سلیقه‌ای است و هر شخصی با توجه به نیازی که دارد باید مورد مناسب را برای خود انتخاب کند.

 

ما سعی کردیم در اینجا تمام معایب و مزایا را از هر گوشی بیان کنیم و دلایل برتری هر کدام را در هر مورد بر رقیبان دیگر به شما بگوییم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود مورد مناسب را انتخاب کنید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 644
  • بازدید کلی : 12,523